Specs på BRABUS W124 3,6
Fra : Cosworth POWER

Dato : 11-08-04 20:20

Hej,

mødte sådan en på motorvejen idag og kan ikke finde info om den på nettet
(hk, nm, acceleration osv.). Please help me? :)

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Mogens

Dato : 12-08-04 18:59

www.benzuser.com/cotm/ce124brabus/ce124brabus.html

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-04 19:02

Hej!

Mogens wrote:

> www.benzuser.com/cotm/ce124brabus/ce124brabus.html

Står de der specs på arabisk oder was?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-08-04 21:17

> www.benzuser.com/cotm/ce124brabus/ce124brabus.html

Ja flot - det link havde jeg selv fundet, men jeg fatter ikke hvad der står.

Fra : Mogens

Dato : 13-08-04 17:40

> Ja flot

Rolig nu - derer jo ingen chikane i oplysningen!

Det må være samme maskine som den lidt nyere E320:
www.alfa-base.com/brabus/

Fra : Cosworth POWER

Dato : 13-08-04 19:49

> Det må være samme maskine som den lidt nyere E320:
> www.alfa-base.com/brabus/

Præcis - den har altså så de 286hk.

Fra : TDN

Dato : 13-08-04 20:29

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> www.benzuser.com/cotm/ce124brabus/ce124brabus.html

Hej !

I Bilrevyen 91 er der en Brabus 3,6-24S. Det er dog en 190'er karosse.

3,6 l (en opboret 2,6 liter 12 ventiler, 6 cyl. der er opboret og har fået
24 vent. topstykke, speciel krumtap og smedede stempler)
285 Hk (oprindelig 160 HK før modificering)
282 Nm ved 4400 o/m
272 Km/t
0-100 5,9 sek.
4,6 Kg/Hk.

Mvh
Thomas

Fra : TDN

Dato : 13-08-04 20:35

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 24 vent. topstykke, speciel krumtap og smedede stempler)
> 285 Hk (oprindelig 160 HK før modificering)

Rettelse:
382 NM ved 4400 o/m

Fra : Cosworth POWER

Dato : 13-08-04 22:43

> Rettelse:
> 382 NM ved 4400 o/m

Jep - har også lige fundet den, tak for det :)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-08-04 21:59

> mødte sådan en på motorvejen idag og kan ikke finde info om den på
> nettet (hk, nm, acceleration osv.). Please help me? :)

Ingen der kan hjælpe?????

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-08-04 05:58

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Ingen der kan hjælpe?????

Har ikke fundet noget om W124 3,6, men jeg vil tro dette er samme motor som
en kamerat havde i sin BRABUS Geländewagen 3,6. Motoren var (!*) en M103
rækkesekser, 12 ventilers, boret op til 3,6 liter (*den holdt ca. 100.000
km, inden der blev mørkt... :) )

Ang. specs kom jeg over denne side:
http://www.baureihe201.de/W201/tuning.htm
Det er riktignok tale om W201 (190) her, men den blev også leveret med M103
(2,6, samme som i W124 260 E), og som du kan se, yder denne motor 245 hk v.
5750 rpm/360 Nm v. 4300 rpm.
Jeg tør ikke sige hvorvidt de tog mere effekt ud af 3,0-literen, eller om
motoren i W201 BRABUS 3,6 er den samme som i W124 og G-wagen.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Cosworth POWER

Dato : 13-08-04 16:10

> [...]
> Jeg tør ikke sige hvorvidt de tog mere effekt ud af 3,0-literen,
> eller om motoren i W201 BRABUS 3,6 er den samme som i W124 og G-wagen.

Ja det lader til at være umuligt at finde specs på den! Det er første gang
jeg ikke har kunne finde de informationer jeg søger via internettet!

Linket du henviser til siger 245hk/360nm, hvilket IMO virker sandsynligt.
På mobile.de synes jeg dog de yder 286hk, men jeg er ikke klar over om det
er den rigtige motor. Øv øv...

Fra : Mogens

Dato : 13-08-04 17:36

> På mobile.de synes jeg dog de yder 286hk, men jeg er ikke klar over om det
> er den rigtige motor. Øv øv...

239 hk?
http://www.mobile.de/SIDuRiKGNw9o-nw6PiA-8vnyg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB1
0LsearchPublicJ1092418380A1LsearchPublicD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C101B20C
267w-t-vCaMoSm_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100FbrabusFBRABUSA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?be
reich=pkw&top=103&id=11111111142214077&