skal, skal ikke have trailerkort
Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 06-08-04 18:24

Er der nogen her der ved hvordan det ligger med de Tyske kørekorts regler,
kontra Danske.
Vedrørende kørsel med campingvogn / trailer i Tyskland.(vægtgrænser).

Er det samme regler som her i landet eller hva ????

Og ja , jeg ved godt at man bare skal tage kørekort til B/E for at være
sikker

Hilsen Søren Jensen
9800 Hjørring

Fra : phk

Dato : 06-08-04 19:47

"Søren Jensen(9800)" <yessa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der ved hvordan det ligger med de Tyske kørekorts regler,
> kontra Danske.
> Vedrørende kørsel med campingvogn / trailer i Tyskland.(vægtgrænser).

De danske kørekortregler gælder for kørsel i udlandet - også med trailer.

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 07-08-04 16:39

"> > Er der nogen her der ved hvordan det ligger med de Tyske kørekorts
regler,

> De danske kørekortregler gælder for kørsel i udlandet - også med trailer.

Ok , men hvad får du så ud af denne artikel
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/s026-027(1).pdf

Hilsen Søren som ikke kan finde ud af det , og har skrevet til rigspolitiet
færdsels , men ikke fået svar

Fra : phk

Dato : 07-08-04 20:15

> [...]
> regler,

> Ok , men hvad får du så ud af denne artikel

Jeg personligt får ikke noget ud af den. Men jeg kan fortælle dig at de
artikler der findes i Dansk Camping Unions blad mange gange er fejlbehæftede
fordi der tilsyneladende ikke bliver læst korrektur på dem over hovedet.

Om ovennævnte artikel slår rekorden skal jeg ikke kunne sige, men den er
bl.a. blevet omtalt i Motor og i DCU´s egen blad, da de skulle rede trådene
ud. Undskyldningen var som man kan forvente det fra DCU (vi skrev godt nok
den artikel men den kan misforståes).

Altså: Danske kørekortregler gælder ved kørsel i udlandet. Det har vi (DK)
skrevet under på.

> Hilsen Søren som ikke kan finde ud af det , og har skrevet til
rigspolitiet
> færdsels , men ikke fået svar

Du behøver ikke vente, du har svaret ovenfor.

Forstår egentlig overhovedet ikke den artikel ligger til læsning på nettet.
--
Per, Esbjerg

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 07-08-04 21:35