Ny/nyere bil med automatgear
Fra : David Holm

Dato : 28-07-04 11:12

Hejsa

Idet min kone har et mindre handicap skal vi have en bil med
automatgear. Så vidt vi har fået at vide giver kommunen et tilskud på
20.000 kr til automatgearet såfremt vi vælger en bil der er under 2 år
gammel.

Vi har kigget på mange forskellige mærker men har primært kig på Citroen
C3 (evt. nyere brugt) og Hyundai Getz (ny).

Er der nogen der kan anbefale andre alternativer?
Bilen skal helst holde sig under 200.000 kr. Sikkerhed og benzin/diesel
forbrug prioriterer vi højt.

Jeg har forgæves forsøgt at finde en crash test på Hyundaien... Er der
nogen der kender gode steder ud over euroncap?

Tak

David

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-04 11:18

"David Holm" <wormiefjern@alberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale andre alternativer?
> Bilen skal helst holde sig under 200.000 kr. Sikkerhed og benzin/diesel

Toyota Yaris. Økonomisk og god sikkerhed.

> Jeg har forgæves forsøgt at finde en crash test på Hyundaien... Er der
> nogen der kender gode steder ud over euroncap?

Tror ikke at den er crashtetestet. Og hvis den var, kunne det alligevel være
lige meget.

M.v.h.

Fra : David Holm

Dato : 28-07-04 11:22

> Toyota Yaris. Økonomisk og god sikkerhed.
Den har vi været ud at prøve og umiddelbart synes ingen af os at den var
pengene værd... Den ender på omkring 175.000 når man har fået
automatgear, metallak osv. Endvidere synes jeg at sædet var alt for
højt. Jeg følte nærmest at jeg fik tag og bakspejl i hovedet på trods af
at jeg ikke er særlig høj (174 cm)

mvh

David

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-04 11:28

> [...]
> automatgear, metallak osv. Endvidere synes jeg at sædet var alt for
> højt. Jeg følte nærmest at jeg fik tag og bakspejl i hovedet på trods af

Det at sædet er højt er rart. når man skal ind og ud. Og det med du får
taget i hovedet kan jeg ikke forstå. Jeg er 190 cm og har ikke denne
følelse.

Men faktum er, at den er vældig økonomisk og meget sikker.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-07-04 11:43

David Holm wrote:

> [...]
> automatgear, metallak osv. Endvidere synes jeg at sædet var alt for
> højt. Jeg følte nærmest at jeg fik tag og bakspejl i hovedet på trods af

Stillede du sædet ordentligt?

En bekendt har een (verso) og han er 185 og sidder fint.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Deaster

Dato : 28-07-04 11:47

> [...]
> automatgear, metallak osv. Endvidere synes jeg at sædet var alt for
> højt. Jeg følte nærmest at jeg fik tag og bakspejl i hovedet på trods af

Mærkeligt, jeg er 193cm høj og sidder faktisk ret fornuftigt i Yarissen.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 11:50

> Mærkeligt, jeg er 193cm høj og sidder faktisk ret fornuftigt i Yarissen.

Som nævnt tidligere så er der forskel på mennesker. Nogle har lange ben og
en kort krop og andre det modsatte.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-07-04 12:05

Tom wrote:

> Som nævnt tidligere så er der forskel på mennesker. Nogle har lange ben og
> en kort krop og andre det modsatte.

Joe jae, og har man en meget udtalt ende kan man for den sags skyld
være 120cm høj og stadig rage imod loftet ;)

Nå men det er jo derfor man skal prøve først.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-07-04 13:13

> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale andre alternativer?
> Bilen skal helst holde sig under 200.000 kr. Sikkerhed og benzin/diesel

Jeg købte en helt ny C3 HDi SensoDrive i April, og den er jeg utroligt
tilfreds med. Selvom SensoDrive ikke er ægte aut. gear, fungerer det i
praksis på samme måde. Jeg kører ca. 50.000 km årligt, og komforten er
alletiders. Man sidder højt, men har masser af luft over hovedet, grundet
den runde form. Det giver et rigtigt fint overblik. Jeg har valgt min i en
Elegance model (m. aircon osv), og den løb op i 206.000 alt inkl. Det var
dog efter en rabat på ca. 15.000 kr (leasing). Hvis i køber en i benzin og
evt. i Prestige modellen, burde i kunne komme ned omkring 175.000. Måske
mere - jeg har ikke lige tjekket priser.
Hvis i ikke allerede har prøvet en, synes jeg at i skulle få en prøvetur. Nu
ved jeg ikke hvilket handicap din kone lider af, men den er desuden med
elektrisk servo, hvilket gør at den er utroligt nem at dreje ved lav
hastighed, men alligevel yder masser af modstand ved motorvejshastighed.

/Kasper Hansen

Fra : David Holm

Dato : 29-07-04 13:38

> Jeg købte en helt ny C3 HDi SensoDrive i April, og den er jeg utroligt
> tilfreds med.
> SNIP
Ja vi var ude at prøve en C2 men blev enige om at den blev for lille og
den kunne desværre heller ikke fåes med 5 døre. Derfor er vi mest stemt
for en nyere brugt C3 med automatgear/sensodrive såfremt den er til at
få når vi skal ud og købe bil... (Det bliver formentlig først til
foråret idet min kone lige skal tage kortet først).

Vi vil imidlertid gerne prøve lidt forskelligt så vi har et indtryk af
hvilket muligheder der er og mangler derfor andre alternativer ud over
Hyundia Getz/Toyota Yaris.

mvh

David

Fra : Deaster

Dato : 29-07-04 13:41

> [...]
>
> Vi vil imidlertid gerne prøve lidt forskelligt så vi har et indtryk af
> hvilket muligheder der er og mangler derfor andre alternativer ud over

VW Lupo/Polo hvis det gerne må være brugt.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Deaster

Dato : 29-07-04 13:42

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> "David Holm" <wormiefjern@alberg.dk> skrev i en meddelelse

> VW Lupo/Polo hvis det gerne må være brugt.

Og Daewoo Kalos kan jeg se.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Bent

Dato : 28-07-04 14:07

Jeg vil foreslå en ny Toyota Yaris med aut.gear til 192753,00 kr!!
Mvh
Bent

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.162.231.11)

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 21:52

> Jeg vil foreslå en ny Toyota Yaris med aut.gear til 192753,00 kr!!

Det "skidt" som I kalder automatgear i Yaris, har intet med med samme at
gøre. Det er bare en alm. gearkasse med automatisk kobling sådan lidt
forenklet udtrykt.
Det kræver godt nok noget tilvænning, så hvis man holder fast i Yaris så køb
bedre med en alm. gearkasse, det ved man da hvad er.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-04 21:56

> Det "skidt" som I kalder automatgear i Yaris, har intet med med samme at
> gøre. Det er bare en alm. gearkasse med automatisk kobling sådan lidt
> forenklet udtrykt.

Det er det samme som i f.eks. en C3 og Lupo.

Det kræver tilvænning ja, men når først man har overstået det, så fungerer
det faktisk fint.

M.v.h.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-07-04 23:06

> Det er det samme som i f.eks. en C3 og Lupo.

Vidste jeg ikke. Men man kan nu også få en C3 med ægte aut. gear.

> Det kræver tilvænning ja, men når først man har overstået det, så fungerer
> det faktisk fint.

Det fungerer i hvert fald over al forventning i C3'en. Man kan godt mærke
når den skifter gear, og det er ikke verdens hurtigste skift, men det går nu
alligevel rigtigt fint. Gearkassen er jo alligevel så "klog" at den godt kan
regne ud, når man vil "fyre den lidt af", og skifter så gear relativt sent.
Det er også relativt økonomisk - gearkassen ved hvornår det er fornuftigt at
skifte ift. ens kørestil, og det kan være ganske smart i en dieselbil. Jeg
syens i hvert fald at David bør give det en chance - så kan han jo vurdere
om det er noget for ham. Med mindre man vil køre "Brian-kørsel", synes jeg i
hvert fald ikke at det er til gene.

/Kasper Hansen

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 31-07-04 17:21

> Det "skidt" som I kalder automatgear i Yaris, har intet med med samme at
> gøre. Det er bare en alm. gearkasse med automatisk kobling sådan lidt
> forenklet udtrykt.

Er det versionen med deres MMT gearkasse, du her taler om. Den fås vist kun
til 1.0-motoren. Så vidt jeg har forstået, findes der en almindelig
automatgearkasse til 1.3-motoren. Eller er det måske bare forskellige navne
for den samme ting?

Jacob