Og hvad gik der så lige galt (igen igen)
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-07-04 20:25

Halløjsa i hytterne

Sad og hørte radio i går - og blev mere og mere irriteret over de
mange trafikmeldinger angående KøgeBugt motorvejen

Hvad tænker de på derinde - at starte et stort vejarbejde på Danmarks
mest trafikerede motorvej , og så på en notorisk kendt stor
ferietrafikvej, når folk skal hjemad ???

Kunne man ikke vente til mandag formiddag ?

(well ........... svaret er vel det velkendte)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-04 20:54

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad tænker de på derinde - at starte et stort vejarbejde på Danmarks
> mest trafikerede motorvej , og så på en notorisk kendt stor
> ferietrafikvej, når folk skal hjemad ???
>
> Kunne man ikke vente til mandag formiddag ?

Så kunne de få det 1. dag efter ferien istedet, hva vil du vælge; pest eller
kolera? ;).

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 20:59

> Så kunne de få det 1. dag efter ferien istedet, hva vil du vælge; pest
eller
> kolera? ;).

Der bliver altid lavet analyser af trafik-tætheden - og vejarbejde på danske
motorveje bliver - i det omfang det kan lade sig gøre - altid lagt i de
perioder, hvor færrest mulige trafikanter blivere generet af arbejdet.

Vejdirektoratet prioriterer fremkommelighed ekstremt højt i deres planer,
ved jeg.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-07-04 21:14

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Vejdirektoratet prioriterer fremkommelighed ekstremt højt i deres planer,
>ved jeg.

Alt andet ville jo også være fjoget ;)

Måske de tog fejl af hvilken vej trafikken render i ferietiden ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 26-07-04 21:13

> [...]
> perioder, hvor færrest mulige trafikanter blivere generet af arbejdet.
>
> Vejdirektoratet prioriterer fremkommelighed ekstremt højt i deres planer,

Ja det gør de sikkert - ikke desto mindre sagde en "gut" fra Vejdirektoratet
i radioen i dag og han mente egentligt også at det var en fejl at det var
sat
igang igår - istedet for mandag efter myldrertiden.

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 21:20

> [...]
> sat
> igang igår - istedet for mandag efter myldretiden.

Jeg hørte det godt - men det ved de såkaldte vagtchefer ikke altid noget om.

Det var gætværk - og historien blev rettet senere på dagen - også i radioen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-07-04 21:09

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>Så kunne de få det 1. dag efter ferien istedet, hva vil du vælge; pest eller
>kolera? ;).

Jep - det er jo som jeg siger - svaret er velkendt.

Men alligevel vil jeg sgisme have lov til at undre mig over måden det
laves på - man tager en af de travleste søndage i den rette retning,
og giver trafikken 1 spor at passere på - det er sgu' ret dumt valgt,
når man kunne have lavet det et par uger tidligere, hvor trafikken
glider den anden vej.

(de fik vist inddraget krybesporet som ekstra kørebane, da det lukkede
komplet til - men det er nu en anden sag)

Man kunne have fanget en hel del af trafikken fra fyn/jylland nede ved
Ringsted, og sendt den mod Roskilde ad landevejen - det gjorde man så
ikke.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-07-04 21:19

> [...]
>
> Man kunne have fanget en hel del af trafikken fra fyn/jylland nede ved
> Ringsted, og sendt den mod Roskilde ad landevejen - det gjorde man så

Jeps, sad fast i 40 minutter i omtalte strækning i søndags. Køen var vel 4-5
km lang, og først 2 km før vejarbejdet stod der en skilt med "Risiko for kø
0-2 km". Den kunne de godt have placeret meget før, og eventuelt ledt noget
af trafikken ad Roskilde i stedet for! Eller i det mindste have lavet
vejarbejdet i den rigtige retning som du Jan siger...

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 20:54

> [...]

> mest trafikerede motorvej , og så på en notorisk kendt stor

> ferietrafikvej, når folk skal hjemad ???

Her er i hvert fald en kort beskrivelse af, hvad det handler om:

http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=77433

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-07-04 21:11

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Her er i hvert fald en kort beskrivelse af, hvad det handler om:

Jep - den fortalte du også om sidste gang de gik i krig på strækningen

Det forekommer mig (ret mig lige hvis jeg husker galt) - at de nu skal
til at lægge asfalt igen, der hvor de lappede sidst ?
Eller var det længere nede mod Køge

(Jeg er gudskelov ikke belemret med KøgeBugt de næste 14 dage -
Pheeeww)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 21:19

> Det forekommer mig (ret mig lige hvis jeg husker galt) - at de nu skal
> til at lægge asfalt igen, der hvor de lappede sidst ?

Ok, jeg retter dig.

Det var - så vidt jeg ved - ikke samme sted.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 21:33

> Hvad tænker de på derinde - at starte et stort vejarbejde på Danmarks
> mest trafikerede motorvej , og så på en notorisk kendt stor
> ferietrafikvej, når folk skal hjemad ???

Hør evt. her, hvad en distriktsvejingeniør fra Vejdirektoratet fortæller...?

(Det er 1 minut inde i udsendelsen)

http://tinyurl.com/5p52b

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-07-04 22:07

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Hør evt. her, hvad en distriktsvejingeniør fra Vejdirektoratet fortæller...?

Selv om hr. Frölich - (vores navnebroder) - ikke kan se det ulogiske i
at vælge den største rejsedag, forekommer det mig dybt ulogisk at man
valgte netop den retning trafikken er størst i ?

(Det glemte reporteren vist at grave lidt i - hehe.....)

--
jan@Fedtegreven.dk