"Striben" har frit "spil" nu ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 20:59

Ifølge flere bekendte, som bor ret tæt på hvor Striben de sidste par uger
har kørt race, så kan/vil Politiet ikke gøre noget ved det, de har ikke
mandskab nok
Jeg har intet imod at der bliver kørt lidt "gaderæs", men det er måden det
foregår på, der er problemet.
Der er INTET sikkerhed overhovedet, f.eks. ikke noget med at "spærre"
sidevejene af eller holde publikum væk fra kørebanen.
I mindst et tilfælde, blev en bekendt overrasket af to modkørende racere, på
en vej som de (racerne) åbenbart troede var tom.
Det ligner en svinesti, når de er færdige, det flyder simpelthen med affald
overalt.
Flere bekendte i området samt flere virksomheder har kontaktet Politiet, men
de har ikke mandskab til at sende ud til den slags mere åbenbart
Jeg tror bare at de (striben) ødelægger det for sig selv på den måde, jeg
har i hvert fald intet til overs for den slags idioti, og det er vel kun et
spørgsmål om tid, førend der sker personskade
Jeg har også hørt en lille ide til hvordan det evt. skulle stoppes i netop
dét område, men det flytter jo så bare problemet til et andet sted, så det
er jo ikke nogen reel løsning.

Hvad er jeres mening om den slags ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 21:05

Per Beer Hansen wrote:
> Hvad er jeres mening om den slags ?

At de skulle følge eksemplet fra Malmø med en regulær bane til det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:05

John Sahl wrote:

> At de skulle følge eksemplet fra Malmø med en regulær bane til det.

Jeps, det ville være ideelt, men jeg tvivler dog desværre på at det sker

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 21:16

Per Beer Hansen wrote:
> Jeps, det ville være ideelt, men jeg tvivler dog desværre på at det
> sker

Når menigmand har givet op, hvad skal dem der forgæves
forsøger at dæmme op for den ulovlige "stribe" så gøre?

Trods alt er det bedre at folk samler sig og racer et sted
end at de racer rundt i hele byen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:20

John Sahl wrote:

> Trods alt er det bedre at folk samler sig og racer et sted
> end at de racer rundt i hele byen.

Det er vi helt enige om, og det er som sådan heller ikke det jeg har noget
imod.
Det er den ligegyldighed med andres sikkerhed samt den svinesti de
efterlader der "tænder" mig/andre af.

I "gamle dage" (min ungdom) foregik det på Avedøre Holme, men vi var da ikke
så "hjernetomme" dengang, i hvert fald ikke hvad jeg kan huske.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 21:28

Per Beer Hansen wrote:
> Det er vi helt enige om, og det er som sådan heller ikke det jeg har
> noget imod.

Bare folk så kunne opføre sig bare lidt fornuftigt der ude var
alt jo næsten fryd og gammen, men de kører som sindsyge ind
i mellem. Og tilskuerne fatter ikke at gøre plads.

> Det er den ligegyldighed med andres sikkerhed samt den svinesti de
> efterlader der "tænder" mig/andre af.

Det kan jeg kun være enig i, men lad os høre lidt om hvad de
gør ved det fra en af Klub Stribens bestyrelsesmedlemmer, jeg
ved vi har en her inde

Min egen erfaring består i hvad der vist beløber sig til 3-4
besøg der ude. Selv om jeg nu synes det er hyggeligt og fedt
at se lidt fede biler race.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 12-08-04 22:46

> Bare folk så kunne opføre sig bare lidt fornuftigt der ude var
> alt jo næsten fryd og gammen, men de kører som sindsyge ind
> i mellem. Og tilskuerne fatter ikke at gøre plads.

Vores problem er at det er umuligt at trænge ind til nogle mennesker. Groft
sagt kan man sige at ikke kan hjælpes hvis de ikke selv vil. Jeg har
jævnligt taget en snak med folk der gør noget der er en tand for dumt, men
det er kun halvdelen der tænker langt nok til at erkende at de har gjort
noget forkert.

> Det kan jeg kun være enig i, men lad os høre lidt om hvad de
> gør ved det fra en af Klub Stribens bestyrelsesmedlemmer, jeg
> ved vi har en her inde

Det kan næsten kun være mig du har i tankerne. Jeg har svaret på et par
indlæg, men alngt fra alle. Jeg svarer selvfølgelig gerne på alle spørgsmål
der bliver stillet (Ud over hvor der køres;)

> Min egen erfaring består i hvad der vist beløber sig til 3-4
> besøg der ude. Selv om jeg nu synes det er hyggeligt og fedt
> at se lidt fede biler race.

Det vigtigste for mig er uden tvivl også stemningen. Desværre er den inden
for det sidste år blevet ødelagt af folk der kom for at feste i stedet for
at se på biler :(
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 07:03

John Sahl wrote:

> Bare folk så kunne opføre sig bare lidt fornuftigt der ude var
> alt jo næsten fryd og gammen, men de kører som sindsyge ind
> i mellem. Og tilskuerne fatter ikke at gøre plads.

Det er jo netop dét der er essensen i det hele, at bruge indersiden af
hovedet.

> Det kan jeg kun være enig i, men lad os høre lidt om hvad de
> gør ved det fra en af Klub Stribens bestyrelsesmedlemmer, jeg
> ved vi har en her inde

Spørgsmålet er om de kan gøre noget ved det, der er altid nogen der skal
være "seje" og ikke lytte til fornuft
De ødelægger det så for alle dem der gerne vil opføre sig ordentligt.

> Min egen erfaring består i hvad der vist beløber sig til 3-4
> besøg der ude. Selv om jeg nu synes det er hyggeligt og fedt
> at se lidt fede biler race.

Jeg tror at det er mindst 15 år siden at jeg sidst var på striben, jeg er sq
blevet for gammel

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 21:42

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> I "gamle dage" (min ungdom) foregik det på Avedøre Holme, men vi var da
ikke
> så "hjernetomme" dengang, i hvert fald ikke hvad jeg kan huske.

Jeg nåede lige akkurat ikke at være med på Holmen, men var med da de
startede ved R98, det fedeste sted IMO
Husker tydeligt en gul Amerikaner-Ford, hvor ladet var afkortet, den så godt
nok ond ud, og var rigtig hurtig!
Manden så egentlig meget fredelig ud, men en dag stod han uden for sin bil,
da en ung gut gik hen til ham og spurgte:
Hvaa' er den egentlig ikke forkortet? ..han kiggede men svarede ikke, han
spurgte igen, hvorefter den store gut sagde:
Spurgte du om du måtte stille mig et spørgsmål?? ...øøh, hvad? Spurgte du om
du måtte stille mig et spørgsmål sagde jeg !! *G*
Et par dage efter så jeg ham på langelinie, hvor han lige lavede en brænder
mellem alle menneskerne ude for enden, hvorefter han bakkede ind i en cykel,
og stillede sig i kø til ishuset. En mand gik hen og spurgte om ikke han
kunne sige undskyld til damen der havde cyklen, hvorefter han sagde, hold
din kæft din bøsserøv, og blev ved med at stå og råbe bøsserøv ...bøsserøv
til ham fra køen *GG*
Jeg tror han havde haft en dårlig weekend, for han virkede ikke sådan
normalt

....utroligt at man kan huske sådan nogle underlige detaljer!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 07:04

Thomas H. wrote:
> [...]
> stå og råbe bøsserøv ...bøsserøv til ham fra køen *GG*
> Jeg tror han havde haft en dårlig weekend, for han virkede ikke sådan

He he, sjov historie

> ...utroligt at man kan huske sådan nogle underlige detaljer!

Jeps, man bliver nogen gange forbavset over de mærkeligeste ting/detaljer,
som man kan huske, og så kan man ikke huske hvad man fik at spise i går

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : martin

Dato : 13-08-04 07:28

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> ikke
>

> Jeg nåede lige akkurat ikke at være med på Holmen, men var med da de
> startede ved R98, det fedeste sted IMO

Nej Nej
Det fedeste sted er/var v. Bella centret, oplyst hele vejen to brede spor,
retur kørsel på den anden side delt af bred midterrabat, stor
parkeringsplads ved start linien OG NUL sideveje... ( der manglede sq. bare
en tribune....... )

Fra : Thomas H.

Dato : 13-08-04 08:19

"martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> retur kørsel på den anden side delt af bred midterrabat, stor
> parkeringsplads ved start linien OG NUL sideveje... ( der manglede sq.

Måske, men den var ikke blind ligesom ved R98.
Men er enig i, at returkørslen var fed, især når nutidens unge ikke har
respekt for noget

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-08-04 22:01

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> At de skulle følge eksemplet fra Malmø med en regulær bane til det.

Der er masser af baner i DK - hvad med at bruge dem??

Peter

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 22:06

Peter K. Nielsen wrote:
> Der er masser af baner i DK - hvad med at bruge dem??

Hvor ligger de?

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 22:06

> Hvor ligger de?

....det kræver da kun en tur over storebælt og tilbage igen hver weekend, det
er jo kun 240 kr hver vej, så hvad piver vi københavnere over

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-08-04 08:11

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> Hvor ligger de?

Vandel flyveplads? - men nok knap så aktuelt for kjøwnhavnere ;)

Der må vel være tilsvarende nedlagte flyvestationer på øen som kan bruges
når man kan få lov i vandel?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 09:00

Dennis Pedersen wrote:
> Vandel flyveplads? - men nok knap så aktuelt for kjøwnhavnere ;)
>
> Der må vel være tilsvarende nedlagte flyvestationer på øen som kan
> bruges når man kan få lov i vandel?

De får lov nede på Lolland. Men kom nu, du siger der
er masser af baner i DK?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-08-04 09:04

> De får lov nede på Lolland. Men kom nu, du siger der
> er masser af baner i DK?

Nej JEG siger ikke der er masser af baner ;)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 09:22

Dennis Pedersen wrote:
> Nej JEG siger ikke der er masser af baner ;)

Undskyld Dennis, jeg er ikke vågen, det var selvfølgelig
Peter der skrev det

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 09:05

> De får lov nede på Lolland. Men kom nu, du siger der
> er masser af baner i DK?

Ja man kan nærmest ikke komme til for dem?!?! ;). Men hva' m. Værløse, den
er jo nedlagt som flyvestation, og de Køwenhavnere er jo vant til
larm&galninge? ;).

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-08-04 14:45

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja man kan nærmest ikke komme til for dem?!?! ;). Men hva' m. Værløse, den
> er jo nedlagt som flyvestation, og de Køwenhavnere er jo vant til
> larm&galninge? ;).

Værløse har været oppe og vende flere gange, men det er endnu ikke lykkedes.
Der arbejdes dog stadig på muligheden. Som jeg ser det er det den eneste
reelle mulighed på Sjælland for noget fast, hvis der ikke skal bygges et
anlæg. Problemet er desværre endnu en gang støjen :(
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Michael

Dato : 13-08-04 11:02

John Sahl wrote:

> At de skulle følge eksemplet fra Malmø med en regulær bane til det.

Tjaa det kunne være en god ide, men hvem skal betale for det, for jeg
har så absolut ingen interesse i at mine skattepenge skal gå til at en
samling fartforstyrede skal kunne udøve deres sindsyge kørsel, det har
jo været det samme problem her i Odense.

Og jeg tvivler på at de der har interesse i at køre disse gadeløb vil
betale det at det koster at drive sådan en bane,(sikkerhed,
vedligeholdelse osv osv)

Jeg ved godt at mit indlæg her vil skabe en del forstyrrelse fra andre
men det er nu min menig jeg har luftet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 11:21

"Michael" <ho@nows.com> skrev i en meddelelse
> Og jeg tvivler på at de der har interesse i at køre disse gadeløb vil
> betale det at det koster at drive sådan en bane,(sikkerhed,
> vedligeholdelse osv osv)

+ bevæge sig der hen hvor myndighederne finder det hensigtsmæssigt at
anbringe den :((. Så hvis den kommer, slipper vi sikkert ikke for
boulevard-race af den grund :(((.

> Jeg ved godt at mit indlæg her vil skabe en del forstyrrelse fra andre
> men det er nu min menig jeg har luftet.

Da jeg sagde det, blev det nærmest tiet ihjel, jeg opfatter det som
"berøringsangst"- det er sagen i en nøddeskal ;).

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 11:29

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]

For en stor dels vedkommende har du nok ret, men jeg er
sikker på at en del gerne betaler for at få bedre forhold.

> + bevæge sig der hen hvor myndighederne finder det hensigtsmæssigt at
> anbringe den :((. Så hvis den kommer, slipper vi sikkert ikke for
> boulevard-race af den grund :(((.

Nu er det jo ikke ligefrem på boulevarden der køres men
i industriområder og lignende.

Og den har du da ret til at have, men hvad med alt andet der
støttes af staten som det kongelige teater eksempelvis?

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 11:38

> Nu er det jo ikke ligefrem på boulevarden der køres men
> i industriområder og lignende.

En boulevard er en off.vej med 0,nul, sikkerhed til ifb. med race, er et
indusriområde ikke det?.

> Og den har du da ret til at have, men hvad med alt andet der
> støttes af staten som det kongelige teater eksempelvis?

Nu giver DetKonglige jo minimale gener for det omgivende samfund + det er
historisk betinget. Så et andet og bedre eksempel er ønskeligt ;),
migbekendt får fx. RoskildeFestival ikke statstilskud?, og det er med sån'
du skal sammenligne.

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 12:03

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> En boulevard er en off.vej med 0,nul, sikkerhed til ifb. med race, er
> et indusriområde ikke det?.

Jeg opfatter en boulevard som et område med uskyldige
individer der bevæger sig der omkring. Dem der er tilstede
ved et striben arrangement som de er i dag har i mine øjne
selv valgt "risikoen".

> [...]
> det er historisk betinget. Så et andet og bedre eksempel er ønskeligt
> ;), migbekendt får fx. RoskildeFestival ikke statstilskud?, og det er

Nu var det mere det økonomiske aspekt jeg gik efter der.
Hvorfor støtte det ene og ikke det andet? Som det danske
system er bygget op vil man jo altid komme til at støtte noget
der ikke interesserer en selv.

Men måske ender man med at få børn der interesserer sig
for det senere, vil man så helst at de tager til de ulovlige og
måske lidt farlige stribenarrangementer eller monstro man
gerne så at de havde ordnede forhold at udøve deres hobby
under?

Nogen gange er det nødvendigt at se lidt ud over sin egen
næse.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 12:10

John Sahl wrote:

> Jeg opfatter en boulevard som et område med uskyldige
> individer der bevæger sig der omkring. Dem der er tilstede
> ved et striben arrangement som de er i dag har i mine øjne
> selv valgt "risikoen".

Sådan er det ikke der hvor de har kørt de sidste par week-ender, der er der,
foruden flere sideveje til industri, 2 sideveje hvorpå der bor mennesker.
Deres huse ligger vel ca. 50 meter fra selve "striben", og ligger oven i
købet i den første ende af striben.
Ydermere er den nævnte vej, hvorpå de kørte striberace, tilligemed op over
en mindre bakke kombineret med et svagt venstre sving over bakken. Jeg tror
dog at deres bremsepunkt ca. ligger lige på bakketoppen, da det vist passer
nogenlunde med ca 400 meter fra start.
Jeg var i øvrigt lige forbi området i dag, og det bærer stadig præg af
sidste week-ends svineri, med tomme dåser og affald

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-04 12:19

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Deres huse ligger vel ca. 50 meter fra selve "striben", og ligger oven i

Så må de anskaffe sig nogle sømmåtter, det må være meget træls for dem.

> [...]
> Jeg var i øvrigt lige forbi området i dag, og det bærer stadig præg af
> sidste week-ends svineri, med tomme dåser og affald

Som man kan læse på klub-striben.dk er det åbentbart almindeligt for
stribegæster:
http://www.klub-striben.dk/oprydning.htm

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 12:27

Christian B. Andresen wrote:

> Så må de anskaffe sig nogle sømmåtter,

Ja, eller tage jagtgeværet ned fra væggen

> det må være meget træls for
> dem.

Ja og de føler sig meget tilsidesat, da Poilitiet ikke engang kan gøre noget

> Som man kan læse på klub-striben.dk er det åbentbart almindeligt for
> stribegæster:
> http://www.klub-striben.dk/oprydning.htm

Ja desværre

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 12:25

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> bakken. Jeg tror dog at deres bremsepunkt ca. ligger lige på
> bakketoppen, da det vist passer nogenlunde med ca 400 meter fra start.

Ok, det var mig ikke bekendt *S*

> Jeg var i øvrigt lige forbi området i dag, og det bærer stadig præg af
> sidste week-ends svineri, med tomme dåser og affald

Jeg vil foreslå dem at opstille en pølsevogn, så kan man
få sig lidt mad midt i morskaben, en del af overskuddet
kunne gå til at betale for oprydningen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 12:25

John Sahl wrote:

> Ok, det var mig ikke bekendt *S*

Jeg har lige smidt et Kraks kort billede op i d.b.m
hvor du kan se forholdene.

> Jeg vil foreslå dem at opstille en pølsevogn, så kan man
> få sig lidt mad midt i morskaben, en del af overskuddet
> kunne gå til at betale for oprydningen

Jeps, det ville være en god ide

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 12:32

Per Beer Hansen wrote:
> Jeg har lige smidt et Kraks kort billede op i d.b.m
> hvor du kan se forholdene.

Jeg kan kun være enig i at det ikke er optimale forhold.
Hverken for dem der deltager eller dem der opholder sig
i området.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-08-04 14:52

> [...]

> Deres huse ligger vel ca. 50 meter fra selve "striben", og ligger oven i

Hvilken ende mener du, når du skriver første ende. Er det oppe på ved 90
graders svinget eller i den modsatte ende med det bløde sving?

> [...]
tror
> dog at deres bremsepunkt ca. ligger lige på bakketoppen, da det vist

Jeg tror du tager de 402 meter for bogstaveligt. Strækningen bliver afpasset
til den vej der bliver kørt på, så folk slipper gassen længe inden de kommer
over bakken.

> Jeg var i øvrigt lige forbi området i dag, og det bærer stadig præg af
> sidste week-ends svineri, med tomme dåser og affald

Vi er helt enige om at folk ødelægger det for sig selv ved at smide om sig
med tingene på den måde. Samtidig kan vi også hurtigt blive enige om at
stedet ikke er videre velegnet, men som det ser ud nu findes der ikke
rigtigt nogle alternativer for de folk der ikke kan komme igennem en weekend
uden lidt race :(
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 15:39

Claus Fabritius wrote:

> Hvilken ende mener du, når du skriver første ende. Er det oppe på ved
> 90 graders svinget eller i den modsatte ende med det bløde sving?

De 2 familier som jeg kender derude, de bor begge på den vej der hedder
Teglevej.

> Jeg tror du tager de 402 meter for bogstaveligt. Strækningen bliver
> afpasset til den vej der bliver kørt på, så folk slipper gassen længe
> inden de kommer over bakken.

OK, jeg troede at i stadig brugte de 402 meter.

> [...]
> findes der ikke rigtigt nogle alternativer for de folk der ikke kan
> komme igennem en weekend uden lidt race :(

Problemet (IMHO) er at "i" ødelægger mere for jer selv, ved at køre sådanne
steder, da familien Danmark (som jo bor klods op og ned af det) kun ser alt
det uforsvarlige samt svineriet bagefter.
Hvis i absolut skal køre (og det skal i jo , så burde det da være muligt
at finde steder hvor der ikke bor nogen i nærheden?
Jeg kender endvidere flere af virksomhederne i området, og de er heller ikke
begejstrede for det, dog mest på grund af svineriet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-08-04 15:54

> OK, jeg troede at i stadig brugte de 402 meter.

De 402 meter bliver brugt når der er plads til det. Ellers ikke. På samme
måde bliver der kun kørt 300 eller 201 meter på KTI til Ung Bil Dag, da
banen ikke er lang nok til 402.

> [...]
alt
> det uforsvarlige samt svineriet bagefter.

Jeg er enig i at det ikke er nogen succes. Men nu ruller det derude og vi
kan ikke få folk til at blive væk, selvom vi godt ville. Sørgeligt, men
sandt.

> Hvis i absolut skal køre (og det skal i jo , så burde det da være
muligt
> at finde steder hvor der ikke bor nogen i nærheden?

Langt de fleste af de steder er blevet lukket af med skilte, så politiet kan
give folk bøder for at køre ind. Egentlig er vejen der køres på nu en
uheldig koncekvens af, at de veje hvor det kunne kontroleres er blevet
lukket. Der var for eksempel Helgeshøj Allé (JVC) og vejen ved Bella
Centret. Begge steder tror jeg blev lukket fordi folk er alt for egoistiske
og smider om sig med skrald.

> Jeg kender endvidere flere af virksomhederne i området, og de er heller
ikke
> begejstrede for det, dog mest på grund af svineriet.

Jeg synes heller ikke at det er fair at omgivelserne skal belastes med
oprydning efter flere 100 mennesker som ikke selv kan finde ud af at tage
det med, men vi ser det jo egentlig alle steder. Der er utroligt mange der
bare smider affaldet ud af vinduet når de kører rundt (Folk i alle aldre)
uden respekt for naturen og dem der skal samle det op. Her er problemet bare
mere koncentreret.

Jeg må for en sikkerheds skyld også lige nævne at Klub Striben ikke er
arrangør af disse race, men arbejder for at få tingene under kontrol. Vi har
selvfølgelig vores rødder i streetrace-miljøet og derfor er vi nogle gange
at finde på Striben.
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Leonard

Dato : 14-08-04 08:39

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote:

>men som det ser ud nu findes der ikke
>rigtigt nogle alternativer for de folk der ikke kan komme igennem en weekend
>uden lidt race :(

Det er altså noget vrøvl!
Jeg har lige brugt fredagen på en tur på Skærbæk Gokart Center. 2
timers kørsel (i regnvejr) ca. 100 omgange på banen, jeg kan mærke det
endnu. Denne mulighed findes mange steder i landet.

Med de penge der smides i at gejle biler op til striberæs, kan der for
det samme beløb køres en hel del folkerace, rally eller hvis det skal
være rigtig dragrace ...

.... men det er sikkert ikke godt nok. Jeg tror der er mange af
deltagerne på striben, der også deltager fordi det er spændende at det
er ulovligt, det er rebelsk at gøre noget man ikke må, og endnu
vigtigere så er der meget mere publikum og fest og sjov tilstede på
striben end på en gokartbane.
--
Leonard

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-08-04 12:32

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> timers kørsel (i regnvejr) ca. 100 omgange på banen, jeg kan mærke det
> endnu. Denne mulighed findes mange steder i landet.

Jeg synes at det er fedt at køre gokart, men det kan jo ikke sammenlignes
med at køre 402 meter.

> Med de penge der smides i at gejle biler op til striberæs, kan der for
> det samme beløb køres en hel del folkerace, rally eller hvis det skal
> være rigtig dragrace ...

Hvor mange penge mener du det koster at bygge en bil der kan køre race på
Striben? Personligt har jeg sidst haft en standard Fiat Uno Turbo som kunne
tilbyde masser af sjov, men den kunne samtidig fungere som et
transportmiddel i hverdagen. En bil til rally, folkerace eller lignende kan
jo ikke bruges til andet end at køre race.

Og samtidig er det jo ikke den slags race der interesserer folkene på
Striben. De er interesserede i at finde ud af hvilken bil der accelererer
hurtigst. Det andet er som at sammenligne fodbold og håndbold. Der er en
bold begge steder, men fodboldspilleren smutte heller ikke bare i den
nærmeste håndboldklub fordi han ikke kan komme til at spille fodbold.

> [...]
> er ulovligt, det er rebelsk at gøre noget man ikke må, og endnu
> vigtigere så er der meget mere publikum og fest og sjov tilstede på

Nogen har det selvfølgelig nok sådan, men langt fra alle.Personligt så jeg
gerne at der ikke var nær så mange tilskuere og festen, den kan folk holde
derhjemme eller i byen.
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-04 10:07

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at det er fedt at køre gokart, men det kan jo ikke sammenlignes
> med at køre 402 meter.

Nej, det må være en hel del sjovere at drøne rundt i to timer i
go-kart............det var måske ikke det du mente ?

Fra : John Sahl

Dato : 16-08-04 10:15

Christian B. Andresen wrote:

> Nej, det må være en hel del sjovere at drøne rundt i to timer i
> go-kart............det var måske ikke det du mente ?

Eller det blandt andet er sjovere med udfordringen mht at
tune sin bil så den både kan race 402meter og holde til at
køre hver dag.

Det er jo lidt svært at smutte forbi McD i gokarten ikk?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-04 10:31

> Eller det blandt andet er sjovere med udfordringen mht at
> tune sin bil så den både kan race 402meter og holde til at
> køre hver dag.

Mon ikke

> Det er jo lidt svært at smutte forbi McD i gokarten ikk?

Svært at nå op til både microfonen og lugen

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 12:52

Dem der er tilstede
> ved et striben arrangement som de er i dag har i mine øjne
> selv valgt "risikoen".

Ikke nødvendigvis, når det er off.vej kan uskyldeige altid "komme i
klemmme", el. tilskuerne,deltagerne har ikke overvejet risikoen. Og det er
min skatte-bilet som skal betale for at de lappes sammen og der ryddes op
:((.

> Nu var det mere det økonomiske aspekt jeg gik efter der.

Og jeg gik efter det økonomiske + generne, hvorfor skal samfundet betale for
dine fritidsfornøjelser + generes af dem??.

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 13:01

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> klemmme", el. tilskuerne,deltagerne har ikke overvejet risikoen. Og
> det er min skatte-bilet som skal betale for at de lappes sammen og

Netop derfor er det smartere at finde støtten og få arrangeret
ordnede forhold til det.

> Og jeg gik efter det økonomiske + generne, hvorfor skal samfundet
> betale for dine fritidsfornøjelser + generes af dem??.

Jeg har aldrig kørt på striben og kommer heller ikke til det under
de nuværende forhold.

Betaler jeg og andre ikke for andres fritidsfornøjelser og "generes"
af dem?

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 13:21

> Betaler jeg og andre ikke for andres fritidsfornøjelser og "generes"
> af dem?

Jo, men ikke så meget som hvis der arrangeres et "track" downtown i
Etellerandet-købing, og det er der brugerne helst vil have den anbragt, ikke
ude på LarsTyndskiis' marker.. Så jeg forudser vi får "striben" alligevel
:(.

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 13:32

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> Etellerandet-købing, og det er der brugerne helst vil have den
> anbragt, ikke ude på LarsTyndskiis' marker.. Så jeg forudser vi får

Du vil nok aldrig kunne komme det helt til livs, men ordnede
forhold vil fjerne nogen fra striben.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 15:48

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> [...]
> ude på LarsTyndskiis' marker.. Så jeg forudser vi får "striben" alligevel

Nu er folk af naturlige årsager i bil til den slags arrangementer,
så LarsTyndskiis marker er ikek nødvendigvis en hindring. Jeg
mener også at have hørt at de arrangementer der har været lavet på
Lolland har været rigtigt godt besøgt, så måske er
"stribe-brugerne" ikke helt så uvillige til at køre efter det som
du antager??

Problemet er at det ikke nødvendigvis er nemmere at få tilladelse
til at køre "langt fra Alfarvej". Roskilde Racing Center
(gokartbane) indhentede bunker af tilladelser dengang de anlagde
deres bane. Banen blev lagt i et område der allerede var udlagt
som støjområde, bla. lå der både et køreteknisk anlæg og en
lufthavn i forvejen. Det groteske er, at en familie der flyttede
til området *efter* banen var taget i brug nu har haft held med at
klage over støjen fra banen. Resultatet er, at banen nu ikke
længere har tilladelse til at køre med så mange karts af gangen
som de oprindeligt fik tilladelse til. Det er komplet sort, men
desværre temmeligt typisk for det politiske klima dansk motorsport
mærker..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-04 16:23

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> så LarsTyndskiis marker er ikek nødvendigvis en hindring.

Det var det indtryk jeg fik sidst jeg deltog i debatten. Folk ville have
mulighed for at "lige smutte ned på" fx. Res. Den Gyldne Måge olign. ;).

> [...]
> klage over støjen fra banen. Resultatet er, at banen nu ikke
> længere har tilladelse til at køre med så mange karts af gangen

Den stedlige motorklub er blevet pålagt at forhøje støjvolde,
gudernemåvidehvormangegange, på trods banen ligger 3-400m. fra E20, som går
LIGE forbi de nærmeste beboelsesområder ;)))).

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-08-04 14:56

> Og jeg gik efter det økonomiske + generne, hvorfor skal samfundet betale
for
> dine fritidsfornøjelser + generes af dem??.

Hvad med den lokale anden divisions fodboldklub. Jeg interesserer mig ikke
for fodbold, så jeg gidder da ikke betale til dem. Jeg har heller ikke nogle
børn, så jeg gidder ikke betale til skolerne. Jeg har forresten heller
aldrig været indlagt, så det kan da ikke være mit problem at folk bliver
syge.

Kan du se problemet?
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-04 16:50

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> børn, så jeg gidder ikke betale til skolerne. Jeg har forresten heller
> aldrig været indlagt, så det kan da ikke være mit problem at folk bliver

I dit tilfælde ville jeg vise DK. min r.., helt ærligt der er bedre steder
på denne jord!!!. Hvis jeg var ½ så gammel , og lige havde afsluttet min
udd., så var jeg "skredet" ;).

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 15:38

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> [...]
> min skatte-bilet som skal betale for at de lappes sammen og der ryddes op

Det er også din skattebillet der er med til at betale for de
danskere der tager på skiferie og kommer hjem med benet i gips,
faldskærmsudspringere der kommer til skade og andre typer af
vovehalse. Hvis du har et problem med at deltage i betalingen når
uskyldige rammes, så må du da være direkte modstander af at
danskere for lov til at udsætte sig selv for skiferier??

> Og jeg gik efter det økonomiske + generne, hvorfor skal samfundet betale for
> dine fritidsfornøjelser + generes af dem??.

Sådan er det da med bunkevis af andre sportsgrene, jeg generes
også når Roskilde afspærres for at en stribe cykelknuder fra
Postdanmark Rundt skal have lov til at fræse gennem byen, og lur
mig om ikke jeg er med til at financiere showet.. Min bror blev
generet hver gang Østerbro blev lavet om til "fodboldhelvede", nu
bor han ikke længere derinde.. Det springende punkt er, at blot en
enkelt klager over et motorarrangement, så er det tæt på at
tilladelserne til arrangementet inddrages, mens der kun er
hånlatter til overs for individer der klager over gener fra
cykelløb eller fodboldkampe.. Det er forskelsbehandling så det
brager..

Spørgsmålet er hvordan du har det med at støtte andre
sportsgrene/fritidsfornøjelser, er du også modstander af at betale
til svømmehaller, tennisbaner, fodboldbaner og den slags?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-04 16:45

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Det er også din skattebillet der er med til at betale for de
> danskere der tager på skiferie og kommer hjem med benet i gips,
ER det nu rigtigt?, Mener det er et jointventur imel.forsikringselskaber,
der tager sig af "knogleekspressen"?.

> faldskærmsudspringere der kommer til skade og andre typer af
> vovehalse.

Erhhh en bodybag kan ikke koste mange bassører ;).

Hvis du har et problem med at deltage i betalingen når
> uskyldige rammes, så må du da være direkte modstander af at
> danskere for lov til at udsætte sig selv for skiferier??

På sin vis kunne lidt BRUGERBETALING være på sin plads!!!, de er jo ikke
uskyldige, de er jo klar over risikoen v. afrejse.

> også når Roskilde afspærres for at en stribe cykelknuder fra
> Postdanmark Rundt skal have lov til at fræse gennem byen, og lur
> mig om ikke jeg er med til at financiere showet..

Det er frivilligt om du sponser v. at benytte postDK., jeg undgår det.

> Spørgsmålet er hvordan du har det med at støtte andre
> sportsgrene/fritidsfornøjelser, er du også modstander af at betale
> til svømmehaller, tennisbaner, fodboldbaner og den slags?

Det er begrænset hvor mange fysiske gener der kommer fra dem, self hvis der
anlægges tribuner til 30-40.000 tilskuere, så...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 18:39

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> ER det nu rigtigt?, Mener det er et jointventur imel.forsikringselskaber,
> der tager sig af "knogleekspressen"?.

...og den danske sygesikring er på ingen måde involveret? Det har
jeg svært ved at tro..

> Det er frivilligt om du sponser v. at benytte postDK., jeg undgår det.

Jeg tænker ikke på vanddunkene og reklameskiltene, jeg tænker på
politi til regulering af færdslen, ambulancepersonale, park & vej
afdelingen der hav losset betonafspærringer af, den slags..

> Det er begrænset hvor mange fysiske gener der kommer fra dem, self hvis der
> anlægges tribuner til 30-40.000 tilskuere, så...

Hvornår har du sidst været på Østerbro efter fx. en kamp mellem
Børndby og FCK??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-08-04 06:39

> Hvornår har du sidst været på Østerbro efter fx. en kamp mellem
> Børndby og FCK??

Netop derfor er det så besværligt at få et "track" etableret, når både
sporten i sig selv, og tilskuerne, er problematiske- Det var derfor
Roskildering blev lukket, men som sagt, kan jeg ikke se hvad der skulle
forhindre "noget" i Værløse.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-08-04 09:58

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> [...]
> sporten i sig selv, og tilskuerne, er problematiske- Det var derfor
> Roskildering blev lukket, men som sagt, kan jeg ikke se hvad der skulle

...men til forskel fra fodbold, så har motorsportsfan generelt vist
sig at være temmeligt fredelige. Til Le Mans er der vel en 300.000
motorsportsfans af mange nationer der mødes, heriblandt folk fra
nationer der er velkendt for hooliganisme, og alligevel melder
samaritterne år efter år om at de stortset ikke behandler andet
end solskoldninger og en enkelt der har fået trådt på en flaske.
Der var et stort motorsportsarrangement ved fælledparken på
Østerbro her for 14 dage side, og der har jeg heller ikke hørt om
andet end at folk kom, så motorløb og efterfølgende forlod stedet
i god ro og orden igen..

Der er blevet skrevet noget om hærværk i forbindelse med striben
arrangementer, det er en trist udvikling hvis det har noget på
sig, og det er præcis hvad modstanderne af motorsport har brug
for..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-08-04 11:06

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

og der har jeg heller ikke hørt om
> andet end at folk kom, så motorløb og efterfølgende forlod stedet
> i god ro og orden igen..

Du har ret, men der er tale om et arrangement med en STÆRK organisation bag.
Et permanet "striben" vil få en ½-autonom ledelse + kræve permanent opsyn,
så et minimum af regler overholdes..

> [...]
> arrangementer, det er en trist udvikling hvis det har noget på
> sig, og det er præcis hvad modstanderne af motorsport har brug

Derfor opsyn, folk fatter ikke at de ødelægger det for sig selv :((.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-08-04 12:39

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bag.
> Et permanet "striben" vil få en ½-autonom ledelse + kræve permanent opsyn,

Kan du ikke beskrive hvad for nogle mennesker vi er i dine øjne?

> Derfor opsyn, folk fatter ikke at de ødelægger det for sig selv :((.

Nogle folk fatter det ikke, men det er de samme mennesker der render i byen
og smadrer ting. Langt de fleste kan godt se problemet og så gerne at vi
kunne være fri for de mennesker.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-08-04 13:43

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> Kan du ikke beskrive hvad for nogle mennesker vi er i dine øjne?

For nogen af "jer" går det kun ud på at være til så stor ulempe for
omgivelserne som muligt, de kan ikke styre "deres handicap". Bare en af
"dem" ødelægger det for 20 som ikke er sån', men det er det samlede resultat
som tæller ;). Nok derfor der er modst. mod at benytte fx. Værløse, jeg
mindes fx der var probs. i Vandel ?.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-08-04 14:02

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> Du har ret, men der er tale om et arrangement med en STÆRK organisation bag.
> Et permanet "striben" vil få en ½-autonom ledelse + kræve permanent opsyn,
> så et minimum af regler overholdes..

De fleste sportsklubber har vel den type ledelse, nogle mennesker
der er valgt af klubbens medlemmer og som bruger noget benarbejde
på at få tingene til at fungere.. Opsyn er vel ikke meget
anderledes end at der også findes en opsynsmand ved de lokale
sportshaller..

> Derfor opsyn, folk fatter ikke at de ødelægger det for sig selv :((.

Jeg tror en del af de destruktive elementer er ret ligeglade med
sporten, de "hygger" sig bare med selve destruktionen. Derudover
tror jeg der er en del ubetænksomme mennesker som ikke lige kan se
det usmarte i "at skide hvor man gerne vil æde".. Desværre har de
to minoriteter ofte evnen til at påkalde sig hovedparten af
opmærksomheden og så går det ud over alle de ansvarlige og
fornuftige udøvere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 14-08-04 08:47

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:

>Det er begrænset hvor mange fysiske gener der kommer fra dem, self hvis der
>anlægges tribuner til 30-40.000 tilskuere, så...

Jeg bor på landet og det eneste der generer min stille idyl er når
bønderne 5-6 gange om året bliver nødt til at pleje deres marker med
nogle gevaldigt store maskiner, og så lige hver fredag når det lokale
fodboldhold træner på en dertil planeret græsmark 400 meter fra mit
hus. Deres larm består af råben og skrigen i 1,5 time nærmest uden
pause, og 22 arrige mandfolk de larmer sgu.

--
Leonard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 15:23

Michael wrote:

> [...]
> samling fartforstyrede skal kunne udøve deres sindsyge kørsel, det har
> jo været det samme problem her i Odense.

...og jeg har ingen interesse i at bruge skattekroner på at bygge
fodboldstadions hvor forstyrrede fodboldfans kan få afløb for
deres raseri og efterfølgende smadre resten af bydelen, men sådan
kan man ikke altid få det som man ønsker..

Hvis nu de fartforstyrrede du snakker om havde haft en lukket bane
i nærheden af Odense, tror du så ikke det ville mindske deres
behov for at køre sindsygt andre steder?

Jeg synes det er på tide at motorsporten bliver behandlet
ligeværdigt med fodbold, håndbold, tennis og hvad staten ellers
støtter. Motorsport er helt generelt nederst i hierakiet hver
gang..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 15:41

Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg synes det er på tide at motorsporten bliver behandlet
> ligeværdigt med fodbold, håndbold, tennis og hvad staten ellers
> støtter.

Meget fornuftigt sagt.

> Motorsport er helt generelt nederst i hierakiet hver
> gang..

Ja det bliver ikke regnet for ret meget, desværre

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-08-04 21:10

Man skulle give dem lov til det, på nogle af banerne i DK.

Men så må vi vist have ændret holdning hos nogle af vore politikere.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:22

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Man skulle give dem lov til det, på nogle af banerne i DK.

Jeg tror ikke det er et spørgsmål om at "få lov" til det, problemet er
pengene.
Hvem skal betale for at det skal foregå under ordnede forhold ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 12-08-04 21:26

Hejsa

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg tror ikke det er et spørgsmål om at "få lov" til det, problemet er
> pengene.
> Hvem skal betale for at det skal foregå under ordnede forhold ?

Brugerbetaling er vel vejen frem.....

Hvis der kan stables et ordentlig arrangement på benene, vil der vel
løbende komme flere folk -> flere at dele udgifter med.

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:30

Brian wrote:
> Hejsa

> Brugerbetaling er vel vejen frem.....
>
> Hvis der kan stables et ordentlig arrangement på benene, vil der vel
> løbende komme flere folk -> flere at dele udgifter med.

Jo men hvad koster det at lave et ordentligt arrangement ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 21:35

Per Beer Hansen wrote:
> Jo men hvad koster det at lave et ordentligt arrangement ?

Det er slet ikke det største problem, allerførst skal man jo
lige have tilladelser og et sted at være.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:36

John Sahl wrote:

> Det er slet ikke det største problem, allerførst skal man jo
> lige have tilladelser og et sted at være.

Ja men når de forskellige motorsports klubber kan få lov, så kan striben vel
også (naturligvis på samme vilkår) ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 21:58

Per Beer Hansen wrote:
> Ja men når de forskellige motorsports klubber kan få lov, så kan
> striben vel også (naturligvis på samme vilkår) ?

Jeg kan kun sige: Det er IKKE nemt at få lov... OG hvem
gider gøre indsatsen, og er de unge reelt interesserede når
det kommer til stykket, eller vil de hellere race ulovligt?

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 22:08

> Jeg kan kun sige: Det er IKKE nemt at få lov... OG hvem
> gider gøre indsatsen, og er de unge reelt interesserede når
> det kommer til stykket, eller vil de hellere race ulovligt?

Jeg tror ikke selv på, at det er fordi det er ulovligt at det er sjovt, jeg
tror bare ikke på det er sjovt, hvis det bliver alt for formelt med alle de
ting der skal være i orden osv., plus at mange nok ikke tør at vise sig, i
frygt for at "myndighederne" skal få øje på at de har 1000 hk, og har fundet
400.000 kroner til at bygge bil for.

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 22:40

Thomas H. wrote:
> [...]
> nok ikke tør at vise sig, i frygt for at "myndighederne" skal få øje
> på at de har 1000 hk, og har fundet 400.000 kroner til at bygge bil

Endnu flere grunde til at folk ikke støtter op om de legale ting.

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 21:31

> [...]

> pengene.
> Hvem skal betale for at det skal foregå under ordnede forhold ?

Altså når unge på 19-21 år, har råd til at købe biler til 2-300.000, sætte
anlæg i for 20.000, 19" fælge, speciellakering, turboladning, recarosæder
mm. så må de da have masser af penge !
...huske tydeligt da jeg startede med at kigge på, der var en i en Escort
Mk3, der ikke så ud af noget, men VIRKELIG var hurtig! ...det var vildt den
gang.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:34

Thomas H. wrote:

> Altså når unge på 19-21 år, har råd til at købe biler til 2-300.000,
> sætte anlæg i for 20.000, 19" fælge, speciellakering, turboladning,
> recarosæder mm. så må de da have masser af penge !

Ja, eller et meget stort rente fradrag.

> ...huske tydeligt da jeg startede med at kigge på, der var en i en
> Escort Mk3, der ikke så ud af noget, men VIRKELIG var hurtig! ...det
> var vildt den gang.

Jeps, der er sket en "Fast And The Furious" udvikling, som vil noget.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 21:48

> Jeps, der er sket en "Fast And The Furious" udvikling, som vil noget.

...er det også den film der er skyld i, at lettere sindsforvirret unge
mennesker, begynde at sætte grotesk store hækspoilere på helt almindelige
familiebiler, gerne i en helt anden farve ???

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 07:06

Thomas H. wrote:
> [...]
> mennesker, begynde at sætte grotesk store hækspoilere på helt
> almindelige familiebiler, gerne i en helt anden farve ???

Filmen er vel ikke så gammel, så den kan få skyld for alt
Jeg tror simpelthen også at der bare er nogle totalt smagløse stylister i
mellem

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-08-04 21:52

> Jeg tror ikke det er et spørgsmål om at "få lov" til det, problemet er
> pengene.
> Hvem skal betale for at det skal foregå under ordnede forhold ?

Brugerne?
Peugeot Klub Jylland holder nogle glimragende lovlige streetrace på Vandel
flyveplads.
Der er virkelig orden på sagerne og det koster ikke en jetjager. Så vidt jeg
husker kommer der et lovligt streetrace her om lidt over en uge hvor det
koster 50,- at deltage.

Men jeg er i øvrige enig i det med oprydning og respekt for andre folks ting
er en stor mangel vare når vi snakker steetrace. Her i det vestlige jylland
trækker man en brænder for godt befindende - også selvom det er inde på helt
spritnye hvide fliser. Det er svinerri imho.
At man f.eks kører race nede i et hjørne af en havn som det foregår i
Esbjerg kan jeg ikke se der er nogen der skal have ondt i røven af. Der er
vitterlig ingen folk dernede som kan blive generet af det hvis folk ellers
kunne finde ud af rydde op. Det er som jeg ser det et af de allerstørste
problemer p.t.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Elbarto

Dato : 13-08-04 01:22

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:411bd862$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> kunne finde ud af rydde op. Det er som jeg ser det et af de allerstørste

Kan ikke forstå hvorfor der ikke er flere der er med på lidt endurance race
Har vi da gjort en del
fx Først fra Kolding til Århus og retur igen førstemand på broen i
bramdrupdam er vinder
Det er noget sjovere og man får virkelig at se hvilken bil der har det bedst
mekanisk OK chancen for bøder/midstet kørekort er oss større og?

Elbarto

Fra : Brian

Dato : 13-08-04 06:07

Hejsa

Elbarto skrev:

> Kan ikke forstå hvorfor der ikke er flere der er med på lidt
> endurance race Har vi da gjort en del
> fx Først fra Kolding til Århus og retur igen førstemand på broen i
> bramdrupdam er vinder

Det er da en ualmindelig dum ide.
Såvidt jeg kan forstå, skal man altså bare lave et race, mellem de
biler der ikke er med ?

> Det er noget sjovere og man får virkelig at se hvilken bil der har
> det bedst mekanisk OK chancen for bøder/midstet kørekort er oss
> større og?

Hvis man lever af sit kørekort (Er du ikke taxachafut?) er det da direkte
åndsvagt IMO.....

/Brian

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 15:53

Elbarto wrote:

> Det er noget sjovere og man får virkelig at se hvilken bil der har det bedst
> mekanisk OK chancen for bøder/midstet kørekort er oss større og?

Op i måsen med bøder og kørekort, det er risikoen for at sende en
eller anden i graven der bør lukke det "arrangement"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 13-08-04 05:47

En helt masse bits fra Per Beer Hansen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Jeg tror ikke det er et spørgsmål om at "få lov" til det, problemet er
> pengene.
> Hvem skal betale for at det skal foregå under ordnede forhold ?

Som Brian skriver: Brugerbetaling.

Med frivillig arbejdskraft og evt. sponsorindtægter kan det altså ikke
være mange basseører det koster pr. person.

Jeg tror desværre at problemet er af en helt anden karakter.

Det at godkende en bane til det formål, kræver en politisk beslutning og
jeg er bange for at du ikke finder politisk flertal for det af to
grunde:

Den første er, den åbenlyse med, de bilfjendske politikere (især i
Københavns borgerrepræsentation syntes jeg der er skræmmende mange af
dem).

Den anden er nok politisk. Hvis politiker Xyz stemmer for et forslag om
en sådan bane, og den faktisk bliver til noget, og der så sker et uheld
der medfører døden for en eller flere, gæt så hvor langt den samlede
danske (sladder-) presse vil stikke kamerarer og mikrofoner, op i
enhver tænkelig kropsåbning på Xyz?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh ||
http://lagengymnastik.dk/

"Vi spiller ikke for at vinde, men for at finde en taber"
-- Jimmy Sanders

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 07:09

Henrik Bøgh wrote:

> Som Brian skriver: Brugerbetaling.
>
> Med frivillig arbejdskraft og evt. sponsorindtægter kan det altså ikke
> være mange basseører det koster pr. person.

Der skal jo så være nogen der er ansvarlige for arrangementet, og som til
sidst måske står med et underskud, og hvem gider det

> [...]
> samlede danske (sladder-) presse vil stikke kamerarer og mikrofoner,
> op i enhver tænkelig kropsåbning på Xyz?

Det kan vel ikke være sværere end at søge om tilladelse til et motorløb ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 16:04

Henrik Bøgh wrote:

> Med frivillig arbejdskraft og evt. sponsorindtægter kan det altså ikke
> være mange basseører det koster pr. person.

Husk at tænke forsikring ind i billedet. Alfa Romeo Klubben har i
årevis arrangeret ClubSport arrangementer, hvor folk fra klubben
kunne komme billigt ud og køre på bane. Problemet er bare at den
håndfuld mennesker der arrangerer tingene risikerer at komme til
at hænge økonomisk på den hvis noget går galt, da almindelige
forsikringer ikke dækker ved banekørsel. Deltagerne ved godt at
buler i bilerne er for egen regning, men hvis en eller anden fx.
kører en flagdommer ned, så er det arrangørerne der hæfter
økonomisk. Derfor er klubben i øjeblikket igang med at blive DASU
godkendt, det giver mulighed for at tegne forsikring på
arrangementerne..

> [...]
> der medfører døden for en eller flere, gæt så hvor langt den samlede
> danske (sladder-) presse vil stikke kamerarer og mikrofoner, op i

Ganske givet, men det bør ikke bekymre en ægte politiker (og her
snakker jeg ikke om den hob af taburetludere man ser flest af)..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 18:20

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> [...]
> økonomisk. Derfor er klubben i øjeblikket igang med at blive DASU
> godkendt, det giver mulighed for at tegne forsikring på

Tja når der arrangeres klub-løb på Ring Knutstorp, gælder DASU's regler
m.h.t forsikring
Familie og alle andre er forment adgang til banen og pit se
Jeg tror ikke, at Striben får bedre vilkår.

http://www.ask-online.dk/
-> Klubdag på ring Knutstorp den 26.sept.

"Også i år afholdes klubdagen som et egentligt træningsløb, og der er
således ikke fri adgang for publikum. Kun deltagernes nærmeste familie må
og skal opholde sig på de for tilskuere indrettede områder. Det betyder
bl.a. at det er bortvisningsgrund, hvis familiemedlemmer går uden for
afspærringen og ind på banesporet eller ud i pitten."

" Undertegnede erkender at være underkastet Reglement for Automobilsport og
denne konkurrences tillægsregler. DASU, ASK eller deres
konkurrence-funktionærer kan ikke gøres ansvarlige for nogen som helst skade
på, eller tab af, køretøj, dets dele eller tilbehør, eller for nogen som
helst skade som jeg eller køretøjet måtte forvolde på egen person, tredje
person og/eller tredje persons ejendom."

Så forsikringerne ER begrænsede selv for klubber under DASU!!
--
Møller

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 21:28

"Møller" wrote:

> [...]
> bl.a. at det er bortvisningsgrund, hvis familiemedlemmer går uden for
> afspærringen og ind på banesporet eller ud i pitten."

Det lyder meget som ClubSport, der er heller ikke officielt
tilskueradgang..

> [...]
> person og/eller tredje persons ejendom."
>
> Så forsikringerne ER begrænsede selv for klubber under DASU!!

Ja. Jeg er ikke 100% inde i problemstillingen, jeg ved bare at der
blev oprettet en motorsportssektion af A-R klubben for at løse
problemet med at arrangørerne risikerede at hæfte personligt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-08-04 08:46

"Hvem skal betale"

De samme som i alle andre foreninger af den slags. Jeg kender flere som har
valgt at kører til udlandet på baner og for at få lov til at give lidt gas,
og slippe for politiet. (det er dog på MC). Sådan en weekend løber nemt op i
5000,- De ville da være glade for en dansk bane.....

Men såvidt jeg er orienteret er det slet ikke spørgsmål om penge.... Men at
man ikke kan få lov, sådan som lovgivningen er nu. Jeg kender ikke reglerne
i detaljer, men det er noget med at baneejeren har langt det største ansvar,
hvis noget går galt. Hvor mange vil så leje ud??? I udlandet er det køren
der har ansvaret for sig selv. Disse facts vil jeg dog ikke hænges op på....

Et andet problem er støj (siger de...). Jeg talte med en som har forsøgt at
få tilladelse på flyvestation Værløse, nu hvor den er under afvikling. Men
fik nej pga. støj!!! Hvor meget er det lige en F16 (eller hvad det nu er for
nogle fly der fiser rundt derude) larmer i forhold til bil/MC.

Vi må se i øjnene at folk med interesse i motorsport, næsten bliver
betragtet som kriminelle.

Jeg så her i Jylland et sted, hvor der også bliver kørt gaderæs. De havde
spritkontrol und alles og gjorde meget for sikkerheden. Hvorfor dælen kan de
ikke få et sted, hvor de kun er til fare for sig selv og hvor de ikke
behøver at kigge sig over skulderen efter politiet. Der er masser af øde
asfalt i DK.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 11:31

> [...]
> give lidt gas, og slippe for politiet. (det er dog på MC). Sådan en
> weekend løber nemt op i 5000,- De ville da være glade for en dansk

5000,- for en week-end, det lyder lidt dyrt i mine ører, især hvis man
tænker på at de kører hver week-end nu.

> [...]
> langt det største ansvar, hvis noget går galt. Hvor mange vil så leje
> ud??? I udlandet er det køren der har ansvaret for sig selv. Disse

Det burde vel kunne lade sig gøre, på lige fod med andre motorsportsklubber.
Forskellen er måske bare at man skal have en licens for at køre ?

> Et andet problem er støj (siger de...). Jeg talte med en som har
> forsøgt at få tilladelse på flyvestation Værløse, nu hvor den er
> under afvikling. Men fik nej pga. støj!!!

Jeps, den støj er roden til alt ondt
Hvis ikke det var for netop støjen, så havde vi jo også stadig haft Roskilde
Ring.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-08-04 14:43

> 5000,- for en week-end, det lyder lidt dyrt i mine ører, især hvis man
> tænker på at de kører hver week-end nu.

Jeg kunne forestille mig at han mener en tur på "ringen" og så passer det
vist meget godt. Det er selvfølgelig ikke noget folk gør hver weekend.

> Det burde vel kunne lade sig gøre, på lige fod med andre
motorsportsklubber.

Ja, det burde det, men nu er der ikke ret mange baner i landet hvor det kan
lade sig gøre at afvikle den slags race, og vi har lovgivningen imod os, når
det skal foregå på afspæret offentlig vej. Her er problemet endnu en gang at
der ikke er ret mange veje der er velegnede, og så er vi tilbage til
problemet med at få lov til at etablere en bane. Hvis du kigger på hvor
mange problemer Roskilde Racing Center har haft, hvordan tror du så det er
for os?

> Forskellen er måske bare at man skal have en licens for at køre ?

Hvis det var hvad der skulle til for at få lov til at køre skulle de seriøse
nok tage den licens. Mig selv inklusiv.

> Jeps, den støj er roden til alt ondt
> Hvis ikke det var for netop støjen, så havde vi jo også stadig haft
Roskilde
> Ring.

Og her skriver du selv en af hovedårsagerne til at vi ikke kan få lov til at
køre.
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 15:45

Claus Fabritius wrote:

> Jeg kunne forestille mig at han mener en tur på "ringen" og så passer
> det vist meget godt. Det er selvfølgelig ikke noget folk gør hver
> weekend.

Jeg tænkte det nok, at der stak noget under

> [...]
> Her er problemet endnu en gang at der ikke er ret mange veje der er
> velegnede, og så er vi tilbage til problemet med at få lov til at

Hvad med KTI, er langsiden ikke lang nok ?
Jeg ka' da huske at der blev kørt legalt street race derude sidste år, ifm
et historisk race.

> Hvis du kigger på hvor mange problemer Roskilde
> Racing Center har haft, hvordan tror du så det er for os?

Jeps, de har ikke haft det nemt

> [...]
> seriøse nok tage den licens. Mig selv inklusiv.

> Og her skriver du selv en af hovedårsagerne til at vi ikke kan få lov

Så må i bare tage jeres "Brian-potter" af og sætte nogle standard på i
stedet

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-08-04 16:01

> Hvad med KTI, er langsiden ikke lang nok ?

Der kan ikke køres 402 meter, men til 201 eller 300 er banen fin.

> Jeg ka' da huske at der blev kørt legalt street race derude sidste år, ifm
> et historisk race.

Det var nu i forbindelse med Ung Bil Dag som også afholdes i år den 12/9 :)
Problemet er at det er meget begrænset hvor tit vi vil kunne få lov til at
køre, og hver gang skal der på ny indhentes tilladelse fra kommune, politi
osv. Amtet der ejer banen er i bund og grund ikke uvillige til at lade os
bruge banen, men indtil for kort tid siden har deres standardsvar været at
der alligevel ikke var nogen der gad deltage og derfor skulle der ikke
afholdes noget.

Holdningen hos dem er heldigvis ved at ændre sig, så der ligger nok noget
ude i horisonten.

> Så må i bare tage jeres "Brian-potter" af og sætte nogle standard på i
> stedet

Og hvad sker der så med ydelsen på en hård pumpet bil bygget til formålet?
;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 16:02

Claus Fabritius wrote:

> Der kan ikke køres 402 meter, men til 201 eller 300 er banen fin.

OK.

> Det var nu i forbindelse med Ung Bil Dag som også afholdes i år den
> 12/9 :)

Der blev også kørt historisk race den dag, jeg var der nemlig selv og se på

Men du har ret i at der var et eller andet med de dersens unge knejter

> [...]
> deltage og derfor skulle der ikke afholdes noget.
>
> Holdningen hos dem er heldigvis ved at ændre sig, så der ligger nok

OK, vi må håbe at de kommer til fornuft.

> Og hvad sker der så med ydelsen på en hård pumpet bil bygget til
> formålet? ;)

Den bliver lovlig ?
I hvert fald hvad lyden angår
He he.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 15:50

Per Beer Hansen wrote:

> Hvem skal betale for at det skal foregå under ordnede forhold ?

Brugerbetaling med statstilskud, efter samme model som hvis man
vil dyrke badminton, håndbold, svømning og den slags..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 21:21

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Hvad er jeres mening om den slags ?

Jeg har kommet jævnligt på striben helt siden starten af 90'erne, og der er
desværre, også der, sket et grimt skred i folks indstilling ! Der er ingen
respekt for noget mere, folk kører selvom der kommer modkørende, modkørende
kører videre selvom der komme to racende, folk går over kørebanen uden at
kigge sig for (ja hvorfor skulle man også lige dér kigge sig for, der kommer
jo nok ikke nogen der kører hurtigt) Folk kører ud uden at kigge sig for,
nogle gange når to kommer racende !
I fabrikskvarterene hvor der køres, bliver der lavet hærværk, indbrud og
folk smider affald over det hele, så f.eks. JVC måtte sætte ekstra alarmer
op, og bruge penge på at få ryddet op hver mandag morgen.

Jeg synes stadig det er fedt at opleve stemningen, og har stadig den
indstilling, at man ikke bare kan tro at 3-400 unge mennesker med en hobby
nok finder på noget andet at lave, hvis man bare siger de ikke må og lukker
de steder de udøver deres hobby, derfor burde man altså snart tage sig
sammen og få lavet et lovligt sted !! ....tænk hvis det var ulovligt at
spille badminton, og man lukkede alle haller.

Men jeg bryder mig ikke om den drejning det har taget, og kan ikke mere
forsvare at det er i orden at de er der, når nutidens unge åbenbart ikke kan
finde ud af, ikke at ødelægge alting, gøre de mest tåbelige ting, og i det
hele taget er ligeglade med alt og alle !!
Ja, jeg må åbenbart allerede være gammel som 31-årig, for jeg vil godt sige
til de unge: Ta' jeg sammen for helvede !!

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:26

Thomas H. wrote:

> Ja, jeg må åbenbart allerede være gammel som 31-årig,

Så vent til du bliver 40

> for jeg vil
> godt sige til de unge: Ta' jeg sammen for helvede !!

Jeps, de kan slet ikke se at de ødelægger det totalt for dem selv.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 21:33

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Så vent til du bliver 40

....tør jeg slet ikke tænke på

> Jeps, de kan slet ikke se at de ødelægger det totalt for dem selv.

Nix, sidste år var der en ..ja perker kalder de sig jo selv, så jeg må vel
også, der truede en med en kniv derude, så jeg tror virkelig det er en anden
type mennesker, end dengang jeg startede.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:39

Thomas H. wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:411bd240$0$268$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> ...tør jeg slet ikke tænke på

Jeg syntes også (engang) at var man 40 år, så var man døden nær af alderdom,
men det synes jeg underligt nok ikke mere

> Nix, sidste år var der en ..ja perker kalder de sig jo selv, så jeg
> må vel også, der truede en med en kniv derude, så jeg tror virkelig
> det er en anden type mennesker, end dengang jeg startede.

Ja det de viste i TV for noget siden, beviste da også at der var nogen der
udelukkende var der for at lave ballade

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-08-04 21:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg syntes også (engang) at var man 40 år, så var man døden nær af
alderdom,
> men det synes jeg underligt nok ikke mere

Rene Ord For Lommepengene og en god portion selverkendelse.

Kommer tid, kommer råd...

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 07:09

Bjørn Jørvad wrote:

> Rene Ord For Lommepengene og en god portion selverkendelse.
>
> Kommer tid, kommer råd...

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 21:48

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

Kommer tid kommer råd, hukommelsen forsvinder nok helt.

Men vedrørende Striben, så huskede jeg ret, men tog fejl det skulle være
den 8.5.04, men blev den 5.5..04, da man ikke havde sørget for at få
formalia i orden:
http://www.ford-cosworth.dk/forum/Thread.asp?ID=1159

Og efter løbet:
http://www.klub-striben.dk/lovligtrace_bingo.htm

De har vist lang vej hjem!

--
Møller

Fra : Claus Fabritius

Dato : 12-08-04 22:30

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> den 8.5.04, men blev den 5.5..04, da man ikke havde sørget for at få

Jeg ved ikke om man kan sige at vi ikke havde sørget for at få formalia i
orden. Vi havde søgt en tilladelse hos politiet til at køre Streetrace (Alt
andet var på plads), men da vi endelig fik den var der kun tilladelse til en
bil af gangen. Det var foregået på samme måde som når der bliver søgt
tilladelser til alt andet race, men desværre var der sket en misforståelse
mellem politiet og vores helt store støtte fra KOA, som havde stået for alle
ansøgningerne.

> Og efter løbet:
> http://www.klub-striben.dk/lovligtrace_bingo.htm
>
> De har vist lang vej hjem!

Det må du lige uddybe lidt. Vi er nået et godt stykke vej og det var det
første DASU-støttede arrangement af sin type, men der er selvfølgelig et
godt stykke vej til der står en bane klar som i Malmö.
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-08-04 22:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse news:411bd56f$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg syntes også (engang) at var man 40 år, så var man døden nær af alderdom,
> men det synes jeg underligt nok ikke mere

En lille pige spurgte "for nylig" min 85-årige farmor om hun var gammel -
min farmor svarede "hvad mener du med gammel?", hvortil pige igen
spurgte "er du over 30?"

/Jakob
- gammel om 2½ år

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 22:12

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> >

> En lille pige spurgte "for nylig" min 85-årige farmor om hun var gammel -
> min farmor svarede "hvad mener du med gammel?", hvortil pige igen

Man er voksen når den larmende lille pige, i indkøbsvognen bag en, i køen
ude i BILKA, bliver bedt om ikke at genere manden.

Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 21:36

> [...]
er
> desværre, også der, sket et grimt skred i folks indstilling
KLIP>
Ja, jeg må åbenbart allerede være gammel som 31-årig, for jeg vil godt sige
> til de unge: Ta' jeg sammen for helvede !!

Uautoriseret streetrace er ikke hensigsmæssigt, og bør holdes på lukkede
baner.
DASU har sammen med KOA og "striben" lavet et arrangement den 8.maj og
afviklet et "lovligt" løb i Køge, men der var en del problemer, for at sige
det mildt.
Men det er meget mandskabskrævende, og det er ligesom interessen for at få
det legeliseret ikke er helt så stor som der ofte bliver givet udtryk for,
men det har måske noget at gøre med, at så længe det er ulovligt, så er det
mere spændende.
Jeg ved også, at Striben selv er opmærksom på problemet, men hvordan styrer
man uautoriserede løb og medlemmer:
http://www.klub-striben.dk/

Jeg tror, at Thomas H har fat i noget rigtigt: det kan ikke styres, det er
gået i selvsving og ude af kontrol, så der er nok kun en udvej:
Hvis Striberne vil tages alvorligt, må de gå den autoriserede vej, søge om
tilladelse, indføre skrappe kontroller med bilerne og holde det på lukkede
anlæg.
Men som det er blevet skrevet: det er nok pengene og spændingen ved at lege
med politiet og andres liv. Sørgeligt
--
Møller

Fra : Claus Fabritius

Dato : 12-08-04 22:37

> Uautoriseret streetrace er ikke hensigsmæssigt, og bør holdes på lukkede
> baner.

Det er vi helt enige om.

> DASU har sammen med KOA og "striben" lavet et arrangement den 8.maj og
> afviklet et "lovligt" løb i Køge, men der var en del problemer, for at
sige
> det mildt.

Problemerne var relateret til publikum der desværre ikke havde forståelse
for at afspæringerne skulle respekteres af hensyn til sikkerheden, samt at
vi ikke havde forventet nær så mange tilskuere og arrangementet derfor ikke
var gearet til de mange nysgerrige.

> Men det er meget mandskabskrævende,

Det er det uden tvivl, og det er en langt større opgave end jeg havde regnet
med, da jeg gik ind i klub-stribens bestyrelse sidste år. Jeg synesa dog at
det var det værd og tagergerne slæbet igen.

> og det er ligesom interessen for at få
> det legeliseret ikke er helt så stor som der ofte bliver givet udtryk for,

Der er desværre mange thrillseekers imellem folkene på Striben og vi ville
hellere end gerne være fri for dem, da de samtidig er med til atforværre
forholdet til politiet. Vi har prøvet at gøre hvad vi kan for at få folk til
at tænke sig om, men problemet er at der ikke er nogen reel autoritet på
Striben ud over politiet. Kunne viblot bortvise folk fra området ville vi
kunne få tingene til at fungere langt bedre.

> men det har måske noget at gøre med, at så længe det er ulovligt, så er
det
> mere spændende.

Det er vist det vigtgiste for de thrillseekers jeg nævner oven for.

> Jeg ved også, at Striben selv er opmærksom på problemet, men hvordan
styrer
> man uautoriserede løb og medlemmer:
> http://www.klub-striben.dk/

Vi kan desværre kun styre dem der vil styres.

> [...]
> tilladelse, indføre skrappe kontroller med bilerne og holde det på lukkede

Og det er lige netop det vi har taget første skridt i retning af med
arrangementet i Køge. Forhåbentlig går der ikke alt for længe før folk endnu
en gang får mulighed for at lege under ordnedeforhold igen.

> Men som det er blevet skrevet: det er nok pengene og spændingen ved at
lege
> med politiet og andres liv. Sørgeligt

Det er ikke pengene der er problemet. Sponsormulighederne er der, men det er
desværre noget nær umuligt at få lov til at etablere en bane på Sjælland.
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 21:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

"klip" Streetrace

> Hvad er jeres mening om den slags ?
>
> --
> Mvh
> Per

snip snap. Et længere indlæg om ulovligt gaderæs"

Jeg er selv en af dem der deltager i "løjerne" dog i Aalborg. Jeg køre ikke
selv ræs, men forsøger at holde øje med Politiet, holde lidt styr på hvordan
folk færdes rundt omkring på mødestederne og forsøge at få folk til at
benytte affaldsstativerne
..
Det store problem er at det sted her i byen der er idielt at køre hen og
hvor det kan laves på en forsvarlig måde er "privat" område(for dem der
kender Aalborg drejer det sig om Grøndlandshavnen). Der er omkring en
kilometer 20-30meter bred HELT LIGE vej, med kun to ind/ud kørsler. Her kan
man køre uden at genere nogen "civile" der er nemlig ikke beboelse i miles
omkreds. Vejen bliver ikke venyttet om aftnen og der er gode
parkeringsforhold.
Ved indkørslen står der bare en temlig iriterende(på nordjysk: TRÆLST)
skilt:" Privat område. Al uvedkommende færdsel forbudt." Dette til trods for
at der er både busstoppestedder og en fin rød postkasse inde på området.
Dette betydder så at der hver halve time kommer en wannabee betjent, en
falck-securitas vagt, som hver gang han ser os promte ringer efter politiet.
Dette område er af Klub Striben Aalborg, en forening der kæmper for et
lovligt sted at køre ræs, blevet forslået som en mulighed, dette var dog
ikke muligt da politiet ikke ville afspære den offentlige vej.

Her i Aalborg har politiet drevet en storstilet aktion imod os fredag og
lørdag aften, noget jeg vil skønne koster mellem 10 og 20 mande timer hver
aften. For de penge ville man kunne bygge meget anlæg, eller afspære et
rimelig stort område. Men om de gidder det... Nææææ nej.

Det er selvfølgelig også egoestisk at vi vil køre ræs selvom det er
ulovligt. Og vi kan da også bare melde os ind i Dansk motorsports union og
give 3000 for en licens og derefter bruge mellem 5 og 10.000 på at bygge
bilerne om så de overholder kravene, dertil skal så lægges 500-1000kr fo
hver løb man vil deltage i, og dem er der måske 10 af om året. Det er altså
mange penge for en lærling eller studerende.

Men prøv af tænke på hvis fodbold havde haft de samme forhold? Hvis det
kostede 200 for en time henne på stadion, der kun var 5-6 af dem i landet og
det samtidig var forbudt at spille i parken eller andre offentlige stedder.

Som jeg har forstået den svanske bane, så koster det i retningen af 50 kr i
entre og derudover 50 eller 100kr hvis man vil køre, der er så indkluderet
forsikring og hele pivtøjet. Sådan noget ville være et hit, for det er altså
ikke ret mange "vi kan ikke knalde dig for noget særligt men du kan altid få
500 for tågelygter"-bøder der skal til før man kan køre rigtig mange heats.

Det blev vist en rodet masse, men jeg har behov for at komme af med lidt
harme, og undren over de danske myndighedders holdninger

Tobias Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 21:50

"Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum" dk> wrote in message

> [...]
ikke
> selv ræs, men forsøger at holde øje med Politiet,

Selverkendelse af at det er hamrende ulovligt
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 22:07

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> wrote in message

> [...]
> ikke
>
> KLIP
>
> Selverkendelse af at det er hamrende ulovligt

Ja, at det er ulovlig, og at det er pisse surt at få en bøde for at være på
"privat område" selvom inger er generet af det, og alt foregår med od styr
på tingene.

Tobias

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 22:17

"Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum" dk> skrev i en meddelelse

> Ja, at det er ulovlig, og at det er pisse surt at få en bøde for at være

> "privat område" selvom inger er generet af det, og alt foregår med od styr
> på tingene.

Her i hovedstaden, sætter de skilte op alle steder, med "indkørsel forbudt,
ærindekørsel tilladt" Jeg har checket med dk.videnskab.jura , et ærinde kan
iflg. loven være, at skulle hente eller bringe en i området - altså en gæst
der skal ned og se racerløb
....ellers skal alle bare have et brev i handskerummet, adresseret til et af
firmaerne, og så sige at man skal ned og smide en ansøgning i deres
postkasse.

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-04 21:52

> [...]

> Det blev vist en rodet masse, men jeg har behov for at komme af med lidt
> harme, og undren over de danske myndighedders holdninger

Kan sagtens følge dig, men der er jo altså generel modvilje i landet mod alt
der har noget med biler at gøre, er der ikke ??
I Albertslund ville man lave en gokart-hal i et industrikvarter, men det
blev droppet med begrundelsen "At det tiltrækker en forkert type mennesker"
Sådan du! Tak for kaffe og undskyld!! Jeg skal nok begynde at have
sandalfletning som hobby i stedet, så jeg kan tilfredstille det røde byråd!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-08-04 16:30

Tobias Larsen wrote:

> [...]
> hver løb man vil deltage i, og dem er der måske 10 af om året. Det er altså
> mange penge for en lærling eller studerende.

Den har du fået galt i halsen. I Alfa Romeo klubben (eller rettere
i en parallelafdeling af A-R klubben) arbejder vi på at blive DASU
godtkendt til at køre ClubSport. ClubSport er kørsel på lukket
bane på tid. Kravene for deltagelse er enten en endagslicens
(koster såhudt jeg visker omkring 100 kr) eller et års DASU licens
(som koster 300 kr.). Derudover skal køreren bære en godkendt
styrthjelm. That's it. Der er ikke krav til bur i bilerne og den
slags, men bilerne skal naturligvis være i almindelig forsvarlig
og "gadeværdig" stand. 300 og en styrthjelm, der kan selv en
lærling være med..

> [...]
> 500 for tågelygter"-bøder der skal til før man kan køre rigtig mange heats.

Når A-R klubben lejer KTI koster det omkring 250-300 at deltage,
men arrangementerne er normalt også begrænset til en 25-30 biler
for at give en fornuftig mængde tid på banen til hver deltager.

> Det blev vist en rodet masse, men jeg har behov for at komme af med lidt
> harme, og undren over de danske myndighedders holdninger

En del af harmen kan jeg godt følge, men din harme mod DASU kravet
holder efter min mening ikke. DASU har faktisk været temmeligt
imødekommende overfor A-R klubben, vi mente ikke at Clubsport for
alvor matchede hverken DASU's hidtidige rally- eller
banereglementer, så nu samarbejdes der om at laves et nyt
regulativ der matcher det vi gerne vil med ClubSport.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-04 08:21

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> Hvad er jeres mening om den slags ?

Forbyd lige stræk over 20 m

Flere rundkørsler.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 15:52

> Ifølge flere bekendte, som bor ret tæt på hvor Striben de sidste par uger
> har kørt race, så kan/vil Politiet ikke gøre noget ved det, de har ikke
> mandskab nok

Det er ikke det rigtige billede.
Politiet har ikke tid fordi de ikke bruger deres resourcer rigtigt. Det er
så tydeligt påpeget i 2 undersøgelser.
Hvis de forstod det som industrien har gjort i årevis, så er det noget med
at gøre det man er ansat til.

Hvorfor f.... skal en betjent sidde og lave kontorarbejde og så med en
gammeldags skrivemaskine. Ansæt nogle elever (som kun skal have elevløn) til
at lave en del af kontorarbejdet og se at komme ud og skabe "lov og orden" i
stedet for.

Det er sørgeligt at politiet skal blive ved med at have tildelt ydeligere
resourcer bare fordi de ikke har forstået hvordan man effektiviserer sine
arbejdsgange.

--
Tom

Fra : J. A. Langdorf-Joerg~

Dato : 13-08-04 16:20

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
<411cd58b$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> [...]
> gammeldags skrivemaskine. Ansæt nogle elever (som kun skal have
> elevløn) til at lave en del af kontorarbejdet og se at komme ud og

Det koster naturligvis skatteyderne lidt, men så længe regimets lakajer
holder sig ved skrivebordene, er de da i det mindste ikke i færd med at
chikanere privatbilister. Lad os da endelig ikke få /flere/ af dem på
vejene.

/Jørgen

--
The address in the From: header is valid, but rarely checked.
To mail me, use this (and have a good reason!):