Vudering af bil køb, Corolla XLi 92
Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 22:49

Jeg er blevet tilbudt en Corolla XLi S-series 1,3 fra 92, km 185.000, 15"
alufælge, startsp., el soltag, omdr.tæller.
Til 19.500 kr

Synet Juni 2004. og Betinget Godkendt.
09 Skærm(e) tæret/tærede- (Der skal nye side skærme for og bag)
05 Bremsepedal, vandringsreserve for lille-

Min nabo, som er lidt af ekspert på bil området og som plejer at hjælpe mig
når der skal handles bil er ikke hjemme, så jeg har lige brug for nogen
andres bil eksperters vurdering af en bil jeg vil købe.
Er den pengene værd?

Billeder kan ses i dk.binaer.motor

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 23:02

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet tilbudt en Corolla XLi S-series 1,3 fra 92, km 185.000, 15"
> alufælge, startsp., el soltag, omdr.tæller.
> Til 19.500 kr
> Er den pengene værd?

Det er nok den pris du vil se dem stå til mange steder.
Personligt, så vil jeg mene, den er ALT ALT ALT
for dyr.

Jeg blir' ikke fascineret af et par aluhjul, som
du får smidt i nakken.
Jeg blir' ikke imponeret af el-soltag,
som temmelig sikkert er ramt af rust.
Jeg ved heller ikke, hvad en omdr. tæller
skal i en 1.3 liters bil. Hvad har man så tilbage ?

Den røde farve ser heller ikke for køn ud,
og så er der jo al rusten ved skærmkanterne,
og HELT SIKKERT også andre steder.

Inden bilen står rigtig flot, så er den nu
så dyr, du burde kunne finde alternativer,
som er væsentlig mere interessante.

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 23:13

> Inden bilen står rigtig flot, så er den nu
> så dyr, du burde kunne finde alternativer,
> som er væsentlig mere interessante.

Hvad vil du mene prisen skulle være, jeg har selv tænkt på 17.000 kr.
Nu er jeg bare blevet vild med de Corollaer

Carsten

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 23:20

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Hvad vil du mene prisen skulle være, jeg har selv tænkt på 17.000 kr.
> Nu er jeg bare blevet vild med de Corollaer

Var den nysynet, fejlfri iøvrigt, og kunne du køre
2 år uden de store rep.udgifter, bremser mv.,
så ville jeg mene 15-17.000 nok nærmere
var prisn, ja.

(men det ville jeg stadig ikke selv gi') *S*

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 23:36

> Var den nysynet, fejlfri iøvrigt, og kunne du køre
> 2 år uden de store rep.udgifter, bremser mv.,
> så ville jeg mene 15-17.000 nok nærmere
> var prisn, ja.
>
> (men det ville jeg stadig ikke selv gi') *S*

Den er blevet betinget godkendt med følgende fejl
09 Skærm(e) tæret/tærede-
05 Bremsepedal, vandringsreserve for lille-

Det er som udgangspunkt bare en bil for de næste 2 år.

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 23:40

> Den er blevet betinget godkendt med følgende fejl
> 09 Skærm(e) tæret/tærede-
> 05 Bremsepedal, vandringsreserve for lille-
>
> Det er som udgangspunkt bare en bil for de næste 2 år.

Betinget...så måtte du køre videre i 2 år ?
Alligevel er det 10.000 kr årligt du smider efter den,
det er ikke sikkert du får den synet uden større
udgift næste gang.

Fra : Jan Hansen

Dato : 02-08-04 23:42

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse
> Den er blevet betinget godkendt med følgende fejl
> 09 Skærm(e) tæret/tærede-

Hvorfor bliver den betinget godkendt på grund af en rusten skærm ?

Skærmen er da ikke bærende ? Der er heller ingen skarpe kanter ?

Fra : Basil

Dato : 03-08-04 05:55

> [...]
> 09 Skærm(e) tæret/tærede-
> 05 Bremsepedal, vandringsreserve for lille-
>
> Det er som udgangspunkt bare en bil for de næste 2 år.

Jeg købte en Suzuki Swift 1.6 GLS for et år siden, med samme udgangspunkt,
for kr. 12k og den var synet dagen før.
Den har jeg ikke fortrudt !!!
Jeg tror du skal kigge lidt mere, selvom en Corolla er en superbil, så
bliver de prissat højere end de værd.
Jeg har ikke set billederne, men kan forstå at den har nogen fejl og
mangler, dem er der ingen grund til at du får med.
Søg på bilbasen.dk og find en der ser bedre ud på papirene.
Kai

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-08-04 07:29

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse
> Billeder kan ses i dk.binaer.motor

Mit generelle indtryk af bilen ud fra billederne:

- Den ser *slidt* ud!
- Ikke videre velholdt
- Har alle de normale ruststeder (bl.a også under bagruden, ser det ud til -
så tjek også lige tårnene)
- Den står da vist kun på 14" på billederne
- og meget mere

Andet kan findes til samme penge! Led :D

\Mandal

Fra : _Carsten_

Dato : 03-08-04 07:41

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Den står da vist kun på 14" på billederne
> - og meget mere
>
> Andet kan findes til samme penge! Led :D

Den har fået lavet tårne.
Ja den er noget mat i lakken og de skræmme ser ikke pæne ud, der skal nok
bruges et par 1000 kr. for at udbedre det.

Hvad vil du vurder den til?

Carsten

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-08-04 09:12

> Hvad vil du vurder den til?

Det er svært at sige, uden at have set bilen "live". Jeg har selv haft
Corolla 1.3 XL (uden i) og var egentlig meget tilfreds.

Man skal selvfølgelig ikke "kun" gå efter udseendet. Hvordan ser det ud med
sliddele? Er der skiftet noget indenfor det sidste år?

Personlig vurdering: 12 - 14k

\Mandal

Fra : _Carsten_

Dato : 03-08-04 14:06

> [...]
med
> sliddele? Er der skiftet noget indenfor det sidste år?

Nu har jeg købt den, 17.000 kr.
Det tog mig godt 3 timer med bus og tog at kommer op til Møn hvor den stod,
så jeg var ikke meget for at gå tom hændet tilbage, for så var det nye 3
timers tur den anden vej

Kabinen er pæn, der mangler en hattehylde, men den må jeg se om jeg kan
finde.
Tårne er lavet hos Toyota.
Motor ser fin ud, den køre også godt og der er holdt mange services.
Jeg skal i gang med at se kontrolbogen i gennem nu og de kviteringer for det
som er lavet i tiden løb.

Carsten

Fra : Poul Frosch

Dato : 03-08-04 16:24

Jeg kan fortælle dig at jeg lige har købt en magen til, bare en
90'er. men den er ny i stand sat, så der er ingen rust. som er ny
synet. og den har jeg givet 15.000 for, så der er lidt at samme
line med, men jeg syntes selv at den var billi, efter den stand
den er i.......

Fra : _Carsten_

Dato : 03-08-04 16:35

"Poul Frosch" <kong-frosch@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synet. og den har jeg givet 15.000 for, så der er lidt at samme
> line med, men jeg syntes selv at den var billi, efter den stand

Ja jeg har set flere 90 til den pris også til 13.500 som jeg desværre gik
glip af.
Der skal laves lidt rust på skærme og den er blevet mat af solen, men
kåbinen er flot og det er så en af de der "luxus" Toyota kabine.
Så har den så også EFI (Elektronisk Benzin Indsprøjtning)

Carsten