En kort påstand:
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-08-04 17:44

Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
(udover dem ved tilkørslerne).

Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.

Modsiger I mig, eller giver I mig ret?

lige et kort debatemne.

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 17:54

> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
> (udover dem ved tilkørslerne).

Selvfølgelig skal det gå galt netop i danmark.
Her i danmark vil man jo ikke give bilen ved siden af plads. Man vælger
derimod at køre så tæt op mod den forankørende at det er umuligt at nogen
kan flette ind foran. Når alle så kører på den måde så SKAL det give lange
køer ))
I tyskland hvor man HAR fattet det, da giver de fleste plads da man ved at
ellers skaber det (ekstra) lange bilkøer.

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-08-04 18:40

On Tue, 10 Aug 2004 18:54:18 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>I tyskland hvor man HAR fattet det, da giver de fleste plads da man ved at
>ellers skaber det (ekstra) lange bilkøer.

Ligger min "sidemand" med snuden længere fremme end mig plejer jeg at
give plads ved sammenfletning
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 19:07

> Ligger min "sidemand" med snuden længere fremme end mig plejer jeg at
> give plads ved sammenfletning

Så er du en af de FÅ.
Har mange gange oplevet at man nærmest skal presse sig så meget ind, at de
vil køre ind i siden på en hvis ikke de "giver efter" (

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-08-04 19:18

Thunderbird [7100] wrote:

> Ligger min "sidemand" med snuden længere fremme end mig plejer jeg at
> give plads ved sammenfletning

Fint nok så gør du som loven foreskriver, bare alle ville efterleve dette, -
SUK.

I Tyskland har man ikke denne fletteregel hvor to motorveje mødes, derimod
vognbaneskift.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg'

Fra : Peter Weis

Dato : 10-08-04 21:23

> [...]

> vælger derimod at køre så tæt op mod den forankørende at det er
> umuligt at nogen kan flette ind foran. Når alle så kører på den

Jeg synes nu ikke at din diagnose er rigtig.
Efter min mening skyldes køerne ved sammenfletningerne at der køres med
for lille afstand. Der er således ikke plads til bilerne fra venstre
bane i mellemrummene mellem bilerne i højre bane. Derfor bremses der op
og så opstår køerne.

mvh
Peter

Fra : Leonard

Dato : 10-08-04 22:02

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

> [...]
>for lille afstand. Der er således ikke plads til bilerne fra venstre
>bane i mellemrummene mellem bilerne i højre bane. Derfor bremses der op

Er det ikke også netop det Tom skriver, bare med lidt andre ord?
--
Leonard

Fra : Peter Weis

Dato : 11-08-04 17:13

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Er det ikke også netop det Tom skriver, bare med lidt andre ord?

Jeg læser Toms bemærkning som om han mener man prøver at presse sig
foran hinanden - om man ikke vil eller ikke kan give plads.

mvh
Peter

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 10-08-04 21:28

> [...]

>Her i danmark vil man jo ikke give bilen ved siden af plads. Man vælger
>derimod at køre så tæt op mod den forankørende at det er umuligt at nogen

Nu synes jeg lige så tit man oplever, at det er dem der kommer fra
tilkørslen der brager ned af rampen for blot at ligge i en bunke for
enden af tilkørslen og mase sig ind. De skal i stedet afpasse deres
hastighed og flette ind ved førstkommende lejlighed, men fanme om ikke
man lige kan vinde en plads mere i køen ved at presse sig frem.

Og det har så den selvforstærkene effekt, at folk, som du skriver,
kører tæt og ikke lader dem der med djævlens vold og magt absolut skal
så langt frem som muligt.

Man ser jo også tit, at hvis en bil kører langsomt for at flette, så
bliver han overhalet af flere i nødsporet så de kan komme frem og mase
sig ind 2-3 biler længere fremme.

/Jesper

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-08-04 23:04

Jespeeeer, hvorfor har du helt opgivet at svare mig når man skriver?

// Troels

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 11-08-04 12:21

On Wed, 11 Aug 2004 00:04:25 +0200, "Troels [around 9000]"
<trol@FJERNDETTEaats.dk> wrote:

>Jespeeeer, hvorfor har du helt opgivet at svare mig når man skriver?

Huh?

/Jesper

Fra : TGD

Dato : 10-08-04 19:52

"Troels [around 9000]" <trol@FJERNDETTEaats.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.

Du har ret men du må hellere ikke glemme at der på en del afkørsler er
hastighedsbegrænsning bare efter 100-200 mtr.

Fra : BB

Dato : 10-08-04 19:57

Der er simplethen for mange biler på vejene - for hver bil man lukker bliver
man forsinket mindst 1 sek. så derfor gør man det naturligvis ikke.

Lad biler med lige numre køre mandag-onsdag, dem med ulige torsdag-lørdag.
Søndag er der fri kørsel.

BB

vyk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-08-04 20:27

> Lad biler med lige numre køre mandag-onsdag, dem med ulige torsdag-lørdag.
> Søndag er der fri kørsel.

Okay, så vil jeg også have halveret registreringsafgiften og alle de
forskellige udgifter til bil, når jeg nu lovligt kun han bruge den halvdelen
af ugen!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-08-04 09:05

BB fik på mystisk vis skriblet følgende:
> [...]
> ikke.
>
> Lad biler med lige numre køre mandag-onsdag, dem med ulige
> torsdag-lørdag. Søndag er der fri kørsel.

Hvad så med ønskenummerplader, der kun indeholder tekst?

/Jakob

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-08-04 21:00

> [...]
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.

Du har da helt ret, personligt plejer jeg nu at opfører mig som Flemming
beskriver. Kører man en tur fra Tåstrup mod Jyllingevej af O4 og passere
afkørsel 4, så kan man skam også opleve folk hvis dag er reddet nå de kan
tage afkørslen så langt som muligt og så tilbage på motorvejen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-08-04 11:17

Troels [around 9000] wrote:

> Folk, kan på motorvejene simpelthen ikke finde ud af en sammenfletning
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.

Du har ret, og hvis jeg får fat i den tåbe, der var ved at skrælle siden
på min bil i lørdags, fordi han kom bragende med 150 i timen, og ikke
havde sørget for at flette ind i god tid (tre vognbaner blev til to), og
som oven i købet tillod sig at give mig fingeren da jeg dyttede, så kan
det godt være at jeg kommer til at tale med meget store bogstaver.

Man skal afpasse hastigheden, og give plads til den der ligger med
snuden længst fremme. Thats it.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-08-04 10:38

"Troels [around 9000]" <trol@FJERNDETTEaats.dk> wrote in message news:<6X6Sc.123$Kr6.114@news.get2net.dk>...
> [...]
> (udover dem ved tilkørslerne).
>
> Begrundelse: Der er om morgenen MEGET ofte kø, lige hen til
> sammenfletningen, hvor trafikken så glider igen.

Der er skam videnskabeligt belæg for at du har ret. Her er et link til
en artikel om emnet i Scientific American:

http://makeashorterlink.com/?N6C512F09

Ebbe