/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Har det "lille" kørekort haft en effekt ?
Fra : JSM


Dato : 13-08-04 10:02

Er der egentlig lavet nogle undersøgelser af, om indførelsen af stort og
lille kørekort har haft den positive effekt på ulykkesstatistikkerne som var
målet med at indføre trindelingen ?

mvh
Jesper




 
 
JBH (13-08-2004)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 13-08-04 16:42


"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> wrote in message
news:411c83a0$0$73938$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der egentlig lavet nogle undersøgelser af, om indførelsen af stort og
> lille kørekort har haft den positive effekt på ulykkesstatistikkerne som
var
> målet med at indføre trindelingen ?
>



Ulykkesstatistik... /Sikkerhed.. Var det ikke bare indpakningen som blev
kaldt sådan for at gøre pakken "spiselig". Reelt var det da bare en ekstra
afgift som motorcyklister skulle pålægges, i stil med den som man barsler
med nu vedrørende fornyelse af kørekort hvert femte år. Den skal også bare
lige gøres "spiselig" (Noget med sikkerhed eller miljø) og vups, så har
staten en (skjult) skatteindtægt mere.

De sidste mange ulykker jeg kan huske vedrørende MC. har svjv. intet haft
med størrelse af kørekort at gøre

mvh
JBH






vmx (13-08-2004)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 13-08-04 18:41

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:411ce091$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> i stil med den som man barsler
> med nu vedrørende fornyelse af kørekort hvert femte år.....
>
>

Aaa HvaBa ??

forklar nærmere, tak.


Robert



JBH (14-08-2004)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 14-08-04 08:41


"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message
news:cfiuh7$2c9m$1@news.cybercity.dk...
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:411ce091$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > i stil med den som man barsler
> > med nu vedrørende fornyelse af kørekort hvert femte år.....
> >
> >
>
> Aaa HvaBa ??
>
> forklar nærmere, tak.
>


Et EU direktiv som foreskriver at der indføres fornyelse af kørekort til
mc/bil hvert 5-10 år. Nu kan jeg self. ikke finde et link, men det har været
omtalt flere gange i denne uge, samt kommenteret af i alt fald en politiker.
Loven skulle i så fald være implementeret inden 2008 svjh.

Det er efter min mening blot en ekstra skat i stil med de periodiske syn. De
har ingen effekt på skadesstatistikkerne, men indpakningen (sikkerhed &
miljø) gjorde at folk åd den rå...

mvh
JBH



Ib Jakobsen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-08-04 23:46

JBH wrote:

> Det er efter min mening blot en ekstra skat i stil med de periodiske syn. De
> har ingen effekt på skadesstatistikkerne, men indpakningen (sikkerhed &
> miljø) gjorde at folk åd den rå...

Ja, og med de vrag jeg ser til daglig vil jeg påstå at sikkerheden er gået
fløjten. Også på nyere biler. Det var bedre før periodesyn. Havde en kunde i går
som kun kontrollede dæktryk hvergang skodaen skulle til syn.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jesper Hedegaard (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 15-08-04 20:58


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:411E9623.2D38FC3E@post.tele.dk...
> JBH wrote:
>
> > Det er efter min mening blot en ekstra skat i stil med de periodiske
syn. De
> > har ingen effekt på skadesstatistikkerne, men indpakningen (sikkerhed &
> > miljø) gjorde at folk åd den rå...
>
> Ja, og med de vrag jeg ser til daglig vil jeg påstå at sikkerheden er gået
> fløjten. Også på nyere biler. Det var bedre før periodesyn. Havde en kunde
i går
> som kun kontrollede dæktryk hvergang skodaen skulle til syn.
>
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen
>
>
Har en kilde - jeg absolut stoler på - der har arbejdet på et nu nedlagt
større mærkeværskted her på Amager.
Han har selv 3-4 gange kørt biler til syn, der lige var blevet kasserede.
Kunderne har så bedt værkstedet prøve igen - uden at røre bilen !
Altså eneste forskel på 1. og 2. fremstilling var lidt mindre i tanken. Og
hver gang så synsmanden min kilde og hilste pænt.
Spurgte så om de påpegede fejl var rettet hvortil min kilde svarer: "Aner
det ikke - jeg sku' bare køre den til syn".
Og synsmanden fandt stemplet frem - uden at se på bilen eller blot få den
ind i hallen !

Jeg har altid været skeptisk mht det der periodesyn - og har da kun fået
bekræftet min tvivl !

Men det er vel som med Lillebæltsbroerne; da den 1. blev bygget lagde de 5
øres afgift på benzinen for at financiere den fine bro.
Da nummer 2 blev åbent fik afgiften hele 10 øre/liter - broen var jo osse
finere...
Er i klar over at de 15 øre/liter aldrig er blevet afløftet som de skulle
"når broen var betalt" ??


--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder :o/

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Ib Jakobsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 15-08-04 22:23

Jesper Hedegaard wrote:

> Jeg har altid været skeptisk mht det der periodesyn - og har da kun fået
> bekræftet min tvivl !

Ikke nok med det. Får kunden besked på at køre hjem og få udbedret fejlene sker
der ikke en skid. Jeg har gjort det til en vane og lige kigge forbi "bilsyn.dk".
Gætter på 90% er ligeglade.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-08-04 10:07


Jesper Hedegaard <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en
news:411fc044$0$239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> ......som med Lillebæltsbroerne; da den 1. blev bygget lagde de 5
> øres afgift på benzinen for at financiere den fine bro.
> Da nummer 2 blev åbent fik afgiften hele 10 øre/liter - broen var jo osse
> finere...
> Er i klar over at de 15 øre/liter aldrig er blevet afløftet som de skulle
> "når broen var betalt" ??

Og hvordan tror du at det ender med broafgiften på Storebælt? :-/

--
Armand.



Torben Scheel (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-08-04 08:39

Armand wrote:

> Og hvordan tror du at det ender med broafgiften på Storebælt? :-/

Arh - den kan vel dårligt dække renterne som det kører nu. Men
Helsingør/Helsingborg eksisterer heldigvis stadig.

--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Hekto (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-08-04 07:50

In article <41342524@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> > Og hvordan tror du at det ender med broafgiften på Storebælt? :-/
>
> Arh - den kan vel dårligt dække renterne som det kører nu. Men
> Helsingør/Helsingborg eksisterer heldigvis stadig.
>
>

Du mener vel det dér overflødige læs beton og asfalt de har lagt ud
mellem Amager og ca. Malmø?

Nu kan vi vel se frem til et tilsvarende overflødigt stykke statsgæld,
når vi lige har fået presset endnu en overflødig motorvej igennem, til
jyderne!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Torben Scheel (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-08-04 09:21

Hekto wrote:
> In article <41342524@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
> says...
>>> Og hvordan tror du at det ender med broafgiften på Storebælt? :-/
>>
>> Arh - den kan vel dårligt dække renterne som det kører nu. Men
>> Helsingør/Helsingborg eksisterer heldigvis stadig.
>>
>>
>
> Du mener vel det dér overflødige læs beton og asfalt de har lagt ud
> mellem Amager og ca. Malmø?
>
> Nu kan vi vel se frem til et tilsvarende overflødigt stykke statsgæld,
> når vi lige har fået presset endnu en overflødig motorvej igennem, til
> jyderne!

Vil det sige at de stykker forladt asfalt der skærer jylland igennem på
kryds og tværs er fra nyere tid? Jeg havde opfattelsen af at det var
levn fra en storslået hedengangen kultur med et stort transportbehov eller
måske endda start- og landingsbaner til rumfartøjer.

--
vh
T



Steen Egeberg (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 31-08-04 09:41


> > Nu kan vi vel se frem til et tilsvarende overflødigt stykke
statsgæld,
> > når vi lige har fået presset endnu en overflødig motorvej igennem,
til
> > jyderne!
>
> Vil det sige at de stykker forladt asfalt der skærer jylland igennem

> kryds og tværs er fra nyere tid? Jeg havde opfattelsen af at det
var
> levn fra en storslået hedengangen kultur med et stort transportbehov
eller
> måske endda start- og landingsbaner til rumfartøjer.
>
> --
> vh
> T
>
>

.... og jeg som troede at de øde jyske asfaltstykker var en slags moderne
markskel, der afgrænser de lokale bysamfunds agerbrugslodder.

Man bliver squ klog her på DFM

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Jens B. Rasmussen (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 31-08-04 16:02


"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41343970$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>

> ... og jeg som troede at de øde jyske asfaltstykker var en slags moderne
> markskel, der afgrænser de lokale bysamfunds agerbrugslodder.
>
> Man bliver squ klog her på DFM
>
> --
> Steen E.
> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Niks du er helt galt på den !

der er alene tale om en forbedring af arbejdsvilkårene for de mennesker som
dagligt henter den friske mælk på gårdene rundt omkring og derefter fragter
hele dynen over storebælt til os friskmælkshungrende københavnere

Glemmer aldrig trafikministeren som udtalte om grunden til at bygge
storebælstbroen "joh det giver jo frisk mælk til københavn"
mon så argumentet for Øresundsbroen er surstrøming fra Sverige ? det håber
jeg ikke !

Desværre er forbedringen af deres arbejdsvilkår aldrig nået til københavn
hvorfor de må holde i kø fra solrød, men hvad det vejstykke er jo også kun
det tættest trafikerede vejstykke i DK så hvorfor udvide det ?


--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk



Steen Egeberg (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 02-09-04 10:54

> der er alene tale om en forbedring af arbejdsvilkårene for de
mennesker som
> dagligt henter den friske mælk på gårdene rundt omkring og derefter
fragter
> hele dynen over storebælt til os friskmælkshungrende københavnere
>
> Glemmer aldrig trafikministeren som udtalte om grunden til at bygge
> storebælstbroen "joh det giver jo frisk mælk til københavn"
>
>

I dagens Berlinger kan man så læse begrundelsen for de kommende
motorveje i Jylland :

"Jyske motorveje er en god investering

..... Med de meget få trafikanter vil vejene kunne holde i mindst 200 år.
Som sidegevinst vil ulykkerne være få. En senil bilist kan let køre en
strækning på 40 kilometer i modsat køreretning - uden nogen opdager det"

Så hvad brokker vi os over ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



dsadas (13-08-2004)
Kommentar
Fra : dsadas


Dato : 13-08-04 19:59


"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:411ce091$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> wrote in message
> news:411c83a0$0$73938$14726298@news.sunsite.dk...
> > Er der egentlig lavet nogle undersøgelser af, om indførelsen af stort og
> > lille kørekort har haft den positive effekt på ulykkesstatistikkerne som
> var
> > målet med at indføre trindelingen ?
> >
>
>
>
> Ulykkesstatistik... /Sikkerhed.. Var det ikke bare indpakningen som blev
> kaldt sådan for at gøre pakken "spiselig". Reelt var det da bare en
ekstra
> afgift som motorcyklister skulle pålægges, i stil med den som man barsler
> med nu vedrørende fornyelse af kørekort hvert femte år. Den skal også bare
> lige gøres "spiselig" (Noget med sikkerhed eller miljø) og vups, så har
> staten en (skjult) skatteindtægt mere.
>
> De sidste mange ulykker jeg kan huske vedrørende MC. har svjv. intet haft
> med størrelse af kørekort at gøre
>
> mvh
> JBH
>

Der er blevet flere MCíster de senere år, på trods af det har ulykkerne
været faldende. Der er nu flere "modne" MCíster da flere unge venter med at
tage pappet til de kan køre på stor MC.

M.h.t. til at forny bilkortet, så bør alle MCíster være glade for det, for
det er trodsalt dem vi kolliderer med i ny og næ.

/Coffein



Armand (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-08-04 00:09


JSM <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en
news:411c83a0$0$73938$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der egentlig lavet nogle undersøgelser af, om indførelsen af stort og
> lille kørekort har haft den positive effekt på ulykkesstatistikkerne som
var
> målet med at indføre trindelingen ?

Umiddelbart samtidig med det "lille" mc-kort, opstod ØV'ert-begrebet, som
faldt sammen med indregistrerede tohjulere i statistikken, hvorved at
tallene blev mudret sammen - Typisk, ikke?
Først de senere år er ØV'erterne blevet renset fra med deres egen, og
forøvrigt tunge, statistik.
Men i mellemtiden er mc-bestanden så vokset til omkring det dobbelte af hvad
den nogensinde har været før, og en betragtelig andel af stigningen er
forårsaget af "new borners" og "late starters" (á det grå guld og deres
kapital-pensioner), og de har været med til at nærmest halvere
uheldsfrekvensen i statistikken (á omtrent samme skades-antal trods dobbelt
bestand)!

Som det kan anes skal der graves seriøst dybt for at kunne blot ane en
tendens blandt den droslede del af bestanden, og derom har jeg ikke ladet
mig underrette endnu!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste