/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu bliver jeg nok slagtet
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 13:54

Hej NG.

sidder og stønner over varmen p min terasse, og nyder stilheden i haven
liiiiige indtil jeg kan høre et gennemtrængende bum bum bum bum bum
bum........3 minutter senere kommer der en bil, og igen 3 minutter senere er
der ro igen.

Det fik mig til at spekulere over et af livets paradokser.

Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er så
støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange tusind
kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.

det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er så en
anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
fortjener næsten en tråd for sig selv

Peter



 
 
Michael (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 07-08-04 14:19


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message
news:4114d0e3$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> sidder og stønner over varmen p min terasse, og nyder stilheden i haven
> liiiiige indtil jeg kan høre et gennemtrængende bum bum bum bum bum
> bum........3 minutter senere kommer der en bil, og igen 3 minutter senere
er
> der ro igen.
>
> Det fik mig til at spekulere over et af livets paradokser.
>
> Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er så
> støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
tusind
> kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.
>
> det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er så
en
> anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> fortjener næsten en tråd for sig selv
>
> Peter
>
>
Kan da kun give dig ret. De unge knægte har nok intet andet at byde på, end
et diskotek på hjul. Synd for dem - så smutter vi andre rigtige mænd med
kvinderne imens



Mette (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 07-08-04 17:14

> Kan da kun give dig ret. De unge knægte har nok intet andet at byde på,
end
> et diskotek på hjul. Synd for dem - så smutter vi andre rigtige mænd med
> kvinderne imens

Præcis!

Mvh,
Mette



Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 17:52


"Mette" <no.spam@privat.dk> wrote in message
news:41150003$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Kan da kun give dig ret. De unge knægte har nok intet andet at byde på,
> end
> > et diskotek på hjul. Synd for dem - så smutter vi andre rigtige mænd med
> > kvinderne imens
>
> Præcis!
>
> Mvh,
> Mette
`
ROTFL

Peter



phk (07-08-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 07-08-04 14:11


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:4114d0e3$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er så
en
> anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> fortjener næsten en tråd for sig selv

Chancen for at der er nogen der træder ud foran den er lille - lige som med
en larmende MC.

Men det var nok ikke lige det du tænkte på ;)


--
Per, Esbjerg



Basil (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 07-08-04 14:32

nyder stilheden i
> haven liiiiige indtil jeg kan høre et gennemtrængende bum bum bum bum
> bum bum........3 minutter senere kommer der en bil, og igen 3
> minutter senere er der ro igen.
>
> Det fik mig til at spekulere over et af livets paradokser.
>

Jeg deler dit synspunkt 100%.
Kai



Georg Valdi (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Georg Valdi


Dato : 07-08-04 14:33


Peter K. Nielsen skriblede:
> Hej NG.
>
> sidder og stønner over varmen p min terasse, og nyder
> stilheden i haven liiiiige indtil jeg kan høre et
> gennemtrængende bum bum bum bum bum bum........3 minutter
> senere kommer der en bil, og igen 3 minutter senere er
> der ro igen.
>
> Det fik mig til at spekulere over et af livets paradokser.
>
> Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at
> udvikle biler der er så støjsvage som muligt, og så er
> der nogle unge knægte der bruger i 100 tusindvis af
> kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
> tusind kroner på at få dem til at lave så meget larm som
> muligt.
>
> det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende
> stereoanlæg er så en anden side af samme sag, men lad nu
> den ligge i DEN sammenhæng (det fortjener næsten en tråd
> for sig selv

Ja, og til deres begravelse vil forældrene
gerne der spilles: *Om lidt blir her stille*



--
/Gevaldi


Brian (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-04 15:38

Hejsa

Georg Valdi skrev:

> Ja, og til deres begravelse vil forældrene
> gerne der spilles: *Om lidt blir her stille*

Et misforstået forsøg på at være sjov ?

/Brian



Gevaldi (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 07-08-04 15:39


Brian skriblede:

>> Ja, og til deres begravelse vil forældrene
>> gerne der spilles: *Om lidt blir her stille*
>
> Et misforstået forsøg på at være sjov ?

Hvad får dig til at tro det er et misforstået
forsøg, det er bare livets hårde fakta, enten
du kan lide det eller ej...I don't care.



--
/Gevaldi


Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 15:19


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:4114d0e3$0

> Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er så
> støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
tusind
> kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.

Jeg synes du blandet to ting sammen.
Du har sikkert ret i, der gøres meget for at støjdæmpe en bil.
Men det du fornemmer som støj, det du hørte på afstand
er en hel anden slags støj.

Det er en stil, det er power, det er ungdom, det er fedt
det ser godt ud, det virker, og dêt ka' høres !

Et superanlæg kan nu engang høres på afstand,
og at ungersvendene så konsekvent afspiller
numre, som bevidst er skræddersyet til at
ha' mest niveau i bassen, jamen det er jo hverken
bilfabrikanterne eller car-fi producenternes skyld.
-og så kan man mene hvad man vil.

> det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er så
en
> anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> fortjener næsten en tråd for sig selv

Den må ligge på samme niveau som skrigende børn,
mobiltelefoner og storbyforvirring i almindelighed.



Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 17:56


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:4114e4f4$0$276$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
> > Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er

> > støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> > tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
> tusind
> > kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.
>
> Jeg synes du blandet to ting sammen.

tænk det synes jeg ikke

> Du har sikkert ret i, der gøres meget for at støjdæmpe en bil.

ja - og hvorfor tror du?

> Men det du fornemmer som støj, det du hørte på afstand
> er en hel anden slags støj.

jamen det er og bliver støj som generer andre mennesker
>
> Det er en stil, det er power, det er ungdom, det er fedt
> det ser godt ud, det virker, og dêt ka' høres !

hmmmm måske skulle jeg installere sådan et anlæg. jeg har cdere med både
sussi og leo, lars Lilholdt. Ja sågar klassik musik, og DET lyder godt for
fuld udblæsning
>
> Et superanlæg kan nu engang høres på afstand,
> og at ungersvendene så konsekvent afspiller
> numre, som bevidst er skræddersyet til at
> ha' mest niveau i bassen, jamen det er jo hverken
> bilfabrikanterne eller car-fi producenternes skyld.
> -og så kan man mene hvad man vil.

hvor ser du at jeg giver dem skylden??? Skru ned for anlægget og læs
indlægget en gang til
>
> > det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er så
> en
> > anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> > fortjener næsten en tråd for sig selv
>
> Den må ligge på samme niveau som skrigende børn,
> mobiltelefoner og storbyforvirring i almindelighed.

nej - det gør det ikke

Peter



Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 22:10


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:411509b4$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> news:4114e4f4$0$276$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>
> > > Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der
er
> så
> > > støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> > > tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
> > tusind
> > > kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.
> >
> > Jeg synes du blandet to ting sammen.
>
> tænk det synes jeg ikke

God musik i bilen vil jeg ikke
sammenligne med støj.
Niveauet kan være meget højt,
men jeg vil ikke kalde det støj.
OG slet ikke den form for støj,
bilfabrikanterne forsøger at eliminere.


> > Du har sikkert ret i, der gøres meget for at støjdæmpe en bil.
>
> ja - og hvorfor tror du?

Fordi støjdæmpning af motor, gearkasse,
vind og vejstøj sælger.
Tror bilfabrikanten er ligeglad med,
om det er svigermekanikken eller
et potent anlæg du putter i efterfølgende.


> > Men det du fornemmer som støj, det du hørte på afstand
> > er en hel anden slags støj.
>
> jamen det er og bliver støj som generer andre mennesker

Du ved da ikke, om naboens Peter synes det
lyder fedt ?
At du ikke kan skelne mellem simpel mekanisk støj,
og så vellyden fra en 15" som drives af en ordentlig
forstærker, whatever..?


> > Det er en stil, det er power, det er ungdom, det er fedt
> > det ser godt ud, det virker, og dêt ka' høres !
>
> hmmmm måske skulle jeg installere sådan et anlæg. jeg har cdere med både
> sussi og leo, lars Lilholdt. Ja sågar klassik musik, og DET lyder godt for
> fuld udblæsning

Måske. Der er kunder til al slags musik, men
det ændrer ikke ved, at mekanisk støj, og
så musik fra et ordentligt anlæg som KAN
skrues højt op, er det samme.



> > Et superanlæg kan nu engang høres på afstand,
> > og at ungersvendene så konsekvent afspiller
> > numre, som bevidst er skræddersyet til at
> > ha' mest niveau i bassen, jamen det er jo hverken
> > bilfabrikanterne eller car-fi producenternes skyld.
> > -og så kan man mene hvad man vil.
>
> hvor ser du at jeg giver dem skylden??? Skru ned for anlægget og læs
> indlægget en gang til

Du sætter lighedstegn mellem den støj bilfabrikanterne
vil dæmpe, og så det anlæg ungersvendene monterer.
Og det er forkert, og dit spørgsmål på, hvorfor
de ofrer så meget på støjdæmpning har intet
med de pågældende anlæg at gøre.


> > > det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er

> > en
> > > anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> > > fortjener næsten en tråd for sig selv
> >
> > Den må ligge på samme niveau som skrigende børn,
> > mobiltelefoner og storbyforvirring i almindelighed.
>
> nej - det gør det ikke

Jo den gør. Det handler om stressfaktorer,
og hvorvidt den kaperes af forskellige
individer. Ungersvendene stresses sikkert ikke
af skæring nr. 2, hvormod skrigende børn
i storbymyldret er en faktor, du sjældent
ønsker hvis du ku' blive fri.
Støj er derfor individuelt. Nogle
synes det er fedt, andre ikke.



Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 22:25


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:41154577$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> God musik i bilen vil jeg ikke
> sammenligne med støj.

Det er fordi du ikke anerkender det faktum at ikke alle mennesker kan lide
al slags musik. Derudover er det eneste man ofte kan høre bassens DUUM DUUM
og det kalder JEG støj

> Niveauet kan være meget højt,
> men jeg vil ikke kalde det støj.

men det vil jeg

> OG slet ikke den form for støj,
> bilfabrikanterne forsøger at eliminere.

de forsøger at eliminere AL støj, fordi der er mennesker der bor tæt op af
vejene.
>
>
> > > Du har sikkert ret i, der gøres meget for at støjdæmpe en bil.
> >
> > ja - og hvorfor tror du?
>
> Fordi støjdæmpning af motor, gearkasse,
> vind og vejstøj sælger.

nej på grund af miljøkrav

> > > Men det du fornemmer som støj, det du hørte på afstand
> > > er en hel anden slags støj.
> >
> > jamen det er og bliver støj som generer andre mennesker
>
> Du ved da ikke, om naboens Peter synes det
> lyder fedt ?

jo - i øvrigt hedder han lars


> At du ikke kan skelne mellem simpel mekanisk støj,
> og så vellyden fra en 15" som drives af en ordentlig
> forstærker, whatever..?

suk
>
>
> > > Det er en stil, det er power, det er ungdom, det er fedt
> > > det ser godt ud, det virker, og dêt ka' høres !
> >
> > hmmmm måske skulle jeg installere sådan et anlæg. jeg har cdere med både
> > sussi og leo, lars Lilholdt. Ja sågar klassik musik, og DET lyder godt
for
> > fuld udblæsning
>
> Måske. Der er kunder til al slags musik, men
> det ændrer ikke ved, at mekanisk støj, og
> så musik fra et ordentligt anlæg som KAN
> skrues højt op, er det samme.

suk
>

> Støj er derfor individuelt. Nogle
> synes det er fedt, andre ikke.

Præcist - derfor bør man begrænse lyden så andre ike blive rgeneret. Det
kaldes at vise hensyn til andre mennesker

Peter



Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 22:58


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:41154894$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Det er fordi du ikke anerkender det faktum at ikke alle mennesker kan lide
> al slags musik. Derudover er det eneste man ofte kan høre bassens DUUM
DUUM
> og det kalder JEG støj

JEG mener, at den debat her kører parallel ved siden af sig selv.
Du undrer dig over, at bilfabrikanterne gør alt for at eliminere
støj, og tilføjer, at unge mennesker propper kostbart
grej i bilerne, som så modsat intensionerne fra producenternes
side, får bilerne til at larme igen.
Jeg ser ikke problemet, da bilproducenterne sikkert
er nået et godt stykke, og hvad kunderne monterer
efterfølgende er vel en anden diskussion, som dog
næppe kan undre ret mange når det kommer til stykket.


> > Niveauet kan være meget højt,
> > men jeg vil ikke kalde det støj.
>
> men det vil jeg

Folks tærskel er heldigvis forskellig.
Min 80 årige nabo synes sikkert også
det er støj, men er også vandt til kun
at ha' et bornholmerur som selskab.


> > OG slet ikke den form for støj,
> > bilfabrikanterne forsøger at eliminere.
>
> de forsøger at eliminere AL støj, fordi der er mennesker der bor tæt op af
> vejene.

Hvori er så din undren ?
Hvis folk vil ha' et kraftigt anlæg i bilen,
så er der sikkert en årsag, som du måske
ikke lige kan godtage, men bilen spiller
lystigt videre uanset hvad både du og jeg kan forstå.


> > At du ikke kan skelne mellem simpel mekanisk støj,
> > og så vellyden fra en 15" som drives af en ordentlig
> > forstærker, whatever..?
>
> suk

Dêr var du nok ikke så smart-i-en fart, hwa',
og måtte nøjes med 3 bogstaver. tsk...




> > Støj er derfor individuelt. Nogle
> > synes det er fedt, andre ikke.
>
> Præcist - derfor bør man begrænse lyden så andre ike blive rgeneret. Det
> kaldes at vise hensyn til andre mennesker.

Så vidt jeg erindrer, så var han væk på ganske få sekunder.
Hvor lang tid bruger du på at slå plænen ?



Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 23:19


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:4115506a$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Så vidt jeg erindrer, så var han væk på ganske få sekunder.

ja han var, men hvis du lææger tiden sammen for alle dem der passerer her
forbi hverdag, så taler vi timer

> Hvor lang tid bruger du på at slå plænen ?

1 time 2 gange om ugen med min håndskubbede cylinderklipper

Peter




Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 23:38


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:4115553e$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> news:4115506a$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Så vidt jeg erindrer, så var han væk på ganske få sekunder.
>
> ja han var, men hvis du lææger tiden sammen for alle dem der passerer her
> forbi hverdag, så taler vi timer

Okay. Jeg kan altså konkludere til sidst,
at du bor i dêt regeringen ofte kalder
et 'belastet område'.


> > Hvor lang tid bruger du på at slå plænen ?
>
> 1 time 2 gange om ugen med min håndskubbede cylinderklipper

Prøv en FLYMO.
De er nemme at ha' med at gøre, og
deres dybe summen genere ikke naboerne
i samme omfang som en måske slidt/dårlig vedligeholdt og
dermed støjende håndskubber.



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 01:30


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:411559b8$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > ja han var, men hvis du lææger tiden sammen for alle dem der passerer
her
> > forbi hverdag, så taler vi timer
>
> Okay. Jeg kan altså konkludere til sidst,
> at du bor i dêt regeringen ofte kalder
> et 'belastet område'.

sådan vil jeg ikke betegne det. det er en lille landsby, men vejen fører til
Grundfoss, så der er i perioder en del traffik
>
>
> > > Hvor lang tid bruger du på at slå plænen ?
> >
> > 1 time 2 gange om ugen med min håndskubbede cylinderklipper
>
> Prøv en FLYMO.

jam men intet laver så pæn en græsplæne som en cylinderklipper

> De er nemme at ha' med at gøre,

men den giver ingen motion

og
> deres dybe summen genere ikke naboerne

det gør den håndskuppede heller ikke

> i samme omfang som en måske slidt/dårlig vedligeholdt og
> dermed støjende håndskubber.

en dårlig vedligeholdt cylinderklipper er intet værd, så de er ofte særdeles
godt vedligeholdt. Også fordi folk der bruger dem noetop bruger dem for at
have en flot græsplæne

Peter



Peter C:\\> (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 07-08-04 23:32



"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:41154894$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> news:41154577$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > God musik i bilen vil jeg ikke
> > sammenligne med støj.
>
> Det er fordi du ikke anerkender det faktum at ikke alle mennesker kan lide
> al slags musik. Derudover er det eneste man ofte kan høre bassens DUUM
DUUM
> og det kalder JEG støj

Jeg låner lige en linje fra et af dine tidligere indlæg

>Og her har vi så et rigtig godt eksempel på curlinggenerationen. Skide
værre
>med alle andre - end MIG SELV

DU er da ikke et klap bedre selv...bare med modsat fortegn.
De sølle 30 sekunder (MAKSIMUM...de 2x3 minutter i dit oprindelige indlæg
holder ingen steder) det tager for Brian´s Ford "Ufti" at køre forbi dit
hus kan åbenbart hidse dig pænt meget op, hvorefter du (eller "din type"...
i det mindste) kan gå over i haveskuret og fyre op under den gamle Briggs&
Stratton med fri udblæsning for derefter at klippe græs i 30-45
minutter........og det ser man intet galt i.

Hvad så om du kan høre lidt bas engang imellem ? Helt ærligt...HVOR stort er
det lige problemet er ?

--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 01:32


"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> wrote in message
news:6LcRc.4329$b_1.3949@news.get2net.dk...
>
> Jeg låner lige en linje fra et af dine tidligere indlæg

de er til fri afbenyttelse.

>
> >Og her har vi så et rigtig godt eksempel på curlinggenerationen. Skide
> værre
> >med alle andre - end MIG SELV
>
> DU er da ikke et klap bedre selv...bare med modsat fortegn.
> De sølle 30 sekunder (MAKSIMUM...de 2x3 minutter i dit oprindelige indlæg
> holder ingen steder) det tager for Brian´s Ford "Ufti" at køre forbi dit
> hus kan åbenbart hidse dig pænt meget op, hvorefter du (eller "din
type"...
> i det mindste) kan gå over i haveskuret og fyre op under den gamle Briggs&
> Stratton med fri udblæsning for derefter at klippe græs i 30-45
> minutter........og det ser man intet galt i.

når du må låne så må jeg også
citat
> Hvor lang tid bruger du på at slå plænen ?

1 time 2 gange om ugen med min håndskubbede cylinderklipper
citat slut
>
> Hvad så om du kan høre lidt bas engang imellem ? Helt ærligt...HVOR stort
er
> det lige problemet er ?
>
ganske stort

Peter



Hans L. Jørgensen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 08-08-04 07:04

Olesen wrote:
>
> Du ved da ikke, om naboens Peter synes det
> lyder fedt
> At du ikke kan skelne mellem simpel mekanisk støj,
> og så vellyden fra en 15" som drives af en ordentlig
> forstærker, whatever..?
>

Du må ikke genere mennesker der færdes på eller bor tæt ved offentlig vej.

Det er for mig, - satme ligegyldigt hvad du kalder det kl. 0200 om det er en
hvinende bremseklods eller en støjudladning fra en 15" bas, når man vækkes
af sådan en klaphat, der formentlig aldrig har hørt om respekt for andre
mennesker.


--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Olesen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-08-04 09:32


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:0ljRc.1103$z32.967@news.get2net.dk...


> Du må ikke genere mennesker der færdes på eller bor tæt ved offentlig vej.

Så må de jo anmelde, hvis støjen blir' for kraftig, så må vise
hvad resultatet blir' at dêt.
Vil du så samtidig ikke lige klage til alle vognmænd, at
de skal sætte farten ned, da deres 14-16 dæk larmer
mere en 1 bas formår ?


> Det er for mig, - satme ligegyldigt hvad du kalder det kl. 0200 om det er
en
> hvinende bremseklods eller en støjudladning fra en 15" bas, når man vækkes
> af sådan en klaphat, der formentlig aldrig har hørt om respekt for andre
> mennesker.

Jeg synes der går lidt for meget 'bag ligusterhækken'-hygge over den nu.
Men er man så sippet, så kan jeg godt fortså du ligger vågen døgnet rundt.



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 09:56


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:4115e70d$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:0ljRc.1103$z32.967@news.get2net.dk...
>
>
> > Du må ikke genere mennesker der færdes på eller bor tæt ved offentlig
vej.
>
> Så må de jo anmelde, hvis støjen blir' for kraftig, så må vise
> hvad resultatet blir' at dêt.
> Vil du så samtidig ikke lige klage til alle vognmænd, at
> de skal sætte farten ned, da deres 14-16 dæk larmer
> mere en 1 bas formår ?
>
>
> > Det er for mig, - satme ligegyldigt hvad du kalder det kl. 0200 om det
er
> en
> > hvinende bremseklods eller en støjudladning fra en 15" bas, når man
vækkes
> > af sådan en klaphat, der formentlig aldrig har hørt om respekt for andre
> > mennesker.
>
> Jeg synes der går lidt for meget 'bag ligusterhækken'-hygge over den nu.
> Men er man så sippet, så kan jeg godt fortså du ligger vågen døgnet rundt.

var det virkelig den bedste argumentation du formåede??
så forstår jeg godt at du skruer op for bassen

Peter



Olesen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-08-04 10:04


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:4115eab9$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message


> var det virkelig den bedste argumentation du formåede??

Det blev ikke bedre i farten, korrekt, men når
vi når ud på dêt plan, hvor alle som beskrevet burde
ligge uden søvn i dagevis, så er alt håb for en fornuftig
debat ikke tilstedeværende.

> så forstår jeg godt at du skruer op for bassen

Jeg har ingen bas.



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 10:28


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:4115ecc5$0$292$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
> news:4115eab9$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
>
>
> > var det virkelig den bedste argumentation du formåede??
>
> Det blev ikke bedre i farten, korrekt, men når
> vi når ud på dêt plan, hvor alle som beskrevet burde
> ligge uden søvn i dagevis, så er alt håb for en fornuftig
> debat ikke tilstedeværende.

overdriver du nu ikke en hel del ? jeg ser intet steds i denne tråd at nogen
har skrevet noget sådant
>
> > så forstår jeg godt at du skruer op for bassen
>
> Jeg har ingen bas.
Nå men så er du jo ikke en af klaphattene der ikke kan se/høre hvad der
foregår uden for egne køler

Peter



Olesen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-08-04 16:10


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:4115f221$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>

> overdriver du nu ikke en hel del ? jeg ser intet steds i denne tråd at
nogen
> har skrevet noget sådant

Een havde det dårligt med hvinende bremser
og så en enkelt Brian komme for fuld musik
kl. lort om natten.

> > > så forstår jeg godt at du skruer op for bassen
> >
> > Jeg har ingen bas.
> Nå men så er du jo ikke en af klaphattene der ikke kan se/høre hvad der
> foregår uden for egne køler

Jeg synes det er fint at der blir' givet lidt
musikals røg med mellemrum.



Peter Weis (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 08-08-04 19:28

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

> Du ved da ikke, om naboens Peter synes det
> lyder fedt ?

Det synes jeg ikke!

mvh
Peter

Kim (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 07-08-04 18:59

[Klip en masse]

> > det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er så
> en
> > anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> > fortjener næsten en tråd for sig selv
>
> Den må ligge på samme niveau som skrigende børn,
> mobiltelefoner og storbyforvirring i almindelighed.
>
>
Jeg kunne da ellers godt forestille mig, at der en grund til at udryknings
køretøjer prøver, (nok forgæves i sammenhængen) at gøre sig bemærkede blandt
andet ved brug af lyd signaler.

M.v.h.
Kim



Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 19:07


"Kim" <no@spam.dk> wrote in message news:cf359n$2f74$1@news.cybercity.dk...
> [Klip en masse]
>
> > > det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er

> > en
> > > anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> > > fortjener næsten en tråd for sig selv
> >
> > Den må ligge på samme niveau som skrigende børn,
> > mobiltelefoner og storbyforvirring i almindelighed.
> >
> >
> Jeg kunne da ellers godt forestille mig, at der en grund til at udryknings
> køretøjer prøver, (nok forgæves i sammenhængen) at gøre sig bemærkede
blandt
> andet ved brug af lyd signaler.
>
jamen det er ikke vigtigt. Det vigtige er at JEG generationen kan høre deres
bas
ironi off

Peter



Peter C:\\> (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 07-08-04 20:27


> > Jeg kunne da ellers godt forestille mig, at der en grund til at
udryknings
> > køretøjer prøver, (nok forgæves i sammenhængen) at gøre sig bemærkede
> blandt
> > andet ved brug af lyd signaler.
> >
> jamen det er ikke vigtigt. Det vigtige er at JEG generationen kan høre
deres
> bas
> ironi off

Well....man skønner det åbenbart ikke vigtigere, end man tillader døve at få
kørekort.

Prøv desuden en dag at skrue så meget op for radioavisen at man rent faktisk
kan høre hvad oplæseren siger, og se så om du kan finde et udrykningskøretøj
i nærheden.
Du lægger mærke til selve køretøjet og blinkene længe før du kan høre
hornet......inde i den superstøjdæmpede bil (....det bruger bilfabrikkerne
jo millioner af kroner på..remember ?

--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm



Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 22:13


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:41151a2b$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> jamen det er ikke vigtigt. Det vigtige er at JEG generationen kan høre
deres
> bas

Jeg ville da også helst kunne høre den bas jeg måske
har sparet sammen til i månedsvis.



Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 22:25


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:411545f0$0$247$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
> news:41151a2b$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > jamen det er ikke vigtigt. Det vigtige er at JEG generationen kan høre
> deres
> > bas
>
> Jeg ville da også helst kunne høre den bas jeg måske
> har sparet sammen til i månedsvis.

ja - det er jo det jeg skriver ovenfor.

Peter



Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 23:00


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:411548b5$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

..
>
> ja - det er jo det jeg skriver ovenfor.

Jeg synes netop, det handler om hvad DU synes er støj,
og der skal vises hensyn til DIG og DINE normer og værdier.
Så ja, det er nok dêr idêen til indlægget oprindelig starter.



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 01:34


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:41155114$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
> news:411548b5$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> .
> >
> > ja - det er jo det jeg skriver ovenfor.
>
> Jeg synes netop, det handler om hvad DU synes er støj,
> og der skal vises hensyn til DIG og DINE normer og værdier.
> Så ja, det er nok dêr idêen til indlægget oprindelig starter.

det må være fordi du ikke kan læse. Jeg har jo netop skrevet at fordi ikke
alle mennesker har samme musik smag, bør man begrænse høj musik.
man fyrer da heller ikke sit stereoanlæg derhjemme af for åbne vinduer -
vel??

Peter



Olesen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-08-04 09:25


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:411574f1$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> det må være fordi du ikke kan læse.

Jo tak. Det går skam glimrende.

> Jeg har jo netop skrevet at fordi ikke
> alle mennesker har samme musik smag, bør man begrænse høj musik.
> man fyrer da heller ikke sit stereoanlæg derhjemme af for åbne vinduer -
> vel??

Nu er musik-passagen, det du kalder støj, på max 10 sekunder (gætter jeg
på),
og totalt set må 'musikstøjen' være i promiller, sammenlignet med den støj,
som ellers er på vejen forbi din nyslåede plæne.

Jeg vil kalde det 'emsi-ness', hvis der er noget som hedder sådant.



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 10:00


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:4115e390$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
> news:411574f1$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > det må være fordi du ikke kan læse.
>
> Jo tak. Det går skam glimrende.
>
> > Jeg har jo netop skrevet at fordi ikke
> > alle mennesker har samme musik smag, bør man begrænse høj musik.
> > man fyrer da heller ikke sit stereoanlæg derhjemme af for åbne vinduer -
> > vel??
>
> Nu er musik-passagen, det du kalder støj, på max 10 sekunder (gætter jeg
> på),
> og totalt set må 'musikstøjen' være i promiller, sammenlignet med den
støj,
> som ellers er på vejen forbi din nyslåede plæne.

har du spekuleret over hvor meget du skal gange de 10 sek. med på et døgn,
eller kigge du kun frem til endne af din egen køler??
har du spekuleret over at nogle af dem kommer forbi kl. ca 3-4 stykker om
morgenen når værtshusene lukker, men hvor jeg (og andre) sover??

>
> Jeg vil kalde det 'emsi-ness', hvis der er noget som hedder sådant.

aner det ikke, men det er et godt ord, så lad os bare give dig credit for at
have opfundet et nyt ord

Peter



Klaus G. (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 08-08-04 19:41

> har du spekuleret over hvor meget du skal gange de 10 sek. med på et døgn,
> eller kigge du kun frem til endne af din egen køler??
> har du spekuleret over at nogle af dem kommer forbi kl. ca 3-4 stykker om
> morgenen når værtshusene lukker, men hvor jeg (og andre) sover??
>
Hvis det skal komme op på 2timer på en uge, som det åbenbart tager dig at
slå græs om ugen, så skal de komme forbi 720gange om ugen, det tvivler jeg
på at de gør...

Og noget siger mig der ligger andet til grund for at du er sur på de
såkaldte briantyper, for der er da også meget andet larm klokken 3-4stykker
om natten. Men det er _kun_ dem som spiller højt der skal have en på nakken?
Hvorfor ikke knalde hjemis bilen en på hovedet når han kommer med klokken om
formiddagen i weekenderne mens man ligger med de grumme tømmermænd? Det er
trods alt en meget højere lyd sådan klokke laver, end noget dyb bass... Men
ok, is er jo godt, eller?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 20:20


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:8tuRc.29861$Vf.1864751@news000.worldonline.dk...
> > har du spekuleret over hvor meget du skal gange de 10 sek. med på et
døgn,
> > eller kigge du kun frem til endne af din egen køler??
> > har du spekuleret over at nogle af dem kommer forbi kl. ca 3-4 stykker
om
> > morgenen når værtshusene lukker, men hvor jeg (og andre) sover??
> >
> Hvis det skal komme op på 2timer på en uge, som det åbenbart tager dig at
> slå græs om ugen, så skal de komme forbi 720gange om ugen, det tvivler jeg
> på at de gør...
>
> Og noget siger mig der ligger andet til grund for at du er sur på de
> såkaldte briantyper, for der er da også meget andet larm klokken
3-4stykker
> om natten. Men det er _kun_ dem som spiller højt der skal have en på
nakken?
> Hvorfor ikke knalde hjemis bilen en på hovedet når han kommer med klokken
om
> formiddagen i weekenderne mens man ligger med de grumme tømmermænd? Det er
> trods alt en meget højere lyd sådan klokke laver, end noget dyb bass...
Men
> ok, is er jo godt, eller?
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> 2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?
>
>



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 20:21


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:8tuRc.29861$Vf.1864751@news000.worldonline.dk...
> > har du spekuleret over hvor meget du skal gange de 10 sek. med på et
døgn,
> > eller kigge du kun frem til endne af din egen køler??
> > har du spekuleret over at nogle af dem kommer forbi kl. ca 3-4 stykker
om
> > morgenen når værtshusene lukker, men hvor jeg (og andre) sover??
> >
> Hvis det skal komme op på 2timer på en uge, som det åbenbart tager dig at
> slå græs om ugen, så skal de komme forbi 720gange om ugen, det tvivler jeg
> på at de gør...
>
> Og noget siger mig der ligger andet til grund for at du er sur på de
> såkaldte briantyper, for der er da også meget andet larm klokken
3-4stykker
> om natten. Men det er _kun_ dem som spiller højt der skal have en på
nakken?
> Hvorfor ikke knalde hjemis bilen en på hovedet når han kommer med klokken
om
> formiddagen i weekenderne mens man ligger med de grumme tømmermænd? Det er
> trods alt en meget højere lyd sådan klokke laver, end noget dyb bass...
Men
> ok, is er jo godt, eller?
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> 2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?
>
>



Basil (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 10-08-04 15:22

Hvorfor ikke knalde hjemis bilen en på hovedet når
> han kommer med klokken om formiddagen i weekenderne mens man ligger
> med de grumme tømmermænd?


Det har jeg faktisk tænkt på mange gange, også selvom jeg ikke har
tømmermænd.
Kai



Elbarto (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 08-08-04 12:19


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:411574f1$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> news:41155114$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
> > news:411548b5$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > .
> > >
> > > ja - det er jo det jeg skriver ovenfor.
> >
> > Jeg synes netop, det handler om hvad DU synes er støj,
> > og der skal vises hensyn til DIG og DINE normer og værdier.
> > Så ja, det er nok dêr idêen til indlægget oprindelig starter.
>
> det må være fordi du ikke kan læse. Jeg har jo netop skrevet at fordi ikke
> alle mennesker har samme musik smag, bør man begrænse høj musik.
> man fyrer da heller ikke sit stereoanlæg derhjemme af for åbne vinduer -
> vel??
>
> Peter
>
>

Gør man ikk??
Når naboen tænder af med Kim Larsen Johnny Madsen osv så smider jeg sku
noget techno på også får han at føle hvad højt musik er

Elbarto Simpsoniac



jan@fedtegreven.dk (08-08-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 08-08-04 12:32

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :

>Når naboen tænder af med Kim Larsen Johnny Madsen osv så smider jeg sku
>noget techno på også får han at føle hvad højt musik er

Ku' du ikke bare smide "Vikingerna" på - og jage en skræk i livet på
ham ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Peter C:\\> (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 08-08-04 12:49




<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:pn3ch09s0gl3seoe1v1l373321f16jtojv@dtext.news.tele.dk...
> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :
>
> >Når naboen tænder af med Kim Larsen Johnny Madsen osv så smider jeg sku
> >noget techno på også får han at føle hvad højt musik er
>
> Ku' du ikke bare smide "Vikingerna" på - og jage en skræk i livet på
> ham ?

Der er jo ingen grund til ligefrem at blive ondskabsfuld


--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm



Basil (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 10-08-04 15:23

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:QqoRc.2657$qJ7.391@news.get2net.dk
> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> news:pn3ch09s0gl3seoe1v1l373321f16jtojv@dtext.news.tele.dk...
>> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :
>>
>>> Når naboen tænder af med Kim Larsen Johnny Madsen osv så smider
>>> jeg sku noget techno på også får han at føle hvad højt musik er
>>
>> Ku' du ikke bare smide "Vikingerna" på - og jage en skræk i livet på
>> ham ?
>
> Der er jo ingen grund til ligefrem at blive ondskabsfuld

....eller lån nogen plader af Åge Halldorsen rofl
Kai



Olesen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-08-04 16:10


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:cf52eg$155e$1@news.cybercity.dk...


> Gør man ikk??
> Når naboen tænder af med Kim Larsen Johnny Madsen osv så smider jeg sku
> noget techno på også får han at føle hvad højt musik er

Der er et ordsprog som siger:

"Lige for lige, hvis venskab skal bevares".



Olesen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 07-08-04 22:12


"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:cf359n$2f74$1@news.cybercity.dk...


> Jeg kunne da ellers godt forestille mig, at der en grund til at udryknings
> køretøjer prøver, (nok forgæves i sammenhængen) at gøre sig bemærkede
blandt
> andet ved brug af lyd signaler.

Ja, og dermed kan der være en ulempe i, at gøre
bilerne så lyddæmpende som muligt.
Det samme med elbilerne, de er ofte
farlige i nærtrafikken da folk forventer
en larmende bil.

-men godt udrykningerne foregår med blik.



Peter C:\\> (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 07-08-04 17:17




> Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er så
> støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
tusind
> kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.

Mjaee...det kommer jo an på hvordan man definerer larm.

Jeg har ikke brugt mange tusinde kroner på at få min bil til at larme....det
synes jeg ligsom ikke rigtig jeg har nogen gavn af.
Hvad jeg derimod har brugt "mange tusinde kroner på" er at få en lydkvalitet
i min bil der gerne skulle ligge et godt stykke over hvad man kan kalde
standard.
Da det menneskelige øre siges at kunne opfatte lyde helt ned til 20 Hz har
jeg selvfølgelig sørget for at mit stereoanlæg også er istand til at gengive
disse toner, både pænt højt men også rent, da et anlæg nu engang lyder bedst
hvis det ikke er "underdimensioneret" og dermed skal yde maksimum hvis der
skal spilles bare lidt over almindeligt radioavisniveau.
Nogengange har jeg lyst til at høre høj musik og andre gange ikke. Jeg går
ikke op i hvordan eller hvormeget man kan høre når man står udenfor bilen.

Resten er et spørgsmål om musiksmag, og hvis du er til klassisk, og jeg mere
er til techno kan vi jo glæde os over at vi lever i et land hvor begge dele
er tilladt


--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.html



Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 17:59


"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> wrote in message
news:jg7Rc.1893$gQ7.1870@news.get2net.dk...
>
>
>
> > Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er

> > støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> > tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
> tusind
> > kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.
>
> Mjaee...det kommer jo an på hvordan man definerer larm.
>
> Jeg har ikke brugt mange tusinde kroner på at få min bil til at
larme....det
> synes jeg ligsom ikke rigtig jeg har nogen gavn af.
> Hvad jeg derimod har brugt "mange tusinde kroner på" er at få en
lydkvalitet
> i min bil der gerne skulle ligge et godt stykke over hvad man kan kalde
> standard.
> Da det menneskelige øre siges at kunne opfatte lyde helt ned til 20 Hz har
> jeg selvfølgelig sørget for at mit stereoanlæg også er istand til at
gengive
> disse toner, både pænt højt men også rent, da et anlæg nu engang lyder
bedst
> hvis det ikke er "underdimensioneret" og dermed skal yde maksimum hvis der
> skal spilles bare lidt over almindeligt radioavisniveau.
> Nogengange har jeg lyst til at høre høj musik og andre gange ikke. Jeg går
> ikke op i hvordan eller hvormeget man kan høre når man står udenfor bilen.

Og her har vi så et rigtig godt eksempel på curlinggenerationen. Skide værre
med alle andre - end MIG SELV

>
> Resten er et spørgsmål om musiksmag, og hvis du er til klassisk, og jeg
mere
> er til techno kan vi jo glæde os over at vi lever i et land hvor begge
dele
> er tilladt

ja - heldigvis er vi forskellige. jeg er opdraget til at genere andre
mennesker minds muligt, og jeg belemrer ikke andre med min musik

Peter



edob (07-08-2004)
Kommentar
Fra : edob


Dato : 07-08-04 19:50



Støj er de lyde andre mennesker laver !

De lyde man selv laver, opfatter man ikke som støj !

vh. Frank




Peter K. Nielsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 07-08-04 19:57


"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message
news:4115243c$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Støj er de lyde andre mennesker laver !
>
> De lyde man selv laver, opfatter man ikke som støj !

og derfor bør man dæmpe alle de lyde man laver mest muligt

Peter



Peter C:\\> (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 07-08-04 20:20


> > hvis det ikke er "underdimensioneret" og dermed skal yde maksimum hvis
der
> > skal spilles bare lidt over almindeligt radioavisniveau.
> > Nogengange har jeg lyst til at høre høj musik og andre gange ikke. Jeg
går
> > ikke op i hvordan eller hvormeget man kan høre når man står udenfor
bilen.
>
> Og her har vi så et rigtig godt eksempel på curlinggenerationen. Skide
værre
> med alle andre - end MIG SELV

Ja, sig du det til alle Briggs& Stratton ejerne der lufter deres 3,5 HK
søndag eftermiddag !

Jeg tror du misforstår....eller også udtrykte jeg mig "uldent"

Det jeg mente var at jeg får ikke noget ud af at folk udenfor bilen kan høre
jeg spiller musik. Bilstereoanlæg spiller bedst med døre OG vinduer lukkede
og dermed vil du ikke se mig komme trillende ned af hovedgaden med alle
vinduer rullet ned og fuld power på anlægget. (Jeg har endnu også tilgode at
se tilskuere til sådan et "show" udtrykke begejstring og misundelse for
bilen og dens anlæg.)

--
MVH Peter C:\
- - -
Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm







BB (07-08-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 07-08-04 21:23


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:4114d0e3$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG.
> Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er så
> støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
tusind
> kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.
>

De unge gør det jo for at spare på brændstof regningen - det er jo ikke
tilfældigt at højtalerne normalt vender bagud. Lufttrykket virker efter
nogenlunde samme teknik som en jetmotor - den presser bilen frem.

BB


Thomas Landberg (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 07-08-04 23:41

> sidder og stønner over varmen p min terasse, og nyder stilheden i haven
> liiiiige indtil jeg kan høre et gennemtrængende bum bum bum bum bum
> bum........3 minutter senere kommer der en bil, og igen 3 minutter senere
er
> der ro igen.
>
> Det fik mig til at spekulere over et af livets paradokser.
>
> Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er så
> støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
tusind
> kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.
>
> det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er så
en
> anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> fortjener næsten en tråd for sig selv

I en støjsvag bil vil det alt andet lige være lettere at opnå en god lyd end
i en bil med et højt støjniveau. At der så er nogle mærkelige unge, der
bygger anlæg der umuligt kan spille godt, da de konstant kører med en bas på
130db, det er så nok blot en misforståelse. Eller også skal vi helt tilbage
til noget grundliggende psykologi. Et eller andet med, at hannen har behov
for at gøre sig bemærket for at hunnen får øje på ham og evt. parrer sig med
ham. Unge på et meget primitivt og mentalt underudviklet niveau tror, at
denne tiltrækning af hunkønnen er stor, hvis man kan fremvise et stort
anlæg. Andre tror en BMW med fælge har samme effekt. De helt primitive tror
at store muskler kan gøre det - og det kan det da også på enkelte kvinder
som mentalt befinder sig i en tidsalder, hvor store muskler er en
nødvendighed for overlevelse. Før man bygger et stort anlæg eller på anden
måde prøver at tiltrække et hunkøn med disse midler bør man overveje om de
hunner man evt. måtte være heldige at tiltrække også er de samme som man
ønsker at diskutere dagens TV-avis med.
De fleste mennesker på et normalt udviklet mentalt niveau kan ikke have
andet end et skuldertræk til overs for denne primitive udtryksform fra
handyrene.
Der kan selvfølgeligt også bare være tale om almindelig mangel på
opdragelse.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Olesen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-08-04 00:12


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41155a95$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> De fleste mennesker på et normalt udviklet mentalt niveau kan ikke have
> andet end et skuldertræk til overs for denne primitive udtryksform fra
> handyrene.

> MVH
> www.bokstuning.dk

Nogle synes en fed bas er sagen.
Nogle synes en håndskubber er sagen.
Andre synes tuning af bilen er sagen.

Andre kan glæde sig over, ovenstående
varegrupper, pånær cylinderklipperen,
kan købes hos samme forhandler.
-gætter på kvinder også er velkomne.



Thomas Landberg (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 08-08-04 10:22

> Nogle synes en fed bas er sagen.
> Nogle synes en håndskubber er sagen.
> Andre synes tuning af bilen er sagen.
>
> Andre kan glæde sig over, ovenstående
> varegrupper, pånær cylinderklipperen,
> kan købes hos samme forhandler.
> -gætter på kvinder også er velkomne.

Jeg synes selv, at et godt bilstereoanlæg er kanon og jeg har haft mange
anlæg der har spillet fantastisk og højt. Men jeg har -aldrig- spillet så
højt med anlægget, at jeg har kunne genere andre mennesker. D.v.s. jeg har
skruet ned, når jeg holder i byen, i kø eller på anden måde i nærheden af
andre mennesker. Når jeg så har kørt ude på landevejen eller motorvejen har
den til gengæld fået noget at leve af. Når man så ser en eller anden gut
køre rundt med anlægget på fuld drøn og med ruderne nede inde midt i byen
med et anlæg med fire 12" basser samt et par 300kr 4" fronthøjttalere, så
kan man godt have ham mistænkt for at have en lidt anden dagsorden end at
han KUN kører rundt for at nyde musikken.
I øvrigt slår jeg græs med en motorplæneklipper. Det er muligt, at det
generer naboerne, men det er svært for mig at skrue ned for larmen fra den.
Til gengæld prøver jeg (også her) at vise hensyn og så vidt muligt slå græs
i dagtimerne hvor jeg er hjemme og mine naboer er på arbejde.
Med lidt omtanke og sund fornuft kan man få et helt fornuftigt forhold til
sine medmennesker - samt høre høj musik og få en trimmet græsplæne
alligevel.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk




Olesen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-08-04 16:12


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4115f0b4$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>Når man så ser en eller anden gut
> køre rundt med anlægget på fuld drøn og med ruderne nede inde midt i byen
> med et anlæg med fire 12" basser samt et par 300kr 4" fronthøjttalere, så
> kan man godt have ham mistænkt for at have en lidt anden dagsorden end at
> han KUN kører rundt for at nyde musikken.

Det handler om livsstil tildels.
Det frie, unge liv, fester, der SKAL bare
musik til, men ellers har du sikkert ret i,
at bilen ikke er det sted, man sætter sig
ud og nærlytter til detaljerne i musikken.
Motorcyklister har iøvrigt for vane,
at "spille højt" med at gi' gashåndtaget
et ekstra velanbragt rul, når der køres
forbi isbutikken, og der evt. holder
andre MC'er på fortovet...sådan lige
for at markeret sig.


> Det er muligt, at det
> generer naboerne, men det er svært for mig at skrue ned for larmen fra
den.

Så må du jo vælge en anden mere støjsvag model,
hvis du får dårlig samvittighed.


> Med lidt omtanke og sund fornuft kan man få et helt fornuftigt forhold til
> sine medmennesker - samt høre høj musik og få en trimmet græsplæne
> alligevel.

Det kan de fleste, ja.



Klaus G. (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 08-08-04 00:42

> I en støjsvag bil vil det alt andet lige være lettere at opnå en god lyd
end
> i en bil med et højt støjniveau. At der så er nogle mærkelige unge, der
> bygger anlæg der umuligt kan spille godt, da de konstant kører med en bas

> 130db, det er så nok blot en misforståelse. Eller også skal vi helt
tilbage
> til noget grundliggende psykologi. Et eller andet med, at hannen har behov
> for at gøre sig bemærket for at hunnen får øje på ham og evt. parrer sig
med
> ham. Unge på et meget primitivt og mentalt underudviklet niveau tror, at
> denne tiltrækning af hunkønnen er stor, hvis man kan fremvise et stort
> anlæg. Andre tror en BMW med fælge har samme effekt. De helt primitive
tror
> at store muskler kan gøre det - og det kan det da også på enkelte kvinder
> som mentalt befinder sig i en tidsalder, hvor store muskler er en
> nødvendighed for overlevelse. Før man bygger et stort anlæg eller på anden
> måde prøver at tiltrække et hunkøn med disse midler bør man overveje om de
> hunner man evt. måtte være heldige at tiltrække også er de samme som man
> ønsker at diskutere dagens TV-avis med.
> De fleste mennesker på et normalt udviklet mentalt niveau kan ikke have
> andet end et skuldertræk til overs for denne primitive udtryksform fra
> handyrene.
> Der kan selvfølgeligt også bare være tale om almindelig mangel på
> opdragelse.
>
Generalisere du ikke lidt voldsomt der?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 01:36


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:cNdRc.29780$Vf.1842235@news000.worldonline.dk...
> > I en støjsvag bil vil det alt andet lige være lettere at opnå en god lyd
> end
> > i en bil med et højt støjniveau. At der så er nogle mærkelige unge, der
> > bygger anlæg der umuligt kan spille godt, da de konstant kører med en
bas
> på
> > 130db, det er så nok blot en misforståelse. Eller også skal vi helt
> tilbage
> > til noget grundliggende psykologi. Et eller andet med, at hannen har
behov
> > for at gøre sig bemærket for at hunnen får øje på ham og evt. parrer sig
> med
> > ham. Unge på et meget primitivt og mentalt underudviklet niveau tror, at
> > denne tiltrækning af hunkønnen er stor, hvis man kan fremvise et stort
> > anlæg. Andre tror en BMW med fælge har samme effekt. De helt primitive
> tror
> > at store muskler kan gøre det - og det kan det da også på enkelte
kvinder
> > som mentalt befinder sig i en tidsalder, hvor store muskler er en
> > nødvendighed for overlevelse. Før man bygger et stort anlæg eller på
anden
> > måde prøver at tiltrække et hunkøn med disse midler bør man overveje om
de
> > hunner man evt. måtte være heldige at tiltrække også er de samme som man
> > ønsker at diskutere dagens TV-avis med.
> > De fleste mennesker på et normalt udviklet mentalt niveau kan ikke have
> > andet end et skuldertræk til overs for denne primitive udtryksform fra
> > handyrene.
> > Der kan selvfølgeligt også bare være tale om almindelig mangel på
> > opdragelse.
> >
> Generalisere du ikke lidt voldsomt der?

Nej da - tværtimod, han rammer sgu da lige i plet og tager alle muligheder
med

Peter



Thomas Landberg (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 08-08-04 10:22

> Generalisere du ikke lidt voldsomt der?

Jo. Indrømmet. Se mit svar til Olesen.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 01:35


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
news:41155a95$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> I en støjsvag bil vil det alt andet lige være lettere at opnå en god lyd
end
> i en bil med et højt støjniveau. At der så er nogle mærkelige unge, der
> bygger anlæg der umuligt kan spille godt, da de konstant kører med en bas

> 130db, det er så nok blot en misforståelse. Eller også skal vi helt
tilbage
> til noget grundliggende psykologi. Et eller andet med, at hannen har behov
> for at gøre sig bemærket for at hunnen får øje på ham og evt. parrer sig
med
> ham. Unge på et meget primitivt og mentalt underudviklet niveau tror, at
> denne tiltrækning af hunkønnen er stor, hvis man kan fremvise et stort
> anlæg. Andre tror en BMW med fælge har samme effekt. De helt primitive
tror
> at store muskler kan gøre det - og det kan det da også på enkelte kvinder
> som mentalt befinder sig i en tidsalder, hvor store muskler er en
> nødvendighed for overlevelse. Før man bygger et stort anlæg eller på anden
> måde prøver at tiltrække et hunkøn med disse midler bør man overveje om de
> hunner man evt. måtte være heldige at tiltrække også er de samme som man
> ønsker at diskutere dagens TV-avis med.
> De fleste mennesker på et normalt udviklet mentalt niveau kan ikke have
> andet end et skuldertræk til overs for denne primitive udtryksform fra
> handyrene.
> Der kan selvfølgeligt også bare være tale om almindelig mangel på
> opdragelse.

ROTFL

nu er det DIG der bliver slagtet

Peter



Thomas Landberg (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 08-08-04 10:24

> ROTFL
>
> nu er det DIG der bliver slagtet

Sikkert. Det tager jeg med.

Som jeg også har skrevet til Olesen, så har jeg selv haft mange bilanlæg der
har kunne spille enormt højt og med kanon lyd, men jeg har aldrig generet
andre mennesker med mit anlæg.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Elbarto (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 08-08-04 11:45


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:4114d0e3$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> sidder og stønner over varmen p min terasse, og nyder stilheden i haven
> liiiiige indtil jeg kan høre et gennemtrængende bum bum bum bum bum
> bum........3 minutter senere kommer der en bil, og igen 3 minutter senere
er
> der ro igen.
>
> Det fik mig til at spekulere over et af livets paradokser.
>
> Bilfarbikanterne bruger milliarder af kroner på at udvikle biler der er så
> støjsvage som muligt, og så er der nogle unge knægte der bruger i 100
> tusindvis af kroner på at købe dem, for så yderligere at bruge mange
tusind
> kroner på at få dem til at lave så meget larm som muligt.
>
> det traffiksikerhedsmæssige aspekt i et højt spillende stereoanlæg er så
en
> anden side af samme sag, men lad nu den ligge i DEN sammenhæng (det
> fortjener næsten en tråd for sig selv
>
> Peter
>
>

Nu er det altså ikke kun unge der smider stort manlæg i bilen og spiller
højt techno/dance musik min fatter er fyldt 60 og har Brian golf med hvad
dertil høre af anlæg m.m.
Jeg selv har ikke engang en radio i bilen klare mig fint uden
Og der skal ikke noget i før der er råd til at smide noget seriøst i

Elbarto Simpsoniac



_Carsten_ (08-08-2004)
Kommentar
Fra : _Carsten_


Dato : 08-08-04 19:56

Mit næste projekt bliver at monter nogen gode højttaler i min bil som kan
spille noget fed BUM BUM musik!
Skal da med glæde holde uden foran på din vej med roderne nede i mere end 3
minutter så du rigtigt kan høre musiken og ikke bliver generet af bare
støjen

Carsten



BB (08-08-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 08-08-04 21:26

Håber det er en joke - ellers er du bare ualmindelig tåbelig.

BB



"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse
news:cf5sqp$rsr$1@news.net.uni-c.dk...
> Mit næste projekt bliver at monter nogen gode højttaler i min bil som kan
> spille noget fed BUM BUM musik!
> Skal da med glæde holde uden foran på din vej med roderne nede i mere end
3
> minutter så du rigtigt kan høre musiken og ikke bliver generet af bare
> støjen
>
> Carsten
>
>


Peter K. Nielsen (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 08-08-04 22:04


"BB" <bbslet@hotmail.com> wrote in message
news:41168c4b$0$280$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Håber det er en joke - ellers er du bare ualmindelig tåbelig.
>
han er bare tåbelig. nu har han optrådt under så mange forskellige nicks at
han snart må løbe tør. mon han finder ud af de mest elementære regler for
citatteknik på usenet??

gu ve hvem han skrev til

Peter



_Carsten_ (08-08-2004)
Kommentar
Fra : _Carsten_


Dato : 08-08-04 22:18


"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:41169544$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "BB" <bbslet@hotmail.com> wrote in message
> news:41168c4b$0$280$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Håber det er en joke - ellers er du bare ualmindelig tåbelig.
> >
> han er bare tåbelig. nu har han optrådt under så mange forskellige nicks
at
> han snart må løbe tør. mon han finder ud af de mest elementære regler for
> citatteknik på usenet??
>
> gu ve hvem han skrev til
>
> Peter

Jeg skrev til ALLE i denne tråd inkl.. dig, din arrogante nar røv!

Carsten



Martin Johansen [600~ (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 08-08-04 22:09

BB skrev:

> Håber det er en joke - ellers er du bare ualmindelig tåbelig.

Så du ikke smileyen?

Se her:

>> minutter så du rigtigt kan høre musiken og ikke bliver generet af
>> bare støjen <-------------

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Nicolai (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 10-08-04 14:58

Piskeslag for at spille højt på bilradio -
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=2913


--
Nicolai

www.nk-h.dk

Basil (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 10-08-04 15:25

"Nicolai" <nkh@stolpaaos.dk> skrev i en meddelelse
news:6cfacc14.0408100557.2c7a1d35@posting.google.com
> Piskeslag for at spille højt på bilradio -
> http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=2913

Jeg har hørt sådan noget halal-blues for fuld skruen fra en eller anden
bimmer der holdt stille nede i gården.
Jeg forstår godt sådanne sanktioner
Kai



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste