/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bliver meget varm
Fra : - STAN -


Dato : 02-08-04 16:25

Hejsa i gruppen..............


Jeg ville lige høre om der var nogen hér, som kunne have et godt bud på hvad
der kunne være galt med min bil.

Jeg har en OPEL KEDETT 1.8 i
Årg. 1990
231.000 km


Problemet er så at den ALT for hurtigt bliver ret varm.
Bare ved kørsel på motorvej (130 - 140 km/t) bliver motoren varm, dvs. et
godt stykke over middel.
Jeg har derfor tappet lidt af olien af, samt efterfyldt kølervæske (ca. 1/4
L)

Hvis i har et godt bud på hvad der kunne være galt, så skriv
endelig..................

På forhånd MANGE TAK.

Mvh.: Stefan



 
 
alexbo (02-08-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 02-08-04 16:38


"- STAN -" skrev

> Bare ved kørsel på motorvej (130 - 140 km/t) bliver motoren varm, dvs. et
> godt stykke over middel.

Når du skriver sådan, går jeg ud fra at den kan holde en normal temp. ved
lavere hastigheder
I så fald ville jeg mistænke køleren for at være defekt.

mvh
Alex Christensen



Olesen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-08-04 16:52


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:celnbg$1j94$1@news.cybercity.dk...
>
> "- STAN -" skrev
>
> > Bare ved kørsel på motorvej (130 - 140 km/t) bliver motoren varm, dvs.
et
> > godt stykke over middel.

Hvis middel er normal, så er et stykke over middel normalt,
men nu skriver du et 'godt' stykke, hvor meget er det lige over ?

Prøv at hamre derudaf et kvarters tid, køre ind på en rasteplads
og se om den blir' unormal varm. Gør den dêt, så få
køler mv. checket efter. Det kan sikkert gøres ret billig.
Han skifter nok termostaten og så er du kørende igen.



Kong Kent (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 02-08-04 17:29

> Han skifter nok termostaten og så er du kørende igen.

Ja, enten dét eller som alexbo skrev så er det køleren. Havde selv det
problem med min gamle Camry ('84), og den blev også altid varm når jeg kørte
lange ture (sjovt nok). Det var bare lige en ny køler, en time med beskidte
fingre, og så var vi kørende igen. Uanset om det er køler eller termostat,
burde det ikke være nogen stor udgift på nævnte model.

--
mvh

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk



Ukendt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-04 17:22



> Hvis i har et godt bud på hvad der kunne være galt, så skriv
> endelig..................

På fruens kadett var det den elektriske termostat til blæseren som var
defekt. Det tager ca 4.32 minutter at skifte den selv incl. pauser.

--
Tom



Elbarto (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 02-08-04 17:35


"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:410e5cd7$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa i gruppen..............
>
>
> Jeg ville lige høre om der var nogen hér, som kunne have et godt bud på
hvad
> der kunne være galt med min bil.
>
> Jeg har en OPEL KEDETT 1.8 i
> Årg. 1990
> 231.000 km
>
>
> Problemet er så at den ALT for hurtigt bliver ret varm.
> Bare ved kørsel på motorvej (130 - 140 km/t) bliver motoren varm, dvs. et
> godt stykke over middel.
> Jeg har derfor tappet lidt af olien af, samt efterfyldt kølervæske (ca.
1/4
> L)
>
> Hvis i har et godt bud på hvad der kunne være galt, så skriv
> endelig..................
>
> På forhånd MANGE TAK.
>
> Mvh.: Stefan
>
>

Efter som det er en opel ville jeg starte med at fjerne termostaten
Plejer at hjælpe. Ihvertfald på de 3 vi har haft i familien

Elbarto Simpsoniac



Ukendt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-04 20:58

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:celqmg$1mu3$1@news.cybercity.dk...
>
> Efter som det er en opel ville jeg starte med at fjerne termostaten

I mine ører lyder det helt tosset. Der må da være en grund til at Opels
ingeniører har anbragt den der i konstruktionen.

Mon problemet var et ganske andet?

Mvh
Claus



Ukendt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-04 21:05



> > Efter som det er en opel ville jeg starte med at fjerne termostaten
>
> I mine ører lyder det helt tosset. Der må da være en grund til at Opels
> ingeniører har anbragt den der i konstruktionen.

Tja det bliver i hvert fald ikke særlig hurtigt varmt i bilen om vinteren
uden termostat og bilen bruger ekstra benzin fordi den skal køre med choker
hele tiden.

--
Tom



Elbarto (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 03-08-04 00:03


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:410e9e62$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > > Efter som det er en opel ville jeg starte med at fjerne termostaten
> >
> > I mine ører lyder det helt tosset. Der må da være en grund til at Opels
> > ingeniører har anbragt den der i konstruktionen.
>
> Tja det bliver i hvert fald ikke særlig hurtigt varmt i bilen om vinteren
> uden termostat og bilen bruger ekstra benzin fordi den skal køre med
choker
> hele tiden.
>
> --
> Tom
>
>

Uddeler bare af de erfaringer jeg har haft med opler og vi har ALDRIG haft
termostaten i om sommeren ganskesimpelt umuligt at køre med campingsvogn
ellers så jeg ville nu prøve den og ikke bare sige at det må være noget
andet .. PRØV DET DOG FFS
EVT kunne det tænkes at der skulle en ny termostat til og det vile man jo
finde ud af ved at fjerne den gamle og køre uden et stykke tid
Spørg en opel mekker han ville sikkert sige det samme med en gammel opel
faktisk ved sådan en vi fik det af vide af en tysk opel mekker da dytten
kogte over for 117. gang på vej mod frankrig

Elbarto Simpsoniac



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste