Flad motor?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-08-04 23:09

Hej!

Den lidt kryptiske emnelinje dækker over, at min Escort '96 (Zetec-maskine) har
en besynderlig 'Pfffffffft'-lyd som man kan høre når man stopper motoren og i et
par sekunder derefter.

Nogen der ved hvor denne lyd kan komme fra? Selv gætter jeg på en gummislange et
sted, men hvor henne mon?

PS: Der er intet galt med motorens virkemåde (har iøvrigt lige skiftet
tændkabler :)) så det er bare en forebyggende reparation

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 23:17

> [...]
(Zetec-maskine) har
> en besynderlig 'Pfffffffft'-lyd som man kan høre når man stopper motoren

Hov...noget springer mig i øjnene..kan det være
derfor, min bremseforstærker var utæt ????
Motoren sagde nemmelig også sådan en ventil-udluftnings-fise-lyd,
lige 1½ sekundt efter motoren stod stille ???
-altså lidt den fornemmelse som når man træder
på en kickstarter, og der fiser luft ud/ind af ventilhullerne el.lign...

Den gør det ikke efter bremseforstærkeren blev skiftet !...
Bilen bremsede fremragende selv med utæt bremseforstl..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-08-04 23:28

Hej!

Olesen wrote:

> Hov...noget springer mig i øjnene..kan det være
> derfor, min bremseforstærker var utæt ????

<skumler nervøst.avi>. Det ved jeg da skisme ikke

> [...]
>
> Den gør det ikke efter bremseforstærkeren blev skiftet !...
> Bilen bremsede fremragende selv med utæt bremseforstl..

Var det så ikke i selve bremsekraftsforstærkeren utætheden var eller hvorledes?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 23:31

> Var det så ikke i selve bremsekraftsforstærkeren utætheden var eller
hvorledes?

Ork jo. Den blev skiftet og er nu lydefri.
Tænkte blot din fejlbeskr. mindede lidt om samme.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-08-04 00:01

Hej!

Olesen wrote:

> Ork jo. Den blev skiftet og er nu lydefri.
> Tænkte blot din fejlbeskr. mindede lidt om samme.

Hmm, jeg må vist ud og lytte lidt efter imorgen :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : MIC

Dato : 03-08-04 06:59

> Hmm, jeg må vist ud og lytte lidt efter imorgen :-/

Tag noget værktøj med, så du lige kan klemme slangen til br. forst. flad.
F.eks. en (bremseforstærker)fladtang
mvh MIC

---

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 15:58

> [...]
(Zetec-maskine) har
> en besynderlig 'Pfffffffft'-lyd som man kan høre når man stopper motoren

Det er da AC som står og sunder sig lidt

Bruger den kølervæske?

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-08-04 16:01

Hej!

Tom wrote:

> Det er da AC som står og sunder sig lidt

Næppe Slige sager haves sgutte :(

> Bruger den kølervæske?

Ja, ca. 4 liter*.

(* = Men der forsvinder ikke noget
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-08-04 20:45

Hej!

Nå, nu er jeg kommet så langt, at jeg endda har fået åbnet motorrummet og lyttet
lidt efter Dog blev det hurtigt da det regnede. Ja, vi har jo også haft godt
vejr i ..... 3 dage allerede :-/

Anyway, luften fiser ud et sted bag/under strømfordeleren. Kunne det mon være
det der t-stykke jeg mener at have læst om her i gruppen tidl.?

I'll know more in the moning

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-08-04 23:24

Hej!

Problemet med fiseriet er løst. Lige under strømfordeleren sidder der en 10cm
gummislange fra et alurør til motoren og denne slange var utæt. Efter der blev
monteret et lille stykke ny bensinslange er alt OK igen :)

Hvorfor sidder der iøvrigt en 20µF elektrolyt monteret på beslaget, som holder
strømfordeleren?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-08-04 05:33

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Hvorfor sidder der iøvrigt en 20µF elektrolyt monteret på beslaget, som
holder
> strømfordeleren?

Mon ikke en tidbigere ejer har forsøgt at afkoble noget af tændingsstøjen
med den?

Du ved, så man ikke bliver forstyrret af støj, når man cruiser med sit
BOMBOM anlæg

Mvh.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-08-04 22:11

Hej!

Uffe Ravn wrote:

> Mon ikke en tidbigere ejer har forsøgt at afkoble noget af tændingsstøjen
> med den?

Nope, den er original fra Ford og er monteret på ledningsnettet med eget stik og
det hele :)

> Du ved, så man ikke bliver forstyrret af støj, når man cruiser med sit
> BOMBOM anlæg

Kender jeg intet til :p)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-08-04 22:14

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Nope, den er original fra Ford og er monteret på ledningsnettet med eget
> [...]

Det kan selvfølgelig være en orignal støjkondensator, og du er sikker på at
det ikke er er tændingskondensatoren?(er ikke en elektrolytkondensator)
Dette kræver naturligvis et platinerstyret tændingsanlæg.

Mvh.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-08-04 23:11

Hej!

Uffe Ravn wrote:
> Det kan selvfølgelig være en orignal støjkondensator, og du er sikker på at
> det ikke er er tændingskondensatoren?(er ikke en elektrolytkondensator)
> Dette kræver naturligvis et platinerstyret tændingsanlæg.

Well, nu er der jo elektronisk tænding, så platiner er vel udelukket. Lytten
(eller måske kondensatoren) er iøvrigt på størrelse med en lille æske tændstikker.

--
Mvh, Kim Voss Schrader