UV billeder fra Island
Fra : Karsten

Dato : 13-08-04 01:38

Hej!

Er lige kommet hjem fra en fed ferie på Island og synes da ikke at I
skulle snydes for et par billeder fra noget fantastisk dykning
deroppe:

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=90957

Billederne er taget med videokamera, derfor er kvalitet ikke i top.

Beklager stavefejlen i titlen til billederne... Der skulle
selvfølgelig stå: "Verdens mindste dykker?"....

Mvh

Karsten Hansen

Fra : Jens Olsen

Dato : 13-08-04 09:59

lindgaard@tele2adsl.dk (Karsten) wrote in message news:<96c4c60b.0408121638.510e2319@posting.google.com>...
> [...]
>
> Er lige kommet hjem fra en fed ferie på Island og synes da ikke at I
> skulle snydes for et par billeder fra noget fantastisk dykning

Tak for kigget, manner det ser godt ud. Der kunne jeg godt tænke mig et par dyk!

Jens Olsen
Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk

Fra : __vaDer

Dato : 13-08-04 10:29

Ser super lækkert ud! Har faktisk selv været på Island, fik dog aldrig den
tanke at dykke der :| Men fik en hyphyp tur på en islænder :)

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 19:27

Hej Karsten

Jeg skal til Island til oktober med arbejdet og bo i Reykjavikog regner med
at få en eftermiddag fri. Er det muligt at nå det fra Reykjavik på en
eftermiddag. Hvor varmt (koldt) er vandet, hvad koster en tur med udstyr.

Peter

Fra : Karsten

Dato : 16-08-04 20:07

Hej Peter.

Thingvellir (hvor søen med Silfra-dykkerstedet ligger) ligger godt en
times kørsel fra Reykavik, så det kan godt nås på en eftermiddag.
Problemet i oktober kan dog være solen! Dagene bliver jo MEGET korte
på Island, jo tættere vi kommer på vinteren (Reykavik ligger på højde
med Nuuk).

Vandet i søen er 2-4 grader uanset årstid.
Der er et par dykkerfirmaer der laver ture til Thingvellir (Silfra).
Jeg havde hjemmefra fået anbefalet: www.dive.is
Her fik jeg to gode guidede dyk med en fyr der hedder Bergur.

JA, så er der lige prisen.....Alting er dyrt på island! Derfor også
dykningen. 2 dyk, incl. alt udstyr (tørdragt etc.), samt transport
koster mellem 1500 og 2000 Dkr alt efter hvad man kan forhandle sig
frem til.

Håber du får nogle lækre dyk deroppe. God tur!

Mvh

Karsten