Stoplinie i en lyskurv & Bøde(lang)
Fra : Olesen

Dato : 11-08-04 22:59

Her for nylig i mit job kom en kollega og jeg trillende i Vejle by hen mod
en rød lyskurv. Køretøjet er en Mercedes sprinter 160 tror jeg den hedder
med tvilling monteret baghjul og til stort kørekort. Tempoet var meget meget
langsomt da der jo var rødt og kl var ca 2130 ingen trafik. Ca. 25 meter bag
os triller en Seat Toledo mørkeblå mettallic. Farten er meget meget langsom
og jeg triller op mod stoplinien, (ca 5-10 kmt) lige der hvor jeg ville
bremse bliver der grønt og jeg kobler ud og begynder at køre. Mit job er
værditransport og det er derfor under skærpede regler vi arbejder hvilket
vil sige at der ingen døre kan åbnes osv.

Da vi efter ca 1,5 km kørsel nærmer os vores kunde opdager jeg at vi bliver
forfulgt af dette køretøj fra før, og jeg standser naturligvis bilen inden
vores kunde. Ud komme en betjent som vil have døren åbnet, han får pænt men
bestemt at vide at jeg ikke kan, så skal jeg rulle vinduet ´ned ( det kan ca
rulle 2 cm ned og det er det allerede), det kan jeg heller ikke fortæller
jeg. Hvorpå følgende ordveksling finder sted:

Betjent: Jamen du skal have en bøde.............

Mig: Så må du stikke den ind af vinduet og hvad skal jeg have den for ?

Betjent: Du kørte over for rødt i lyskurven...........

Mig : For rødt !!!!! Nu stopper du lige en gang.... ( hvorpå jeg giver ham
mit kørekort og han tager bilens nummer, sætter sig ind i sin bil " det
regner")

Jeg får nu lov af min ledelse til at stå ud af bilen og går hen til ham.

Betjent : Nå du måtte godt komme ud nu ??

Mig: Ja jeg fik lov, kan jo ikke bare gå ud til hvem som helst......

Betjent : Nå. ( skriver videre på sit bødeforlæg, som han rækker mig med
følgende ) Nu hvor du er sigtet skal du vide at du ikke har pligt til at
udtale dig, men hvordan forholder du dig til sigtelsen?

Mig: Det kan jeg lige så godt sige dig, den tager vi bare i retten den her
for jeg har ikke kørt over for rødt....

Betjent: Hmmm ( noterer på sit papir hvad jeg har sagt)

Jeg forlader nu bilen og går til min egen vogn han starter sin og kommer op
bagved mig går rundt om mit køretøj og henvender sig til mig igen

Betjent: Med den attitude du lægger for dagen er jeg nødt til at gøre dig
opmærksom på at jeg imorgen vil ringe til din arbejdsgiver og høre om det er
den måde de vil have transporteret værdier på......

Mig: (står lige og synker en gang mens jeg mærker vreden komme frem i min
krop) Hvad siger du !!!!!!!!

Betjent: Med den attitude du lægger for dagen er jeg nødt til at gøre dig
opmærksom på at jeg imorgen vil ringe til din arbejdsgiver og høre om det er
den måde de vil have transporteret værdier på......

Mig: Står du der og siger at fordi du og jeg ikke er enige om hvilken side
af en stoplinie mine forhjul har været på, så vil du ringe og genere mig på
min arbejdsplads?

Betjent: Sådan kan du godt lægge det ud.

Mig: Nu skal jeg sige dig en ting, jeg kunne forstå dig hvis det var fordi
jeg havde kørt 120 kmt ned gennem Vejle by, at du ville hendvende dig til
min arb. giver men ikke pga dette her, det grænser til chikane, men du kan
bare gøre det, min nærmeste foresatte hedder XXXX og vi bor i XXX du skal
bare værsgo men denne del tager vi bare lige i retten også.

Efterfølgende har jeg været igennem den lyskurv en del gange og jeghar taget
billeder af den til dokumentation af hvor meget han ville kunne se eller
ikke se og samtidig er striber, fodgængerfelt alt hvis stort set væk pga
slitage.

Nu er mit spørgsmål så til gruppen:

Vi er 2 vidner han alene, hvordan tror i jeg står i en retsag ???

Har sgu ikke meget lyst til at betale 1000,- for noget jeg ihvertfald ikke
har gjort !!! Og da slet ikke fordi en sur strisser lige mener at han skal
statuerer et eksempel.

Har tænkt mig at køre linen ud og tage den i retten men har jeg en god sag
eller er det spild af kræfter ??

Mvh

Jens

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 11-08-04 23:11

Olesen wrote:

<snip>
> Har tænkt mig at køre linen ud og tage den i retten men har jeg en god sag
> eller er det spild af kræfter ??

Ingen anelse men jeg håber virkelig du vinder!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-08-04 23:16

"Henrik Steen Larsen" <hsl_dk@cool.SLET.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ingen anelse men jeg håber virkelig du vinder!

Naturligvis tror jeg på indlæggeren, men, det er sgú på tide, der bliver
gjort noget ved alle de mange bilister som ikke kan eller vil respektere
stoplinien ved rødt lys.

Her i Vejle er der i hvert fald en del som burde have en over næsen.

Hvad får disse stregovertrædere egentlig ud af ikke at holde før/på
linien...men triller ud med sågar baghjulene også midt om natten ... tror
de, de kommer hurtigere frem gennem trafikken end os andre..?

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-08-04 06:51

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Hvad får disse stregovertrædere egentlig ud af ikke at holde før/på
> linien...men triller ud med sågar baghjulene også midt om natten ... tror
> de, de kommer hurtigere frem gennem trafikken end os andre..?

Der finder meget sjusk sted.. Hvis bilen holder stille med hjulene
på den forkerte side af stregen kan du dog ikke tage for givet at
det er en "tyvstarter". Jeg holdt som tredie bil til et
venstresving, med snuden i fodgængerfeltet, og ventede på at kunne
svinge. Da lyset skiftede var de to foran mig temmeligt længe om
at køre, så jeg valgte at blive holdende og vente til næste gang.
Jeg havde en bil bag mig, så det var ikke muligt at bakke. En dame
med barnevogn kom gående gennem fodgængerfeltet og måtte gå i en
bue uden om min snude og så kan det ellers nok være jeg fik et
blik der sagde noget..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-08-04 10:45

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der finder meget sjusk sted.. Hvis bilen holder stille med hjulene
> på den forkerte side af stregen kan du dog ikke tage for givet at
> det er en "tyvstarter".

De bilister jeg tænker på, er på ingen måde kommet i "klemme".

De kører *bevist* over stoplinien.

Jeg kan gang på gang holde for rødt lys, hvor disse stregovertrædere kommer
snigende og kører *over* stoplinien.

De bliver enten holdende på fodgængerfeltet, inde over en krydsende cykelsti
samt blokerer for alt udsyn. Her holder de så og "nykker" til det bliver
grønt.

Jeg kan *ingen* undskyldning finde for denne optræden.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-04 11:55

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grønt.
>
> Jeg kan *ingen* undskyldning finde for denne optræden.

Nope, og sker det til en køreprøve, får man lige en "om'er".....

M.v.h.

Fra : Babba-Papa

Dato : 12-08-04 11:18

Der var engang en bruger ved navn Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> der skrev:

> [...]
>med barnevogn kom gående gennem fodgængerfeltet og måtte gå i en
>bue uden om min snude og så kan det ellers nok være jeg fik et

Strengt taget må du ikke køre ind i krydset, hvis der er den
mindste risiko for at du ikke kan komme ud inden trafiklyset
skifter til rødt.

Men når man ser hvordan mange lader sig trække med ved rødt lys
"fordi-hvis-han-må-så-må-jeg-også", så vil jeg mene at du i den
situation gjorde det rigtige.
Når nu "skaden" var sket...
- -
Babba-Papa

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-08-04 13:15

Babba-Papa wrote:

> Strengt taget må du ikke køre ind i krydset, hvis der er den
> mindste risiko for at du ikke kan komme ud inden trafiklyset
> skifter til rødt.

Korrekt, men normalt plejer der godt at kunne nå tre biler med
rundt ved et venstresving der, når blot ikke nummer et "sover"..

Dilemaet hedder:

1) Jeg kører frem over stopstregen og planter mig til "påbegyndt
svingning" bag bil nummer to, udfra en erfaring om at der plejer
at nå tre biler rundt. Selv når lyset skifter til rødt bør jeg
have lov til at færdiggøre mit påbegyndte venstresving, mens den
tværgående trafik bliver holdende for grønt og venter på at
krydset er frit. I dagens Danmark er det bare ikke den måde
tingene fungerer på, så når den tværgående trafik får grønt bliver
der jokket på speederen uanset om der er frit eller ej.

2) Jeg bliver holdende bag stopstregen og udnytter ikke de sidste
meter frem til nummer to der skal svinge. Kommer der et hul i
trafikken mens der er grønt, så de to foran mig smutter, så kan
jeg køre frem over stopstregen. Når lyset at skifte til gult eller
rødt, så må jeg vente til næste gang. Fordel: Den er stensikkert
indenfor lovens rammer *hver* gang. Ulempe: Trafikken afvikles 1/3
langsommere.

> Men når man ser hvordan mange lader sig trække med ved rødt lys
> "fordi-hvis-han-må-så-må-jeg-også", så vil jeg mene at du i den
> situation gjorde det rigtige.
> Når nu "skaden" var sket...

Jeg ser sådan på det, at jeg vælger det der er mindst farligt,
ikke nødvendigvis det der er mest lovligt. Jeg har prøvet at være
med i et kikset venstresving hvor det endte med to totalskader, så
hvis ikke jeg vurderer at det er sikkert at gøre svinget færdigt,
så bliver jeg holdende - uanset hvor meget dytten og sure miner
det måtte give. Hvis det resulterer i en bøde, så må det være
sådan, det vil altid være federe end at sætte liv og lemmer på
spil ved at forsøge at flette ind i den tværgående trafik.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-08-04 23:23

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse

> Har tænkt mig at køre linen ud og tage den i retten men har jeg en god sag
> eller er det spild af kræfter ??

Den tager du bare, sådan en smartass :(((.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-08-04 05:59

> Den tager du bare, sådan en smartass :(((.

Det kan da godt være at Olesen har svaret lidt kækt igen, men hvis han rent
faktisk ikke har kørt over for rødt, så synes jeg absolut ikke at han bare
skal sluge den.
Men som Bjørn også skriver er der rigtigt mange der åbenbart synes at de
kommer meget hurtigere frem ved at trille langsomt ud i krydset, når de
holder for rødt. Jeg ser dem jævnligt være så langt ude at de blokerer for
cykelstien. Hvad skal det til for?? Næsten det samme gælder for dem der
stopper 10 meter før stoplinien - det er dog ikke ulovligt, men det sløver
da trafikken at de først skal til at køre hen til krydset når der bliver
grønt. Men folk opfinder jo mange små regler med tiden, det er bare
brand-ærgeligt at vi andre ikke er med på dem

/Kasper Hansen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-08-04 12:39

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
[KLIP]

> Det kan da godt være at Olesen har svaret lidt kækt igen, men hvis han rent
> faktisk ikke har kørt over for rødt, så synes jeg absolut ikke at han bare
> skal sluge den.

Jeg tror at der med "Den tager du bare" menes at den sag skal tages i
retten, og at der med "sådan en smartass" refereres til betjenten.

Mvh.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-08-04 13:28

> Jeg tror at der med "Den tager du bare" menes at den sag skal tages i
> retten, og at der med "sådan en smartass" refereres til betjenten.

Det kan jo godt være - det var bare ikke lige sådan jeg læste det. Jeg synes
at Jørgen har det med at være lidt kort for hovedet - men det kan jo også
gælde for betjenten.

/Kasper Hansen

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 12-08-04 15:58

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
news:411b6250$0$261> Det kan jo godt være - det var bare ikke lige sådan jeg
læste det. Jeg synes
> at Jørgen har det med at være lidt kort for hovedet - men det kan jo også
> gælde for betjenten.

Man læser, hvad man vil

Selvfølgelig skal den forståes, som Lars beskriver...

\Mandal

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-08-04 20:11

> Man læser, hvad man vil

Tjoeh - jeg ville nu også helst læse det som en støtte til Olesen. Jeg havde
ikke set hvem der havde skrevet indlægget, da jeg tolkede det som jeg
gjorde.

> Selvfølgelig skal den forståes, som Lars beskriver...

Det regner jeg så med - det var ikke min første tanke må jeg indrømme. Men
hvordan ved du iøvrigt det?

/Kasper Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-04 16:54

> Det regner jeg så med - det var ikke min første tanke må jeg indrømme. Men
> hvordan ved du iøvrigt det?

Lars har ret, sådan en landevejsrøver.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 11-08-04 23:51

"Olesen" skrev i en meddelelse:

> Har tænkt mig at køre linen ud og tage den i retten men har jeg en god sag
> eller er det spild af kræfter ??

Hvis han var alene i bilen og der ikke er andre vidner der bekræfter hans
version af hændelsen. Har han allerede tabt sagen, såfremt du stadig
fastholder din version. Påstand mod påstand vejer lige tungt ved en dommer.
Det var måske også det han kom i tanke om, siden du lige skulle generes med
trusler om en opringning til din arbejdsgiver.

Har selv prøvet det. Da en nidkær betjent skrev mig et bødeforlæg, hvori han
påstod jeg havde kørt uden sikkerhedssele og talt i mobiltelefon under
kørslen.

Dommeren annulerede bøden, efter hun havde spurgt betjenten om han var alene
i bilen

/Mark.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-08-04 08:38

> [...]
med
> trusler om en opringning til din arbejdsgiver.

Påstand mod påstand vejer IKKE lige tungt når den enes påstand er fra en
politibetjent. Kun hvis der er flere uafhændige vidner.
Dommeren vægter politimandens ord tungere, da han ikke har nogen personlig
gevinst ved bøden, mens den sigtede "påstår" noget for at undgå bøden.

Men hvis Olesen og andre forudrettede står ved sin ret og gennemgå
retssager, og eventuelt taber dem, må det på et tidspunkt gå op for politiet
eller retten, at denne her betjent har unormalt mange klager og retssager
hvor det er påstand mod påstand, så må politiet da lave en "intern
undersøgelse" på ham?

Men Olesen, undersøg lige først om det kommer til at koste noget hvis du
skulle tabe retssagen. Du kan eventuelt spørge mere på dk.videnskab.jura.

> [...]
> kørslen.
>
> Dommeren annulerede bøden, efter hun havde spurgt betjenten om han var

Der må have ligget noget mere bag? Eller er det netop en af de betjente hvor
det er ved at gå op for retten at der er noget unormalt der, og derfor lader
tvivlen for en gangs skyld komme den sigtede til gode?

Mvh

Emil

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-08-04 09:29

Emil Jensen [2100] telepaterede følgende til sin PC:
> Men Olesen, undersøg lige først om det kommer til at koste noget hvis
> du skulle tabe retssagen. Du kan eventuelt spørge mere på
> dk.videnskab.jura.

Kun en evt. bøde såfremt han ikke bruger advokat...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : martin

Dato : 12-08-04 07:02

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> wrote in message

> Har tænkt mig at køre linen ud og tage den i retten men har jeg en god sag
> eller er det spild af kræfter ??
> Mvh
> Jens

er der ikke Kameraer i bilen ( din ), der kunne jo være et godt bevis dér.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 07:14

> [...]
> statuerer et eksempel.
>
> Har tænkt mig at køre linen ud og tage den i retten men har jeg en god sag

Tja, "normalt" takseres kørsel frem for rødt lys med en betinget frakendelse
af kørekortet plus en bøde. Så jeg vil da sige at der står ganske meget på
spil for dit vedkommende.

--
Tom

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-08-04 08:19

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Tja, "normalt" takseres kørsel frem for rødt lys med en betinget
frakendelse
> af kørekortet plus en bøde. Så jeg vil da sige at der står ganske meget på
> spil for dit vedkommende.

Er det ikke kubn hvis du laver ulykker pappet bliver betinget frakendt med
rødt lys?
Hvis du "bare" kører over og føler du er et bedre menneske fordi du lige har
kørt over for rødt er det da kun en bøde?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 15:31

> [...]
har
> kørt over for rødt er det da kun en bøde?

Nej det er ved kørsel frem for rødt at man skal til en ny køreprøve. Det var
hvad de fortatle da den tossede udsendelse med danmarks værste bilister
kørte.
Kender også en som fik det betinget frakendt fordi han overhalede en traktor
hvor der var overhaling forbudt. Så straffen er skam ganske konsekvent og
hård i sådanne sager. Det er faktisk en mildere dom og gå hen og slå en til
lirekassemand :o/

--
Tom

Fra : Rander

Dato : 13-08-04 20:50

Fri, 13 Aug 2004 16:31:16 +0200 brugte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> 20 linier på at fortælle dette til
dk.fritid.bil:

> [...]
>hvad de fortatle da den tossede udsendelse med danmarks værste bilister

Det forstår jeg ikke, for den serie blev optaget FØR jeg blev stoppet for
at køre over for rødt (havde fuldstændig overset lyskurven i på Kalvebod
Brygge - der ved jernbanen for enden af postterminalen), og der var på
intet tidspunkt tale om at det kunne få konsekvenser for mit kørekort. Jeg
måtte blot vedtage en bøde, stort kroner 1.000 (fik den dog halveret, da
jeg då daværende tidspunkt var under uddannelse).

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Gud er en blød mand. Han er næsten gennemsigtig. (Kate, 6 år)

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 20:59

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måtte blot vedtage en bøde, stort kroner 1.000 (fik den dog halveret, da
> jeg då daværende tidspunkt var under uddannelse).

Jeg refererer kun fra udsendelsen. Har aldrig selv lavet dette stunt

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-08-04 21:39

On Fri, 13 Aug 2004 21:58:37 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg refererer kun fra udsendelsen. Har aldrig selv lavet dette stunt

Det har jeg.
Midt inde i Ålborg, hvor McD, BurgerKing og HiFi-Klubben har til huse.
Det var om aftenen, og alle de fine bygninger var fyldt med lys i
alskens farver, så de der små fisede lamper i lyskrydset var ikke lige
til at se. Jeg så føsrt lysreguleringen, da jeg var kørt over.
Meget ubehagelig følelse!!!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-08-04 09:31

Fly Christensen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> alskens farver, så de der små fisede lamper i lyskrydset var ikke lige
> til at se. Jeg så føsrt lysreguleringen, da jeg var kørt over.

Been there, done that - anothrer place.

Og ja, det er satme en under fornemmelse, man sidder lidt paf...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Reino Andersen

Dato : 13-08-04 16:47

Dennis Pedersen wrote:

> Er det ikke kubn hvis du laver ulykker pappet bliver betinget
> frakendt med rødt lys?

Jo.

> Hvis du "bare" kører over og føler du er et bedre menneske fordi du
> lige har kørt over for rødt er det da kun en bøde?

Nemlig.

--
Reino

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 12-08-04 09:19

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse
> Her for nylig i mit job kom en kollega og jeg trillende i Vejle by hen mod

2 vidner slår ham alene.

Videre bør du klage over hans opførsel til den lokale sherif.

Se evt. her hvor langt man kan gå:

http://www.webbesen.dk/articles/metropoliti/

Fra : Peter Weis

Dato : 12-08-04 21:22

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> wrote:

> Har tænkt mig at køre linen ud og tage den i retten men har jeg en
> god sag eller er det spild af kræfter ??

Tag sagen. Jeg ved ikke noget om chancen for at tabe eller vinde, men
sådan en betjent skal altså ikke have lov til at være så grov.

Tag også lige en snak med chefen om at at han kan risikere en
opringning fra en betjent "der blev sur over at du ikke straks steg ud
af bilen".

mvh
Peter

PS. Gad i øvrigt vide hvor de jyske betjente kommer fra. De
københavnske er jo fra Jylland. Er de jyske betjente omvendt fra
København, eller har man fundet dem endnu længere ude på landet?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-08-04 22:06

> [...]
er
> den måde de vil have transporteret værdier på......

Jeg har først læst din mail i dag, Olesen.

Hvis det virkelig er rigtigt, synes jeg, at du skal kontakte den pågældende
politiassistent på "gården" i morgen, og spørge ham, om han mener noget med
sin trussel.

Dernæst skal du fortælle ham, at du med det samme vil drøfte sagen -
herunder hans trussel - med Hans Peter Balsgaard Nielsen, der er en af hans
absolut øverste chefer. Samtidig må du orientere ham om, at du nu også
bliver nødt til at sende en skriftlig klage til Vejles Politimester Claus
Nørøxe. (Der i øvrigt er en venlig lille mand med hvidt hår.)

Du taber formentlig færdselssagen i retten - men den anden svine-streg skal
du ikke finde dig i - der er politiassistent "kong smart" alt, alt for langt
fremme i skoen, og det vil hans ledelse formentlig give mig dig ret i -
hvorefter han vil blive sat ind i reglerne for godt politiarbejde.

Er der sket noget i sagen, siden du skrev indlægget...?

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-08-04 22:09

> [...]
pågældende
> politiassistent på "gården" i morgen, og spørge ham, om han mener noget

Du skal blot fortælle hvor og hvornår du blev stoppet - så skal de nok finde
ud af, hvilken betjent, der stoppede dig.

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 15-08-04 14:15

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pågældende
> politiassistent på "gården" i morgen, og spørge ham, om han mener noget

Det gjorde han både og jeg orienterede selvfølgelig min chef med det samme,
og dagen efter ringede pågældende betjent til ham, men blot for at fortælle
at hvis sagen kom i retten ville han blive indkaldt som vidne ?????

> [...]
> bliver nødt til at sende en skriftlig klage til Vejles Politimester Claus
> Nørøxe. (Der i øvrigt er en venlig lille mand med hvidt hår.)

Vil jeg have in mente, jeg tager nu først sagen i retten og der vil jeg også
fremføre hans trussel og så må jeg tage tingene derfra.

> [...]
> fremme i skoen, og det vil hans ledelse formentlig give mig dig ret i -
> hvorefter han vil blive sat ind i reglerne for godt politiarbejde.

Er jeg ikke sikker på at jeg gør, for det 1 var vi 2 i bilen ( min kollega
vil gerne vidne) og dernæst er stoplinier og fodgængerfelter under al kritik
i den lyskurv hvilket vilsige at de faktisk slet ikke er der.

> Er der sket noget i sagen, siden du skrev indlægget...?

Ja er blevet kontaktet af en journalist fra Vejle Amts folkeblad der gerne
vil snakke lidt mere om min oplevelse. Og jeg har bedt bødekontoret om at
sende den bøde i retten for jeg vil IKKE betale for en forseelse jeg ikke
har begået. Har været erhvervschauffør siden 1992 og har altid betalt de
bøder jeg har fået fordi jeg har begået forseelserne men denne har jeg ikke
begået og derfor bliver den ikke betalt, det er lige før jeg hellere tager
en forvandlingsstraf for de 1000,- kr.

Mvh

Jens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-08-04 15:57

On Sun, 15 Aug 2004 15:14:48 +0200, "Olesen"
> [...]

>vil gerne vidne) og dernæst er stoplinier og fodgængerfelter under al kritik
>i den lyskurv hvilket vilsige at de faktisk slet ikke er der.

Hvad er det fro en kryds vi snakker om. For sådan som du forklarer så
kunne det lyde til at vi snakker om nogle af lyskrydsene på Fredericia
hvor at striber og deslige mangler for tiden på grund af asfaltering??
Flemming Jacobsen

Fra : Olesen

Dato : 16-08-04 10:40

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> kunne det lyde til at vi snakker om nogle af lyskrydsene på Fredericia
> hvor at striber og deslige mangler for tiden på grund af asfaltering??
> [...]

Hej Flemming

Nu er jeg jo desværre ikke lokal, men det er det 1 lyskryds du kommer til
når du drejer fra hovedvejen ved Kvickly enghavecenteret og hen forbi Fakta
på vej ind mod vejle by(centrum)

Der er heller ikke nogle streger eller noget ?

Mvh

Jens