Den ka' sgu godt!
Fra : Fly Christensen

Dato : 03-08-04 18:59

Efter nu at have kørt cirka 3000 km siden vi fik Carinaen er det næsten
som om, at vi igen har fået en ny bil. Det er især indtrådt efter, at
jeg er begyndt at køre 80 km Autobahn hver dag. Den er langt mere villig
til at tage gas og accelerer langt bedre end før. Den kan endda komme
fra 120 til 160 indenfor et acceptabelt tidsrum! Det kunne den bestemt
ikke i starten. Fra 150 - 180 går det dog uendeligt langsomt. Da det er
en hastighed jeg sjældent kører, interesserer det mig dog ikke
synderligt. Disciplinen "lastbil væk - frit igen!" kan den dog ikke
klare på nær samme måde, som Sierraen kunne. I Carinaen er jeg nødt til
at geare ned, hvis der skal ske noget - den er dog også her blevet
bedre.
Konen var lige at trille en tur her i weekenden. Hendes kommentar da hun
kom tilbage:"Hvad har du gjort ved min bil?!? Den opfører sig jo som
Zimba (1), når vi skal ud og gå tur!"

Nu glæder jeg mig bare til at konen får et job, så hun har brug for sin
bil igen. Så kan jeg få mig en turbopotte, som jeg selvfølgelig skal
have chippet.

Fly

(1) Mine forældres lavbenede apparat, der i daglig tale kaldes en hund.

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 19:05

> Efter nu at have kørt cirka 3000 km siden vi fik Carinaen er det næsten
> som om, at vi igen har fået en ny bil. Det er især indtrådt efter, at
> jeg er begyndt at køre 80 km Autobahn hver dag.

Øhh, hvis man bor i tyskland så køber man da en Ferrari eller lign, de
koster da ikke mere end en alm mellemklasse bil her i dk )

--
Tom

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-08-04 20:46

> [...]
> klare på nær samme måde, som Sierraen kunne. I Carinaen er jeg nødt til
> at geare ned, hvis der skal ske noget - den er dog også her blevet

Før sommeren var min Sierra svær at få over 190 km/t på speedo, men efter
adskellige km på autobahn med 4 mand og fuld oppakning går den nu 220 km/t
på speedometret! Langtur er rigtig godt tuning. - Det skal dog siges at jeg
kørte på 98 blyfri i tyskland.
Igår kørte jeg lidt steetrace mod en bekendt i hans 512TR, selvom han
selvfølgelig vandt overbevisende, var han meget imponeret over min
Sierra(Det var jeg også selv) :)
Han sprugte i ramme alvor om jeg havde lavet noget seriøst tuning på den
mens vi havde ferie.

-M
100% RWD

Fra : Peter G C

Dato : 04-08-04 12:40

> [...]
> klare på nær samme måde, som Sierraen kunne. I Carinaen er jeg nødt til
> at geare ned, hvis der skal ske noget - den er dog også her blevet

Den trægte nok til at blive kørt varm.

> [...]
>
> Nu glæder jeg mig bare til at konen får et job, så hun har brug for sin
> bil igen. Så kan jeg få mig en turbopotte, som jeg selvfølgelig skal

Har du noget i kikkerten ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com