Nu bliver det for alvor sjovt at køre på m~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-08-04 09:14

http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=469626/

Hej gruppe,

Sådan en 4 hjuls trukket scooter som prøver at overhale en knallert45 bliver
sgu da en udfordring for alle dem der i forvejen synes at der er trængsel i
venstrebanen

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian A.

Dato : 13-08-04 09:20

> [...]
bliver
> sgu da en udfordring for alle dem der i forvejen synes at der er trængsel

Citat: ".»Disse quadricykler har ingen berettigelse på hverken motor- eller
hovedveje,« siger kommunikationschef Bo Christian Koch fra FDM.".
Jeg må køre på hovedveje på min knallert45'er, så hvad skulle problemet være
med denne? Bare fordi det ikke er et lovkrav med hjelm, kan man vel stadig
tænke sig om og tage en på alligevel...

Fra : Carsten H.

Dato : 13-08-04 09:43

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> med denne? Bare fordi det ikke er et lovkrav med hjelm, kan man vel stadig

Jeg kan heller ikke se at der skulle være noget i vejen for det, synes det
er dejæigt med lidt flere altternativer køretøjer, vil selv godt have sådan
en.
Synes man skulle reg. den som Knallert "45" og sætte knallert 45 hastigheden
på til 60 km/t.

Fra : Elbarto

Dato : 13-08-04 12:28

"Carsten H." <No@Mail.Thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
sådan
> en.
> Synes man skulle reg. den som Knallert "45" og sætte knallert 45

Nu render de der 4 hjulede scooter noget stærkere som der står i atiklen
Jeg har prøvet 2 forskellige dvs enste forskel var motoren den ene 125 den
anden 250ccm begge kunne rende 100+kmt 250ccm kunne faktisk næsten
150kmt

Elbarto Simpsoniac

Fra : claus b. p.

Dato : 13-08-04 23:18

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message
> [...]
den
> anden 250ccm begge kunne rende 100+kmt 250ccm kunne faktisk næsten

Det lykkedes da at lave regler for Ellerten så den ikke måtte køre på
motorvej, selv om den var indregistreret og i stand til at køre mere end 45
km/t, så mon ikke der kan findes en løsning for sådan en dims her? Og EU
forbyder os ikke at indføre hjelmtvang for den. I Italien har man lige
gennemført en lov om at alle skal have sikkerhedsvest, hvis de er nødt til
at stoppe på en motorvej. Jeg mener egenlig knallert-45 kun skulle tillades
for folk med MC kørekort. Det ville formentlig udrydde dem totalt, og EU
lovgivningen ville stadig være overholdt.
/Claus

Fra : Leonard

Dato : 14-08-04 09:01

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote:

>Det lykkedes da at lave regler for Ellerten så den ikke måtte køre på
>motorvej, selv om den var indregistreret og i stand til at køre mere end 45
>km/t,

Nej, en Ellert kan og må kun køre 39 km/t, den er faktisk udstyret med
en automatisk bremse der aktiveres hvis det går for hutigt ned af en
bakke.
--
Leonard

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 14-08-04 13:37

On Sat, 14 Aug 2004 10:00:52 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Nej, en Ellert kan og må kun køre 39 km/t, den er faktisk udstyret med
>en automatisk bremse der aktiveres hvis det går for hutigt ned af en
>bakke.

Det galt kun de første, de nyere kan kører noget stærkere, omkring 60
og må gerne køre på motorvej. Men jeg skal ikke nyde noget.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-08-04 10:01

Andreas M. Hansen fik på mystisk vis skriblet følgende:
> [...]
>
> Sådan en 4 hjuls trukket scooter som prøver at overhale en knallert45
> bliver sgu da en udfordring for alle dem der i forvejen synes at der

Kan man ikke få en bøde for at køre for langsomt på motorvejen - altså for
at sænke trafikken unødigt?

I så fald må det da være oplagt at uddele bøder til 4-hjulere der tøffer rundt
med 65 km/t - uagtet at de faktisk ikke kan køre hurtigere....

/Jakob

Fra : Christopher Stein

Dato : 13-08-04 12:10

Jakob Jeppesen wrote:
> [...]
>
> I så fald må det da være oplagt at uddele bøder til 4-hjulere der tøffer rundt
> med 65 km/t - uagtet at de faktisk ikke kan køre hurtigere....

Du kan ikke få en bøde for at køre for langsomt.. ifølge loven er der
ingen mindstehastighed på motorvejen. Dit køretøj skal blot kunne køre
mindst 40 km / t i lovlig stand. undtaget herfra er knallerter.

Du kan få en bøde for at sinke trafikken.. men så skal du have
kilometerlange køer bag dig, og have væsentlig skyld i trafikkens
nedsatte hastighed.

ligesom traktorer på en landevej først får en bøde når køen bag dem
bliver over 1000 m lang.. ( en bil er 4 m og der er ca 10 meter imellem
hver bil.. det er en del biler..)

disse firhjulede scootere skulle ikke have lov at køre på motorvejen...
vi skal nok få nogen uheld hvor der er et par stykker der brækker
skallen... det skal nok få politikerne på andre tanker..

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 13-08-04 12:22

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Andreas M. Hansen fik på mystisk vis skriblet følgende:

> Kan man ikke få en bøde for at køre for langsomt på motorvejen - altså for
> at sænke trafikken unødigt?

Ja - det kan man godt.

> I så fald må det da være oplagt at uddele bøder til 4-hjulere der tøffer
rundt
> med 65 km/t - uagtet at de faktisk ikke kan køre hurtigere....

Efter som hastigheden skal være mindst 40 km i tmien på motorvejen, når man
kører en motorkøretøj der er tilladt på denne type vej, så kan politiet
faktisk ikke gøre så meget. Havde du lyttet efter i dine teoritimer, ville
du også vide dette. Om politiet så vil give bøder for at de sænker
trafikken, er et helt andet spørgsmål. Ifølge lovgivningen er det ikke
muligt, men der kan jo være andre ting der spiller ind, så som trafiktæthed,
om man er til fare for andre, og deslige.

> /Jakob

Skulle man gøre noget -- efter min mening -- så kunne man indføre en regel
om at alle køretøjer der har en tilladt tophastighed på under 90 km/t ikke
måtte køre på motorvej. Det ville løse problemet på motorvejen, men det vil
jo stadig være der på hovedvejen. Der er det så -- trods alt -- kun 15 km/t
i forskel til de ATV'er, men lur mig om ikke de vil komme ud for nogen
ubehagelige ulykker selv om der kun er den lille forskel. Kører man ind i en
væg med 15 km/t slår man sig jo stadig temmelig meget.

Jesper

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-08-04 13:05

Jesper Jacobsen fik på mystisk vis skriblet følgende:

> [...]
> når man kører en motorkøretøj der er tilladt på denne type vej, så
> kan politiet faktisk ikke gøre så meget. Havde du lyttet efter i dine

Hvis du havde lyttet efter i dine teoritimer, ville du også vide at hastigheden
ikke skal være mindst 40 km/t på motorvejen, men at køretøjet skal være
i stand til at køre 40 km/t for at få lov til at køre på motorvejen.
Jeg har da tit kørt på motorvejen, hvor hastigheden har været under 40 km/t -
havde jeg skruet den op til 40 var det vist gået gruelig galt.

En anden ting er om 40 km/t også sætter grænsen for hvornår man sinker
trafikken unødigt - de to ting hænger jo ikke nødvendigvis sammen....

> Skulle man gøre noget -- efter min mening -- så kunne man indføre en
> regel om at alle køretøjer der har en tilladt tophastighed på under
> 90 km/t ikke måtte køre på motorvej.

Enig! - jeg tror at 40 km/t reglen er et levn fra en tid. hvor man havde biler,
motorcycler, kanllerter (30) og traktorer (30). Reglen forhindrede dermed de
to sidstnævnte i at køre på motorvejen. Efterhånden er der jo kommet andre
køretøjer til som "skaber problemer" - f.eks. EU-scooter (som der må være
særlige regler for) og nu de nye 4-hjulede.

/Jakob

Fra : TG4600

Dato : 13-08-04 13:37

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> køretøjer til som "skaber problemer" - f.eks. EU-scooter (som der må være
> særlige regler for) og nu de nye 4-hjulede.

Nå ja, så kommer vi jo også af med alle lastbilerne på motorvejene
- den går jo nok ikke

/TG

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-04 13:48

TG4600 skrev:

> Nå ja, så kommer vi jo også af med alle lastbilerne på motorvejene

Det ville satme være en fornøjelse.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 16:38

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Det ville satme være en fornøjelse.

Tror du selv på den, når du så får myriader af lastvogne på
landeveje og ind gennem byerne?? Lastbiler befinder sig bedst på
motorvejene, hvor vi andre har en chance for at komme udenom uden
at risikere liv og lemmer..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-08-04 14:13

TG4600 fik på mystisk vis skriblet følgende:
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> Nå ja, så kommer vi jo også af med alle lastbilerne på motorvejene
> - den går jo nok ikke

- ok så skide værd med det - vi siger da bare 78 km/t i stedet.

/Jakob

Fra : Leonard

Dato : 14-08-04 08:58

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Efterhånden er der jo kommet andre
>køretøjer til som "skaber problemer" - f.eks. EU-scooter (som der må være
>særlige regler for) og nu de nye 4-hjulede.

Der er ikke noget der hedder en EU-scooter, det hedder en knallert 45
og dermed er det en knallert og ikke et motorkøretøj, og derfor må de
ikke køre på motorveje og motortrafikveje.
Problemet med de indregistrerede ATVer er at de indregistreres som
biler, og det er helt grotesk at der hverken er krav om sikkerhedssele
eller styrthjelm. De fleste kørere af sådanne maskiner skal dog nok
holde sig fra at udnytte de 65 km/t og slet ikke på en motorvej, det
føles simpelthen for usikkert og ukontrolleret med hastigheder over 50
km/t på sådan en.
--
Leonard

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-08-04 13:11

Leonard wrote:

> Problemet med de indregistrerede ATVer er at de indregistreres som
> biler, og det er helt grotesk at der hverken er krav om sikkerhedssele
> eller styrthjelm. De fleste kørere af sådanne maskiner skal dog nok

Men har de overhovedet et bur over føreren? Hvis ikke vil jeg nok betakke
mig for at spænde mig fast på sådan en sag. Et krav om hjelm kan vi hurtigt
blive enige om er fornuftigt.

vh
Torben

Fra : Elbarto

Dato : 16-08-04 17:33

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Du har da hvist ikke prøvet en af dem der bliver solgt med plader på

De ligger faktisk temlig godt p vejen oss ved højere hastigheder

Elbarto

Fra : Leonard

Dato : 16-08-04 18:26

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

>Du har da hvist ikke prøvet en af dem der bliver solgt med plader på

Jeg har en der i følge Suzuki-importøren kan indregistreres, hvis bare
den får de rigtige lygter på. Den kan vise 85-90 km/t på
speedometeret.

Ved hastigheder over 50 km/t opfører den sig mest som en stor gummiged
der er gået selvsving ...

Men nej, jeg har ikke prøvet en af de nye.
--
Leonard

Fra : anders majland

Dato : 17-08-04 09:23

> [...]
> 90 km/t ikke måtte køre på motorvej. Det ville løse problemet på
> motorvejen, men det vil jo stadig være der på hovedvejen.

Italiernene kræver mere end 150ccm motor for at kører på motorvej -
Derfor min scooter er på 151ccm.

Men hvis du kræver 90km/t hvor vil du så gøre af alle lastbilerne.... Et
er at de næsten alle kører for stærkt, noget andet er at flytte dem ud
på landevejene ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-08-04 18:02

Jakob Jeppesen wrote:

> Kan man ikke få en bøde for at køre for langsomt på motorvejen -
> altså for
> at sænke trafikken unødigt?

På søen/havet "sænker" man skibe.

hvordan vil du klare det på landjorden;-/

Forhåbentlig mener du "sinke" trafikken;-/

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-08-04 21:41

On Fri, 13 Aug 2004 19:02:26 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>På søen/havet "sænker" man skibe.
>
>hvordan vil du klare det på landjorden;-/
>
>Forhåbentlig mener du "sinke" trafikken;-/

Nej, det er dig, der er en skovl. Selvfølgelig sænkes trafikken, da den
ikke længere flyder.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-08-04 08:31

Fly Christensen wrote:

> Nej, det er dig, der er en skovl.

Inden du roder dig for langt ud og fremsætter den slags benævnelser om
andre.

> Selvfølgelig sænkes trafikken, da
> den ikke længere flyder.

Nej skibe sænker du, men du sinker trafikken (gør den langsom/bremser
flowet).

Hvis du tjekker vil du opdage at jeg rent faktisk nu er i min gode ret til
at kalde dig en "klaphat", for ikke at sige at du fremstår som en "sinke"
(anden betydning af ordet "sinke"))

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Rick

Dato : 14-08-04 15:32

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message news:<5bjTc.23$5E3.20@news.get2net.dk>...

> Inden du roder dig for langt ud og fremsætter den slags benævnelser om
> andre.

Du er nu stadig en skovl.

Fly

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-08-04 10:52

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse news:Os6Tc.2242$eV3.259@news.get2net.dk...

> På søen/havet "sænker" man skibe.
>
> hvordan vil du klare det på landjorden;-/
>
> Forhåbentlig mener du "sinke" trafikken;-/

Jaja - Hans - du kan selv være en sinke

/Jakob

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-08-04 19:46

Jakob Jeppesen wrote:
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jaja - Hans - du kan selv være en sinke

Tak for de fine titler, du synliggør at der er i hverfald et par stykker her
i gruppen dig inkl., hvor skolepengene er spildt.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-08-04 10:02

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev

> På søen/havet "sænker" man skibe.
>
> hvordan vil du klare det på landjorden;-/

Kan man sænke trafikken i Lammefjorden ;-?

Mvh.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-08-04 19:30

Uffe Ravn wrote:
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev

> Kan man sænke trafikken i Lammefjorden ;-?

))

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg