Dagens konkurrence - Hvor langt på literen~
Fra : Henrik B.

Dato : 30-07-04 12:14

Hej guys'n'gails....

Var lige en tur i Sverige i går - ka' i gætte hvor langt jeg kørte på
literen?

Turen var: Fredericia - Göteborg - Fredericia. Ialt 1000,9 km.
Hele turen blev kørt på fartpilot. Den stod 95% af tiden på 120 km/t. Eneste
afvigere var ved Øresund, et vejarbejde på 10 km. lige nord for Malmø,
kørsel i Göteborgs udkant. Kørsel i Halmstads udkant, 15 minutters stop'n'go
på motorvejen ved Solrød og så lige lidt kørsel i Odense. Men som sagt 95%
var motorvej med 120 km/t.
Klima-anlægget var på 60% af turen.

Bilens data: Saab 9000 2,3 Turbo - 207 Hk/370 Nm. Vægt ved turens start, ca.
1600 kg. Og på hjemturen ca. 100 kg mere.

Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-07-04 12:19

Henrik B. wrote:
> [...]
> 1600 kg. Og på hjemturen ca. 100 kg mere.
>
> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

15.3km/L den lavede jo næsten ikke noget!

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 30-07-04 12:23

> [...]
ca.
> 1600 kg. Og på hjemturen ca. 100 kg mere.
>
> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

95 % af 1000 km er 950 km, så tror du ikke det er lige lidt i overkanten.
Jeg kender godt odense, og man kommer ikke ret meget rundt i Odense på 50
km. Skal vi så samtidig lægge Øresund, et vejarbejde, Gøteborg, Halmstad og
stop'n'go trafik sammen med Odense så er 50 km forsvindende lidt. Jeg vil
påstå at det nok nærere drejer sig om 80-85 % af turen, uden at have været
med.

Nå men det var så noget helt andet .. et slag på tasken for den er vel lige
på 12,6 km på literen.

Jesper

Fra : Henrik B.

Dato : 30-07-04 12:57

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@UPSpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:410a2f80$0$35884$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> påstå at det nok nærere drejer sig om 80-85 % af turen, uden at have været

Så 94% da. Nej, faktisk var det så meget af turen der var motorvej.

M.v.h.

Fra : NB

Dato : 30-07-04 12:25

11,5 km/l

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-07-04 12:28

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej guys'n'gails....
>
> Var lige en tur i Sverige i går - ka' i gætte hvor langt jeg kørte på
> literen?

12,1 km/l

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 12:31

> [...]
stop'n'go
> på motorvejen ved Solrød og så lige lidt kørsel i Odense. Men som sagt 95%

120 gennem betalingsanlæget på storebælt er da også noget

--
Tom

Fra : Mureren

Dato : 30-07-04 12:45

> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

14,2 km/l

Mvh.
Mureren

Fra : tmimport

Dato : 30-07-04 12:45

du har vel kørt 14,2 pr liter

mvh Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-07-04 13:07

> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

10.6

Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-07-04 13:09

Henrik B. wrote:

> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

12,8 km/l.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Torben E

Dato : 30-07-04 13:32

> [...]
ca.
> 1600 kg. Og på hjemturen ca. 100 kg mere.
>
> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

14.1.

Torben E

Fra : bme

Dato : 30-07-04 13:38

> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

13,5

/bo

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-07-04 14:41

14,3 km/l

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : TGD

Dato : 30-07-04 15:09

> Hej guys'n'gails....
>
> Var lige en tur i Sverige i går - ka' i gætte hvor langt jeg kørte på
> literen?

13,8 km

Fra : Niels Skaaning

Dato : 30-07-04 19:22

> [...]
ca.
> 1600 kg. Og på hjemturen ca. 100 kg mere.
>
> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

Jeg var i Tyskland i dag i Xantiaen og det blev til ca. 10 km/l og det er en
3-liters med automat, så din har vel gået 11,2 km/l.

NS

Fra : Christian S

Dato : 31-07-04 09:46

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej guys'n'gails....
>
> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

14.4 km/L

Mvh
Christian S

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 11:33

> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

11,9 el. 12,5 ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-04 13:10

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> 11,9 el. 12,5 ;)

Øøøhhh, hvorfor enten eller? Nu må du bestemme dig.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 13:16

> "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Øøøhhh, hvorfor enten eller? Nu må du bestemme dig.

Det er fordi, at en af firmabilerne (Saab 95 2,0T) går der i mellem når den
bliver kørt som du skriver... Så var jeg jo hurtig, jeg tænkte enten går den
længere, eller også gør den ikke! :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-04 13:39

> [...]
den
> bliver kørt som du skriver... Så var jeg jo hurtig, jeg tænkte enten går

Så dit bud er?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 13:46

> "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> den
> den
>
> Så dit bud er?

12,1! :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-08-04 13:27

Har du fået regnet ud hvad resultatet er? Ellers ender det jo med at blive
månedens konkurrence og ikke dagens.

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 13:36

> Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal efter kommaet.

1000,9 km på 80,13 ltr. benzin = 12,49

Vinderen er: Jesper Jacobsen med 12,6.

Faktisk havde Bjørn det rigtige med 12,5 men valgte at sætte det til 12,1 i
stedet.

M.v.h.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 01-08-04 16:14

> [...]
>
> Vinderen er: Jesper Jacobsen med 12,6.
>
> Faktisk havde Bjørn det rigtige med 12,5 men valgte at sætte det til 12,1

Hvor stor er måleusikkerheden så?

NS

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 16:18

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:410d0837$0$35882> > > Hvad har jeg kørt på literen - med én decimal
efter kommaet.

> Hvor stor er måleusikkerheden så?

Den samme som der altid regnes med i disse udregninger.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 08:45

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:410ce3a2$0>
>Faktisk havde Bjørn det rigtige med 12,5 men valgte at sætte det til 12,1 i
> stedet.

Satans! :)

--
Mvh Bjørn,