Overbygget terrasse. For varmt?
Fra : jfo

Dato : 12-08-04 12:54

Hejsa.

Vi har en terrasse som vi overvejer at overbygge.
Det skal foregå ved at vi laver et halvtag der i den ene side er fæstet til
vores hus
og i den anden ende står på stolper.

For at undgå at der i solskin bliver ulidelig varmt under taget tænkte jeg
at vi kunne
lade tagpladerne starte 10 cm fra huset således at der er denne spalte
mellem huset og
terrasse-taget. Dette skulle være for at skabe ventilation. Er det vejen
frem?

Husets tag vil dække over spalten så det ikke regner ned i den.

-JFO

Fra : anders majland

Dato : 12-08-04 13:20

> Vi har en terrasse som vi overvejer at overbygge.

For at få læ, eller for at forlænge sæsonen ?

> Er det
> vejen frem?

Hvad med at gøre det muligt at skyde en del af taget tilside. F.eks den
ene halvdel hen over den anden.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : jfo

Dato : 12-08-04 14:17

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:411b6638$0$73952$14726298@news.sunsite.dk...

> For at få læ, eller for at forlænge sæsonen ?

> Hvad med at gøre det muligt at skyde en del af taget tilside. F.eks den
> ene halvdel hen over den anden.

For at få læ fra sol og regn samt for at kunne lade havemøbler stå ude året
rundt.
Det med at kunne skyde en del af taget var selvfølgelig også en idé.
Tak for den.

Hmmmmm...har nogen prøvet det med spalten (i taget ?

-JFO

Fra : Lars Gregersen

Dato : 22-08-04 11:31

On Thu, 12 Aug 2004 11:54:13 GMT, "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:

> [...]
>frem?
>
>Husets tag vil dække over spalten så det ikke regner ned i den.

Med mindre det blæser selvfølgeligt. Det er måske rart at de ting du
har stående på terassen forbliver tørre (det sætter jeg da selv pris
på).

Jeg ville bekymre mig meget lidt om varmen. Også selv om det faktisk
skulle vise sig at solen kommer til at skinne et år. Selve
overdækningen holder jo en del af sollyset tilbage.

En overdækning viser sin virkelige værdi når man vil sidde ude sent om
aftenen, hvor det altså er vigtigt at kunne holde på varmen så lang
tid som muligt. Hvis du er nervøs for at de bliver for varmt, så lav
evt. et lille tagvindue som du kan lukke op.

Lars

Lars Gregersen
www.rndee.dk
lg @ rndee.dk