Andet multimedie
bentjuul 3670
Er der nogen der kan...
Fra : "

Dato : 09-05-01 15:48

Er der nogen der kan et direkte link til en side hvor man kan få sig et
hurtigt overblik over alle Photoshop standart plugins. (altså vist som
billeder).

Det er ikke til at huske dem alle udenad i hovedet

Fra : Thomas

Dato : 09-05-01 17:20

"< Devil >" <martin.ba@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder).
>
> Det er ikke til at huske dem alle udenad i hovedet

Hvis du har Photoshop liggende i samme mappe som mig kan du se lidt om hver
enkelt filter her: C:\Programmer\Adobe\Photoshop 6.0\Help\Help.htm

Jeg kender ikke til nogen speciel side, hvor man kan se dem alle anvendt på
et billede. Du kan evt. selv lave dit eget opslagsværk med et
standardbillede udsat for alle filtre én for én. Så får du samtidgit prøvet
dem igennem og kan dermed bedre huske dem.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : "

Dato : 10-05-01 09:57

naaa... gider ikke...jeg laver 3d, så jeg gidder ikke spilde min tid med
photoshop al for meget og der er garanteret nogen der har lavet det i
forvejen !!!

hvem kan et link ?

eller hvem har et galleri de gidder at sende, så blir jeg glad !!!!!

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 10-05-01 10:25

"< Devil >" <martin.ba@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> naaa... gider ikke...jeg laver 3d, så jeg gidder ikke spilde min tid
med
> photoshop al for meget.

Bruger du kun standard textures? Jeg bruger generelt _aldrig_ de
medfølgende textures (3dsmax4) i deres oprindelige form (3dsmax.mat), da
det er overdrevet tydeligt at man ikke har brugt lidt tid på at lave
sine egne bitmaps hvis man har lidt indsigt i de forskellige programmer.

Brug noget tid på Photoshop er mit råd (ligesom Thomas)! Du lærer som
nævnt også meget mere ved selv at eksperimentere med filtrene fremfor at
se eksempler på hvad de gør med deres default værdier. Der er også stor
forskel på mange af filtrene afhængigt af hvilket materiale de påføres,
så noget generelt eksempel kan man ikke vise.

Iøvrigt... vil du ikke være rar at medtage den oprindelige tekst ved
besvarelse? Det er irriterende at skulle ændre opsætning for at se hvad
du svarer på - især med et så lidt sigende subject som dette. Jeg har
taget mig den frihed at ændre det til noget man kan identificere ved
første øjekast. :)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : "

Dato : 10-05-01 14:17

Heheh...jeg kan skam godt finde ud af photoshop...før jeg lavede 3d, lavede
jeg webdesign så photoshop + filtre kan jeg næsten udenad.
Jeg er bare ekstrem dårlig til at huske navnene på filtrene. Det er sååå
trels og sidde og prøve sig igennem 5-15 sykker, inden man finder den man
skal bruge...

Jeg laver også selv textures.

Martin
/Devil fra 3dmaxer.dk