Fjerne klister rester fra plastik - hvorda~
Fra : Frank Sørensen

Dato : 01-08-04 22:06

Hey

Hvad kan jeg bruge for at fjerne nogle gamle lim/klister rester der sidder
på højre side af midter konsollen i min bil?

Kravet er bare at det ikke må misfarve eller på anden måde ødelægge
plastikken bagved.

Mvh
Frank Sørensen

Fra : Aksel

Dato : 01-08-04 22:43

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*HULABULA*adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på højre side af midter konsollen i min bil?
>
> Kravet er bare at det ikke må misfarve eller på anden måde ødelægge

Du kan sikkert opløse limen med lampeolie.

Hilsen Aksel

Fra : Basil

Dato : 02-08-04 06:56

> [...]
> sidder på højre side af midter konsollen i min bil?
>
> Kravet er bare at det ikke må misfarve eller på anden måde ødelægge

Alt afh. af limtypen !!!
De fleste kontaktlim'er kan tages med rensebenzin, og hvis det ikke er
skrapt nok, så kan Acetone tage næsten alt lim.
Jeg ved ikke om det ødelægger plasten, har svært ved at tro det, men prøv
evt. på et mindre synligt sted først.
Kai

Fra : Erik Panduro

Dato : 02-08-04 10:43

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrapt nok, så kan Acetone tage næsten alt lim.
> Jeg ved ikke om det ødelægger plasten, har svært ved at tro det, men prøv

Vær meget forsigtig med Acetone, det æder næsten alt - også plastic.
Erik

Fra : Henrik W

Dato : 03-08-04 20:59

Frank Sørensen wrote:
> Hvad kan jeg bruge for at fjerne nogle gamle lim/klister rester der sidder
> på højre side af midter konsollen i min bil?

Prøv med en Würth Industrirens spray. Spray det på, gnub det ind med en
finger, spray evt. lidt igen og gnub lidt mere, så skulle det være til
at tørre af med en klud.

> Kravet er bare at det ikke må misfarve eller på anden måde ødelægge
> plastikken bagved.

Prøv at sprøjte det på et sted, der ikke er synligt først. Har dog
aldrig selv set det misfarve noget.

--
/Henrik W
"The difference between stupidity and genius is that genius has its