De bredeste dæk til en Sierra?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-08-04 20:14

Hey!

Lad os nu sige at man havde en sænket(40mm) Sierra og man havde 16x8" fælge
på. Hvor BREDE kan dækkene så være bagpå? 225?

-M
:)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 20:19

Morten Lorenzen wrote:
> Hey!
>
> Lad os nu sige at man havde en sænket(40mm) Sierra og man havde 16x8"
> fælge på. Hvor BREDE kan dækkene så være bagpå? 225?

Jeg har set 245/40-16 på 9,5" X 16" på en sænket Sierra 1'er.
Kan dog ikke huske hvad ET var.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-08-04 20:53

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har set 245/40-16 på 9,5" X 16" på en sænket Sierra 1'er.
> Kan dog ikke huske hvad ET var.

De fælge jeg tænker på har ET25.

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 21:06

Morten Lorenzen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:411bc2b9$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> De fælge jeg tænker på har ET25.

OK, så tror jeg du måske løber ind i problemer.
Mine er 7 X 15 og ET 28 monteret med 205/55-15 og de sidder stort set næsten
lige til kanten bagpå (foran er de faktisk lidt for langt ude).

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-08-04 22:01

> OK, så tror jeg du måske løber ind i problemer.
> Mine er 7 X 15 og ET 28 monteret med 205/55-15 og de sidder stort set
næsten
> lige til kanten bagpå (foran er de faktisk lidt for langt ude).

Jeg har tænkt på at få spacere bagpå på mine 15" Sapphire Cosworth fælge, da
de sidder fælt langt inde bagpå. Men det behøver jeg så ikke med Escort
Cosworth-fælgene. jf. Tkrath.

-M

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-08-04 21:22

> Lad os nu sige at man havde en sænket(40mm) Sierra og man havde 16x8"
> fælge på. Hvor BREDE kan dækkene så være bagpå? 225?

På Ford Sierra m. Escort Cosworth fælge (8x16) må de ikke være over
215/40-45 ZR 16 med mindre du vil have problemer med skærmkanterne. Såfremt
du vil op på 225 størrelsen, skal du vist modificere skærmkanterne.

Jeg blev anbefalet 215 størrelsen fra flere bruger på passionford.com og
anvender denne størrelse på min egen. Det fungerer uden problemer og
dækkene koster vist 550 kr./stk. for Toyo Proxes S1.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Olesen

Dato : 12-08-04 21:47

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg blev anbefalet 215 størrelsen fra flere bruger på passionford.com og
> anvender denne størrelse på min egen. Det fungerer uden problemer og
> dækkene koster vist 550 kr./stk. for Toyo Proxes S1.

Hvordan ligger det med 16" fælge hos autoophuggerne ?
Hvad er prisen typisk og kan man finde 'guld' ?

Er 15" egentlig ikke for lidt til 'så stor en bil' ??

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-08-04 21:51

> Hvordan ligger det med 16" fælge hos autoophuggerne ?
> Hvad er prisen typisk og kan man finde 'guld' ?

Ford Escort RS Cosworth fælge koster hos Ford omkr. 4.000 kr. + 300 kr. til
klapperne i midten. Dette er dog inkl. en rabat (husker ikke lige hvor
meget). Dertil lægges bolte, låsbolte og dæk. Ford garanterer at
reservedelene er på lager 8 år, så du skal snart til at bestille, hvis det
har interesse. Den sidste Ford Escort RS Cosworth blev produceret i 1996.

> Er 15" egentlig ikke for lidt til 'så stor en bil' ??

16" fælge er den optimale fælgstørrelse på en Ford Sierra Cosworth. De er
hverken for store eller for små ifht. køreegenskaber på landevejene.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-08-04 22:00

> [...]

Såfremt
> du vil op på 225 størrelsen, skal du vist modificere skærmkanterne.

Det gider jeg sgu ikke. - Så kan jeg lige så godt køre på 215'ere.

> Jeg blev anbefalet 215 størrelsen fra flere bruger på passionford.com og
> anvender denne størrelse på min egen. Det fungerer uden problemer og
> dækkene koster vist 550 kr./stk. for Toyo Proxes S1.

Ikke så slemt. - Det lader til at projektet kan begynde ;)

-M

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 22:08

Morten Lorenzen wrote:
> Ikke så slemt. - Det lader til at projektet kan begynde ;)

Måske det her er noget for dig Morten?

http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=9472

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-08-04 12:04

> Måske det her er noget for dig Morten?
>
> http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=9472

Har talt med ham. - Men han vil have 7k for alle Cosworth-dele. Det kan
gøres billigere :)

-M

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-04 12:18

Morten Lorenzen wrote:
> Har talt med ham. - Men han vil have 7k for alle Cosworth-dele. Det
> kan gøres billigere :)

Så må han jo finde en anden at sælge til ,-)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-08-04 12:29

> Så må han jo finde en anden at sælge til ,-)

Præcis :)

Har noget igang med org. Cosworth sideskørter i Diamond White for 500 kr.

-M