Ang. Køb af varevogn
Fra : Brian Fogh

Dato : 12-08-04 19:56

Hejsa

Jeg har overvejet at købe en Nissan Serena/Cargo. Er der nogen der har nogle
erfaringer med dem? Jeg har hørt noget om at de godt kan finde på at slå
toppen. Det jeg vil have er en 2.4Diesel model.

Hilsen
Brian

Fra : Tony petersen

Dato : 12-08-04 21:10

min erfaring er med, en serena cargo 2,3D/97. Havde den fra ny som firmabil
og den ruster som bare f....
omlakret bagdøre pga. rust 3 gange, 4 gang blev dørene skiftet..
Motoren ligger under sæderne. dvs oliepind under føresæde, oliepåfyldning
under passagersæde.
og så hvis den ikke har fået anden adskillese mellem varerum og kabine.
skal denne plade også, lægges ned for at komme til motoren. Så ingen reol op
mod, kabinen.
og den larmer rigtig meget ved motorvejskørsel.
men den har et godt varerum og 2 skydedøre som er et stort plus.
jeg havde den i ca. 2år, hvor den kørte 80000 km., uden de helt store
problemer. lige på nær rusten..

Fra : K

Dato : 13-08-04 06:07

"Brian Fogh" <brian@sprit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> erfaringer med dem? Jeg har hørt noget om at de godt kan finde på at slå
> toppen. Det jeg vil have er en 2.4Diesel model.

Jeg har arbejdet med Nissan som mekker, den er et mareridt at komme til i
motoren, man skal have adskilt en masse af interiøret for at komme ind til
motoren, det med toppen er sandt, men mig bekendt ikke mere end andre
japanere som eks. Mazda Diesel

Den er skrækkelig at være chauffør i hvis man er 195 cm høj, man kan ganske
enkelt ikke være bag rattet, med benene ( min erfaring )

Jeg vil hellere anbefale dig eks. en Toyota Hiace, jeg har selv haft 2 af
dem og været meget glad for dem !

Fra : Brian Fogh

Dato : 13-08-04 06:31

Hejsa

Tak for hjælpen. Jeg tror jeg kigger på en anden model.

Hilsen
Brian