Leadtek GF3?
Fra : Thomas

Dato : 08-05-01 23:40

Hey NG.
ved i om dette kort er et godt køb?
WinFast GeForce3 TD w./TV-Out/ DVI Retail AGP / 64MB DDR /
2048x1536 / GeForce3 4.199 kr

hvis man ser bort fra priser. og sammenligner med andre GF3 fabrikanter.
Mvh Thomas

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-05-01 23:47

Hurtige ram 4ns. er et godt tegn, tror den er god nok

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 09-05-01 08:13

Leadtek har siden de smidt deres første GeForce model ud på banen lavet
nogle af de allerbedste GeForce kort. Og så kan du være næsten sikker på at
du får en god 2D del med deres kort.

Jeg har selv et GF3 kort til test fra Leadtek og et fra Asus. Leadtek kortet
er bare det mere stabilt, godt nok ikke med alle de fancy features som Asus
giver, men kvaliten af 2D delen er bedre og så kan video out levere 1024z768
hvor imod Asus kun kan 800x600.

Så kort sagt, men Leadtek er de svært at gå galt i byen.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : KJ

Dato : 10-05-01 22:17

Hej Ng, & især Lasse.
Jeg kunne vel ik´ få dig til at uddybe de problemer med Asus V-8200 (Deluxe)
en smule, da jeg overvejer at købe et sådan kort, mest Pga.video in og så
forventer
jeg da også en smule beder Dvd gengivelse en på mit Voodoo3-3k.
Nå ja og naturligvis en hulens masse FPS ;^)
Så nu vil folk nok sige, køb dog et Radeon (Vivo) det koster jo under det
halve, men
da jeg kører Win2K og med et KT133A (SL-75KAV) er jeg nu lidt usikker på
lige det
kort. En anden ting der under mig er at Asus´ses Hp.ikke har noget om
V-8200?? Why?

Fra : DaWizeGuy

Dato : 10-05-01 23:10

"KJ" <knight-of-fury@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> halve, men
> da jeg kører Win2K og med et KT133A (SL-75KAV) er jeg nu lidt usikker på

Leadtek kortet har også Video-in ifølge oplysningerne på deres hjemmeside,
så jeg ville vælge Ledtek fremfor Asus V8200, hvis jeg skulle have et
GeForce 3. Mht. TV-out/Video-in og DVD playback er RADEON efter min mening
et bedre valg end GeForce 1/2/3, da det bl.a., som et af de eneste kort, har
egentlig hardware-understøttelse af DVD-playback i form af Rage Theater
chippen. Så vidt jeg ved, virker Video-in funktionerne også upåklageligt
under Windows 2000 med de seneste drivere og Multi Medie Center 7.1 fra ATI.
Jeg kører selv et ATI RADEON 64 mb DDR VIVO (retail version med 5,5 ns RAM)
på et Asus A7V133 bundkort klippestabilt under både Windows 98 SE og 2000,
og DVD-afspilningen rykker virkelig sammenlignet med mit tidligere Hercules
3D Prophet II.

---
Mvh. Anders

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-05-01 10:17

"Thomas" <notmymail@doh.com> wrote in message
> [...]
> 2048x1536 / GeForce3 4.199 kr
>
> hvis man ser bort fra priser. og sammenligner med andre GF3 fabrikanter.

Jeg er enig med de andre, Leadtek/Winfast laver normalt kort med allerbedste
komponeneter og er derfor blandt de allerbedste, hvis ikke DE bedste
GeForce-kort. Prisen er også meget attraktiv (lavere end Asus V8200 Pure),
så hvad venter du egentlig på??

---
Mvh. Anders

Fra : Claus Sørensen

Dato : 09-05-01 13:13

Jeg fik et i mandags og kan kun sige jeg er begejstret! Jeg er gået fra
Geforce 2 GTS til Radeon og så til GF3 fra Leadtek. Det nye "owner"
virkelig!

Jeg kan fx. spille Unreal Tournament fuldstændigt flydende i 1600x1200x32 i
high details. Gennemsnitligt 80 fps.

I 3Dmark2001 får jeg 5500 med min Tbird der kører 1466 MHz (11x133).

Det kan også overclockes

Jeg har haft den oppe på 250 på core (max. i coolbits) samt 540 på memory
uden artifacts.

Claus Sørensen

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-05-01 14:28

"Claus Sørensen" <claussor@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det kan også overclockes
>
> Jeg har haft den oppe på 250 på core (max. i coolbits) samt 540 på memory

Hvordan er billedkvaliteten sammenlignet med RADEON? Her tænker jeg både på
2D og 3D. Jeg har selv foretaget samme skift fra GeForce 2 GTS til RADEON,
og efter min mening har sidstnævnte en langt bedre billekvalitet. Jeg
overvejer dog at opgradere om 3-4 måneder, da ATI desværre stadig ikke
leverer fuldt funktionsdygtige drivere.

---
Mvh. Anders

Fra : Claus Sørensen

Dato : 09-05-01 15:01

Billedkvaliteten er på linie med Radeon. Det skal siges at Radeon virkelig
sparker røv i forhold til Geforce 2 GTS, både billedkvalitetsmæssigt og
hastighedsmæssigt IMO.

Claus Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 10-05-01 00:26

Det lyder sku godt. Jeg går ned og bestiller
det med det samme. Og tak for alle jeres svar :)
Mvh Thomas

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-05-01 15:45

> Billedkvaliteten er på linie med Radeon. Det skal siges at Radeon virkelig
> sparker røv i forhold til Geforce 2 GTS, både billedkvalitetsmæssigt og
> hastighedsmæssigt IMO.

Tak for svaret, det lyder MEGET interessant! Jeg tror, at jeg bestiller et
GF3 om nogel måneder, når priserne er kommet ned på et mere spiseligt leje.
For øvrigt er jeg enig med dig mht. RADEON, det er et fantastisk kort, men
desværre er det lykkedes ATI at ødelægge kortets potentiale med den elendige
driversupport (eller mangel på samme!).

---
Mvh. Anders

Fra : Lars Krag

Dato : 09-05-01 16:15

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Tak for svaret, det lyder MEGET interessant! Jeg tror, at jeg bestiller et
> GF3 om nogel måneder, når priserne er kommet ned på et mere spiseligt
leje.

Ja, jeg "lytter" også lige med på sidelinien Specielt er jeg meget
interesseret i at høre hvordan det går med høj agp hastighed og GF3, ellers
får mit GF2 Ultra lov til at svede indtil jeg skifter bundbrædtet ud, og der
går nok liige nogle måneder endnu!

> For øvrigt er jeg enig med dig mht. RADEON, det er et fantastisk kort, men
> desværre er det lykkedes ATI at ødelægge kortets potentiale med den
elendige
> driversupport (eller mangel på samme!).

Du kører win2k, eller? Jeg kører win98se på begge mine maskiner, og faktisk
har jeg færre driver relaterede problemer med mit Radeon sdr end med mit GF2
Ultra, go figure.

Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-05-01 16:46

"Lars Krag" <lars_nospam_krag@image.dk> wrote in message

> [...]
faktisk
> har jeg færre driver relaterede problemer med mit Radeon sdr end med mit

Jeg er enig, RADEON er et mere STABILT kort end GeForce. Men det var andre
problemer jeg sigtede til, nemlig problemer med grafikfejl og manglende
tågeeffekter. Det er stadig ikke lykkedes ATI at lave drivere der kan vise
tåge i Vampire: TMR (som jeg spiller en del) og Rogue Spear, ligesom jeg har
konstateret grafikfejl i Thief 2 (lodrette grønne streger over hel skærmen)
og Hitman (kun i Direct3D). Men udover disse småproblemer har jeg ikke noget
at udsætte på RADEON.

---
Mvh. Anders

Fra : Lars Krag

Dato : 09-05-01 16:57

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
skærmen)
> og Hitman (kun i Direct3D). Men udover disse småproblemer har jeg ikke

Oki, jeg spiller ikke lige de spil, men jeg vil absolut medgive dig at ATI
pænt sagt snøvler (og sjusker?) med driverne, især i forhold til Nvidia.
Ikke desto mindre har jeg lige købt 2 spil der begge kræver dX8.0a, og de
kører mildest talt ikke optimalt på Nvidias seneste "officielle" drivere
(det ene vil slet ikke køre), hvoimod begge kører fint på Radeon. Det kan
godt være Nvidia´s drivere er dX8 kompatible, men dX8 optimerede er de i alt
fald ikke. Det er snart længe siden dX8 kom, så Nvidia´s strategi er jo bare
anderledes: De lader alle interesserede brugere være beta testere. Efter 2½
år med Nvidia kort er jeg bare blevet lidt træt af at skifte drivere hele
tiden, så jeg lader de ivrige om at beta teste.

Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 10-05-01 02:40

> [...]

> år med Nvidia kort er jeg bare blevet lidt træt af at skifte drivere hele
> tiden, så jeg lader de ivrige om at beta teste.

Det er sgu da noget rod, at dine nye spil ikke kører med dit dyrtindkøbte
GeForce 3 kort! Hvad er det forresten for spil?

Jeg har forresten løst problemet med den manglende tåge, idet jeg endelig
har fundet nogle ældre betadrivere (4.13.7041) der virker, så nu får jeg
lækre tågeeffekter i både Thief 2, Rogue Spear og Vampire Det er så
bare underligt, at det ikke virker med de nyeste beta-drivere. Men Thief 2
ligner stadig rent lort med RADEON, men heldigvis mangler jeg kun den sidste
bane, så problemet er til at leve med.

----
Mvh. Anders

Fra : Claus Sørensen

Dato : 10-05-01 10:12

Jeg tror Lars har et GF2 og ikke 3'eren.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 10-05-01 11:39

> Jeg tror Lars har et GF2 og ikke 3'eren.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Claus Sørensen

Ups, jeg var ikke lige vågen - det er jo DIG der har et GF3 Men jeg vil
da stadig gerne vide, hvilke spil det er som ikke virker med GeForce 2 GTS.
Jeg har selv haft et, og det virkede upåklageligt med alle spil jeg har
prøvet. Men det er da ikke utænkeligt, at GeForce 2 har problemer med fuldt
DirectX 8.0 kompatible spil, da det jo, i modsætning til GF3 og RADEON, ikke
understøtter alle features.

---
Mvh.
Anders

Fra : Lars Krag

Dato : 10-05-01 13:17

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
fuldt
> DirectX 8.0 kompatible spil, da det jo, i modsætning til GF3 og RADEON,

Bare det var mig, der havde et GF3 . Jeg har lige købt Fly II
(fly-simulator), og det kræver dx8.0a. Det kører som skod på mit GF2 Ultra
ved 1024x768x32 (max opløsning i spillet) Det kommer helt ned på 5-6 fps
engang i mellem. Og lad mig lige til sammenligning tilføje at jeg i M$
FS2000 kan spille i 1600x1200x32 med alle detaljer maxet. (og jeg mener
ALLE) med mellem 15-50 fps (det hakker aldrig), og det er skod optimeret.
Det andet spil er "eRacer", som fryser fuldstændigt i menuen, det kører til
gengæld som en drøm på Radeon kortet. Jeg har skrevet til Rage support, og
de har fået temmelig mange henvendelser vedr. det samme problem med Geforce
kort, desværre ved de bare ikke lige hvad der går galt -endnu.

Lars

Fra : Lars Krag

Dato : 10-05-01 20:50

"Lars Krag" <lars_nospam_krag@image.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
Geforce
> kort, desværre ved de bare ikke lige hvad der går galt -endnu.

Problem løst. Det viste sig at være dx 8.1 beta der fuc*ede det hele op.
Godt vi har directx uninstaller

Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 10-05-01 23:13

> [...]
> til
> Geforce
>
> Problem løst. Det viste sig at være dx 8.1 beta der fuc*ede det hele op.

Jeg har ingen erfaringer med eRacer, men det er godt at du har fået
problemet løst. Men jeg forstår nu stadig ikke, at du har skiftet dit RADEON
ud med et GeForce 2 Ultra. Eller du har måske to computere?

---
Mvh. Anders

Fra : Lars Krag

Dato : 11-05-01 06:36

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
RADEON
> ud med et GeForce 2 Ultra. Eller du har måske to computere?

Yep, jeg har 2 computere. Med 3 computerfreaks i huset er det faktisk én for
lidt Men jeg må indrømme at selv om 2d er bedre på Radeon, så er den
altså også ganske god på mit GF2 Ultra. Farverne er ikke så flotte, men al
tekst står ligeså skarpt. Og da jeg enten sidder og arbejder med
tekst/regneark/compiler eller spiller, så er et GF2 Ultra en ganske udmærket
løsning. Og ud over GF3 er der intet der kommer i nærheden af det i
hastighed, og det er altså meget svært at vænne sig til noget langsommere
når man én gang er blevet lidt forvænt.

Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 11-05-01 11:56

> [...]
> løsning. Og ud over GF3 er der intet der kommer i nærheden af det i
> hastighed, og det er altså meget svært at vænne sig til noget langsommere

Aha, det kan jeg bedre forstå! Hvad hastighed angår, så er det rigtigt, at
GeForce 2 Ultra slår RADEON i langt de fleste spil, og er nok på linie med
GeForce 3 i f.eks. Quake 3 Arena, UT og Counterstrike. Men der er dog
undtagelser: RADEON har hurtigere T&L end GeForce 1/2 og understøtter flere
DirectX 8 features, bl.a. alle tre Bumpmapping-teknikker (ligesom GeForce 3,
Matrox G400/G450 og Kyro I/II). Det bevirker f.eks. at RADEON kan afvikle
det utroligt flotte spil Giants: Citizen of Kabuto hurtigere end et GeForce
2 Ultra, ja faktisk lige så hurtigt som GeForce 3. Hvis du får fat i det, så
prøv for sjov skyld at sammenligne billedkvaliteten og frame rates. Du vil
blive overrasket over, hvor meget flottere og hurtigere det kører med
RADEON.

---
Mvh
Anders

Fra : Lars Krag

Dato : 12-05-01 08:00

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]

> prøv for sjov skyld at sammenligne billedkvaliteten og frame rates. Du vil
> blive overrasket over, hvor meget flottere og hurtigere det kører med

Hej igen. Der gik lige lidt tid. Jeg har lige brugt en hel lørdag på format
c: .. etc. Bvadr, men det viste sig at være nødvendigt. Jamen du har
fuldstændig ret. Jeg er vildt imponeret over Radeon og dx8. Selv mit 32 MB
Radeon sdr kort er fx. næsten lige så hurtigt i de komplekse tests i
3dmark2001 på en ~800 Mhz maskine, som mit overclockede GF2 Ultra kort er på
en 1,1 + Ghz maskine. Det er ufatteligt at Nvidia løber med næsten alle PR
laurbærrene for T&L, når ATI allerede i første generation laver en bedre
løsning end Nvidia gør med deres anden generation. Og mere "fremtidssikret".
De mangler bare at blive lidt bedre til det med driverne. Men jeg håber på
at der kommer et Radeon II inden jeg får lyst (læs: råd) til at opgradere
igen.

Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 12-05-01 12:13

> [...]

> at der kommer et Radeon II inden jeg får lyst (læs: råd) til at opgradere

Enig jeg glæder mig også til RADEON 2 kommer. Men ATI skal virkelig stramme
sig an med deres driversupport. Det er nok det område der afholder dem fra
at få en lige så stor markedsandel som Nvidia, hvilket er ærgeligt, idet de
faktisk laver bedre grafikkort (IMHO!). Specielt ønsker jeg bedre
understøttelse af de forskellige metoder til at gengive tåge i Direct3D,
specielt table-fog, som ikke virker i mnage spil med de nyeste drivere. Det
er altså ikke det samme at spille Vampire the Masquarade: Redemption og
Rogue Spear uden tåge, her var mit gamle Asus V7700 meget bedre Det
undrer mig, at det ikke virker endnu, idet RADEON, som et af de eneste kort,
er fuldt kompatibelt med DirectX.

Der cirkulerer i øvrigt (ubekræftede!) rygter på intrnettet omkring
udformningen af RADEON 2, bl.a. på www.rage3d.com. Kodenavnet er R200, og de
første samples vil komm her i maj og egentlig masseproduktion til september.
Kernens micron-størrelse vil være .15 med en core speed på 250MHz, samt
mulighed for at lave dual-GPU kort (RADEON 2 MAXX) a la Voodoo 5 5500.

---
Mvh. Anders