Cykelholder uden jydekrog
Fra : John Frandsen

Dato : 12-08-04 12:20

Hej gruppe.

Findes der en cykelholder til de af os om ikke har jydekrog bag på bilen?

Mvh John

Fra : Brian A.

Dato : 12-08-04 12:44

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Findes der en cykelholder til de af os om ikke har jydekrog bag på bilen?

Ja. På parkeringspladsen her nedenfor holder der en gang imellem en Corsa B
(gul, ydrk!) med et cykelstativ som på mystisk vis spændes omkring / fast på
bagklappen, altså helt uden anhængertræk. Jeg kan da spørge ejeren om
stativet næste gang jeg ser ham...?

Fra : John Frandsen

Dato : 12-08-04 13:13

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> (gul, ydrk!) med et cykelstativ som på mystisk vis spændes omkring / fast

> bagklappen, altså helt uden anhængertræk. Jeg kan da spørge ejeren om

Det er pænt af dig, men nok ikke nødvendigt - for nu hvor jeg har en ide om
at de trods alt findes kan jeg daffe ned til en udstyrsforretning og høre
nærmere.

Er faktisk i mellemtiden kommet i tanke om at vi selv har haft et
klapvogns-stativ der 'holdt fast' omkring bagklappen på en Escort vi havde
en gang. Det var dog en hatchback... Jeg må undersøge om det samme findes
til sedan-biler.

Mvh John

Fra : ERLO

Dato : 12-08-04 13:10

Ja,
der findes en model som hægtes på bagklap. Den er udført i aluminium og den
er solgt i stort antal i Tyskland.Den hedder Allen model 104 AC Bike Rack.
Pris 850,- d.Kr.
Mvh. ERLO

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-04 13:15

John Frandsen wrote:
> Findes der en cykelholder til de af os om ikke har jydekrog bag på
> bilen?

Harald Nyborg har en der ifølge en kammerat er ganske fortrinlig.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Deaster

Dato : 12-08-04 13:20

John Frandsen wrote:

> Hej gruppe.
>
> Findes der en cykelholder til de af os om ikke har jydekrog bag på
> bilen?
>
> Mvh John

Jep, vi har et ret fornuftigt et fra Harald Nyborg, som spændes fast om
bagklappen, de første par gange tager det et stykke tid at sætte det
på, men derefter ikke mere end 2-5 minutter, og det virker sgu fint, og
er billigt.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Leif Pedersen

Dato : 12-08-04 15:53

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Findes der en cykelholder til de af os om ikke har jydekrog bag på bilen?
>
> Mvh John

Du kan da også bruge tagbøjler, og så cykelholder derpå.
Leif