"Tabbert-club Deutschland" eller hva'?
Fra : John

Dato : 13-08-04 22:07

Hej!

Jeg er blevet lidt nysgerrig efter en oplevelse i sommerferien i Østrig.

For nogle år siden oplevede vi på en mindre campingplads dernede, at der en
dag holdt ca. 15 store Tabbert-vogne - alle på tyske plader - på et område
af campingpladsen, som ellers var aflukket. Vognene holdt i rundkreds og
camping-fatter oplyste, at det var "Tabbert-klubben" fra Tyskland, der havde
træf. Det tænkte vi kke mere over dengang.

I år mødte vi Tabbert-klubben igen... Ca.10 kæmpestore Tabbert (6 m og
derover) med aircondition, boogie-hjul, store solsejl/fortelte og store
varebiler foran indtog pludselig campingpladsen. Vi jokede lidt med, at nu
var Tabbert-klubben på spil igen. Senere samme aften talte jeg med en tysker
og spurgte ham hvad det var for noget med den klub. Han kunne meddele mig,
at han rejste dagen efter - han ville ikke være der mere pga. dem der og
pegede vredt på et par at de store vogne lige neden for. Jeg var lidt
desorienteret, men forklaringen blev nærmest spyttet ud: "Zigeunere!!"

Og så kunne vi jo godt se, at det ikke var campister på ferie. Mændene
forsvandt hver morgen i deres store biler og konerne vaskede tøj, passede
børn, bagte brød osv. dagen lang. Og det var ligesom, de ikke var med i
fællesskabet på pladsen. Ingen smil og hilsen, ingen svar på mit godmorgen i
baderummet osv.

Hvad er det for nogle folk? Lever de hele livet i campingvognene? Har de mon
en rabat-aftale med Tabbert? Og hvad lever de af? De så ikke ud til at
mangle noget, men hvis deres eneste hjem er campingvognen, skal det
selvfølgelig også være i orden.

Nå, jeg blev bare nysgerrrig.

Vh. John

Fra : Verner

Dato : 20-08-04 21:32

On Fri, 13 Aug 2004 23:07:06 +0200, "John"
<johnlafjerndette@get2net.dk> wrote:

> [...]
>en rabat-aftale med Tabbert? Og hvad lever de af? De så ikke ud til at
>mangle noget, men hvis deres eneste hjem er campingvognen, skal det

Du har set noget af det mest ulækre man kan opleve på en campingplads
- nemlig en Zigøjner-rede..

Dette folkefærd camperer ikke - de overtager simpelthen pladsen hvis
de får lov.

Jeg kan godt forstå at du undrer dig over hvordan de skaffer penge til
store nye Tabbert vogne, og som regel nye dyre biler - uden den form
for arbejde vi normalt kender til...

De fleste pladser afviser dem heldigvis, men nogle har desværre mere
kløe i kasseapparatet end godt er..

Verner