VW/Skoda (VAG 1,4 TDI eller 1,9 TDI)
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 16:13

Skoda Fabia sælges med 1,4 TDI og 1,9 TDI, hvor jeg selv har prøvekørt
1,9'eren som er særdeles kraftig.

Er der nogen der har erfaringer med 1,4'eren og vil den virke meget sløv i
forhold til 1,9'eren?

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 01-08-04 21:16

> Er der nogen der har erfaringer med 1,4'eren og vil den virke meget sløv i
> forhold til 1,9'eren?

1,4'eren har jeg selv prøvekørt inden jeg købte 1,9'eren i stedet. Den er
vel egentlig ikke ekstremt sløv, den har bare en underlig lyd pga. de 3
cylindre, og i forhold til 1,9'eren er den bestemt noget bovlam. Den skulle
være lidt mere økonomisk, men jeg har over de sidste 4000 km ifølge
kørecomputeren brugt 4,6 l/100km så jeg skal vel ikke klage.

Min er iøvrigt til salg hvis du skulle være int.

Fabia 1,9 tdi Comfort Combi, 12000 km
Første indreg. feb. 2004
Sortmetal
Fartpilot
Aft. træk
Tagrælinger
Longlife service ( 50000 km )
Pris 195.000,-

Ring på 61 26 10 76 hvis du er int.

Mvh
Mikkel

Fra : KASO

Dato : 02-08-04 08:51

"Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være lidt mere økonomisk, men jeg har over de sidste 4000 km ifølge
> kørecomputeren brugt 4,6 l/100km så jeg skal vel ikke klage.

Har prøvet en tur i nogle venners 1.4 TDI Polo. Den kørte fint og føltes
absolut ikke sløv. De kører uden anstrengelser 25 km/l - det lyder egentlig
OK (og jeg har ikke indtryk af, at der er tale om "morfarkørsel"). 1.9 er
utvivlsomt "sjovere" - men jeg ville absolut ikke afskrive den lille motor.

Fra : Jan Vennike

Dato : 03-08-04 04:42

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> OK (og jeg har ikke indtryk af, at der er tale om "morfarkørsel"). 1.9 er
> utvivlsomt "sjovere" - men jeg ville absolut ikke afskrive den lille

Jeg har selv en Lupo 1.4 TDi, som absolut ikke er sløv - den kan lave nogen
temmelig hurtige overhalinger og har snydt en del Brian'er nogen gange.

Men nu vejer en Lupo altså også 100 kg mindre end en Fabia og de gange hvor
jeg har haft en eller flere pasaagerer med, er den så absolut ikke vaks.

Så hvis jeg skulle vælge i dag, ville jeg tage en Fabia 1.9 TDi. Da jeg
købte min Lupo for 3 år siden, var der ligesom ikke rigtig nogen andre
småbiler, med en rimelig kvik dieselmotor, som også kunne køre langt på
literen - det har ændret sig siden, heldigvis.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me