"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:411E9623.2D38FC3E@post.tele.dk...
> JBH wrote:
>
> > Det er efter min mening blot en ekstra skat i stil med de periodiske
syn. De
> > har ingen effekt på skadesstatistikkerne, men indpakningen (sikkerhed &
> > miljø) gjorde at folk åd den rå...
>
> Ja, og med de vrag jeg ser til daglig vil jeg påstå at sikkerheden er gået
> fløjten. Også på nyere biler. Det var bedre før periodesyn. Havde en kunde
i går
> som kun kontrollede dæktryk hvergang skodaen skulle til syn.
>
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen
>
>
Har en kilde - jeg absolut stoler på - der har arbejdet på et nu nedlagt
større mærkeværskted her på Amager.
Han har selv 3-4 gange kørt biler til syn, der lige var blevet kasserede.
Kunderne har så bedt værkstedet prøve igen - uden at røre bilen !
Altså eneste forskel på 1. og 2. fremstilling var lidt mindre i tanken. Og
hver gang så synsmanden min kilde og hilste pænt.
Spurgte så om de påpegede fejl var rettet hvortil min kilde svarer: "Aner
det ikke - jeg sku' bare køre den til syn".
Og synsmanden fandt stemplet frem - uden at se på bilen eller blot få den
ind i hallen !
Jeg har altid været skeptisk mht det der periodesyn - og har da kun fået
bekræftet min tvivl !
Men det er vel som med Lillebæltsbroerne; da den 1. blev bygget lagde de 5
øres afgift på benzinen for at financiere den fine bro.
Da nummer 2 blev åbent fik afgiften hele 10 øre/liter - broen var jo osse
finere...
Er i klar over at de 15 øre/liter aldrig er blevet afløftet som de skulle
"når broen var betalt" ??
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder :o/
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder