HDI 1,4
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-08-04 13:21

Er en sådan 70 hk stærk nok i en C2 eller 206'er?

Holder km/l bare sådan nogenlunde(24,4/23,3)?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-08-04 13:37

> Er en sådan 70 hk stærk nok i en C2 eller 206'er?

Det er jo et definitionsspørgsmål. Men jeg synes at min klarer det helt
fint. Optrækket er ikke helt vildt (især ikke ved lave hastigheder), men jeg
har også SensoDrive gear, som sløver den en smule (en del faktisk). På
motorvej derimod klarer den sig næsten lige så godt som min Xantia 1,8i 16v
gjorde (sådan føles det i hvert fald). Det bliver vist aldrig en racer, men
den er rigtigt fin som pendlerbil/konebil.

> Holder km/l bare sådan nogenlunde(24,4/23,3)?

Næppe. Men det afhænger af kørslen. Jeg har ALTID mit aircon tændt, og så
kører jeg 16,5 km/l for det meste - men så får den altså også noget pedal
ved accelerationer mv. Jeg prøvede at køre en tank-fuld hvor jeg
accelererede noget pænere - 18,3 km/l - stadig med aircon. Så 20 km/l bør
ikke være umuligt, hvis du sætter konen bag rattet. Jeg ved ikke hvor meget
a/c egentligt tager, men jeg synes at have hørt noget i retning af 15% - og
så passer pengene efterhånden.

/Kasper Hansen (C3 HDI SensoDrive)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-08-04 19:33

Morten Fruergaard wrote:
> Er en sådan 70 hk stærk nok i en C2 eller 206'er?

Stærkt "nok", hvad er det Morten, min nabo kører i 206 1,4 HDI, bokstunet,
han slæber ofte med en 750 kg boggie trailer, han siger den gør det rigtig
godt.

Men derudover er det jo et ? om hvad dine forventning er til "stærk nok".

> Holder km/l bare sådan nogenlunde(24,4/23,3)?

Samme har ca. 2 x 75 km på jobbet (de 2 x 70 km. er motorvej med ca. 110-120
km/t.) , han siger at den efter bokstuning fint holder 23 km/l.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-08-04 19:50

Hans L. Jørgensen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> den gør det rigtig godt.
>
> Men derudover er det jo et ? om hvad dine forventning er til "stærk

Den skal ikke slæbe trailer. Den skal blot pentle..
Med stærk nok, mener jeg, om den er acceptabel i 80-120 og om den kan kører
140 km/t uden problemer... Ved godt, at det sidste koster...

> Samme har ca. 2 x 75 km på jobbet (de 2 x 70 km. er motorvej med ca.
> 110-120 km/t.) , han siger at den efter bokstuning fint holder 23
> km/l.

Ok.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-08-04 21:34

> Den skal ikke slæbe trailer. Den skal blot pentle..
> Med stærk nok, mener jeg, om den er acceptabel i 80-120 og om den kan
kører
> 140 km/t uden problemer... Ved godt, at det sidste koster...

Jeg kører hver dag fra Århus til Herning. Dvs. ca. 90 km hver vej og ca.
halvdelen er det er motorvej. Jeg kan kun sige at det er det ideelle til
sådan en motor. Motoren ligger ved ca. 3300 omdr. ved 130 km/t, og der er
stadig nok moment til at man kan accelerere til 150 - herefter går det ned
af bakke til de 160 hvor den ikke kan længere. I perioden hvor jeg ventede
på min C3, kørte jeg i hhv. en ny Fiesta 1,3 benzin og en ny 206 1,4 HDi, og
der er en verden til forskel. I Fiestaen var det direkte ubehageligt at køre
over 130, delvis på grund af støj og delvis på grund af en meget følsom
styring. Med 80 km/t i HDI'en hører man stortset kun dækstøjen - det er
virkeligt en fornøjelse. Ved 130 er støjen stadig acceptabel, men den kan da
høres. Du er velkommen til at prøve en tur en dag :)

/Kasper Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-04 01:19

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan en motor. Motoren ligger ved ca. 3300 omdr. ved 130 km/t, og der er

Lavgearet?

M.v.h.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-08-04 05:50

> Lavgearet?

Ikke specielt, tror jeg. Husk at det er en 1,4 med en topfart på 160. Jeg
tror at fiestaen tog ca. en million omdr. ved samme hastighed. Desuden er
det også med a/c slået til - ved ikke om det stjæler en smule...

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-08-04 06:30

Kasper Hansen [8270] telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg kører hver dag fra Århus til Herning.

Hvornår møder du?

Jeg bor i Herning, og arbejder i Randers. Så når du kommer til Herning, så
tager jeg bilen til Randers, og retur. Så kan du komme hjem igen. Dermed
behøves jeg slet ikke købe en bil mere...

> Du er velkommen til at prøve en tur en dag :)

Gerne. Det skulle undre mig, hvis vi ikke engang imellem møder hinanden
mellem Harlev og Herning...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-08-04 09:45

> Hvornår møder du?
Mellem 8 og 8.30

> Jeg bor i Herning, og arbejder i Randers. Så når du kommer til Herning, så
> tager jeg bilen til Randers, og retur. Så kan du komme hjem igen. Dermed
> behøves jeg slet ikke købe en bil mere...

Det ku' ellers være smart. Jeg har faktisk forsøgt at finde en med-pendler.

> Gerne. Det skulle undre mig, hvis vi ikke engang imellem møder hinanden
> mellem Harlev og Herning...

Nej, det skal nok passe. Var det ikke dig "der nakkede de 4 piger i audien"
en dag? I så fald var jeg meget tæt på gerningsstedet :)

Jeg kører fra Herning (Golfvej) næsten hver dag kl. 16.30, så du er
velkommen til at kigge forbi, hvis du vil prøve en tur.

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-08-04 09:49

Kasper Hansen [8270] telepaterede følgende til sin PC:
> Det ku' ellers være smart. Jeg har faktisk forsøgt at finde en
> med-pendler.

Ja, det har jeg også...
Men det er ikke sådan lige. Slet ikke emd mine varierende tider...

> Nej, det skal nok passe. Var det ikke dig "der nakkede de 4 piger i
> audien" en dag? I så fald var jeg meget tæt på gerningsstedet :)

Jo, det var mig...

> Jeg kører fra Herning (Golfvej) næsten hver dag kl. 16.30, så du er
> velkommen til at kigge forbi, hvis du vil prøve en tur.

Det vil jeg gerne...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-08-04 09:56

> Ja, det har jeg også...
> Men det er ikke sådan lige. Slet ikke emd mine varierende tider...

Nej, det samme her. Normalt er de rimeligt faste - men nogen uger, kan jeg
have mange kundebesøg, og så duer det jo ikke rigtigt.

> Jo, det var mig...

Mente det nok...

> Det vil jeg gerne...

Du kan evt. lige skrive mig en mail på kasper.hansen (snabel-a) xph.dk

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-08-04 10:03

Kasper Hansen [8270] telepaterede følgende til sin PC:
> Du kan evt. lige skrive mig en mail på kasper.hansen (snabel-a) xph.dk

Jo, det kan jeg da...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-08-04 09:51

Ps.
Forsøgte lige at måle lidt mellemaccelerationer i dag - de er måske ikke så
grundige, men de giver da en idé:

90-120 km/t, 5. gear - 10 sek.
120-140 km/t, 5. gear - 10 sek.

Det skal lige siges mht. økonomien i en af mine andre posts at jeg sætter
fartpiloten til hhv. 116-7 og 137-8 når jeg kører på motorvej. Hvis jeg
havde kørt ca. 120 hele vejen havde økonomien nok været lidt bedre.

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-08-04 10:07

Kasper Hansen [8270] telepaterede følgende til sin PC:
> 90-120 km/t, 5. gear - 10 sek.
> 120-140 km/t, 5. gear - 10 sek.

Det er da til at leve med...
Hvis jeg husker det, så vil jeg prøve at måle min nuværende - dog kun i den
første disciplin, da den sidste kun kan lade sig gøre ned af bakke og i
medvind...

> [...]
> sætter fartpiloten til hhv. 116-7 og 137-8 når jeg kører på motorvej.
> Hvis jeg havde kørt ca. 120 hele vejen havde økonomien nok været lidt

Ja, men din hastigheder vil passe til mine...
Hvis jeg køber, så overvejer jeg C2'eren, som skulle køre lidt længere på
literen...

--
Mvh. Morten Fruergaard