Hvorfor har Dodge Avenger kun 4 cyl?
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 31-07-04 20:50

Jeg har en ven der er islænding - han har en (har jeg ligesom gættet mig
frem til) Dodge Avenger 2.0 med turbo og intercooler. Jeg har aldrig fået
spurgt så meget ind til bilen, men har da fundet ud af det er en 2.0 og at
den har ca. 250 hk. Efter lidt søgning på nettet, kan jeg se at den kun fåes
i 2,0 og 2,5 V6 udgaver. - Er der nogen logisk forklaring på dette? Jeg
troede da at alle amerikanerbiler kunne fåes med V8 motor. Er det en speciel
europæisk model? Iøvrigt er den ikke videre økonomisk. Den bruger imellem 20
og 50 liter pr. 100 km (!!!!!) - og så er den på islandske plader :)

/Kasper Hansen

Fra : Olesen

Dato : 31-07-04 20:56

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
20
> og 50 liter pr. 100 km (!!!!!) - og så er den på islandske plader :)

Sidder og 'sammenligner' med LUPO 3L.

Dvs. den løber lagt under 3 km. literen ??
Det lyder ulogisk af en 2.0, iltapparat eller ej.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 31-07-04 21:44

> Sidder og 'sammenligner' med LUPO 3L.
>
> Dvs. den løber lagt under 3 km. literen ??
> Det lyder ulogisk af en 2.0, iltapparat eller ej.

Jeg har lige fundet ud af at det en Eagle Talon i stedet for en Avenger. Den
er vist født med iltapparat og IC, men er så modificeret til yderligere ca.
50 hk.
Han har haft den i 6 år, så han burde vide hvad han snakker om. Han siger at
han har tømt tanken (50 liter) på 100 km. Men ja, det lyder vildt.

/Kasper Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-04 22:22

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
news:410c0470$0$215> Han har haft den i 6 år, så han burde vide hvad han
snakker om. Han siger at
> han har tømt tanken (50 liter) på 100 km. Men ja, det lyder vildt.

Nåååeee...det er straks noget andet. D.v.s. at han har kørt 2
km/l......sgutte meget.

M.v.h.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 01-08-04 03:55

> Nåååeee...det er straks noget andet. D.v.s. at han har kørt 2
> km/l......sgutte meget.

Nej det er ikke noget andet - det var det jeg skrev med de 50l / 100km - men
det er jo også underordnet. Det jeg ville vide, var bare om det var en
særligt europæisk model, siden den "kun" havde 4 cyl...

/Kasper Hansen

Fra : Brian M

Dato : 01-08-04 11:50

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote in message news:<410c5b85$0$317$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
> det er jo også underordnet. Det jeg ville vide, var bare om det var en
> særligt europæisk model, siden den "kun" havde 4 cyl...

De har skam lavet modeller der kun kan fåes med 4cyl, helt tilbage til
først i 70`erne. F.eks Ford Pinto og Chevrolet Vega.

Der sker skam også udvikling (afvikling) i USA inden for biler. Nu om
dage har de masser af modeller som ikke fåes med V8. Bilerne derovre
er krympet og de er begyndt at tænke på økonomi... især efter at de
har opdaget at benzin kan koste mere end 2 kr literen!!!! ..de bliver
helt paniske ved tanken.

Det er vist ved at være en forældet tankegang at en amerikaner er en
stor flyder med stor V8. Men de har stadig deres egen måde at lave
bilerne på. Bl.a de store afstande de har, gør at de stadig tænker
meget i komfort, aut.gear, AC og den slags.

...og f.eks en Chevrolet Astrovan, den model kender du sikkert, der
køre masse af den slags kassevogne i DK. Den fåes ikke med noget
større end V6...4.3L,ha ha!