ferie > 1 måned , sygesikringskort
Fra : Robert

Dato : 13-08-04 20:48

Hej

Vi er ved at planlægge dette års campingferie til sydeuropa, og kan se den
kommer til at vare mere end en måned.

Det gule sygesikringsbevis gælder jo kun ferierejse op til en måneds
varighed. Hvad gør man ved det, skal der tegnes en særskilt privat
forsikring eller hvad ?

Håber der er nogen, der ved noget, ellers må vi vente til mandag, hvor
kommunen og forsikringsselskabet åbner igen.

Med venlig hilsen
Robert

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 15-08-04 21:02

Hej Robert

På kommunen kan i få en blanket så man kan få forlænget virkningen af det
gule sygesikringsbevis i op til 1 år. Der er visse regler, men dem kan jeg
ikke huske.

Hilsen

Jacob

Fra : Harry

Dato : 17-08-04 17:11

> [...]
>
> Håber der er nogen, der ved noget, ellers må vi vente til mandag, hvor
> kommunen og forsikringsselskabet åbner igen.

Den udvidede sygesikrings formular hedder E 111 og kan fås på
kommunen. Den udvidede sygesikring er gratis. I øvrigt er der p.t. en
del EU-forvirring om dette. Men da det ikke koster noget at tage den
udvidede forsikring med, vil jeg anbefale at du henter den.
Hvis din overskridelse af 1 måneds perioden er beskeden kan man jo
også tage chancen. Hvem holder øje med hvornår du rejste hjemmefra.

Fra : krh

Dato : 17-08-04 19:40

>Der er noget der hedder et EU-sygesikringsbevis. Det skal du bestille hos
kommunen. Det er en ny ordning fra 1.6.04 tror jeg. Den afløser blanket nr.
111.
Du er dækket som hvis du var borger i det land du besøger.
Altså hvert land kan have sine regler for hvordan dækningen er. Det får du
besked om hos kommunen når du fortæller dem hvor du agter dig hen. Det tager
1 til 2 uger før du modtager det lille blå plastikkort.
v.h.
Kirsten

Fra : krh

Dato : 17-08-04 19:48

> Hvis din overskridelse af 1 måneds perioden er beskeden kan man jo
også tage chancen. Hvem holder øje med hvornår du rejste hjemmefra.

Det er der faktisk nogen der gør. De kan finde på at forlange indkøbs-boner
som bevis på at man har været i Danmark på det tidspunkt man oplyser!!
vh
Kirsten