reopslag: hvilken grunder?
Fra : Martin Berentzen

Dato : 27-07-04 08:47

Spørger lige igen: Skal jeg bare bruge en standard grunder når jeg har
fjernet noget rust på bilen og så male ovenpå denne bagefter? Fungerer
grunderen så som rustbeskyttelse? Hvilken grunder?
Mvh Martin Berentzen. Fjern venligst "FJERNMIG" i min emailadresse
ved tilbagesvar

Fra : TG4600

Dato : 27-07-04 09:46

"Martin Berentzen" <berentzenFJERNMIG@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> grunderen så som rustbeskyttelse? Hvilken grunder?
> Mvh Martin Berentzen. Fjern venligst "FJERNMIG" i min emailadresse

fx: corrostabil - den anvender jeg til mindre rep's - opdagede lige forleden
dag at den også fås i hvid ikke dårligt til en hvid bil...

/TG

Fra : Basil

Dato : 27-07-04 09:46

"Martin Berentzen" <berentzenFJERNMIG@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4106087c$0$202$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> Spørger lige igen: Skal jeg bare bruge en standard grunder når jeg har
> fjernet noget rust på bilen og så male ovenpå denne bagefter? Fungerer
> grunderen så som rustbeskyttelse? Hvilken grunder?

Hvis man kender lidt til den kemiske rækkefølge for materialer (tror jeg det
hedder) ved man at der skal være zink i grunderen, for at den virker som
rustbeskyttelse.
Jeg ved at der er masser af moderne grundere som ikke har dette, men min
personlige erfaring har sagt mig at de ikke virker efter hensigten.
Jeg anbefaler Galvofreud eller Galvafreud, men har ikke selv kunnet finde
dette produkt i min jagt på det (i 2730 Herlev).
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 11:20

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Jeg anbefaler Galvofreud eller Galvafreud, men har ikke selv kunnet finde
> dette produkt i min jagt på det (i 2730 Herlev).

Brug zink-spray fra fx H.Nyborg, som du sprayer ud og så bruger til penslen.

Fra : Basil

Dato : 27-07-04 16:09

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:41062c63$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

Takker.
Kai