Dygtig billist...
Fra : Ted

Dato : 06-08-04 12:40

http://kimmershow.com/SupportFiles/Scripts/FileTamer.asp?FileID=1357

SKAL ses !!

Med venlig hilsen
Teddy Abildtrup
www.smallblock.dk
ps) Husk at det er i denne weekend der er Viking-run i Roskilde

Fra : Peter G C

Dato : 06-08-04 13:25

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> SKAL ses !!

Har har da pænt kontrol over bilen.

Tænk at gøre så meget for en biltyv..... særlig i forhold til den øvrige
kriminalitet der ovre.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Casper Bang

Dato : 06-08-04 13:33

> Tænk at gøre så meget for en biltyv..... særlig i forhold til den øvrige
> kriminalitet der ovre.

Jeg tror ikke det er så meget det at han har stjålet bilen der er
problemet - nok mere hans kørsel på motorvejen...

Ville politiet i Danmark overhovedet have lov til at "puffe" til bilen, når
de kører med de hastigheder?

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 13:39

Casper Bang skriblede:

> [...]
> motorvejen...
>
> Ville politiet i Danmark overhovedet have lov til at
> "puffe" til bilen, når de kører med de hastigheder?

Ved du da hvilken hastighed vedkommende
kørte med....Nej vel.

--
/Gevaldi

Fra : Henrik B.

Dato : 06-08-04 14:01

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev i en meddelelse

> Ved du da hvilken hastighed vedkommende
> kørte med....Nej vel.

Et godt gæt er vel 140-150 km/t.

M.v.h.

Fra : Basil

Dato : 06-08-04 13:40

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev

> problemet - nok mere hans kørsel på motorvejen...
>
> Ville politiet i Danmark overhovedet have lov til at "puffe" til
> bilen, når de kører med de hastigheder?

Jeg har set klippet for noget tid siden, og har spurgt en betjent jeg kender
om det.
Hans svar var at de gør det, ikke hver dag, men oftere end vi hører om.
Hastigheden de gør det med spurgte jeg dog ikke til.
Kai

Fra : Casper Bang

Dato : 06-08-04 13:32

> http://kimmershow.com/SupportFiles/Scripts/FileTamer.asp?FileID=1357

Det er da for vildt!
Imponerende at han kunne rette den op SÅ mange gange!

Fra : Olesen

Dato : 06-08-04 13:37

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> http://kimmershow.com/SupportFiles/Scripts/FileTamer.asp?FileID=1357
>
> SKAL ses !!

Hold da kæft han kan sit kram.
Fedt at se betjentene gjort lidt til grin...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-04 20:51

> Fedt at se betjentene gjort lidt til grin...

Det var dog det mest stupide længe læst!!!!. De passer deres job: Beskytter
samfundet mod en klaphat som ikke kender forskel på dit&mit + udgør en fare
ved sin adfærd Har du drukket af flasken m. TEC2000?.

Fra : _Carsten_

Dato : 06-08-04 20:58

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fare
> ved sin adfærd Har du drukket af flasken m. TEC2000?.

Stadigvæk er det fedt at se at det lykkes ham at rette op og slippe fra
Politiets små fiduser!
Hvis det var en film, så var han helten

Carsten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-04 21:23

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Hvis det var en film, så var han helten

That's the prob., det er det ikke!!. I DK. tror,håber jeg ikke at han ville
blive forsøgt stoppet på den måde, der er for stor risiko. Men i US. har
de en anden holdning til tingene, hva' fan 5-10 mennesker fra el. til- who
cares??.

Fra : Olesen

Dato : 06-08-04 23:44

> [...]

> Men i US. har
> de en anden holdning til tingene, hva' fan 5-10 mennesker fra el. til- who

Og så forsvarer du dem i min tråd.
Hvilken flaske har du selv drukket af ?

Fra : _Carsten_

Dato : 07-08-04 07:36

> [...]
> de en anden holdning til tingene, hva' fan 5-10 mennesker fra el. til- who

Personlig, så synes jeg bare man skal skyde idioten, også i Danmark, giv
Politiet nogen støre og mere kraftige våben.

Carsten

Fra : Olesen

Dato : 06-08-04 23:42

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog det mest stupide længe læst!!!!.

Tro mig. Det var sådan en linje jeg bare ventede på *S*.

> De passer deres job:

Ja, og sætter åbenbart civile bilisters
liv på spil for en tåbelig bil som ingen gider eje.

> Beskytter samfundet mod en klaphat som ikke kender forskel på dit&mit +
udgør en fare
> ved sin adfærd Har du drukket af flasken m. TEC2000?.

De beskytter ikke en skid ved sådan en kørsel.
Ville de noget, så ku' de ha' punkteret dækkene
og vente på bilen gik i stykker af sig selv.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-08-04 01:32

> Ja, og sætter åbenbart civile bilisters
> liv på spil for en tåbelig bil som ingen gider eje.

Hvilke civile liv var i nærheden, da de "skubbede til ham..?

Og hvad var der sket, hvis de havde ladet manden fortsæte sin drabelige
kørsel ud på det underordnede vejnet..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : _Carsten_

Dato : 07-08-04 07:39

> Hvilke civile liv var i nærheden, da de "skubbede til ham..?

Da han ryger af vejen og hen over et græs areal og på en anden vej, kunne
politiet forudsige at der ikke vil være civile der?

Nej!

> Og hvad var der sket, hvis de havde ladet manden fortsæte sin drabelige
> kørsel ud på det underordnede vejnet..?

Hvis Politiet ikke havet ligget i røven af ham, så havet han nok kørt
"normalt"

Carsten

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 07-08-04 19:44

On Sat, 7 Aug 2004 08:39:29 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>Hvis Politiet ikke havet ligget i røven af ham, så havet han nok kørt
>"normalt"

Så biltyveri er helt iorden med dig?

Fra : Olesen

Dato : 07-08-04 21:59

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Så biltyveri er helt iorden med dig?

Hvis bilen er udstyret med "ALPINE" streamers
og kører med anlægget på fuld kraft i
'belastede' kvartere, så kommer det ikke
bag på mig den vil blive forsøgt stjålet,
og synes dermed ejeren selv er ret skyldig.

Fra : Peter Weis

Dato : 08-08-04 19:28

Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

> Så biltyveri er helt iorden med dig?

Selv om man ikke synes det er OK, så er det jo ikke jordens værste
forbrydelse.

mvh
Peter

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 13-08-04 13:46

On 08 Aug 2004 18:27:45 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

>Selv om man ikke synes det er OK, så er det jo ikke jordens værste
>forbrydelse.

Det betyder altså ikke at politiet bare skal lade biltyve slippe!
Desuden handler sådan en jagt ikke bare om en biltyv, men om en
person der nægter at lade sig stoppe af politiet. Hvorfor vil han
ikke det? Er han måske en eftersøgt morder, eller er bilen fyldt
med narko og tyvekoster? Politiet bliver nødt til at forfølge ham.
Det skulle jo nødigt være sådan at hvis man bare kører råddent
nok, så kan man være i fred for politiet.

Endelig er det ene og alene den forfulgte, der bestemmer hvor vild
jagten skal være. Det er ham der sætter tempoet, og han kan til
enhver tid stoppe jagten ved at køre ind til siden.

Fra : Peter Weis

Dato : 13-08-04 14:54

Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote in

> Det betyder altså ikke at politiet bare skal lade biltyve slippe!

Nej helst ikke. Men han skal ikke eftersættes for enhver pris. Hvis der
er risiko for at gøre større skade end den oprindelige forbrydelse, så
virker det lidt fjollet at fortsætte jagten.
Så må man finde andre midler end en biljagt, fx nogle betjente
stationeret med en sømmåtte lidt længere fremme på vejen.

mvh
Peter

Fra : claus b. p.

Dato : 13-08-04 23:27

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message
> [...]
> Så må man finde andre midler end en biljagt, fx nogle betjente
> stationeret med en sømmåtte lidt længere fremme på vejen.

Biltyve skal stoppes, med alle til rådighed værende midler efter min mening.
En biltyv er potentiel morder. Når man har set en stjålet taxi køre over
Valby Bakke forbi ZOO med 170 km/t, kan man vel vel ikke have ondt af at han
bliver stoppet med hvilke som helst midler! (Når det kan gøres uden fare for
andre)
/Claus

Fra : Peter Weis

Dato : 14-08-04 01:00

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote:

> [...]
> vel vel ikke have ondt af at han bliver stoppet med hvilke som
> helst midler! (Når det kan gøres uden fare for andre)

Mener du enhver biltyv skal stoppes med alle til rådighed stående
midler, uden hensyn til risiko for yderligere skader på andre
mennesker? Det er faktisk det du skriver, og jeg er vildt uenig.

mvh
Peter

PS. Ja, jeg har haft en bil stjålet.

Fra : The Beekster

Dato : 14-08-04 11:01

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> [...]
> midler, uden hensyn til risiko for yderligere skader på andre
> mennesker? Det er faktisk det du skriver, og jeg er vildt uenig.

Der bliver vidst skrevet (uden fare for andre) så det er jo rent faktisk
ikke hvad der bliver skrevet. Jeg er enig i at de skal stoppes... Men det er
nok næremere strafferammen det er galt med.

Hilsner fra

Thomas
Volvo / Suzuki (ingen villa og hund)

Fra : Peter Weis

Dato : 15-08-04 09:45

"The Beekster" <6x03g190@tiscali.dk> wrote:

> Der bliver vidst skrevet (uden fare for andre) så det er jo rent
> faktisk ikke hvad der bliver skrevet. Jeg er enig i at de skal
> stoppes... Men det er nok næremere strafferammen det er galt med.

Der blev også skrevet med alle til rådighed stående midler, hvilket vel
i princippet inkluderer beskydning med raketter og andet. På grund af
denne tvetydighed, spørger jeg hvad Claus mener.
Jesper er vist mere rabiat.

mvh
Peter

Fra : claus b. p.

Dato : 16-08-04 12:23

> [...]
> i princippet inkluderer beskydning med raketter og andet. På grund af
> denne tvetydighed, spørger jeg hvad Claus mener.

Nej, meningen var, at det ikke skulle gå ud over andre. Det er jo også det
der er formålet med at stoppe biltyvene, inden de får gjort skade på andre.
Hvor frustrerende det så end er at få stjålet sin bil, er det ikke den jeg
tænker på, men den hensynsløse kørsel som mange biltyve præsterer, i
særdeleshed hvis de føler sig forfulgt. For et par år siden kom et par
postrøvere drønende ned ad vores villavej med meget høj fart, netop som mine
børn kom ud fra huset. De påkørte nogle hundrede meter længere nede ad vejen
en container og fortsatte. Hvis de ikke kan ramme uden om en stor container,
hvor stor er så chancen for at de kan ramme udenom en fem-årig? Men børnene
skal da væk inden vi fyrer raketstyret af!!!

/Claus

Fra : _Carsten_

Dato : 08-08-04 19:38

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Så biltyveri er helt iorden med dig?

Ja klart det er, jeg stjæler selv biler!

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 09-08-04 09:56

> Da han ryger af vejen og hen over et græs areal og på en anden vej, kunne
> politiet forudsige at der ikke vil være civile der?
>
> Nej!

Hvis du ligger mærke til det, sidst i klippet, flyver der en
politihelikopter forbi.... så mon ikke de har den til at ligge og observere
frem i terrænet, blandt mange andre ting? Jo, det tror jeg nu nok de har....

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8, nu med anlæg....

Fra : Carsten H.

Dato : 09-08-04 10:03

"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse

> [...]
observere
> frem i terrænet, blandt mange andre ting? Jo, det tror jeg nu nok de

Nej det tror jeg nok ikke de har!

Carsten

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 09-08-04 10:05

"Carsten H." <No@Mail.Thanks> skrev i en meddelelse

> "Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse

> observere
> har....
>
> Nej det tror jeg nok ikke de har!

Okey... javel ja....... du mener at Politiet kun ligger og fokuserer på det
der sker lige nu, og ikke kigger lidt længere fremad? Det virker jo totalt
tåbeligt ikke at se længere fremad, og se hvad man kan forvente....

Fra : Olesen

Dato : 07-08-04 09:12

> Hvilke civile liv var i nærheden, da de "skubbede til ham..?

På et tidspunkt kørte han over i anden banen.

> Og hvad var der sket, hvis de havde ladet manden fortsæte sin drabelige
> kørsel ud på det underordnede vejnet..?

Hvad var der sket, hvis han torpedere en modkørende
i modsatte bane.
Havde de ladet ham køre i første omgang,
så havde han nok sat farten ned på et tidspunkt
for ikke at virke mistænkelig.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-08-04 14:12

Ted wrote:
> http://kimmershow.com/SupportFiles/Scripts/FileTamer.asp?FileID=1357
>
> SKAL ses !!

Hmm, er det Thorkild Thyrring bag rattet ?
(hint: se de video klip der ligger på www.thhe.dk med TT i en gammel
Corolla)

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-08-04 14:53

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> (hint: se de video klip der ligger på www.thhe.dk med TT i en gammel
> Corolla)

http://www.thhe.dk/Flyt_dig!!!.mpg

Der ligger også dette klip. Der står godt nok at det er ham der trækker ud
der er "narren", men det kan da vist diskuteres.............. Man må vel
forvente at hvis man kører 170 km/t forventer andre folk det ikke

Mvh

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-08-04 15:34

> SKAL ses !!

Ja, det er da meget godt gået.. ..... men hvorfor træder han ikke meget
kort og meget kraftigt på bremsen i det politibilen lægger an til
"sweeping"...? Så er man jo ude over dét problem... indtil den næste
politibil er ved bagskærmen igen.

Gad vide hvor kraftig et motorisering der ligger i politibilerne derovre. De
er ofte svære at "sætte af", lader det til.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 06-08-04 15:45

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> http://kimmershow.com/SupportFiles/Scripts/FileTamer.asp?FileID=1357
>
> SKAL ses !!

Han har sgu da styr på sagerne :)

-M

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 18:46

> [...]
> Teddy Abildtrup
> www.smallblock.dk
> ps) Husk at det er i denne weekend der er Viking-run i Roskilde

Han er godt nok dygtig.

I virkeligheden er det fuldstændigt uforsvarligt af politiet at førsøge at
spinne ham. Han kunne lígeså godt være endt i modsat kørebane og hamret ind
i en håndfuld modkørende biler med kvæstede og dræbte som resultat. Uskyldig
liv og lemmer for at fange en idiot i en stjålen bil.

Thomas

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-08-04 19:36

"Thomas" == Thomas Olsen <no spam> writes:

> [...]
> kørebane og hamret ind i en håndfuld modkørende biler med kvæstede
> og dræbte som resultat. Uskyldig liv og lemmer for at fange en idiot

Der er rimeligt høje betonkanter imellem kørebanerne på det sted hvor
politiet vipper ham rundt, så det har de nok overvejet.

Du vil også bemærke at der ikke er nogle umiddelbare forankørende på
det tidspunkt hvor de skubber.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-08-04 19:50

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in message

> Du vil også bemærke at der ikke er nogle umiddelbare forankørende på
> det tidspunkt hvor de skubber.

Forankørende???????????????????????????
fysikkens love siger skide værre med dem foran. næeh problemt er dem der
måtte komme bagfra

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-08-04 19:56

"Peter" == Peter K Nielsen <peter.n@jubiiposten.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in message

> Forankørende???????????????????????????

Ja, kan du se nogen?

> fysikkens love siger skide værre med dem foran. næeh problemt er dem
> der måtte komme bagfra

Hvad du ikke kan se er de 2 politibiler der kører bagved og laver en
mobil vejspærring. Det burde være indlysende at de var der, og derfor
nævnte jeg dem ikke. Du kan se dem i slutningen af klippet, hvor
føreren af bilen bliver anholdt.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-08-04 23:44

"Thomas Olsen" <no spam> skrev i en meddelelse

> [...]
Uskyldig
> liv og lemmer for at fange en idiot i en stjålen bil.

De har nok prøvet det mere end én gang før, og jeg tror faktisk også de har
øvet sig lidt, inden de kommer til at gøre det på en offentlig vej. Hvis du
havde set nogen af de udsendelser på det hedngangne TVDanmark, mener de hed
"Politiets værste biljagter", så ville du også have kunnet bide mærke i, at
det er den mest effektive måde at stoppe en flugtbillist på, samt den mest
sikre måde at få en anden bil til standsning, hvor der ikke er mulighed for
at bruge de berømte spikes, der lukker luften ud af alle 4 hjul, på en
kontrolleret måde.

Jesper

Fra : Hans Pedersen

Dato : 07-08-04 08:59

On Fri, 6 Aug 2004 19:46:19 +0200, "Thomas Olsen" <no spam> wrote:

>Uskyldig
>liv og lemmer for at fange en idiot i en stjålen bil.

Uskyldige liv og lemmer har ikke så høj værdi i US of A.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 07-08-04 19:32

> [...]

>i en håndfuld modkørende biler med kvæstede og dræbte som resultat. Uskyldig
>liv og lemmer for at fange en idiot i en stjålen bil.

For mig ser det ud som om der er autoværn mellem retningerne.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-08-04 20:24

Thomas Olsen wrote:

> [...]
> kørebane og hamret ind i en håndfuld modkørende biler med kvæstede og
> dræbte som resultat. Uskyldig liv og lemmer for at fange en idiot i

Du ved måske med sikkerhed hvad der er gået forud for jagten, kunne jo
udmærket være at han allerede på dette tidspunkt har lemlæsten nogen, og
derfor patruljen så intenst forsøger at stoppe ham.

Medgivet - han kører slet ik' så ring endda, men ned med nakken måtte han,
godt gået.

Og hvis lægger mærke til tiden der går inden første spin, det er angiveligt
for at få stoppet trafikken bag ved med de andre patruljevogne, er ret
overbevist om at de gutter godt ved hvad det handler om.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Kim Voss Schrader