radio og modtagelse
Fra : cbr1k

Dato : 01-08-04 13:32

Har lige købt en kenwood rds radio i stedet for std. monteret blaupunkt til
min skoda.

Meeeeeen :
Før kunne jeg kun tage lokalradio og ikke P1+P4 som jeg gerne ville.
Nu kan jeg intet tage (vi bor LANGT ude på landet).

Intet problem når vi nærmere os civilisationen dog...

Mit spørgsmål er nu : Jeg VIL kunne tage P1+P4 hvor jeg bor. Hvordan finder
jeg den radio der tager bedst i område med dårligt signal ?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-08-04 13:48

cbr1k wrote:

> [...]
Jeg tror nu nærmere at problemet er med din antenne end det er
din radio.

mvh
Henning

Fra : ///JJ

Dato : 01-08-04 15:20

cbr1k wrote:
> [...]
>

> Mit spørgsmål er nu : Jeg VIL kunne tage P1+P4 hvor jeg bor. Hvordan
> finder jeg den radio der tager bedst i område med dårligt signal ?

Nu skriver du ikke om din tidligere radio var en radio i mono med analog
kanal-indstilling osv., men et godt gammelt trick er at indstille radioen
til kun at modtage i mono - det gør at du ofte kan tage kanaler som en
digital radio vil springe hen over fordi den mener kvaliteten er for dårlig
til at du gider høre på det.

Ellers vil jeg anbefale dig at få kigget på din bil-antenne - helt fra
pinden til ledning og stikket til din radio. Du skal dælme på langt ude
(eller nede) for ikke at kunne tage DR :)

///JJ

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-04 16:59

"cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige købt en kenwood rds radio i stedet for std. monteret blaupunkt
til
> min skoda.

Der er probs. med forsyningsspændingen til antenne-forstærkeren i VAG.biler.
Det foresvæver mig at netop Kenwood er et af de ramte mærker,der findes
tilbehør i handlen til at løse det.

Fra : Rasmus

Dato : 02-08-04 08:55

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
VAG.biler.
> Det foresvæver mig at netop Kenwood er et af de ramte mærker,der findes

Køb en signalforstærker og monter. Det gjorde jeg, og det gav ca 25% mere
signal. De fås i div. billistbutikker.