Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder uge 33-2004
Fra : [HCS] 4000

Dato : 13-08-04 14:21

Jeg har lagt lidt nye billeder på min hjemmeside.
Har du lyst, så tag et kik på dem.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Anders F

Dato : 13-08-04 14:43

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> wrote in message
> Jeg har lagt lidt nye billeder på min hjemmeside.
> Har du lyst, så tag et kik på dem.

Uha, bare det nu ikke udvikler sig!
Når vi når 5, der jævnligt poster galleri-henvisninger *, vil jeg anbefale I
slår jer sammen om ét fælles indlæg. Jeg vil foreslå, at rækkefølgen
links'ene bliver listet i bliver tilfældig - eller måske efter antallet af
nye billeder

Mvh.
Anders (der beklager sarkasmen)

*) efter min overbevisning primært for deres egen og statistikkens skyld -
men det er nok lidt hårdt Iøvrigt plejer en signatur og fornuftige
(eller provokerende) indlæg at virke bedre...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-08-04 22:18

Anders F wrote:

> [...]
> slår jer sammen om ét fælles indlæg. Jeg vil foreslå, at rækkefølgen
> links'ene bliver listet i bliver tilfældig - eller måske efter antallet af

Du er da en klaphat at høre på, dette her er en fotogruppe, og
indlæg der henviser til billeder, er da 100 gange mere relevante og
interessante, end indlæg der handler om, hvilke tyske on-line
butikker man ka' ha' tillid til...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 22:36

"Niels Riis Ebbesen"

> [...]
> indlæg der henviser til billeder, er da 100 gange mere relevante og
> interessante, end indlæg der handler om, hvilke tyske on-line

klask klask... klask... hehe -max-

Fra : Anders F

Dato : 14-08-04 01:46

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Du er da en klaphat at høre på,

Så er det godt jeg kan *poink*'es

> dette her er en fotogruppe, og
> indlæg der henviser til billeder, er da 100 gange mere relevante og
> interessante,

Jammen så vil jeg da gerne bidrage:

http://www.azfotos.com/
http://www.foto-basen.dk/
http://megapixel.dk/
http://www.dacor.dk/WS_Content/ImageGallery/
http://images.google.dk/images?svnum=50&hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=photo

Nej, spøg til side. Jeg mener bare at gruppen er til diskussion osv. Og hvis
jeg vil kigge på billeder, som der ikke er nogen der anbefaler eller ønsker
kommentarer til, finder jeg dem nok selv...

Nok om det - der er sikkert nogen der er glade for at vide at der kommer nye
billeder i gallerierne hver uge. Og som sagt kan jeg (normalt godt
ignorere dem. Jeg synes bare, det vil være en skam, hvis gruppen ender som
en ren opslagsgruppe! (Eller for den sags skyld en gruppe der domineres af
uvedkommende indlæg som dette!!!

> end indlæg der handler om, hvilke tyske on-line
> butikker man ka' ha' tillid til...

Kedeligt - men vel ikke irrelevant?

Mvh.
Anders

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-04 08:17

Anders F wrote:

> Nej, spøg til side. Jeg mener bare at gruppen er til diskussion osv. Og hvis
> jeg vil kigge på billeder, som der ikke er nogen der anbefaler eller ønsker
> kommentarer til, finder jeg dem nok selv...

Ja gruppen er også til debatter, og vi kan kun beklage, at folk er
så dårlige til at diskutere billeder, men det skyldes nok, at der er
meget stor forskel på folks forudsætninger.

Men vi er for så vidt enige, hvis du oponerer imod, at Hans Chr.
Sørensen uge efter uge annoncerer et link til hans hjemmeside.

Men når folk derimod linker direkte til et eller flere helt nye
billeder, så er det 100% on-topic og relevant, og folk må efter min
mening poste lige så mange henvisninger til nye billeder, som de har
lyst til, der er ihvertfald ikke nogen, som har beføjelser til at
sætte mål og antal på, hvor hyppigt der må postes henvisninget til
nye billeder.

Billeder er produktet af fotografering, og uanset stade og niveau,
så laver alle i denne gruppe billeder, derfor er de faktisk den
fællesnævner, som vedkommer alle.

Og jeg mener stadig, at et indlæg, der inviterer mig til et kik på
et eller flere nye billeder, er tusind gange mere interessante end
small-talk tråde, om hvilket digicams til under 2000 kr., der p.t.
er det bedste køb.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders F

Dato : 15-08-04 00:53

> [...]
> lyst til, der er ihvertfald ikke nogen, som har beføjelser til at
> sætte mål og antal på, hvor hyppigt der må postes henvisninget til

Næe jeg vil såmænd heller ikke forhindre nogen i noget. Jeg synes bare det
er federe at folk viser noget frem som de gerne vil have kommentarer på. Og
ikke bare: "Se, nu har jeg tage 50 nye billeder". Jeg kan faktisk godt lide
at der bliver sorteret lidt i tingene...

Mit motto "Volume is King" gælder kun konsumvarer - ikke kunst og/eller
fotografi....

> Billeder er produktet af fotografering, og uanset stade og niveau,
> så laver alle i denne gruppe billeder, derfor er de faktisk den
> fællesnævner, som vedkommer alle.

Yep, men jeg gad vide hvor mange der fandt mine links interessante?

> [...]
> et eller flere nye billeder, er tusind gange mere interessante end
> small-talk tråde, om hvilket digicams til under 2000 kr., der p.t.

Tja, i det mindste får spørgerne normalt noget med fra gruppen... (Men ofte
burde de nu lige læse lidt i arkiverne først

Se det er en god måde at reklamere for en bunke billeder - som man gerne
viser frem, men ikke vil fremhæve specielt - endsige have konstruktiv kritik
på =)

Mvh.
Anders

http://www.hi5.dk - Skandinaviens bedste ikke ikke tilstedeværende webside

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 15-08-04 01:25

On Sun, 15 Aug 2004 01:52:52 +0200, Anders F wrote:

> [...]
> ikke bare: "Se, nu har jeg tage 50 nye billeder". Jeg kan faktisk godt lide
> at der bliver sorteret lidt i tingene...

God pointe!

Men den interesserer næppe Niels E. - han poster vist kun for at
få flere hits på sit website, så han (måske) kan få lidt kroner i
kassen.

Og således hører hans reklamer vel ind et sted under
dk.marked.kommerciel og ikke her.

Hmm...

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-04 16:43

Stig H. Jacobsen wrote:

> Og således hører hans reklamer vel ind et sted under
> dk.marked.kommerciel og ikke her.

Næ - for så længe jeg ikke fremsætter køb/salg tilbud, så er mine
henvisninger til nye fotos 100% on-topic i denne gruppe.

Jeg har ikke nogen kommeciel interesse i at annoncere mine billeder
i denne gruppe, de fleste er jo bedre end mig til at fotografere, så
de tager jo selv alle de billeder de skal bruge.

Og selv om jeg hver uge opdaterer med nye fotos, så kan der godt kan
gå 2-3 uger imellem, at jeg her i gruppen annocerer en opdatering
med nye fotos, for det koster jo bare noget kapasitet på serveren,
som går fra dem der faktisk vil købe noget.

Og når jeg undlader at henvise til nye fotos, så slipper jeg for
brokken fra alle dem, der bare er misundlige over, at de ikke selv
har fået taget nogle gode billeder, som de selv kan vise frem, og
dem der reelt er interesseret i mine billeder, de ved godt, at jeg
opdaterer ned nye fotos hver uge, så de kommer af sig selv uden at
jeg annoncerer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-08-04 18:34

"Stig H. Jacobsen" <usenet_dk@nonogoth.dk> wrote in message

> Men den interesserer næppe Niels E. - han poster vist kun for at
> få flere hits på sit website, så han (måske) kan få lidt kroner i
> kassen.

Næppe pga. kronerne, der er vel nok ikke mange potentielle købere her i
gruppen - men han har vist nok en besynderlig lyst: Han sidder dag ud og dag
ind og kigger på sin tæller!

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-04 18:53

Jan Bøgh wrote:

> Næppe pga. kronerne, der er vel nok ikke mange potentielle købere her i
> gruppen - men han har vist nok en besynderlig lyst: Han sidder dag ud og dag
> ind og kigger på sin tæller!

Næ min tæller er ligegyldig, den er slet ikke retvisende, de fleste
der besøger mit web-site kommer fra søgemaskiner, og de går direkte
ind på en underside, som matcher det søgte emne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-04 16:58

Anders F wrote:

> [...]
> ikke bare: "Se, nu har jeg tage 50 nye billeder". Jeg kan faktisk godt lide
> at der bliver sorteret lidt i tingene...

Nu er du jo ikke sådan en "over-smagsdommer" i denne gruppe, som på
vejne af alle gruppens brugere kan beslutte, hvad der er godt og
dårligt fotografi.

Så ind til vidre gælder der den regel, at alle kan henvise til deres
billeder, hvis de selv mener, at de er værd at vise frem.

Vi andre har til gengæld ret til at sige, hvad vi mener om folks
billeder, og hvis de har henvist til noget skrammel, ja så må folk
ta' de spydige bemærkninger det gir'...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders F

Dato : 15-08-04 22:45

Og

> Nu er du jo ikke sådan en "over-smagsdommer" i denne gruppe, som på
> vejne af alle gruppens brugere kan beslutte, hvad der er godt og
> dårligt fotografi.

Nu er jeg vist een af de få der ikke har som hobby at svine dig og dine
billeder til! Og jeg kan altså ikke se, at jeg i ovenstående har gjort mig
til smagsdommer???

> Så ind til vidre gælder der den regel, at alle kan henvise til deres
> billeder, hvis de selv mener, at de er værd at vise frem.

Naturligvis. (Og nu har du vel også snart forstået hvad ikke kan lide ved
"nye billeder" indlæg - selvom du naturligvis ikke er enig!)

Mvh.
Anders

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-04 23:07

Anders F wrote:

> Nu er jeg vist een af de få der ikke har som hobby at svine dig og dine
> billeder til! Og jeg kan altså ikke se, at jeg i ovenstående har gjort mig
> til smagsdommer???

Flg. bemærkning:

Fra : Anders F

Dato : 17-08-04 23:12

> Flg. bemærkning:

Det er da helt neutralt - vel i modsætning til annoncerne med "nye
knipserier"

Og det kan jeg faktisk. Men som tidligere nævnt må vi vel leve med
annoncering af gallerier som ikke ønskes kommenteret *suk*...

/Anders (der gerne agerer smagsdommer når folk ber om kritik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-04 14:52

"[HCS] 4000"
> Jeg har lagt lidt nye billeder på min hjemmeside.
> Har du lyst, så tag et kik på dem.
>
> hilsen Hans

Blomsterne og den lange bro er hidsigt flotte.!!
Solnedgangene er for kedelige imo.. -max-

Fra : Anders F

Dato : 13-08-04 15:06

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...] den lange bro er hidsigt flotte.!!

Enig. Men opløsningen er AAALT for lille imho. Det er jo nærmest en
thumbnail

Mvh.
Anders (der godt forstår web-designs efter 640*480 - men anbefaler man evt.
kan klikke på "den anden thumbnail" ved fede formater som det omtalte

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-08-04 22:10

[HCS] 4000 wrote:

> Jeg har lagt lidt nye billeder på min hjemmeside.
> Har du lyst, så tag et kik på dem.

Jeg kan ikke helt gennemskue, om det skyldes en fix idé, eller om du
bare ikke vil yde den service, at du linker direkte til de nye
billeder, som du reklamerer for.

Det er ellers ikke spor svært, det direkte link er:
http://www.fotofritid.dk/coppermine/thumbnails.php?album=lastup

Og så kan jeg sige, at hvis jeg kun ser på den fototekniske
udførelse, af dine natur/landskabsbillede, så er det et ok billeder,
de er skarpe, velbelyste og de fleste er også vel komponerede.

Men hvis jeg skal kommentere motiverne, så må jeg sige, at jeg
synes, at dine billeder generelt er gabende kedsommelige og
udtryksløse, der sker ikke en skid, der er ikke noget liv og dynamik
- det er som om du ikke vil sige noget med dine billeder.

Jeg vil runde af med at sige, at billedet af badebroen er et skridt
i den rigtige retning...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen