Bilen ryster, igen !
Fra : Claus

Dato : 11-08-04 12:01

Flg. historie: Peugeot 406 2,2 ts hdi begynder i foråret at ryste i
rat/bil efter at have fået to nye fordæk på. Yokohama som er montoret
på bagdæk. Hen ad vejen begynder bilen at ryste. Starter ved 90 km/t
og slutter vel egentlig ikke. Jeg får afballanceret dæk. Raspet dæk.
Afballanceret dæk påsidende bilen. Sporet bilen, osv. Tilsidst siger
min peugeotforhandler (som ikke har monteret yokohama dækkene) at det
helt sikkert er dækkene der er dårlige. Væk med dem og 4 nye michelin
på bilen. Den kører herefter perfekt. Herligt tænker jeg. Men nu,
efter 6000 km på de nye michelin begynder den at opføre sig
fuldstændig som før.......Nogen gode råd/ideer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-08-04 12:10

"Claus" <riis7@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> efter 6000 km på de nye michelin begynder den at opføre sig
> fuldstændig som før.......Nogen gode råd/ideer

Skæve skiver ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : David Bjergsø

Dato : 11-08-04 12:49

> Skæve skiver ?

Eller måske har du tabt en vægt klods på et hjul, eller skrabet en fælg på
en kantsten, eller måske har du fået knaldet en styrekugle, men så burde
styrtøjet også give nogle små dunkelyde, og virke en smule uroligt når man
kører ...... der er masser af muligheder

Håber du finder den rette mulighed

/David

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-08-04 13:53

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Claus" <riis7@hotmail.com> wrote in message
>
> Skæve skiver ?

ved ikke om Pegeot har problemet, men jeg havde det med en Mitsubishi, at
bremseskiverne var underdimensioneret. Hvergang jeg havde foretaget en
"kontant" (ikke katastrofe) opbremsning at den type der kan forekomme i
tyskland når der er kø, så kunne jeg køre ind og fåå mine skiver afdrejet
fordi de var blevet varme. Forhanlderen udnskylde det med den nye lov om
asbestfri bremser, som gjorde at de havde monteret asbest fri klodser på en
bil der var dimensioneret til at køre med de gammeldags klodser

Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-08-04 13:58

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message

> [...]
en
> bil der var dimensioneret til at køre med de gammeldags klodser

Jeg ved at Citroen har problemet, og da Citroen og Peugeot er samme firma og
bruger samme reservedele er det jo nærliggende at foreslå det.

Fra : Claus

Dato : 16-08-04 11:31

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:<411a17d6$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> en
>
> Jeg ved at Citroen har problemet, og da Citroen og Peugeot er samme firma og
> bruger samme reservedele er det jo nærliggende at foreslå det.

det der undrer mig er, at da den havde fået nye dæk kørte den perfekt,
men i løbet af 4-6000 km så begynder problemerne igen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-04 12:50

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> det der undrer mig er, at da den havde fået nye dæk kørte den perfekt,
> men i løbet af 4-6000 km så begynder problemerne igen.

Det er rigtigt, jeg læste det som om at der også var skiftet / afdrejet
skiver.