/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Original udstødning versus Råberør
Fra : Jake


Dato : 13-08-04 10:31

Jeg har i lang tid kørt rundt med et Laser råberør, fordi min MC var
udstyret med dette da jeg købte den. Sidste år fik jeg så et rigtigt
godt tilbud på en lettere brugt originaludstødning. Som en service til
dem der overvejer at skifte til råberør vil jeg gerne komme med en lille
anmeldelelse:

Lyden af en MC kan altid diskuteres, men jeg foretrækker nu en gang ikke
at vække hele nabolaget når jeg starter. Jeg ved det er en subjektiv
ting, men jeg synes den har fået en meget pænere lyd.

Med hensyn til kræfter gav råberøret en anelse flere kræfter omkring
6-7.000 omdrejninger, men de kom meget pludseligt når man ramte ca 6.500
omdrejninger, hvilket resulterede at man var ved at blive rykket af når
man gav den fuld skrue. Efter skift til originaludstødningen har
maskinen fået en meget mere jævn og behagelig kræftopbygning.

Motoren går meget mere jævnt og er nemmere at starte og endeligt har
maskinen fået en bedre brændstoføkonomi.

Disse ting kan man tage med I sine overvejelser inden man går ud og
bruger adskillige tusind på at hente 5-10 hk

/Jake
XJ600, nu knap så larmende


 
 
Jimmi Nielsen (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 13-08-04 10:36

[ SNIP ]
hvilket resulterede at man var ved at blive rykket af når
man gav den fuld skrue.
[ SNIP ]

Af en XJ600, kan man det?
Kunne ikke lade være

Mvh
Jimmi



JHR (13-08-2004)
Kommentar
Fra : JHR


Dato : 13-08-04 10:44


"Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:cfi1it$gt1$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeg har i lang tid kørt rundt med et Laser råberør, fordi min MC var
> udstyret med dette da jeg købte den. Sidste år fik jeg så et rigtigt
> godt tilbud på en lettere brugt originaludstødning. Som en service til
> dem der overvejer at skifte til råberør vil jeg gerne komme med en lille
> anmeldelelse:
>
> Med hensyn til kræfter gav råberøret en anelse flere kræfter omkring
> 6-7.000 omdrejninger, men de kom meget pludseligt når man ramte ca 6.500
> omdrejninger, hvilket resulterede at man var ved at blive rykket af når
> man gav den fuld skrue.
> /Jake
> XJ600, nu knap så larmende
>

Ved at blive rykket af på en XJ600???? Noget af en udstødning du havde på
der (fnis!)

Mvh
Jeppe.



Claus Rittig (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-08-04 12:45

"JHR" <j_haveREMOVETHIS@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:411c8cb8$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > Med hensyn til kræfter gav råberøret en anelse flere kræfter omkring
> > 6-7.000 omdrejninger, men de kom meget pludseligt når man ramte ca 6.500
> > omdrejninger, hvilket resulterede at man var ved at blive rykket af når
> > man gav den fuld skrue.

> Ved at blive rykket af på en XJ600???? Noget af en udstødning du havde på
> der (fnis!)

Ikke drille!
For nylig var Mads Lund og Jan Sørensen ude for at køre løb på deres GS500
sidevognsspeedway cykel. En GS500 er ikke noget lyn, det ved alle, og den
bliver ikke hurtigere af at den skal slæbe på 2 mand og en sidevogn. Under
træningen var de 8 sekunder hurtigere end den hurtigste 1000cc
sidevognsracer, og de kører endda på methanol! (Okay, den GS500 motor er
ikke helt standard længere...)
Der var flere af de andre kørere der var forbi for lige at tjekke om der
ikke var noget lusk eller snyd med i spillet, men det var der ikke - den er
bare hårdt tunet. Desværre blev det ikke omsat til resultater i løbet, for
den eksploderede undervejs. Noget af stemplerne fandt de i luftfilterkassen.
Den VAR hårdt tunet!

Jeg har kørt på den da den havde en lidt lavere tuningsgrad, og den var
grotesk voldsom! (Det er gloser man normalt ikke ville hitte på at bruge om
en GS500

Rittig



Moller (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-08-04 12:58

Claus Rittig wrote:

> Jeg har kørt på den da den havde en lidt lavere tuningsgrad, og den var
> grotesk voldsom! (Det er gloser man normalt ikke ville hitte på at bruge om
> en GS500

            
http://www.gstwin.com/gallery/view_photo.php?set_albumName=member_bikes&id=aba

   Ja, der er et par GS500 maskiner man ikke skal spøge med :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Moller (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-08-04 12:35

Jake wrote:

> Med hensyn til kræfter gav råberøret en anelse flere kræfter omkring
> 6-7.000 omdrejninger, men de kom meget pludseligt når man ramte ca 6.500
> omdrejninger, hvilket resulterede at man var ved at blive rykket af når
> man gav den fuld skrue. Efter skift til originaludstødningen har
> maskinen fået en meget mere jævn og behagelig kræftopbygning.

   Altså, ved du bare skifter tilbage til standard potten, og så for du en
god jævn motor igen, betyder at den tidligere ejer bare har monteret
larmepotten, uden at dyse om.. det afsløres også af at du beskriver et
nasty hul i kurven, som gi den stejle heste stigning ved omkring de 6500
omdr... altså igen, tegn på den ikke var dyset ind til råge jernet.

> Motoren går meget mere jævnt og er nemmere at starte og endeligt har
> maskinen fået en bedre brændstoføkonomi.

   Sådan skal det også være når systemet er justeret ind, til en
velkørende samlet enhed... en meget misforstået ting, som tit ender i at
folk brokker sig løs over at efter de fik anden potte på gik maskinen
dårligere, eller efter de smed KN filter i, holdt gassen sig lidt
tilbage osv... ting som en velgjort indjustering efter monteringen, ikke
ville forekomme uden man virkelig har købt noget billigt lort, ala
dobbelt streetfighterpotten til en Hornet 600 fra louis.de :)

> Disse ting kan man tage med I sine overvejelser inden man går ud og
> bruger adskillige tusind på at hente 5-10 hk

   Eller også bør de tage med i prisen at der skal betales for en
indjustering oven i prisen :) og at de ikke bare skal tænke på top
effekten. F.eks. vil overgange fra en alm. 4 i 1 potter til en 4 i 2 i 1
potte betyde mere bund, og mellemområdet, men ikke mere top, da toppen
kommer fra dæmper delen :)

   Eller skifter man potte, og dyser godt ind på nogen maskiner, så
snakker vi om 15-20 heste :) og 5-6 heste over hele mellem området,
uden huller :) ala B12.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste