Polering af pegøjseren - hvad med lakrens?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-08-04 13:55

Jeg har tænkt mig at give Pegøjen en polering her i nær fremtid. Men syntes
at have læst at det kunne være nødvendigt med lakrens til 'gammel' lak. Så
er spørgsmålet er den lak der er på begøjen at betegne som gammel? (bilen er
fra 98 og med metallak).

Eller kan jeg nøjes med at bruge f.eks Sonax Xtreme Polish+Wax 3 ?

Er der evt. noget jeg skal passe på inden jeg går i krig?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : TGD

Dato : 10-08-04 14:41

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4118c59a$0$264$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

<KLIP>

http://www.sonax.dk/default.asp?staticpage=1&content=faq

Fra : Olesen

Dato : 10-08-04 15:37

> [...]
>
> Eller kan jeg nøjes med at bruge f.eks Sonax Xtreme Polish+Wax 3 ?
>
> Er der evt. noget jeg skal passe på inden jeg går i krig?

Var bilen eks. rød, blå eller grøn og uden metallic-lak,
så var en lakrens først nok at anbefale.

Er bilen ny, som din jo næsten er, og metallic, så vil jeg
ta' en polish som er let slibende.

Metallic-lakker kræver ikke nær så megen pleje
som 'alm. lakker'.

Du nævner selv Sonax, ta' den i midten, 2'eren,
den er tilpas mild og sliber samtidig.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-08-04 19:42

Olesen wrote:
> Du nævner selv Sonax, ta' den i midten, 2'eren,
> den er tilpas mild og sliber samtidig.

Min Fiat Brava med metalic sort/blå har netop fået en tur med 2'eren.
Resultatet er fremragende!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk