Svag ladelampe
Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 19:42

Min ladelampe lyser ganske ganske svagt i normal
jævn tomgang, gives en anelse gas, fader den ud.
Batteriet virker samtidig lidt halvfladt...

Er det en dårlig stelforbindelse, lader, eller
et batteri, som ikke tar' mod strøm eller...

Dên MÅ i ku' svare på, hvad den mest typiske
årsag kunne være..

(jeg skal til tyskland i morgen, så
det var jo rart at ku' komme helt ned/hjem)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-07-04 19:47

> Dên MÅ i ku' svare på, hvad den mest typiske
> årsag kunne være..

Generatorrem for slap ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 19:56

> Generatorrem for slap ?

Lige skiftet sammen med tandremmen.

Lige efter jeg opdagede den lyste svagt, hørte
jeg en svag, men lettere tydelig omdrejningsafhængig
hyletone, selvom radioen var slukket..;o/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-07-04 20:50

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev

> Lige skiftet sammen med tandremmen.
>
> Lige efter jeg opdagede den lyste svagt, hørte
> jeg en svag, men lettere tydelig omdrejningsafhængig
> hyletone, selvom radioen var slukket..;o/

Så er det nok en af dioderne der er gået.

Mvh.

Fra : Jens-Ole H .Møgelmos~

Dato : 28-07-04 22:16

Find en "ny" generator hos en ophugger.. De giver som regel 3 måneders
garanti oven i en billig pris..

Mvh. Jens-Ole

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-04 09:50

"Jens-Ole H .Møgelmose" <birgittejens-ole@email.dk> skrev i en meddelelse
> Find en "ny" generator hos en ophugger.. De giver som regel 3 måneders
> garanti oven i en billig pris..
>
> Mvh. Jens-Ole

Ladelampen i min ex 205 begynte også at lyse svagt, det blev værre og værre,
ig til sidst ladede den slet ikke. Kuren var en gang nye kul, som kostede ca
30,- og det tog ca ½-1 time at få skiftet hos en autoelektronikker. Jeg
havde selv afmonteret generatoren, og kom med den i hånden.

Fra : Olesen

Dato : 30-07-04 10:24

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 30,- og det tog ca ½-1 time at få skiftet hos en autoelektronikker. Jeg
> havde selv afmonteret generatoren, og kom med den i hånden.

Ja, dêt var sq billigt..
Hvad beløb det sig til ALT incl. ?
-Løn, kul, tændvædske mv. ? *S*

Fra : Rasmus

Dato : 28-07-04 19:56

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> Batteriet virker samtidig lidt halvfladt...
>
> Er det en dårlig stelforbindelse, lader, eller
> et batteri, som ikke tar' mod strøm eller...

.....dårlig forbindelse eller tæt på nedslidte kul i generatoren.

mvh
Rasmus

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-07-04 21:40

Hej

Tjek din stelforbindelse fra generator. Det kan være årsagen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 22:01

> [...]
> årsag kunne være..
>
> (jeg skal til tyskland i morgen, så
> det var jo rart at ku' komme helt ned/hjem)

Gjorde den også i min første sierra for nogle år siden. Jeg valgte at køre
alligevel og pludselig lyste lampen med fuld styrke omkring Dusseldorf. Jeg
var nødtvunget til at køre 300 Km på det opladte batteri og med alt andet
el. slukket.
Næste dag ved Ford prøvede de at skifte kul, det hjalp ikke, så skiftede de
dioder og ladekredsløb, det hjalp heller ikke. Det endte med at jeg fik en
ombytningsgenerator incl. montage for 1000 Kr.

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-07-04 22:25

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> [...]
> dioder og ladekredsløb, det hjalp heller ikke. Det endte med at jeg fik en
> ombytningsgenerator incl. montage for 1000 Kr.

Hmm. så også på mærkevareværkstederne anvender man "amerikansk fejlfinding"
*suk*

Mvh.