Dæk af mærket Federal !!!!
Fra : Jan

Dato : 03-08-04 18:01

Hvad er jeres erfaringer med Federal dæk ? Jeg har har i sommer kæmpet
med 4 Federal dæk str. 225/45/17 type 91V super Steel 595. Efter at de
var sat på bilen, en Mercedes C220 CDI, blev der lavet en 4
punktsudmåling og justering af undervogen. Alt var godt de første 2000
km, men så begynde dækstøjen! Min mekaniker fortalte om begrebet "hæl
og tå" ikke nok med det, så var fordækkende også slidt skævt på
indersiden. Jeg har derfor i dag været forbi det lokale hjulcenter for
at få dem til at fortage endnu en 4 punktsudmålling. Der var dog ikke
noget at indvende mht. til hjulindstillingen. Nu er mit spørgsmål så,
Er Federal dæk str. 225/45/17 type 91V super Steel 595 noget "L..."
eller har jeg bare været uheldig ? Jeg ved godt at pris og kvalitet
hænger sammen, men at forskellen er så stor det kom bag på mig...

Jan

Fra : Brian

Dato : 03-08-04 18:21

Hejsa

Jan skrev:
> [...]
> indersiden. Jeg har derfor i dag været forbi det lokale hjulcenter for
> at få dem til at fortage endnu en 4 punktsudmålling.

Måske er det her, det er gået galt første gang.
Hvis du med det "lokale hjulcenter" mener en ikke-autoriseret, kan
det godt være et problem. Nogen bilmærker er lidt specielle at
4-hjuls udmåle og Mercedes er selvfølgelig en af dem

> Der var dog ikke
> noget at indvende mht. til hjulindstillingen. Nu er mit spørgsmål så,
> Er Federal dæk str. 225/45/17 type 91V super Steel 595 noget "L..."
> eller har jeg bare været uheldig ?

Et dæk slider ikke bare sig selv skævt, overhovedet ikke begge
fordæk på engang. Jeg ville nok enten drage tilbage til hjulcenteret og se
om de laver det ordentligt, få en rapport på det udførte arbejde, og så
smutte
forbi din mekaniker, og få ham til at kigge på det arbejde de har udført.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-08-04 18:26

Jan telepaterede følgende til sin PC:
> Er Federal dæk str. 225/45/17 type 91V super Steel 595 noget "L..."
> eller har jeg bare været uheldig ? Jeg ved godt at pris og kvalitet
> hænger sammen, men at forskellen er så stor det kom bag på mig...

Jeg har solgt en del Federal SS 595 og jeg har aldrig fået en eneste
reklamation...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : KubikH

Dato : 03-08-04 19:20

"Jan" <jgf@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller har jeg bare været uheldig ? Jeg ved godt at pris og kvalitet
> hænger sammen, men at forskellen er så stor det kom bag på mig...

"Hæl og tå", er en´ ting, noget lignende får man ved dårlige støddæmpere.
Fordækkene er skævslidte pga forkert sporing, eller slidte bøsninger mm. i
fortøj / styretøj.
Man skal også huske, at ændrer man dækstørrelser væsentligt, duer
standardindstillingerne ikke mere.

Mvh
Niels