Similan ISland September
Fra : peter skallebæk

Dato : 12-08-04 11:01

Hej. Er der mon nogen der har været på liveaboard i Thailand i september og
har nogen erfaring ?
Vi er et par gutter der vil afsted på en båd til Similan i september i 2-4
dage ...
Priser, båd, vejret....... etc.

Fra : Martin Schyth

Dato : 12-08-04 12:01

> [...]
> har nogen erfaring ?
> Vi er et par gutter der vil afsted på en båd til Similan i september i 2-4

Jeg var det godt nok i oktober, men det var herre fedt. Vi dykkede med
scubacat (www.scubacat.com) og de var yderst professionelle og rare at
være afsted med. Prisen var svjh ca. 1000 pr dag incl. leje af alt
udstyr, mad, vand at drikke (sodavand og øl skulle man betale for) samt
3 dyk på ankomstdagen 3 dyk på afrejsedagen, og 5 dyk de andre dage.

Vi tog 4 dage, og det eneste der ikke var iorden var at vi kun havde
valgt 4 dage :)

Jeg kan kun varmt anbefale det - og similan er utrolig smukt at dykke i
nærheden af - mener at kunne huske at der omkring 50 dive sites.

/Martin

Fra : Gram

Dato : 12-08-04 19:58

Kan anbefale Scandinavian Divers Patong Beach

HAr været på både 4 og 6 dages tur med dem ... Kanon service og gode både

CU Gram

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 13-08-04 09:08

"peter skallebæk" <pede4@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har nogen erfaring ?
> Vi er et par gutter der vil afsted på en båd til Similan i september i 2-4

Hej Peter,

Du havner lige midt i regntiden, rent faktisk er september efter oktober den
regnrigeste måned i Phang Nga provincen, hvortil Similian hører.
Man kan så sige, at regnen ikke nødvendigvis er et problem så langt til havs
og da Similian øerne ikke har floder til at skylle sedimenter i havet og
nedsætte sigten.
Men med regnen følger også kraftige vinde.
Jeg har ikke selv været derude på denne årstid, men kun i januar.
Måske Martin kunne komme med lidt mere input omkring hvordan han oplevede
vejret?

Jeg var afsted med Similian Tours (svensk indehaver) som iøvrigt også har et
særdeles attraktivt beliggende lille bungalow compleks med privat strand -
Poseidon Bungalows - i Thap Lamu, ligeledes i Phang Nga provincen nord for
Phuket.
De har en liveaboard snorkel-tur til Similian 3 dage, 2 nætter for kun 6.300
baht altså 1.000 kroner alt inklusive. Det får du ikke billigere noget sted!
Men snorkling alene vil du nok ikke stille dig tilfreds med :)
De arrangerer dog også dykker ture via Seadragon og Kontiki ligeledes i Thap
Lamu.

http://www.similantour.nu/index.htm

Hav en rigtig god tur.
Choke dee na nia :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Martin Schyth

Dato : 13-08-04 10:49

> Men med regnen følger også kraftige vinde.
> Jeg har ikke selv været derude på denne årstid, men kun i januar.
> Måske Martin kunne komme med lidt mere input omkring hvordan han oplevede
> vejret?

Vi tog i sted i midten af oktober, og startede på Koh Tao på den østlige
side af Thailand. Da vi havde været der i 1 uge kom regnen og stormen
fra den ene dag til den anden - det blev faktisk svært at komme fra øen
- og det var ikke så få der fik søsyge - næsten alle både væk fra øen
   blev aflyst - vi fandt kun én som lige med nød og næppe sejlede, og
   den blev proppet godt... Vi sejlede så til Koh Samui hvorfra der
   sejlede en stor færge til fastlandet. Vi tog til Patong og bookede den
   Liveaboard hos scubacat. Det var på det tidspunkt så tidligt i sæsonen
   (kan ikke huske den præcise dato, men kan da se om jeg kan finde den
   derhjemme når jeg kommer hjem igen) at vi stort set var de eneste
   afsted i de 4 dage. Vi var 6 på båden - med plads til 21.

   Vejret på vestsiden af Thailands tange var på det tidspunkt meget
   roligt - og rigtigt bounty agtigt. Jeg ved ikke helt hvordan monsunen
   bevæger sig derovre, men jeg kunne forestille mig at den kom fra vest
   og gik mod øst (og det gør den sikkert stadig) - og hvis det er
   tilfældet ville jeg nok personligt vente til slut oktober med at dykke
   dernede. Men det er jo også et spørgsmål om hvad der er af dyreliv. Vi
   var ude for alle de spændende sæsoner for eks. Hvalhaj, rokker (der
   var dog masser stingrays) og hajer.

   Der var masser skildpadder, muræner, hummere og en masse smukke
   fisk...

   Hvis du vil være på den sikre side, så prøv at skriv enten til
   scubacat eller de andre nævnt og spørg hvornår sæsonen starter samt om
   hvornår vejret ikke er så fedt...

/Martin

Fra : peter skallebæk

Dato : 13-08-04 12:30

tak for alle de kanon gode svar .. jeg vil skrive til de adresser jeg har
fået