Audi 80 st. car eller Mazda
Fra : RemRem

Dato : 06-08-04 20:37

Hi

Bliver nødt til at høre jeres mening inden underskriften sættes.

Skal ud og købe anden bil og har set på lidt forskelligt men er
efterhånden låst fast på følgende, er dog itvivl om valget.

- Audii 80 2.0E St. car fra 1993
God rummelig bil med en del udstyr. Eneste minus er at bilen er 11 år
gammel, og nok ikke så benzin økonomisk. Plusser må være at den er
galvaniseret og derfor ingen rust samt lave reservedels udgifter.

- Mazda 323F 1,5 GLX fra 1998
Samme gode pladsforhold og masser af udstyr, Minusser må være høje
reperationsudgifter og risiko for rust (Hvis ikke den er
undervognbehandlet). Plusser må være driftsikker bil, og til trods for
høj udgifter på reservedele går der lang tid imellem dem. Ellers det
høj udstyrs niveau.

Der er sikkert flere plusser og minusser, men hvad ville jeres valg
være - gerne med begrundelse.

/Torben

Fra : Thomas

Dato : 06-08-04 20:54

"RemRem" <remrem110@Hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> - Audii 80 2.0E St. car fra 1993
>>
> - Mazda 323F 1,5 GLX fra 1998

> Der er sikkert flere plusser og minusser, men hvad ville jeres valg

Jeg ville til enhver tid vælge en Audi der er 5 år ældre end en andre
"hverdags" mærker generelt. Der er noget over en Audi man ikke får i andre
biler. Begrundelse: Det er en Audi Langt de fleste Audi'er jeg har
set på, på bilbasen, har "service ok" Jeg ville derfor ikke vælge en der
ikke havde orden i serviceeftersynene. Jeg ved ikke hvordan det ser ud, med
den du kigger på.......

(ikke et ondt ord om Mazda, har selv haft en gammel 626'er og den kørte da
glimrende)

Mvh

Thomas
Fiat duna nu, Audi 100 næste gang

Fra : Snusken

Dato : 06-08-04 21:03

Hvis Mazdaen har fået en grundig rustbeskyttelse indenfor de første par
år, ville jeg nok vælge den. Der er mange mulige reparationer (ud over
rust), som naturligt vil opstå tidligere på en 11 års Audi end på en 6
års Mazda.
Mht pålidelighed er Mazda det bilmærke, som har færrest uheld iflg.
ADAC,se:
http://www.fh-gelsenkirchen.de/fb11/homepages/CAR/pdf/ADAC-AutoMarxX-Juni-2004-Presse.pdf

mvh eric
---------------

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-04 22:14

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse

> Hvis Mazdaen har fået en grundig rustbeskyttelse indenfor de første par
> år, ville jeg nok vælge den.

Subscribe, folk tillægger navnet "Audi" en symbolsk værdi.

Fra : Brian

Dato : 06-08-04 22:19

Hejsa

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Subscribe, folk tillægger navnet "Audi" en symbolsk værdi.

Det har nu mere end en "symbolsk" værdi på brugtpriserne

Jeg ville ikke vælge udfra alderen på det grundlag at en 6 år gammel
bil, kræver færre reperationer end en 11 år gammel bil.
Det er utopi at tro, at 5 år fra eller til gør en forskel på dén konto
såfremt
at bilerne ellers er velholdt.

Jeg ville vælge den bil jeg føler mig bedst tilpas i.... alt andet
fortryder man som regel.

/Brian

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-08-04 00:44

Hvis det er "hjertet" der bestemmer kan der ikke være tvivl om, at du skal
vælge Audien. Du skriver ikke noget om antal km. Men såfremt det er
nogenlunde det samme, kan der ikke være tvivl om Audi.

/Jasper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-04 06:11

"Jasper Norman"

> Hvis det er "hjertet" der bestemmer kan der ikke være tvivl om, at du skal
> vælge Audien.

Det er sgu' en tynd begrundelse!!- han får en ca. ½ så gammel bil ved at
tage Mazdaratien, det er det jeg påstår, navnet er opreklameret og det
opfattes som en garanti i sig selv. Det er et ikke, en Audi kan fx. godt
ruste, been there, så den skal vedligeholdes præcist som andre.

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-08-04 23:38

Tja, det er da muligt at Audi er opreklameret, men på den anden side er der
vel ikke mange der vil påstå at man får bil for alle pengene hvis du køber
en Aston Martin til 10 mio. Den kan da umuligt være 20 gange så god som en
udmærket nyere BMW/Audi. Så min mening er stadig, at det må være hjertet der
bestemmer. Der er noget specielt over Audi, som Mazda ikke kan tilbyde i en
323´er!

/Jasper

Fra : Torben E

Dato : 07-08-04 07:30

"RemRem" <remrem110@Hotmail.com> wrote in message

> Der er sikkert flere plusser og minusser, men hvad ville jeres valg
> være - gerne med begrundelse.

Audi´en

Fordi den er efter min mening meget mere velbygget end Mazda´en

Torben E

Fra : ThomasB

Dato : 07-08-04 11:10

"RemRem" <remrem110@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hi
>
> Bliver nødt til at høre jeres mening inden underskriften sættes.

Audi fordi den har højere blærerøvsværdi end en Mada :)

Fra : Brian

Dato : 07-08-04 11:28

Hejsa

ThomasB skrev:

> Audi fordi den har højere blærerøvsværdi end en Mada :)

Naa... hellere en Mazda MX-5 end en gammel Audi 80 1.8

/Brian

Fra : ThomasB

Dato : 07-08-04 11:52

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Naa... hellere en Mazda MX-5 end en gammel Audi 80 1.8

Hellere en Audi TT end en gammel Mazda MX-5 :)

Fra : RemRem

Dato : 07-08-04 14:42

Hi Gutter

Tak for jeres indlæg!!!

Audien har gået 125K Mazdaen har gået 65K

Audien er importeret fra tyskland. Det vil sige ingen garanti for hvad
der evt. sket med bilen dernede, andet end sælgerens ord :-|

ThomasB - Kan ikke give dig mere ret - "Audi fordi den har højere
blærerøvsværdi end en Mada" Men blærerøvsværdien kan også
blive for dyrt indkøbt

/Torben

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-08-04 14:47

> Audien er importeret fra tyskland. Det vil sige ingen garanti for hvad
> der evt. sket med bilen dernede, andet end sælgerens ord :-|

Mange tyskere har et helt andet forhold til deres bil end vi danskere har -
da de ikke koster så meget, behøver de ikke at holde så længe, og bliver
behandlet mere hårdhændet, og måske ikke serviceret så omhyggeligt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-08-04 14:52

On Sat, 07 Aug 2004 15:41:34 +0200, RemRem <remrem110@Hotmail.com>
wrote:

[snip]
>ThomasB - Kan ikke give dig mere ret - "Audi fordi den har højere
>blærerøvsværdi end en Mada"

Jeg har altså svært ved at se nogen blærerøvsværdi i en gammel Audi
80...

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Brian

Dato : 07-08-04 15:39

Hejsa

Fly Christensen skrev:

> Jeg har altså svært ved at se nogen blærerøvsværdi i en gammel Audi
> 80...

Jeps... der er jo ikke engang el-ruder i sådan en gammel øse

/Brian

Fra : ThomasB

Dato : 07-08-04 17:39

> Hejsa

> Jeps... der er jo ikke engang el-ruder i sådan en gammel øse

Hvad er el-ruder?

Sådan nogle man får stød på?

Fra : Brian

Dato : 07-08-04 17:50

Hejsa

ThomasB skrev:

> Hvad er el-ruder?

Du trykker på en knap, og lortet kører ned.

> Sådan nogle man får stød på?

Nææ... får du stød af alt, hvor der går en (isoleret) strøm ?

/Brian

Fra : ThomasB

Dato : 07-08-04 19:16

> Du trykker på en knap, og lortet kører ned.

Ja ja.. sikke moderne tider :)

> Nææ... får du stød af alt, hvor der går en (isoleret) strøm ?

Nej.. men el-hegn kender jeg :)

Fra : ThomasB

Dato : 07-08-04 17:38

> [...]
> wrote:
>
> [snip]
>
> Jeg har altså svært ved at se nogen blærerøvsværdi i en gammel Audi

Heller ikke i forhold til en Mada?

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-08-04 00:32

On Sat, 7 Aug 2004 18:38:21 +0200, "ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote:

>Heller ikke i forhold til en Mada?

Nej. De er lige lidt blærede.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter G C

Dato : 08-08-04 13:47

[klip]

> Jeg har altså svært ved at se nogen blærerøvsværdi i en gammel Audi
> 80...

Der er ingen ....... derfor.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-08-04 13:53

On Sun, 8 Aug 2004 14:47:10 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

[snip]
>Der er ingen ....... derfor.

Puha! Jeg troede lige, at det var mig!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-08-04 14:18

> Puha! Jeg troede lige, at det var mig!

Nej, hvis nu det havde været vores direktørs A8 - 4,2 så havde det været
noget helt andet....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 08-08-04 11:20

> [...]
> høj udstyrs niveau.
>
> Der er sikkert flere plusser og minusser, men hvad ville jeres valg

Jeg ville klart vælge Audi.

Begrundelse -- Den er godt nok 5 år ældre end Mazda'en, men jeg vil mene den
er bedre konstrueret, bedre sikkerhed, og ikke mindst -- bedre
brugtvognsværdi hvis/når den skal sælges igen.

Med hensyn til vedligeholdelse og stabilitet med hensyn til at den starter
og kører hver gang nøglen drejes, så vil jeg påstå at det er et spørgsmål om
at vedligeholde motoren på den måde det nu skal gøres. Om der så står Mazda,
Opel, Mercedes, Ford, Toyota eller Audi på fronten er nok lidt lige gyldigt.
Uden at vedligeholde en bil er der ingen, uanset mærke, der vil være
stabile. Overholdelse af olieskift, skift af tandrem, tændrør, diverse
filtre og deslige, giver en noget bedre sikkerhed for at den starter hver
gang.

Blærerøvsværdi ?? -- Man behøver vel ikke blære sig fordi man kører Audi.
Det er en fornuftig bil, med en fornuftig økonomi. Måske en anelse dyrere
end Mazda, men så må hjertet bestemme hvilken en af dem man vil have. Der er
da andre biler der har væsentlig mere blærerøvsværdi end lige de to nævnte.

Jesper

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-08-04 13:58

Jesper Jacobsen wrote:

> Begrundelse -- Den er godt nok 5 år ældre end Mazda'en, men jeg vil mene den
> er bedre konstrueret, bedre sikkerhed, og ikke mindst -- bedre
> brugtvognsværdi hvis/når den skal sælges igen.

Jeg kiggede på Audi 100 for nogen tid siden - der var ikke en eneste af
dem jeg kiggede på, der havde airbags.
Det er muligt at Audien har bedre køreegenskaber som gør den mere
"sikker", hvis man ellers forstår at udnytte de egenskaber. Det ser dog
ud til, at de fem år der er til forskel på bilerne, er lang tid, set med
bilsikkerhed-øjne. Der sker meget på kort tid.

> [...]
> da andre biler der har væsentlig mere blærerøvsværdi end lige de to nævnte.

Det var også det der afholdt mig fra at købe en Audi 100. Jeg måtte se i
øjnene, at det var navnet mere end bilen jeg var betaget af. Bilen var
egentlig ikke så sexet da det kom til stykket. Det ville sgu være lidt
sørgelig at køre rundt i den, lidt lige som den lokale grønthandlers
store, gamle, udkneppede Mercedes.

Mvh. Lars

Fra : RemRem

Dato : 09-08-04 22:57

Hi Gutter

Tak for jeres indlæg, - underskriften røg på Mazdaen så nu er det bare
at vente på at blien bliver klar!

Audien må vente til næste gang - Kan så håbe på at EU eller andre har
gjort noget ved de sindsyge danske afgifts regler så man kan komme i
nærheden af en Audi uden at den skal være 11 gammel for at man kan
betale den.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 05:49

> [...]

> gjort noget ved de sindsyge danske afgifts regler så man kan komme i
> nærheden af en Audi uden at den skal være 11 gammel for at man kan

Det skal du da ikk ønske dig NU, for så bliver værdien af Mazdaratien = 0,-
med et pennestrøg ;))).

Fra : anders majland

Dato : 10-08-04 19:26

> Det skal du da ikk ønske dig NU, for så bliver værdien af Mazdaratien
> = 0,- med et pennestrøg ;))).

Mon ikke en 10-15års overgangsperiode kan klare det.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid