En skrækhistorie om spiritui/promille kørs~
Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 20:55

http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=9741

Så det er altså ikke uden grund at politiet er meget på vagt når der er
53'ere(spritbilister) i farvandet.

Tobias

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-08-04 21:42

> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=9741

Pu-ha, hvor en grim historie.

Hvor er det synd for de stakkels unger.

Satans til uvornhed at køre med sprit i blodet.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 21:55

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> wrote in message

> Pu-ha, hvor en grim historie.
>
> Hvor er det synd for de stakkels unger.
>
> Satans til uvornhed at køre med sprit i blodet.
>
> /Jan W Nielsen

Ja, det værste må alligevel være at komme til sada en sted og ikke vide hvad
man finder. De kunne jo også have været revet i 4 stykker.

Tobias

Fra : Brian

Dato : 11-08-04 22:03

Hejsa

Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum skrev:

> Ja, det værste må alligevel være at komme til sada en sted og ikke
> vide hvad man finder.

Nej, det er værst for den afdødes familie.
Sådan en ulykke kan _aldrig_ tilgives, når der er sprit indblandet!

> De kunne jo også have været revet i 4 stykker.

Ja, det er trods alt fantastisk at kun en enkelt måtte af med livet

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 12-08-04 09:46

"Brian" <brian@nejtak.dk> wrote:

>Nej, det er værst for den afdødes familie.

Jeg tror ikke på at det kan gradueres hvem det er værst for.

- de overlevende vil altid kunne huske noget og få flashback med
billeder ulykken
- dem der finder dem vil også altid have billeder på lageret af hvor
slemt det var
- de efterladte vil altid have et savn
- hvis der var en person der havde haft chancen for at stoppe
køreturen inden det gik galt, men lod være, så vil denne person
sikkert også altid have en dårlig smag i munden

- endelig ved vi jo ikke noget om hvordan det er at dø på den måde, så
hvordan den døde har det bagefter ...

>Sådan en ulykke kan _aldrig_ tilgives, når der er sprit indblandet!

Sådan en ulykke kan aldrig gøres om, uanset hvem og hvad der var
årsagen. Den bliver hverken værre eller bedre af at det var
spritkørsel, bagefter er den døde lige død.

Min holdning er at det lige utilgiveligt at udsætte andre for unødig
fare, om det så er ved at stoppe 5 mennesker og værktøj ind i en stor
bil og køre alt hvad lortet kan trække med eller uden sprit i blodet,
eller om det er ved at have børnene siddende løst på bagsædet under
ferieturen med campingvognen på slæb, det er egentligt ligegyldigt.
--
Leonard

Fra : Thomas

Dato : 11-08-04 22:54

"Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum" dk> wrote in message
> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=9741
>
> Så det er altså ikke uden grund at politiet er meget på vagt når der er
> 53'ere(spritbilister) i farvandet.

Hvorhenne udleder du at spiritus skulle have skylden for det uheld? Det var
mørkt, og der var folk der sad bag i en varevogn. Føreren er vel bare faldet
i søvn, og dem der har siddet bag i , får selvfølgelig en hård medfart, da
der åbenbart ikke har været sæder og sikkerhedsseler....

Mvh

Thomas

Fra : Claus Fabritius

Dato : 11-08-04 23:29

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i søvn, og dem der har siddet bag i , får selvfølgelig en hård medfart, da
> der åbenbart ikke har været sæder og sikkerhedsseler....

Mener du dermed at det er ok at han hade drukket eller fejlfortalker jeg dit
indlæg helt?
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Thomas

Dato : 11-08-04 23:34

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message

> Mener du dermed at det er ok at han hade drukket eller fejlfortalker jeg
dit
> indlæg helt?
> --

Næ.... jeg er selvfølgelig imod spiritus kørsel. Men jeg tillod mig lige
at fremlægge samme argument for dagen, som dem der mener at farten ikke
dræber. Man kan altid finde en anden faktor til uheldet, hvis man
vil...............

og dog/alligevel

(udover øjenvidnets beretning, så er der ikke nævnt spiritus i den artikel
han henfører til.... så udover min "provokation", har jeg intet
konkret bevis for, at chaufføren faktisk kørte promillekørsel)

Mvh

Thomas

Fra : Elbarto

Dato : 12-08-04 10:29

> [...]
> han henfører til.... så udover min "provokation", har jeg intet
> konkret bevis for, at chaufføren faktisk kørte promillekørsel)

Nu sagde politiet over deres radio i forbindelse med det uheld at føren var
muligvis spritus påvirket og ønskede blodprøve
Man høre en del på sådan en fætter

Elbarto

Fra : Peter Weis

Dato : 12-08-04 18:20

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

> Nu sagde politiet over deres radio i forbindelse med det uheld at
> føren var muligvis spritus påvirket og ønskede blodprøve
> Man høre en del på sådan en fætter

Kender du betydningen af ordet "muligvis"?

mvh
Peter

Fra : Elbarto

Dato : 13-08-04 01:46

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Kender du betydningen af ordet "muligvis"?
>
> mvh
> Peter

Kender du ordret begrundet mistanke ..

En betjent beder ikke om at der skal tages blodprøve hvis han ikke har en
ide om at manden har drukket så det kan stadig ikke udelukkes

Elbarto

Fra : Peter Weis

Dato : 13-08-04 14:54

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

> Kender du ordret begrundet mistanke ..

Ork ja, hvilken begrundelse tænker du på?

> En betjent beder ikke om at der skal tages blodprøve hvis han ikke
> har en ide om at manden har drukket så det kan stadig ikke
> udelukkes

Er du sikker?

mvh
Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-08-04 14:14

"Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum" dk> skrev i en meddelelse
> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=9741

Samme person har skrevet sin historie i Hondaklubben ´s forum.

Det er sq rart at læse , hvor mange unge der tager afstand fra
spritkørsel...det er sq flot.

Men jeg er sq noget overrasket over , at dem bag i bilen ikke døde , når man
tænker på , at vognen væltede rundt med dem + en cementblander i bag.

Jeg tager sq hatten af for de folk , der skriver deres historier...For jeg
tror på , at det har en præventiv virkning.... Folk tænker sq sig lidt om ,
når de læser om ting , der sker for folk i den virkelige verden.

Da Hondaklubbens stifter , og tidligere formand ( ham der vandt DHB i sin
klasse sidste år, med den hvide Integra ) , blev slået til lirekasseman
omkring juletid , jammen så påvirker det sq en....
Flemming skriver stadig i Hondaklubben , og det er da rart at høre om hans
vej tilbage...Han lirer stadig sin Honda , men kommer sq nok aldrig til at
køre den igen

Hygge
Martin
Civic

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-08-04 18:47

"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse

Ehe...
Her et link <http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/vistraad.php?id=34334>
Som sagt , så er det der "kørene" giver udtryk for , at det sq ikke er fedt
at drikke alkohol , og køre bil

Glemte det i den anden post

Hygge
Martin