Den danske trafikkultur
Fra : Henrik Bøgh

Dato : 04-08-04 10:09

Hejsa gruppe,

Efter at have læst tråde som "Budkørsel kontra færdselsloven :0(" (start
Tuesday 06 July 2004 22:12:16), "Hold da afstand (start: Tuesday 03 August
2004 23:20:24), "Hvor dum må man være?" (start
Tuesday 27 July 2004 00:55:10), "Igen det samme uheld ved Odense" (start:
Saturday 26 June 2004 22:20:48) og "Spændende kørsel" (start: Sunday 01
August 2004 17:41:54) samt ikke mindst den tråd jeg selv startede "Jeg er
ikke sikker på at jeg forstår alle bilister" (start: Tuesday 20 July 2004
13:31:03) kan jeg godt undre mig lidt over nogle folks udtalelser.

Nogle folk mener åbentbart at selvtægt er okay og at loven ikke gælder for
dem. Jeg kan godt se at folk der kører proffesionelt i sagens natur har
mere erfaring end folk der ikke gør, men hvorfor er der en generel trend i
retning af at de føler de har andre rettigheder/privilegier end andre?

Jeg oplevede så sent som i dag på en lille tur (ca. 4 km) i København
følgende ting:

Først kører en taxi ud et et lyskryds[1] som han ikke kan komme ud af igen.
Da der skifter til rødt i den anden retning kører en anden billist fra den
sidevers retning lidt længere frem. Dette resulterer straks i et dyt og en
finger fra taxaen.
Kort tid efter går jeg i en smal gade[2] hvor fortovet er lidt over en meter
bredt. Her føler en eller anden madamme at der er behov for at hendes store
Grand Cherokee Jeep bør holde så langt oppe på fortorvet at evt. fodgængere
er nød til at gå ud på vejen for at komme forbi den (omvendt var der masser
af plads for evt. forbipasserende biler).
Lidt tid efter når jeg frem til mit mål (ensrettet vej[3]) og her holder der
to budbiler i hver sin side af vejen så der kun er ca. 1½ meter fri
vejbane. Da jeg ca. 6 minutter senere kommer ud igen holder de her endnu og
nu er der opstået en trafikprop fordi en lastbil ikke kan komme frem og
samtidigt er der en spade i en Golf der mener at han da bestemt ikke skal
bakke (der er ellers plads nok).
På vejen hjem passerer jeg en vej med en bus-bane[4] - her føler de grønne
bude åbentbart at det er en parkeringsbås for de holder der da. Tilgengæld
kan bybussen ikke komme forbi (der er ikke nogle folk i den normale vejbane
der vil lukke bussen ud) og et let dyt i hornet resulterer (selvfølgelig) i
den klassiske finger fra buddet.
Sidst men ikke mindst kommer jeg tilbage til den vej jeg bor på og som er
ensrettet[5]. Her mener en taxi åbentbart at ensretningen ikke gælder for
dem og at når man kører mod ensretningen så skal man køre ekstra stærkt med
det resultat at han er _meget_ tæt på at køre ind den renovationsvogn som
kører med ensretningen.

Det jeg ikke forstår er den generelle mangel på respekt for andre
trafikanter og loven. Loven er jo oprettet med det henblik at
trafikafviklingen forgår lettest muligt til flest muliges fordel. Og
alligevel er der enkelte der mener at loven ikke gælder for dem og som
hurtigt er med til at skabe situationer som skaber frustationer og "bad
wibes" hos andre trafikkanter....
Hvad er problemet i at holde afstand?
------- || ------ i at parkere/standse lidt mere hensigtsmæssigt?
------- || ------ i at vente med at køre ud i et lyskryds før der er plads
til at man kan komme ud af det igen?
Hvorfor føler nogle billister at loven ikke gælder for dem?
Og hvorfor er der en så stor overvægt af proffesionelle billister
indvoldveret i ovenstående situationer?

Jeg mener - jeg holder tilbage når folk forsøger at komme ud på en
traffikeret vej, jeg holder afstand til den forankørende, jeg giver
(overvejende) plads når folk skal flette ind, jeg venter med at køre ud i
lyskrydset til jeg kan komme ud af det igen.
Gør det mig til en dum/naiv billist?

Jeg skal være den første til at indrømme at jeg tit føler den lille
selvtægtsdjævel prikke til mig - og enkelte gange får han også lov til at
komme til overfladen - men samtidig kan jeg konstatere at mit blodtryk i
længden har det bedre ved at slappe af og give folk plads og lade dem
opføre sig (IMO) tåbeligt. At jeg kommer hjem de 5 minutter senere ændrer
sgu' ikke på noget væsentligt.

For dem der kender København er stederne:
[1]: Lyskrydset Gl Mønt / Sværtegade + St. Regnegade
[2]: Sværtegade
[3]: Valkendorfsgade
[4]: Gl Mønt + Kr. Bernik. Gade
[5]: Haregade, Nyboder

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-08-04 10:34

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
SNip en masse.

Vi danskere kan ikke begå os i trafikken !
Lidt hårde ord , men det er sandheden.

Sådan er det , og vi må nok lære at leve med det.
Hvorfor tror du , at der ikke er fri hastighed på de danske motorveje , når
der er på de tyske ?
Fordi vi ikke er gode nok til at begå os i traffiken.
Den danske moral er ofte hellere få en bule , og holde på sin ret , end at
vige og give plads til en anden.

Hvis du eks. dytter af en dansk bilist - evt. lige for at gøre opmærksom på
, at han nok ikke har set dig eller af andre årsager , så er du rimmelig
sikker på at få "fingeren" , og er du rigtig heldig , så et lag tæsk ved
næste lyskryds

Janteloven , og paragrafryttere findes også i traffiken.
Se bare alle dem der kører i overhalingsbanen med 130 Km/t , og bliver
sidende der , fordi man må jo alligevel ikke køre stærkere , så hvorfor
trække ind , og lade de andre komme forbi.

Eller Skodafyren der ikke vil lade BMWén køre forbi , fordi at HAM i BMWén
skal endelig ikke tro , at han er noget.

Så derfor....
Hvis du ikke vender dig til den danske gennemrådne måde at køre bil på , så
er det nok bedst du ikke kører bil.
For hvis man sider og hidser sig op over , at andre laver fejl , jammen så
er det sq ikke godt for helbredet , og man er nok bedre tjent med en cykel..

Mvh
Martin
Civic

Fra : Brian A.

Dato : 04-08-04 10:40

"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor tror du , at der ikke er fri hastighed på de danske motorveje ,
når
> der er på de tyske ?

Hvornår har du sidst været i Tyskland? På min tur til Schweiz her i
sommerferien, var der ikke frygteligt mange kilometer med frihastighed...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-08-04 12:05

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Martin Jørgensen" <
> Hvornår har du sidst været i Tyskland? På min tur til Schweiz her i
> sommerferien, var der ikke frygteligt mange kilometer med frihastighed...

OK - Jeg troede bare det var mere udbredt.
Min svoger kørte sidste år nogle bremsetest for Porche - Testen blev udført
på autobahn , så jeg gik ud fra , at det var nogle store strækninger.

Hygge
Martin
Civic

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 13-08-04 13:46

On Wed, 4 Aug 2004 11:40:16 +0200, "Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote:

>"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse

>Hvornår har du sidst været i Tyskland? På min tur til Schweiz her i
>sommerferien, var der ikke frygteligt mange kilometer med frihastighed...

Hvor kørte du henne? Langt de fleste motorveje jeg har været på dernede
har haft fri hastighed. Der er naturligvis kortere undtagelser ved broer,
tunneler, vejarbejde og omkring storbyerne, men jeg har ikke oplevet
begrænsninger over længere træk.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-04 15:59

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> har haft fri hastighed. Der er naturligvis kortere undtagelser ved broer,
> tunneler, vejarbejde og omkring storbyerne, men jeg har ikke oplevet

Det er nu oxo min oplevelse at den "frie" hastighed er en sandhed med MANGE
modifikationer. Enten er den begrænset med skilte,lystavler eller oxo er
trafikken så tæt at du alligevel køre ~110-120-. Min oplevelse var at den
var mere fri her i DK. ;)..

Fra : Morten Trab

Dato : 04-08-04 11:31

> [...]

> sidevers retning lidt længere frem. Dette resulterer straks i et dyt og en

Hvis der var grønt for ham da han kørte ud i krydset har han heller ikke
gjort noget forkert/ulovligt...
Da jeg tog kørekort fik vi flere gange at vide at så snart der blev grønt
skulle vi køre så langt ud vi kunne i den dertil afmærkede "bane" (stiplede
linier i en bue der passer med svingbanen) og holde derude og vente til der
blev fri bane...
Nåede der ar blive rødt inden man kunne komme derfra (fordi modkørende ikke
respekterede gult som værende "ryd krydset" = stop) skulle biler fra den
anden retning lade dig passere inden de begyndte at køre ud...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-08-04 12:12

Morten Trab fik på mystisk vis skriblet følgende:
> [...]
> modkørende ikke respekterede gult som værende "ryd krydset" = stop)
> skulle biler fra den anden retning lade dig passere inden de begyndte

Problemstillingen er anderledes, hvis du skal ligeud i krydset og der er kø
på den anden side af krydset - så ender du ude i krydset og kan ikke
forlade det igen før køen er væk - det må man ikke!

/Jakob

Fra : Morten Trab

Dato : 04-08-04 12:17

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Problemstillingen er anderledes, hvis du skal ligeud i krydset og der er

> på den anden side af krydset - så ender du ude i krydset og kan ikke
> forlade det igen før køen er væk - det må man ikke!

Korrekt, tænkte jeg ikke lige på...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-08-04 12:18

> [...]
> respekterede gult som værende "ryd krydset" = stop) skulle biler fra den
> anden retning lade dig passere inden de begyndte at køre ud...

Øhh, det kommer sørme an på om han skulle svinge til venstre i krydset. Skal
man det, så kører man rigtigt nok frem til "stregen". Men hvis man skal lige
over et kryds, så må man kun køre ud i krydset hvis man er sikker på at
kunne komme ud af det igen inden lyset skifter. Men det er der åbenbart
mange der ikke er klar over.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:50

Det samme gælder ved venstresving!
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-08-04 21:23

> Det samme gælder ved venstresving!

Ja til en vis grad. Hvis du som venstresvingende ikke kan komme ud af
krydset, fordi de modkørende fortsætter med at køre og evt. går i stå i
krydset og spærre dig vejen ud af krydset, så har du ikke en kinamands
chance i helvede for at forudse den situation. Faktisk kan det også være et
problem, at du kører ud i krydset mens der er masser af plads på vejen du
skal ud af, men at der så kommer så mange modkørende højresvingende, at de
"tager din plads".
Vi skal opføre os ordentligt i trafikken, men man behøver vel ikke at bevæge
sig helt op på det overmenneskelige niveau?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 22:36

On Wed, 4 Aug 2004 22:22:47 +0200, "Thomas Landberg"

> [...]
>Vi skal opføre os ordentligt i trafikken, men man behøver vel ikke at bevæge
>sig helt op på det overmenneskelige niveau?

Enig, jeg lærte så bare at man ikek må kører frem til sving medmindre at
man er sikker på at nå over i første omgang. Er man ikke det skal man
blive bag stregen. Det var ihvertfald havd jeg fik at vide da jeg tog
kørekort.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 04-08-04 12:18

Morten Trab faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Hvis der var grønt for ham da han kørte ud i krydset har han heller ikke
> gjort noget forkert/ulovligt...

Jo.

> [...]
> ikke respekterede gult som værende "ryd krydset" = stop) skulle biler fra
> den anden retning lade dig passere inden de begyndte at køre ud...

Hvis han skal foretage venstresving har du ret. Men nu omtalte jeg når man
skal lige over og så er det ulovligt jvf. færdselslovens §26 stk. 7.

[...]

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-08-04 13:12

"Morten Trab" <morten@trab.dk> wrote in message
> "Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> igen.
>
> Hvis der var grønt for ham da han kørte ud i krydset har han heller ikke
> gjort noget forkert/ulovligt...

Jow, man skal være ude af krydset inden det skifter til rødt.

> [...]
> respekterede gult som værende "ryd krydset" = stop) skulle biler fra den
> anden retning lade dig passere inden de begyndte at køre ud...

Selvfølgelig skal de det, men det gør det jo ikke lovligt.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:50

On Wed, 4 Aug 2004 12:31:20 +0200, "Morten Trab" <morten@trab.dk> wrote:

> [...]
>linier i en bue der passer med svingbanen) og holde derude og vente til der

Men kun såfremt at man kunne nå at komme over for andre
venstresvingende!.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-08-04 11:37

> [...]
> sgu' ikke på noget væsentligt.
>
> For dem der kender København er stederne:
> [1]: Lyskrydset Gl Mønt / Sværtegade + St. Regnegade

Jeg er meget enig i dine betragninger. Jeg er netop kommet hjem fra Italien
og det er altså interessant at se andre kulturer og deres måde at køre bil
på. Som der stod i BT: "Italienere overholder ikke færdselsloven, men de
forventer heller ikke at andre gør det. Tyskere overholder færdselsloven og
forventer at andre gør det. Danskere overholder ikke færdselsloven men
forventer at andre gør det". Mon ikke det er sådan den hænger sammen? Det er
jo pudsigt, at jeg kan køre rundt i Italien i en hel uge og kun føle mig
generet en enkelt gang eller to (af nogle der absolut ikke holdte
afstand...) mens man i Danmark stort set ikke kan køre en tur uden at der er
en eller anden der lige bevidst eller ubevidst skal irritere. I Italien var
der mange biler og tæt trafik, men trafikken gled kanon og vi kom hurtigt
frem. Holdte man for hajtænder kørte man frem og dem ude på vejen skiftede
vejbane eller lettede på gassen. I Danmark ville de give mere gas for at
hamre deres bil ind i siden på en - så kan man faneme lære hvad ubetinget
vigepligt er. I Tyskland kører trafikken også for det meste godt på
motorvejen og de hurtige med 160km/t letter på speederen når man med 120km/t
vil overhale en lastvogn. I Danmark skal man faneme overbevises om, at dem
der kører 2km hurtigere end en selv ejer overhalingsbanen og så kan man sq
bare ligge og fedte med 90km/t bag lastbilen til de er væk. Det er da en
sjov moral. I sidstnævnte tilfælde bliver moralen jo bare, at man må blive i
overhalingsbanen til der ikke er en eneste lastbil i sigte længere fremme. I
Tyskland skynder man sig ind i højre bane igen efter endt overhaling, da man
ved, at man altid kan komme ud igen når man skal til at overhale næste
lastbil.
Forøvrigt brugte jeg ikke ret meget sprinklervæske på min tur igennem Europa
og i Tyskland var det ved ikke nødvendigt en eneste gang for at skabe
afstand.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Peter G C

Dato : 04-08-04 12:08

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4110c1ba$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Jeg er meget enig i dine betragninger.

Også her.

> Jeg er netop kommet hjem fra Italien
> og det er altså interessant at se andre kulturer og deres måde at køre bil
> på.

Har også lige været en tur dernede.

> [...]
> forventer at andre gør det. Danskere overholder ikke færdselsloven men
> forventer at andre gør det". Mon ikke det er sådan den hænger sammen?

Det lyder måske ikke helt forkert. Men i forhold til italienerne så er der
da en stor del af de danske bilister, der overholder færdselsloven. Måske vi
skal tage noget af det italienske: gøre det lidt mere afslappet.....

> Det er
> jo pudsigt, at jeg kan køre rundt i Italien i en hel uge og kun føle mig
> generet en enkelt gang eller to (af nogle der absolut ikke holdte
> afstand...)

LOL - de kører så tæt på at man ikke kan forestille sig det! Men når man
kommer derned er man jo også selv indstillet på, at de kører meget
anderledes end herhjemme - måske derfor føler man sig ikke generet?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:55

On Wed, 4 Aug 2004 12:37:08 +0200, "Thomas Landberg"
> [...]

>ved, at man altid kan komme ud igen når man skal til at overhale næste

Jeg plejer så personligt at give plads hvis at der er en der signalerer
at han gerne vil ud eller udviser en adfærd som jeg opfatter som om at
personen gerne ville overhale. Ser jeg de tegn letter jeg på gasen og
håber på at han ser at jeg giver ham plads, hvilket at de fleste dog gør
efter noget tid.

>Forøvrigt brugte jeg ikke ret meget sprinklervæske på min tur igennem Europa
>og i Tyskland var det ved ikke nødvendigt en eneste gang for at skabe
>afstand.

Hvad går det lige ud på??
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-08-04 21:33

> [...]
> personen gerne ville overhale. Ser jeg de tegn letter jeg på gasen og
> håber på at han ser at jeg giver ham plads, hvilket at de fleste dog gør

Nu taler jeg ikke om enkeltpersoner men om danske bilister generelt. Jeg
mener da også selv, at jeg kører venligt og fornuftigt - både i Danmark og i
Tyskland.

Europa

> Hvad går det lige ud på??

Et eksorbitant forbrug af sprinklervæske når der ligger en lige i røven og
ikke holder en fornuftig afstand. Sådan et bad plejer at få folk til at
trække et par meter bagud. Specielt hvis de sidder på en kværn, kører i
cabriolet, en bil med åbent soltag osv...

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 22:39

On Wed, 4 Aug 2004 22:32:35 +0200, "Thomas Landberg"

> [...]
>trække et par meter bagud. Specielt hvis de sidder på en kværn, kører i
>cabriolet, en bil med åbent soltag osv...

Dvs at man tænder sprinklerne foran og "spuler" de bagvedkørende med
sprinklervæske eller?
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-08-04 23:22

> Dvs at man tænder sprinklerne foran og "spuler" de bagvedkørende med
> sprinklervæske eller?

Yes sir. Eller cola, hvis det er det du har smidt i tanket til
sprinklervæske. Det er sikkert mere effektivt.
Måske er det primitivt, men du er i din gode ret til at bruge din
forrudevasker når du har behov for det og hvis man derved kan afværge en
farlig situation er det vel ikke helt dumt?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 23:49

On Thu, 5 Aug 2004 00:22:06 +0200, "Thomas Landberg"

> [...]
>forrudevasker når du har behov for det og hvis man derved kan afværge en
>farlig situation er det vel ikke helt dumt?

Ihvertfald bedre end at sidde og danse stepdans på bremsen hele tiden,
og også mere sikkert.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-08-04 06:43

Thomas Landberg faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> [...]
> trække et par meter bagud. Specielt hvis de sidder på en kværn, kører i
> cabriolet, en bil med åbent soltag osv...

Min gamle Mazda 626 havde faktisk også en sprinklervæske dyse på bagruden.
På et tidspunkt var den blevet drejet (jeg sværger; jeg ved ikke hvordan)
så den pegede ret til højre. Da jeg så holdt i et lyskryds og lige ville
give bagruden et rens fik jeg desværre sprøjtet en ældre dame m. en cykel
til :(

Fra : ThomasB

Dato : 04-08-04 12:39

> [...]
> ikke sikker på at jeg forstår alle bilister" (start: Tuesday 20 July 2004
> 13:31:03) kan jeg godt undre mig lidt over nogle folks udtalelser.

Ja, det er forfærdeligt så dårligt danske billister kører.

I Tyskland kører man efter: Jeg overholder reglerne, og forventer også at
andre gør det samme.
I Italien kører man efter: Jeg overholder ikke reglerne, og forventer heller
ikke at andre gør det.
I Danmark kører man efter: Jeg overholder ikke reglerne, men forventer at
alle andre gør det.

Når man kører en tur syd på gennem Tyskland, så ser man hvordan man bør køre
bil. De kan aflæse trafikken kan de.
Ligger man i yderbanen og overhæler, og der kommer en bagfra med højere
hastighed, så trækker man ind, selvom man skal ned i fart, og den
bagvedkørende overhaler så hurtigt som bilen kan trække, så man selv kan
komme ud igen, uden at skulle bremse væsentligt ned. I Danmark ville man
blive liggende i yderbanen, indtil man havde overhalet alle der kørte
langsommere end det man selv kørte, til irritation for de bagvedkørende.

Herhjemme går man jo også amok, hvis man ser en der ikke liiiige overholder
loven. Om man så skal køre sindsygt for at komme op på siden af
"lovbryderen", for at give en fuckfinger mv, betyder ingenting. Lovbryderen
SKAL vide at han har gjort noget forkert.

Synes generelt vi skal være meget mere large i trafikken i dk. Vi er små
sammenspiste janter, som ihvertfald ikke under andre at komme hurtigere frem
end os selv. "Hvis jeg ikke må, så må han heller ikke".

Fra : Basil

Dato : 04-08-04 14:38

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> små sammenspiste janter, som ihvertfald ikke under andre at komme
> hurtigere frem end os selv. "Hvis jeg ikke må, så må han heller ikke".

Sjovt, netop dette skrev jeg i "hold da afstand" og straks var der en masse
negative indlæg på det.
Det kan være du har formuleret dit bedre end mit
Kai

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:53

On Wed, 04 Aug 2004 11:09:29 +0200, Henrik Bøgh
<henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

> [...]
>mere erfaring end folk der ikke gør, men hvorfor er der en generel trend i
>retning af at de føler de har andre rettigheder/privilegier end andre?

Nu er jeg den oprindelige forfatter på ""Budkørsel kontra færdselsloven
:0("" Og mit indlæg skulle ikke ses som at jeg totalt og ubevist skider
på færdselsloven. Ved skam udemærket godt at det jeg til tider gør og er
"nødt til at gøre" måske ikke helt er efter lovens bogstav, men måske i
mange situationer undgår problemer for de andre traffikerende.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-08-04 06:52

Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Nu er jeg den oprindelige forfatter på ""Budkørsel kontra færdselsloven
> :0("" Og mit indlæg skulle ikke ses som at jeg totalt og ubevist skider
> på færdselsloven.

Indlægget var skam ikke på nogen måde noget personangreb på hverken dig
eller andre professionelle chauffører herinde eller nogen for den sags
skyld.

> Ved skam udemærket godt at det jeg til tider gør og er
> "nødt til at gøre" måske ikke helt er efter lovens bogstav, men måske i
> mange situationer undgår problemer for de andre traffikerende.

Det var såmænd ikke en prædken om at overholde loven så meget som en undren
over nogle billisters totale mangel på respekt for deres medtrafikanter.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 19:09

On Thu, 05 Aug 2004 07:52:10 +0200, Henrik Bøgh
> [...]

>Indlægget var skam ikke på nogen måde noget personangreb på hverken dig
>eller andre professionelle chauffører herinde eller nogen for den sags

Ved jeg skam godt, ville bare lige gøre opmærksom på det :)

Det kan vi så godt blive enige om.
Flemming Jacobsen