Efterspænde K10 topstykke
Fra : Martin Petersen

Dato : 03-08-04 18:49

Hej NG,

Kan nogen sige mig, med hvilket moment et topstykke til en Nissan Micra K10
1.2 skal spændes?

Mvh
Martin Petersen

Fra : Brian A.

Dato : 03-08-04 20:05

"Martin Petersen" <tmp@p o u n d b a n g . d k> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Kan nogen sige mig, med hvilket moment et topstykke til en Nissan Micra
K10
> 1.2 skal spændes?

Jamen, selvfølgelig da :)

Først spænder du boltene 34-39Nm i rækkefølgen angivet på flg. billede.
http://home1.stofanet.dk/axelgaard/micra.jpg
Derefter spændes de til 64-69Nm. Motoren skal køres varm, og skidtet skal
efterspændes. Efter 1000km skal de igen spændes til 64-69Nm.
Sådan fremgår det af Tolerance Data. Hvad der menes med sætningen
"Efterspændes efter varmkørsel" er jeg ikke sikker på, men jeg tolker det
som at man kører en tur så motoren bliver gennemvarm.

Håber det kan bruges!

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-08-04 18:04

> Håber det kan bruges!