Syn/træk/omregistrering
Fra : Erik M. Jensen

Dato : 06-08-04 10:14

Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad udgiften til syn og omregistrering
vil være ?

Jeg køber en brugt bil, som er nysynet uden anhængertræk af en privat. Bilen
handles indregistreret, og jeg skal indenfor 3 uger foretage omregistrering.
Efter handelen monteres bilen med anhængertræk, og skal vel så synes med
dette ?
Vil det være smartest at få ordnet dette inden omregistrering, og kan man så
nøjes med at betale udgift til én omregistrering ?

Mvh Erik M. Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-08-04 10:30

In news:41134be7$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Erik M. Jensen <erik_m_jensen@hotmail_.com> wrote:
> Hej.

Hej Erik.

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad udgiften til syn og
> omregistrering vil være ?

Ca. 450,- Kr.

> [...]
> foretage omregistrering. Efter handelen monteres bilen med
> anhængertræk, og skal vel så synes med dette ?

Ja.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Leonard

Dato : 06-08-04 10:42

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>Ja.

Ikke hvis bilen er yngre end 8 år og monteringen foretages af et
momsregistreret værksted, så vidt jeg ved.

Hvorfor det så skal være et momsregistreret og ikke et værksted der
har en eller anden form for erfaring med at montere træk, det kan jo
undre.
--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 11:34

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvorfor det så skal være et momsregistreret og ikke et værksted der
> har en eller anden form for erfaring med at montere træk, det kan jo
> undre.

Man går vel ud fra, at er de momsreg. i autobranchen, har de enelleranden
form for erfaring. Og i sandhed er det ikke svære end at, en glad amatør
uden probs. kan gøre det hjemme i perlegruset, det er ikke rocket science
;).

Fra : Martin Schyth

Dato : 06-08-04 12:50

> Ja.

Det er ikke helt korrekt, jeg har en bil som jeg fik omregistreret til
mig selv efter at have fået monteret træk - selve omregistreringen
koster ikke noget da bilen ikke skifter ejer, men der skal betales fuld
pris for syn - som den skal igennem ved montering af krog.

Så derfor, for at spare mest muligt - få det gjort i ét hug - så skal du
kun betale syn én gang - medmindre bilen er nysynet, og ikke skal synes
ved ejerskifte - så vil udgiften være den samme om du får monteret krog
nu eller senere...

/Martin

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-08-04 13:31

Martin Schyth wrote:

> [...]
> du kun betale syn én gang - medmindre bilen er nysynet, og ikke skal
> synes ved ejerskifte - så vil udgiften være den samme om du får

Omregistrering koster 380 kr. på motorkontoret. Fast pris ved omreg.

Hvis bilen er under 8 år og "jydekrogen" monteres af registreret
(momsregistreret) værksted. skal bilen ikke fremstilles til syn og
papirarbejdet kan ske i forbindelse med omregistrering på motorkontoret.

Er bilen derimod over 8 år skal den fremstilles til et normal syn efter
montering af krogen. Efterfølgende skal du på motorkontoret fro at få en ny
registreringsatest med påførte vægte og koblingsatest/synsfri sammenkobling.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg