Så har man sq set det med
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-08-04 15:56

I dag så jeg en bil (Skoda Fabia), hvor der havde været indbrud.
Venstre dørlås var ødelagt og radio/CD afspiller var stjålet.
Det er der jo ikke noget mærkeligt i, men at begge de forreste airbags også
var skruet pænt ud og var forsvundet, det har jeg sq aldrig set før.
Tingene var ikke bare "flået" ud, men ganske pænt skruet ud, og alle
skruer/bolte lå pænt på gulvet.

Hvem pokker stjæler lige 2 airbags ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-08-04 16:04

> Hvem pokker stjæler lige 2 airbags ?

Det er set før. Airbags er jo netop oppe i et prisleje der gør dem meget
mere interessante end en bilradio, så det skulle være den nye trend.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-08-04 20:04

Thomas Landberg wrote:

> Det er set før. Airbags er jo netop oppe i et prisleje der gør dem
> meget mere interessante end en bilradio, så det skulle være den nye
> trend.

OK, jeg har bare aldrig set/hørt om det før, og fandt det derfor lidt
"underligt"
Specielt på den måde det var gjort, uden at ødelægge andet end dørlåsen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-08-04 21:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Specielt på den måde det var gjort, uden at ødelægge andet end dørlåsen.

Den skal jo bruges igen + det er rettelig en sprængladning, så der er ingen
grund til at fare for hårdt frem ;)..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-04 17:19

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Den skal jo bruges igen + det er rettelig en sprængladning, så der er
> ingen grund til at fare for hårdt frem ;)..

Nu var det såmænd heller ikke (de forsvundne) airbag's jeg tænkte på, men
derimod resten af den stakkels Skoda.
Normalt ved tyveri skader, så kan man se at tyven/e har haft meget travlt,
og derfor ødelagt en hel del andre ting under afmonteringen af det de vil
stjæle.
I denne bil var skruer/bolte lagt pænt i en bunke på gulvet, og der var ikke
andre spor der tydede på at det var tyveknægte der havde afmonteret tingene.
Men det kan jo selvfølgeligt også være det er en mekanikker der har
"måneskins" arbejde

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-04 18:33

> [...]

> stjæle.
> I denne bil var skruer/bolte lagt pænt i en bunke på gulvet,

Det var jo dejligt, sådan en tyv kunne vi bruge flere af ;). For typisk er
det "følge skaderne", hærværket, som er det værste, et er at de "lukker en
bil op" og stjæler etellerandet, men derfor er der da #%&#¤!§ ingen grund
til at smadre,brænde den af :((((. Jeg tror ikke han var dansk, og det er
oxo "østpå" de går efter de airbags ,+ batteriet ??, only god knows why.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-08-04 10:10

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> andre spor der tydede på at det var tyveknægte der havde afmonteret tingene.
> Men det kan jo selvfølgeligt også være det er en mekanikker der har

Jeg kender en der har fået stjålet skivebremsekaliperen fra sin cykel.
Med ved siden af, havde tyven lagt en kaliper magen til, men med en
anden beslag-standard, som naturligvis ikke passede?!??!
Min bror har engang fået stjålet et forhjul, men ved siden af, havde
tyven stillet sit eget punkterede hjul?!??!
Tyve er åbenbart også forskellige :)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 12:05

On Fri, 06 Aug 2004 11:10:29 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Min bror har engang fået stjålet et forhjul, men ved siden af, havde
>tyven stillet sit eget punkterede hjul?!??!

Nogle idioter havde skruet bremsebakkerne af min MTB både foran og bagpå
og det havde jeg ikek lagt mærke til, før at jeg opdagede at cyklen ikke
kunne bremse og det var tæt på at det kunne have resulteret i at jeg var
kommet seriøst til skade. De burde skydes eller have stød på deres
ædlere dele.
Flemming Jacobsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-08-04 14:04

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> Min bror har engang fået stjålet et forhjul, men ved siden af, havde
> tyven stillet sit eget punkterede hjul?!??!

Jeg fik engang for mange år siden isat en ny frontrude hos en glarmester, og
da jeg kom ud dagen efter for at køre på arbejde, var der nogen der havde
forsøgt at stjæle den.
Gummilisten var skåret op hele vejen rundt, men da de havde forsøgt at løfte
ruden ud, var den revnet, og de havde bare ladet den ligge.
En jeg kender fik engang stjålet en bagklap på en gammel Taunus.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Olesen

Dato : 04-08-04 16:07

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem pokker stjæler lige 2 airbags ?

Posedamen ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 17:47

> Posedamen ?

*LOL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-08-04 16:17

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem pokker stjæler lige 2 airbags ?

Det er meget alm. i udlandet at bare tage airbags og lade resten være.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-08-04 16:20

> [...]
> var skruet pænt ud og var forsvundet, det har jeg sq aldrig set før.
> Tingene var ikke bare "flået" ud, men ganske pænt skruet ud, og alle

Var det ikke i Station 2 engang de viste at østeuropæiske bander stjal
airbags også.
De var lettere at sælge videre i østlandene end radioer som ofte ikke kunne
låses op.

Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-04 16:21

Hej!

Niels Bengaard wrote:
> De var lettere at sælge videre i østlandene end radioer som ofte ikke kunne
> låses op.

Men hvorfor er der så stort et marked for airbags?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-08-04 16:29

> Hej!

> Men hvorfor er der så stort et marked for airbags?

De henter måske biler i Tyskland der er totalskadede pga. airbagene er skudt
af og bygger dem op igen?

Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-04 16:31

Hej!

Niels Bengaard wrote:

> De henter måske biler i Tyskland der er totalskadede pga. airbagene er skudt
> af og bygger dem op igen?

Tja, jeg troede bare de hentede nyere biler og fuskede med registreringen istedet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 18:23

> Tja, jeg troede bare de hentede nyere biler og fuskede med registreringen
istedet.

Nej østblokken henter skam også mange skadede biler og genopbygger dem, da
timelønnen er nærmest latterlig lav. Så de skadede biler er som regl ikke
stjålne som de "nye"

--
Tom

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 06-08-04 00:48

On Wed, 4 Aug 2004 16:56:29 +0200, "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Hvem pokker stjæler lige 2 airbags ?

Nok de samme typer som stjæler en startspærre.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-08-04 08:30

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote in message

> Nok de samme typer som stjæler en startspærre.

Hvad hulen vil man nakke en startspære for?
Den er vel ubrugelige uden en kode til at låse den op?
Kan huske min bror bandede voldsomt over hans alfa's startspære havde
smækket døren i fordi den havde stået uden strøm et par dage. Der skulle et
keycard til fra Italien og det tog en helvedes tid.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 12-08-04 12:02

On Fri, 6 Aug 2004 09:30:25 +0200, "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote in message

>Hvad hulen vil man nakke en startspære for?

Det ved jeg ikke. Men jeg læste i en avis om en gut der klagede over
at den brugte bil han havde købt, ikke havde startspærre som lover.
Forhandleren forklarede det med at startspærren nok var blevet stjålet
siden købet...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-08-04 18:08

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Forhandleren forklarede det med at startspærren nok var blevet stjålet
> siden købet...

Tvivlsomt, det kræver omhu at afmontere en eftermonteret startspærre, så den
kan bruges igen, mærker klippes nemlig af ledningerne når den monteres
rigtig. Er den der ab fabrik er det UMULIGT!!!.