Hurtigt syn
Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-08-04 16:04

Var lige til omsyn idag, havde en defekt bærekugle ved det forrige syn.
Det tog ikke mange sekunder, kom til synshallen kl 9 og havde tid kl 9.10,
porten var allerede åben og en mand vinkede mig ind på liften med det samme.
Så stod jeg ud af bilen, gik fem meter hen til ham man betaler ved, blot for
at fortælle at jeg havde betalt på nettet, det var han enig i.
Da jeg vendte mig om var synsmanden klar med papiret, der stod godkendt på,
og jeg kørte igen.

Ind og ud af hallen på et minut og 250 kr fattigere.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 16:24

> [...]
på,
> og jeg kørte igen.
>
> Ind og ud af hallen på et minut og 250 kr fattigere.

Hvorfor skal du til omsyn med sådan noget når min mondeo blev betinget
godkendt med en slidt styrekugle. Så stor kan forskellen da heller ikke
være.
De bruger det nok bare som en pengemaskine........eller også har de ikke
tillid til dig

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-08-04 17:26

> [...]
> være.
> De bruger det nok bare som en pengemaskine........eller også har de ikke

Jeg har også to gange prøvet at få betinget godkendt med en defekt
styrekugle, men en bærekugle er åbenbart anderledes.
Og tro nu ikke jeg bare kører rundt i vrag af biler.

Niels

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 11-08-04 08:43

Ja min mekker har så prøvet at blive kasseret med en anmærkning, som var en
anelse slør i et leje.

Jeg har prøvet at blive godkendt med 7 fejl, heri blandt slidte dæk, slør i
leje, defekt hænger træk, tæring i vognbund og andre sjove sager.

Det er mit indtryk at det der syns-halløj er 90% hvilken synsmand man havner
ved, hvor mange vittigheder om biler du kan som han ikke har hørt før, om du
har en gravid dame med, om du generelt ser meget
"fattig-og-har-virkeligt-brug-for-den-bil-ud".

- og så 10% bil.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 15:30

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at blive godkendt med 7 fejl, heri blandt slidte dæk, slør
> leje, defekt hænger træk, tæring i vognbund og andre sjove sager.

Tidligere da vi i motorcross-klubben skulle have vores kassevogne på gule
plader gennem syn hvert andet år, var det godt nok stygge hos
bilinspektionen.
En i klubben fik sin mercedes kasseret fordi synsmanden fik sorte fingre da
han rørte ved bundkarret på bilen.

Min blev kasseret på grund af for svagt lys selv om paraboler intet (INTET)
fejlede. Men det er hamre svært at få meget lys ud af lygter som ikke er
beregnet til hallogen.
Anden gang fik jeg bilen kasseret fordi reflekserne bagpå sad for højt.
Hallo mand, bilen var sgu da typegodkendt med den placering som de nu havde.

--
Tom