Ferieoplevelser :-( (lang post)
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 18:51

Hej

Så er jeg hjemme igen efter min ferie på de hollandske kanaler.

Turen derned gik fint, MEN på vej hjem gik det galt
Vi kørte fra Ijlst i Holland og en tur langs diget mod Amsterdam.
Her holdt vi en pause for at se på diget.........
Vi fortsatte kort efter mod Hamburg hvor der skulle overnattes.
Efter en ½ time gik det galt (
Vi kommer frem til en kø (motorvejen slutter i Joure og vejen
snævre sammen til en bane) og jeg standser selvfølgelig.
30 sekunder efter fortæller bilen, at den er for varm.
Shit tænker jeg - tænder højre blink for at komme i nødsporet,
da jeg ligger i venstre vognbane. Der bliver straks lavet plads
og jeg kører ud i nødsporet og vil slukke motoren. Jeg når
lige at gribe nøglen, før det siger PUFFF - Bing siger den - Jeg
mangler kølevand - Jo tak det har jeg sg* opdaget (

Jeg har sikret mig lidt mod den slags, så jeg ringer
til Europæiske, der skal stille en tilsvarende bil til rådighed.
Vi fik derigennem kontakt med ANWB (det hollandske Falck)
som vil komme og kigge på det.......
Børnene - specielt de to mindste - har meget svært ved at klare
varmen. De er meget tæt på at få hedeslag, så vi må sætte
læsejl op i kanten af græsrabatten (den er gudskelov meget
bred - mere end 50m) og lægge isblokke fra køleboksen
på ryggen af dem for at køle dem ned.
ANWB ankommer efter et par timer og kan selvfølgelig ikke
gøre noget, så vi bliver trukket til nærmeste BMW værksted
der ligger i Heerenveen.
De to andre biler (vi var 3 biler afsted sammen) var meget
længe om at komme afsted, men de nåede os heldigvis lige
inden vi nåede frem til BMW.

Da det var lørdag eftermidddag kunne BMW ikke skifte
køleslangen før tirsdag. Der var ingen på værkstedet.....
Og de havde heller ikke slangen.
Hummmmmm.
Europæiske kunne kun skaffe en bil i Amsterdam,
eller Bremerhaven da det jo var lørdag eftermiddag.
Jeg valgte derfor at hente bilen i Hamburg næste morgen
i stedet, da vi alligevel skulle overnatte der.
Jeg valgte endvidere at aflevere bilen samme sted.
Der kan være begrænsninger i størrelsen hvis bilen
skal afleveres i et andet land - og jeg skulle jo alligevel
tilbage efter BMW'en nogle dage efter, når den var
fixet.
Vi pakkede så en masse bagage over i bilen, pakkede
os alle 10 sammen i de to resterende biler og kørte til
Hamborg.
Næste morgen hentede vi så den erstatningsbil som
Europæiske - gennem Eurocar - stillede til rådighed.
En Mercedes S350 med næsten alt udstyr
F.eks. keyless-go (grib om håndtaget og bilen låser op.
Træd på bremsen og tryk på knappen på gearstangen:
Bilen starter, sæder, spejle og rat justeres automatisk
til den pågældende nøgle. Den låser selv når nøglen
kommer for langt væk.)
Tilbage til hotellet - Området afspæret p.g.a. cykelløb
Parkerer på fortovet og spørger betjenten om det er OK.
Jo jo. siger han. Kan jeg så ikke sætte den her på dette
fortov i stedet (det er meget tættere på) spørger jeg så
Nej !........
Hvad er forskellen ??
Her kan jeg se den, svarer han

I pausen i cykelløbet, der skulle være kl 11:30 til 12:00,
var det så bare om at få den sidste bil ud fra hotellets
P-kælder ! Ellers blev der først lukket op igen kl. 17:00 !
Den pause blev kl. 10:30 - så fik vi travlt.......

Bortset fra at mine forældre, der kørte i den bagerste bil,
kom bagud i et kryds, så vi mistede dem, (De stoppede så
hos en Opel forhandler og ringede til min mobil (der var
dem eneste der fungerede)), havde vi en fin hjemtur.

Tirsdag skulle jeg så ned efter BMW'en igen - troede jeg.
Jeg var nødt til at køre tidligt - før de havde delen hjemme -
hvis jeg skulle nå frem til kl. 17:00 hvor de lukkede.
Der var derfor afgang kl. 07:00 og vi havde aftalt at vi
ville blive ringet op så snart køleslangen var dukket op.
Vi blev ringet op midt på Fyn - nu var slangen i Heerenveen.
Vi aftalte at han ringede igen når den var skiftet eller hvis der
ellers var nogle problemer.
Et par timer efter, da vi var nået et stykke ned i Tyskland,
ringede de igen. De kunne ikke lufte kølesystemet ud, der
blev ved at komme luft i. Så det var formentligt også en
top-pakning der var gået. (Vel også den oprindelige grund
til at den blev for varm.....)

Vi stopper derfor på den næste P-plads og ringer til
Europæiske for at høre om vi alligevel (på trods af at jeg
godt ved der kan være problemer nå en bil i den størrelse
skal afleveres andetsteds end afhentet) kan aflevere i DK.
Efter en times venten på svar mister jeg (gudskelov) tålmodigheden
og ringer tilbage for at få et svar. Damen er i samme øjeblik
ved at ringe til mig og lægger også beskeden på telefonsvaren.
Det kan jeg godt Og vi aftaler at bilen afleveres i Hørsholm.

Efter ca. to timer ringer hun igen - Jeg kan alligevel ikke aflevere
bilen i DK, da det vil koste et "dropoff-fee" på 2000 eur, hvilket
overskriver deres dækning, der går op til 10.000 kr.
Øhh - nå siger jeg - jeg har en besked på min tlf. svarer der siger
det er OK........
Jaaa, jooo, meeen........
Nå, jeg vil godt være flink siger jeg så. Hvis i betaler benzinen
fra Odense til Flensborg og retur, vil jeg godt køre ned og
bytte bilen til en nummeret mindre. Dog ikke før senere på
aftenen - jeg vil nu have en pause og noget at spise !
Europcar i Flensborg lukker kl. 18:00...... men vi aftaler
at hvis jeg ringer en ½ time før vil der komme en ud
med en anden bil.
Som aftalt så gjort..... Men der var selvfølgelig ingen....
Der rykkes efter 15 minutter - Joo - det er der, de er på vej.
Efter endnu 30 minutter rykkes igen hos Europæiske som er dem
jeg hele tiden har haft kontakten med....... Europcar vil ringe direkte
tilbage efter max 10 minutter.
Efter 15 minutter (jeg er nu ved fuldstændig at miste tålmodigheden)
ringer jeg igen. Jeg giver dem nu 15 minutter, hvorefter jeg vil køre
hjem og aflevere bilen som først aftalt !

Det hjalp - så ringede der en herre fra Europcar efter få minutter.
De havde da ikke nogen på vej - og der ville gå mindst 2 timer
før der kunne være nogen. Men jeg kunne da køre til Rensburg
og bytte bilen.....
Nu var jeg ved at blive en "smule" gal, så det blev selvfølgelig
afslået ! Jeg forklarede ham samtidig at jeg faktisk bare gjorde
Europæiske en tjeneste så de ikke skulle af med 2000 eur.
DET kunne han ikke forstå - for det kostede da kun 100 eur
at aflevere bilen i DK..................

Jeg kørte selvfølgelig straks hjem - og afleverede bilen i DK
dagen efter. Nu afventer jeg hvad Europæiske vil betale mig
for at være til grin - udover de 600,- som aftalt for benzinen
skal de jo også betale for 6 timers spildtid.
Jeg har foreslået dem at de kan køre min bil hjem på et fejeblad
når den har fået skiftet toppakningen.
(Er der en der har et bud på hvad det vil koste at få den fragtet
hjem ?
Og hvad vil være den billigste måde at få den hjem på ??)

--
Morten Hansen
BMW 735i ...... der holder i Heerenveen

Fra : Olesen

Dato : 12-08-04 19:10

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

> Morten Hansen
> BMW 735i ...... der holder i Heerenveen

Ej en kedelig og opslidende historie.
Hvad vil det koste at få bilen lavet monstro ?
-Det lyder pebret allerede nu.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 19:36

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Ej en kedelig og opslidende historie.

Meget - hold kæ** hvor var jeg langt nede.
Alle resourcer brugt på ferien. Skulle bare ud og
sidde og køre hjem.
Jo tak - løb lige et maraton til

> Hvad vil det koste at få bilen lavet monstro ?
> -Det lyder pebret allerede nu.

Skift af køleslange og toppakning.
..... måske også planslibning af toppen
Meget pebret
Men forhåbentligt billigere end i DK.
Og så lige oven i et indbrudsforsøg ugen inden
vi tog afsted. De lavede hul i døren for at komme ind,
da de ikke kunne klare låsen.

--
Morten Hansen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-08-04 19:48

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Skift af køleslange og toppakning.
> .... måske også planslibning af toppen

Altid planslibning af topstykke

> Meget pebret
men mere pebret hvis topstykket skal planslibes efterfølgende

Pyt - har man råd til at køre BMW, har man vel også råd til at reparere den.

(misundelse er en god ting ved du nok

> Men forhåbentligt billigere end i DK.
> Og så lige oven i et indbrudsforsøg ugen inden
> vi tog afsted. De lavede hul i døren for at komme ind,
> da de ikke kunne klare låsen.

Du er da så hårdt ramt at du efter hånden selv må kunne grine ad det. Trøst
dig med at statistisk har duværet så uheldig de sidste 3 uger at resten af
året burde gå glat :_)

Peter

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 20:07

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message

> Altid planslibning af topstykke

Enig....

> [...]
den.

> (misundelse er en god ting ved du nok

> Du er da så hårdt ramt at du efter hånden selv må kunne grine ad det.

Ja - jeg har været lidt nede over det - men det går lidt bedre nu, tak
Vi solgte vi Vectraen for det dobbelte eller mere end hvad man mente
herinde jeg kunne få - så jeg har da lidt at køre i indtil Bimmeren kommer
hjem - altså konen nye Corolla (fra 2000, kørt 78kkm)

> Trøst
> dig med at statistisk har duværet så uheldig de sidste 3 uger at resten af
> året burde gå glat :_)

Ja der er jo ikke så lang tid tilbage

--
Morten Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 20:16

Peter K. Nielsen wrote:

> Altid planslibning af topstykke

Hvorfor dog det ?
Medmindre at det er skævt, vil det da være spild af tid/penge.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 20:18

Morten Hansen, IVAO wrote:
> Hej
>
> Så er jeg hjemme igen efter min ferie på de hollandske kanaler.

Håber at selve ferieturen var god, og at det "kun" var hjemturen der gik i
vasken

> (Er der en der har et bud på hvad det vil koste at få den fragtet
> hjem ?
> Og hvad vil være den billigste måde at få den hjem på ??)

Selvhenter på en trailer, vil jeg tro.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 20:20

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> Håber at selve ferieturen var god,

Den var superb !

> og at det "kun" var hjemturen der gik i
> vasken

Heldigvis.....

> Selvhenter på en trailer, vil jeg tro.

Kræver bare at man har en bil med træk der er stor nok......

--
Morten Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-04 20:24

Morten Hansen, IVAO wrote:

> Kræver bare at man har en bil med træk der er stor nok......

Jeps, jeg tror at det er rimeligt dyrt at få den fragtet, desværre
Ellers kan du vel få en kammerat til lige at smide dig derned, og så selv
trille den hjem

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 20:32

> Jeps, jeg tror at det er rimeligt dyrt at få den fragtet, desværre
> Ellers kan du vel få en kammerat til lige at smide dig derned, og så selv
> trille den hjem

Tog tager for lang tid.
Fly til Amsterdam og tog derfra. (har ikke check på prisen endnu)
Afhentet på fejeblad.
Kør selv (Farmand og jeg)
Det er vel mulighederne - men lad mig nu først se hvad Europæiske
melder tilbage.....

--
Morten Hansen

Fra : Elbarto

Dato : 13-08-04 01:36

> [...]
> Afhentet på fejeblad.
> Kør selv (Farmand og jeg)
> Det er vel mulighederne - men lad mig nu først se hvad Europæiske

Bliver nok det billigste at selv hente den eller få en kammerat til det

Elbarto

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 07:18

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> Bliver nok det billigste at selv hente den eller få en kammerat til det

Sansynligvis - men man skal jo regne med brændstof
og bro eller færge derned også.
Man kan måske flyve til Amsterdam for samme pris.....

--
Morten Hansen

Fra : Mikael L

Dato : 12-08-04 21:08

> [...]

> blev ved at komme luft i. Så det var formentligt også en
> top-pakning der var gået. (Vel også den oprindelige grund

Nu er det et velkendt problem på BMW at deres kølerslanger ikke holder. Så
toppakningen behøver ikke nødvendigvis at være gået, men det er da en
mulighed.
De kan til tider også volde store problemer at få kølesystemet udluftet
ordentligt.

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 21:23

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> [...]
> mulighed.
> De kan til tider også volde store problemer at få kølesystemet udluftet

Korrekt - men man må jo formode at værkstedet ved hvad de taler om...
De havde forsøgt at lufte ud i over ½ time.......

--
Morten Hansen

Fra : Mikael L

Dato : 12-08-04 21:31

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> Korrekt - men man må jo formode at værkstedet ved hvad de taler om...
> De havde forsøgt at lufte ud i over ½ time.......

Så har de sgu givet for hurtigt op.

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 21:38

> Så har de sgu givet for hurtigt op.

Måske - men hvis man kan mærke der bliver ved at komme mere luft ind...
Jeg tror på dem - det er formentligt også derfor bilen i første omgang
bliver for varm.....
Der var vand på og blæseren fungerer......

--
Morten Hansen

Fra : Mikael L

Dato : 12-08-04 22:03

> [...]
> bliver for varm.....
> Der var vand på og blæseren fungerer......

Ja man må selvfølgelig gå ud fra at de ved hvad de gør. Men jeg tillod mig
bare lidt naturlig skepsis da jeg selv i tidernes morgen har stået og kæmpet
med det samme problem en del gange. Jeg har da også skiftet toppakning på
sådan en bil nogen gange, så det er da bestemt en mulighed.

Men ud fra den beskrivelse du er kommet med, vil jeg også se den mulighed at
du har en defekt viskosekobling, derfor bliver den varm og fordi den bliver
varm springer den kølerslangen. De biler er i forvejen ikke nemme at lufte
ud og slet ikke med en defekt viskosekobling.

Jeg har ikke noget belæg for at tvivle på værkstedes dom, men nævner det
blot som en mulighed, fordi jeg måske synes de har været lidt kvikke til at
dødsdømme toppen, det kan jo godt ske at de har flere beviser på at det er
toppen den er gal med. '
Jeg havde min gang på et værksted da E32 havde sin storhedstid.

Det er trods alt lidt billigere og hurtigere at skifte et par kølerslanger
og en viskoskobling, end det er at skifte en toppakning. Men jeg ville nok
selv være ked af at skulle ud i en teknisk diskussion med et hollandsk
værksted.

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 12-08-04 22:13

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

[klip]
> [...]
> og en viskoskobling, end det er at skifte en toppakning. Men jeg ville nok
> selv være ked af at skulle ud i en teknisk diskussion med et hollandsk

Præcist
Den har i øvrigt fået ny viskosekobling mens jeg har haft den så.....
Men det udelukker selvfølgelig ikke at den kan være gået igen.

Jeg skal i hvert fald lige sikre mig at de har checket den, når
jeg nu ringer i morgen for at høre hvodan den har det.

Kan andre årsager tænkes til at den starter med at blive for varm ?
Defekt blæser (viskosekobling)
Defekt top-pakning.

Der er selvfølgelig ikke noget at sige til at der går en kølerslange
når den bliver alt for varm - så stiger trykket jo voldsomt.....

--
Morten Hansen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 07:19

> Defekt top-pakning.

Kan man i øvrigt med sikkerhed fastslå om en toppakning
er gået uden at skille tingene ad ?
Kompressionstest f.eks.

--
Morten Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-08-04 07:22

Morten Hansen, IVAO telepaterede følgende til sin PC:
> Kan man i øvrigt med sikkerhed fastslå om en toppakning
> er gået uden at skille tingene ad ?
> Kompressionstest f.eks.

Trykprøvning af kølersystemer...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 07:30

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Morten Hansen, IVAO telepaterede følgende til sin PC:
>
> Trykprøvning af kølersystemer...

Den vil med sikkerhed fejle (miste trykket) hvis
toppakningen er defekt ?

--
Morten Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 07:42

Morten Hansen, IVAO wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:411c5e1d$0$73951$14726298@news.sunsite.dk...

Nej.

> Den vil med sikkerhed fejle (miste trykket) hvis
> toppakningen er defekt ?

Eller hvis topstykket f.eks. er revnet, så der er ikke nogen sikkerhed for
at det netop er pakningen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-08-04 08:54

Per Beer Hansen telepaterede følgende til sin PC:
> Eller hvis topstykket f.eks. er revnet, så der er ikke nogen
> sikkerhed for at det netop er pakningen.

Men det jo for testens skyld ligegyldigt om det er toppen der er revnet
eller toppakningen er der smuttet. Toppen skal jo af uanset hvilken del det
er..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 11:32

Morten Fruergaard wrote:
> Per Beer Hansen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Men det jo for testens skyld ligegyldigt om det er toppen der er
> revnet eller toppakningen er der smuttet. Toppen skal jo af uanset
> hvilken del det er..

Jeps, men Morten spurgte jo specifikt til om det var toppakningen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-04 11:35

Per Beer Hansen wrote:

> Jeps, men Morten

Og det er selvfølgeligt Morten Hansen jeg mener

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 16:55

> Jeps, men Morten spurgte jo specifikt til om det var toppakningen.

Her må jeg vist give min (navne)broder ret.....
Jeg spurgte helt præcist om trykprøven ville fejle hvis
toppakningen var defekt. Til det må svaret så være:
Ja. (den vil også fejle hvis det topstykket er revnet)

Men ligegyldigt - han har nemlig taget toppen af.
Og pakningen var gået - som han sagde han havde ikke
været i tvivl.....
Nogle gange kan bare mærke sådan noget tror jeg, specielt
hvis man laver den slags til dagligt - sådan har jeg det i hvert fald
med computere

Toppen er sendt ud for at blive checket for skævhed,
så der sker da lidt......

--
Morten Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-08-04 09:33

> [...]
> Ja. (den vil også fejle hvis det topstykket er revnet)

> Toppen er sendt ud for at blive checket for skævhed,

Jep. Kan de ikke skynde sig lidt, så slæden kan komme ud at rulle igen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 14-08-04 11:46

> Jep. Kan de ikke skynde sig lidt, så slæden kan komme ud at rulle igen...

Den bliver sansynligvis færdig i løbet af den kommende uge.
Så skal den transporteres hjem - det bliver så i ugen efter.
(der skal gives besked senest fredag)
Når den så kommer hjem skal den op og have rettet de fejl
de ikke fik lavet inden jeg tog afsted (fra indbrudet - hverken
horn eller varmebagrude virker, ligesom låsesystemet der
skal behandles med følelse)
Så det varer desværre lidt endnu

--
Morten Hansen

Fra : Mikael L

Dato : 13-08-04 14:25

> [...]
>
> Jeg skal i hvert fald lige sikre mig at de har checket den, når
> jeg nu ringer i morgen for at høre hvodan den har det.

Lyder som en god idé

> Kan andre årsager tænkes til at den starter med at blive for varm ?
> Defekt blæser (viskosekobling)
> Defekt top-pakning.

En defekt vandpumpe er også en mulighed.

> Der er selvfølgelig ikke noget at sige til at der går en kølerslange
> når den bliver alt for varm - så stiger trykket jo voldsomt.....

Ja og så er det som sagt tidligere, ikke usædvanligt at de sprænger deres
køleslanger, det kender jeg nogle stykker der har prøvet.

Men lad os da lige høre hvad det hele ender med når du kommer så langt.

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 16:57

> Lyder som en god idé

Det var der ikke den store grund til - pakningen VAR gået

> En defekt vandpumpe er også en mulighed.

Også næsten ny......

> Ja og så er det som sagt tidligere, ikke usædvanligt at de sprænger deres
> køleslanger, det kender jeg nogle stykker der har prøvet.

OK

> Men lad os da lige høre hvad det hele ender med når du kommer så langt.

Defekt toppakning - topstykket er sendt til check for skævhed......

--
Morten Hansen

Fra : Mikael L

Dato : 13-08-04 19:25

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> Det var der ikke den store grund til - pakningen VAR gået

Det er jo så nemt så. Så er den også skiftet

> Defekt toppakning - topstykket er sendt til check for skævhed......

Ok. Men vil da gerne vide hvad sådan en omgang koster i Holland, hvis du
altså vil fortælle det.

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 19:34

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> Ok. Men vil da gerne vide hvad sådan en omgang koster i Holland, hvis du
> altså vil fortælle det.

hans bud lød på 1000 til 1500 eur.

--
Morten Hansen

Fra : Mikael L

Dato : 13-08-04 19:50

> hans bud lød på 1000 til 1500 eur.

Ja det er jo noget billigere end i DK.

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 19:57

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

> Ja det er jo noget billigere end i DK.

Jep !
Havde det dog bare sket i Tyskland når det nu var....

--
Morten Hansen

Fra : ~~Wing~~

Dato : 13-08-04 14:11

> [...]
> Hej
>
> Så er jeg hjemme igen efter min ferie på de hollandske kanaler.

Hej Morten

Det må da være en af de oplevelser man kan grine af om nogle år.(mange år)
Jeg håber da lige du vil lave opfølgning på sagen når du hører nærmere fra
europæiske.

Husk nu lige at gemme beskeden på din telefonsvarer.. bare for god ordens
skyld..

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-08-04 16:59

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> wrote in message

> Hej Morten
>
> Det må da være en af de oplevelser man kan grine af om nogle år.(mange år)

Hummm - dyrt grin !

> Jeg håber da lige du vil lave opfølgning på sagen når du hører nærmere fra
> europæiske.

Det var meningen

> Husk nu lige at gemme beskeden på din telefonsvarer.. bare for god ordens
> skyld..

Det var noget af det første jeg gjorde
Men tak alligevel !

--
Morten Hansen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 19-08-04 16:35

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> wrote in message

> Jeg håber da lige du vil lave opfølgning på sagen når du hører nærmere fra
> europæiske.

Nu har jeg rykket dem 3 gange - og stadig ikke fået svar
eller kontakt med den der behandler sagen
Hun har ikke ringet tilbage på min opringninger om formiddagen
og når jeg har ringet tilbage om eftermiddagen har hun været gået
Sikke en service

Men nu har de meddelt at bilen er ved at være færdig - de
forventer at de efter test køreturen i morgen tidlig kan melde
bilen klar til afhentning.

--
Morten Hansen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-08-04 16:49

> "~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> wrote in message

> Nu har jeg rykket dem 3 gange - og stadig ikke fået svar
> eller kontakt med den der behandler sagen

Endelig lykkedes det dem at behandle sagen !
De betaler hjemtransporten af min bil som kompensation

Det er OK at kvaje sig - det kan vi alle komme til !
Og jeg synes også at kompensationen for deres fejl er OK.

--
Morten Hansen

Fra : ~~Wing~~

Dato : 23-08-04 20:28

Hej Morten

Det var da det bedste du kunne håbe på.. Men jeg syntes at det er en
rystende oplevelse i har haft, er i grunden ikke sikker på jeg havde været
så rar og venlig som du nu har været i hele denne sag. Men held og lykke med
den hjemvendte bil..

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-08-04 20:55

> [...]
> rystende oplevelse i har haft, er i grunden ikke sikker på jeg havde været
> så rar og venlig som du nu har været i hele denne sag.

Det har også været svært ! Men på den anden side så er det jo kun mit
eget nervesystem det havde indvirket på

> Men held og lykke med
> den hjemvendte bil..

Takker - han påstår at den kører bedre nu end.... inden den
gik i stykker - den har også fået renset ventilerne.....

--
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 14:12

Hej igen

Så kommer der lige lidt opfølgning.... sur læsning !
Jeg har været fraværende et stykke tid,
da der har været nok at se til !

Europæiske betalte jo for hjemtransporten som
kompensation for deres fejl - flot træk !

Den kommer så hjem på en autotransport efter
at BMW i Heerenveen skulle have repareret den.
Det første chaufføren siger, da han møder mig er
"den drypper altså"
Jeg havde den startet under 5 minutter før røgen
stod op fra motorrummet
Olien dryppede ned på udstødningen.....
Jeg har - selvfølgelig - klaget over dette til BMW Holland
som vil undersøge tingene.
Efter at have indleveret en BMW 735 der har haft motorhavari
på motorvejen til et autoriseret BMW- værksted, forventer jeg
ikke lige at få en bil retur der drypper en liter olie om ugen -
startet som ikke startet.

Bilen er i mellemtiden blevet tæt - min (lørdags)mekaniker
har nu haft motoren ude to gange før det lykkedes. Jeg har
i mens kun haft bilen "til låns" et par dage ad gangen - så jeg er
godt nok ved at have abstinenser efterhånden !
Jeg må jo indtil videre "nøjes" med konens nye (brugte) Corolla.
Nå - Hun kan alligevel ikke bruge den de næste to måneder,
da hun er styrtet på cyklen og har flækket hoften.

--
Mvh.
Morten

Fra : Mogens

Dato : 26-10-04 21:01

"Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> skrev i en meddelelse

> Bilen er i mellemtiden blevet tæt - min (lørdags)mekaniker
> har nu haft motoren ude to gange før det lykkedes.

Jep - jeg så den godt deroppe!

> BMW 735i ...... der stadig ikke er i orden

What - nu må han da lige styre sig :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 15:27

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> What - nu må han da lige styre sig :)

Jep - han har haft den meget længe !
Denne gang er det dog styrtøjet...... formentligt styrehuset.
Ikke i forbindelse med oplevelserne fra ferien, samt
eftervirkninger deraf .

Morten