Sindssyg i rundkørsel
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-08-04 14:42

På vej fra Jylland til København i søndags, havde vi en lille oplevelse.
Omkring Køge, ved frakørsel 32 tror jeg, ligger der et
"Transportcenter", hvor vi lige skulle ind og have lidt forfriskninger.

Trafik mellem transportcentret og motorvejen, ledes gennem en rundkørsel
med to vognbaner. Dvs. selve rundkørslen har dobbelte vejbaner, der er
en enkelt bane hvor man kører ind i rundkørslen og to baner hvor man
kører ud.

Da vi kører fra transportcentret, skal vi gennem rundkørslen. Der er
ikke meget trafik, og jeg skal ud af vej nr. to, så jeg lægger mig i den
højre bane i rundkørslen - det er en stor rundkørsel, så jeg har godt
med fart på.
Da jeg skal dreje af, holder der en bil med en kvinde og et barn i
vejens højre bane - /midt/ på vejbanen, uden havariblink eller noget,
dog lyser bremselygterne. Hun skælder ud på barnet. Jeg kører
naturligvis venstre om hende, nu lidt langsommere, og kigger i
bakspejlet for at se hvad der kan få folk til at holde helt stille midt
på en stor vej.
SÅ begynder hun gudhjælpemig at BAKKE!!! Jeg kan ikke huske det
nøjagtigt, men jeg tror midten af den pågældende rundkørsel er så høj at
man ikke kan se hvad der kommer fra de andre veje - ellers ville jeg
også have set hende tidligere.
Hun har tilsyneladende taget en forkert vej, og begynder at bakke
tilbage i rundkørslen, så hun kommer til at holde og spærre /begge/
rundkørslens vejbaner.
Derefter kan jeg desværre ikke se hvad der så sker, men jeg kan da høre
at der er nogen der dytter helt sindssygt.

Da jeg tog kørekort, sagde min lærer at jeg skulle betragte rundkørsler
som en enrettet vej, med en masse sideveje. Hendes kørelærer har
givetvis sagt noget andet.

Mvh. Lars

Fra : anders majland

Dato : 09-08-04 16:03

> Hun har tilsyneladende taget en forkert vej, og begynder at bakke
> tilbage i rundkørslen, så hun kommer til at holde og spærre /begge/
> rundkørslens vejbaner.

Jeg havde også fornøjelse forleden af at indhente en tilsyneladende
parkeret bil i vejkanten. Umiddelbart inden jeg er hende ved ham tænder
baglygterne og han bakker ud på vejen stort stort set lige foran mig.
Der er ingen modkørende så min undvigemanøvre er udramatisk, og han
fortsætter et par hundrede meter baglæns til den sidevej han åbenbart
skulle have været drejet ned af ...

For en uge siden ved rundkørslen ved Ikea i århus testede jeg også lige
bremserne i bilen. Jeg kom nordfra og skulle helt rundt til Ikea og
derved passere de 2 spor der går ind i rundkørslen sydfra. Hende i andet
spor har tydeligvis ikke set mig så jeg står på bremsen. Det gør hun så
også og stopper kun 1 meter over hajtænderne, og jeg kommer da forbi.
Hun reagede helt klart på lyden fra mine dæk så hornet havde nok haft
samme effekt ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lars G

Dato : 09-08-04 17:56

meddelelse news:41179d0c$0$73954$14726298@news.sunsite.dk...

> Hun reagede helt klart på lyden fra mine dæk så hornet havde nok haft
> samme effekt ...

Ingen ABS?

Siden jeg har fået en bil med ABS har jeg mindst 1 gang manglet lyden af
hylende dæk

Gad vide hvorfor hornet ikke er koblet til ABS´en ?

Mvh
Lars G

Fra : anders majland

Dato : 09-08-04 18:13

> Ingen ABS?

Nope - det mest moderne i den bil er katalysator Og det er jo ikke
hverdag jeg træner hårde opbremseninger i sving (rundkørsler) så de
inderste hjul kan jo nemt blokere når de yderste skal "bestille" noget

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 18:54

On Mon, 9 Aug 2004 18:55:43 +0200, "Lars G" <lbg_@_adslhome.dk> wrote:

> [...]
>
>Ingen ABS?
>
>Siden jeg har fået en bil med ABS har jeg mindst 1 gang manglet lyden af

Den er der da hver gang at jeg bliver nødt til at klodse bremserne og
det selv i en ABS bil.
Flemming Jacobsen

Fra : Elbarto

Dato : 09-08-04 18:13

> [...]
> også og stopper kun 1 meter over hajtænderne, og jeg kommer da forbi.
> Hun reagede helt klart på lyden fra mine dæk så hornet havde nok haft

Folk køre som idioter her i varmen køre dagligt et par 100 km en
størstedelen inde i byen og man skulle tro at folk har koblet hjernen fra

Elbarto

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 09-08-04 18:34

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message
> Folk køre som idioter her i varmen køre dagligt et par 100 km en
> størstedelen inde i byen og man skulle tro at folk har koblet hjernen fra

jep idag var der blandt andet kø fra jarmers plads og hele vejen ind til
nørreport station, og hvad var skyld i det? en parkeret varevogn lige ude
for mc-D så der kun var en bane og folk skulle flette sammen.....
nu har jeg oplevet det flere gange at der er kø og at når man kommer ned til
nørreport så holder der enten varevogne eller lastbiler der skal læsse af.
sjovt så lidt der skal til at ødelægge trafikrytmen :-/

på selvsamme plads (jarmers )har jeg 2 gange oplevet at folk er kørt den
modsatte vej både mod nørreport og mod H.C Andersens boulevard. den mod
H.C.A var den værste for bilen kørte i fuld fart ind på P-pladsen ved siden
af for at vende om og så køre den rigtige vej. begge biler var danske, så
man kan ikke engang sige forbandede turister

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 19:46

> Folk køre som idioter her i varmen køre dagligt et par 100 km en
> størstedelen inde i byen og man skulle tro at folk har koblet hjernen fra

Enig, det er det samme hvert år når det er varmt....så bliver alt hvad "man"
har lært om færdelseslove tilsidesat

--
Tom

Fra : TG4600

Dato : 10-08-04 07:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Enig, det er det samme hvert år når det er varmt....så bliver alt hvad
"man"
> har lært om færdelseslove tilsidesat

Det kan måske forklare noget om syd-europæik trafik-kultur ??

/TG