Jake wrote:
> Med hensyn til kræfter gav råberøret en anelse flere kræfter omkring
> 6-7.000 omdrejninger, men de kom meget pludseligt når man ramte ca 6.500
> omdrejninger, hvilket resulterede at man var ved at blive rykket af når
> man gav den fuld skrue. Efter skift til originaludstødningen har
> maskinen fået en meget mere jævn og behagelig kræftopbygning.
Altså, ved du bare skifter tilbage til standard potten, og så for du en
god jævn motor igen, betyder at den tidligere ejer bare har monteret
larmepotten, uden at dyse om.. det afsløres også af at du beskriver et
nasty hul i kurven, som gi den stejle heste stigning ved omkring de 6500
omdr... altså igen, tegn på den ikke var dyset ind til råge jernet.
> Motoren går meget mere jævnt og er nemmere at starte og endeligt har
> maskinen fået en bedre brændstoføkonomi.
Sådan skal det også være når systemet er justeret ind, til en
velkørende samlet enhed... en meget misforstået ting, som tit ender i at
folk brokker sig løs over at efter de fik anden potte på gik maskinen
dårligere, eller efter de smed KN filter i, holdt gassen sig lidt
tilbage osv... ting som en velgjort indjustering efter monteringen, ikke
ville forekomme uden man virkelig har købt noget billigt lort, ala
dobbelt streetfighterpotten til en Hornet 600 fra louis.de :)
> Disse ting kan man tage med I sine overvejelser inden man går ud og
> bruger adskillige tusind på at hente 5-10 hk
Eller også bør de tage med i prisen at der skal betales for en
indjustering oven i prisen :) og at de ikke bare skal tænke på top
effekten. F.eks. vil overgange fra en alm. 4 i 1 potter til en 4 i 2 i 1
potte betyde mere bund, og mellemområdet, men ikke mere top, da toppen
kommer fra dæmper delen :)
Eller skifter man potte, og dyser godt ind på nogen maskiner, så
snakker vi om 15-20 heste :) og 5-6 heste over hele mellem området,
uden huller :) ala B12.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit