Bus-signaler ???
Fra : KS

Dato : 06-08-04 09:59

Hvad er de lyskurve, som har de hvide stribelys (vandret/lodret) til ?

Bussignaler eller hva' ?

Hvordan fortolkes de ?

Mvh KS

Fra : _Carsten_

Dato : 06-08-04 10:06

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er de lyskurve, som har de hvide stribelys (vandret/lodret) til ?
>
> Bussignaler eller hva' ?
>
> Hvordan fortolkes de ?
>
> Mvh KS

Hvornr har du fået kørekort?
Ja det er til busser.

Carsten

Fra : Søren R

Dato : 06-08-04 10:53

On Fri, 6 Aug 2004 11:06:07 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

>Hvornr har du fået kørekort?

Jeg tror jeg fik mit i 1998, og der fik jeg intet at vide om dem...
--
Søren R
Rusten Escort fra 91'

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-08-04 13:13

Søren R faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Jeg tror jeg fik mit i 1998, og der fik jeg intet at vide om dem...

Det gjorde jeg heller ikke (samme år).

Og jeg kender da også folk der har taget kørekort langt senere uden at have
hørt om dem.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : _Carsten_

Dato : 06-08-04 14:09

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [...]
>
> Det gjorde jeg heller ikke (samme år).
>
> Og jeg kender da også folk der har taget kørekort langt senere uden at

De står da i den fortegnelse over signaler og skilte, dem fik jeg da tilbage
i 92/93

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 15:07

On Fri, 6 Aug 2004 15:08:55 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

> [...]
>have
>
>De står da i den fortegnelse over signaler og skilte, dem fik jeg da tilbage

Står også i nmin oversigt, dog uden forklaring eller forevisning af /
eller \
Flemming Jacobsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-08-04 10:22

KS wrote:

> Hvad er de lyskurve, som har de hvide stribelys (vandret/lodret) til ?
>
> Bussignaler eller hva' ?

Ja, det er bussignaler

> Hvordan fortolkes de ?

Det skal du nok ikke bekymre dig om, med mindre du kører bus.

Vandret streg = rødt

Fra : Rander

Dato : 06-08-04 11:39

Fri, 06 Aug 2004 11:22:12 +0200 brugte Lars L. Hansen 14 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Det skal du nok ikke bekymre dig om, med mindre du kører bus.
>Vandret streg = rødt

Nej, vandret streg = gult.
S = rødt
Lodret/skrå streg = grønt.

Uddybning af den sidste: En lodret streg ( | ) betyder almindeligt grønt.
En skrå streg der peger mod venstre ( \ ) betyder egentlig "grønt, men
venstresving påbudt". Det samme med /, der så naturligvis betyder
højresving...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Dit sind er som en faldskærm. Det virker kun, når det er åbent. (John Engelbrecht)

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-08-04 12:10

Rander wrote:

> Nej, vandret streg = gult.
> S = rødt
> Lodret/skrå streg = grønt.

Der kan du bare se - det er ikke noget alm. bilister bør spekulere over :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-08-04 15:17

Rander wrote:

> Nej, vandret streg = gult.
> S = rødt
> Lodret/skrå streg = grønt.

Er der mere forskellige lokale betydninger ?
For jeg synes at her i Roskilde har de denne betydning:
Vandret streg = Kør
S = Kør forsigtigt
Lodret = Kør hurtigt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : tomov

Dato : 06-08-04 22:38

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er de lyskurve, som har de hvide stribelys (vandret/lodret) til ?

X 19 Bussignal.

Signalet har hvidt lys i alle tre åbninger. Lys i øverste, øverste og
midterste, midterste og nederste åbning har samme betydning som henholdsvis
rødt, rødt og gult, gult og grønt lys, jf. § 54.

Bussignal gælder for busser i koncessioneret rutedrift.

<http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B1992/0059005.htm#UC60_1>

venligst

Tom