Lakfarve 2
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 20:05

Hej gutter

Jeg har nu besluttet mig for hvilken autolak, der skal bruges til lakering
af min nye mountainbike.

Valget faldt på: LC9Z - fedt ikke..?

For ikke-autolakerere kan det oplyses, at det er Porsches nye sorte
metallic-farve. Jeg har nemlig bestilt min mountainbike - "Porsche Style".

Det vil sige i sort original "Porsche Cayenne Turbo" lak, med "PORSCHE"-logo
på stellet og "Cayenne Turbo" med små røde bogstaver forrest på øverste rør
(Det man kan slå banditten på, hvis fødderne smutter på pedalerne).

Jeg overvejer nu, om jeg vil have hydrauliske skivebremser med røde
bremsekalibre på. Det har Cayenne Turbo jo også. )

Altså - en off road cykel i "off road Porsche Style".

(Porsches egne cykler kan ses her - designet ligger meget tæt op ad deres:
http://tinyurl.com/5u6gn)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-04 20:11

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> Hej gutter

Daws...

> [...]
>
> Altså - en off road cykel i "off road Porsche Style".
>
> (Porsches egne cykler kan ses her - designet ligger meget tæt op ad deres:

Hvad er nu dét for noget wanna-be noget? Hvorfor ikke bare købe originalen?
Det er jo blot sølle 42.000,-

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 20:17

> Hvad er nu dét for noget wanna-be noget? Hvorfor ikke bare købe
originalen?
> Det er jo blot sølle 42.000,-

Lige netop - men så har den ikke "hard tail".

Den der baggaffel kan ikke bruges til noget, hvis man ikke er på vej ned af
et bjerg, siger de kloge.. Det er selvfølgelig kun derfor, jeg ikke river
mig for 42 af de store.. (host-host)

.... og så er det jo heller ikke en Cayenne Turbo "Specialmodell".. )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-04 20:20

> [...]
af
> et bjerg, siger de kloge.. Det er selvfølgelig kun derfor, jeg ikke river

Hvem cykler du med?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 20:29

> Hvem cykler du med?

Indtil videre ingen.

Jeg cyklede rigtig meget, indtil jeg var omkring 20-21 år - men så holdt jeg
op.

Jeg håber, at en mountainbike måske kan give mig glæden ved at cykle igen.

Jeg har tænkt mig at have den i København, hvor jeg ikke har ret langt ud
til nogle dejlige områder på Amager - og hvor vejene i city i øvrigt kræver
en mountainbike med affjedring.

Vejene her er som markerne i Østjylland..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-04 20:34

Jan W. Nielsen skrev:

> Jeg cyklede rigtig meget, indtil jeg var omkring 20-21 år - men så holdt
> jeg op.

Ligesom mig.

> Jeg håber, at en mountainbike måske kan give mig glæden ved at cykle
> igen.

Hvis du er ligesom mig så glem det... engang bil altid bil

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 21:10

> Hvis du er ligesom mig så glem det... engang bil altid bil

Jep, det dur bare ikke at have en bil stående sammen med en cykel, det er
cyklen som "taber" hver gang

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-04 22:27

Tom skrev:

> Jep, det dur bare ikke at have en bil stående sammen med en cykel, det er
> cyklen som "taber" hver gang

Hver evig eneste gang

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-07-04 23:31

Jan W. Nielsen wrote:

> Hej gutter
>
> Jeg har nu besluttet mig for hvilken autolak, der skal bruges til lakering
> af min nye mountainbike.
[KLIP]
> Jeg overvejer nu, om jeg vil have hydrauliske skivebremser med røde
> bremsekalibre på. Det har Cayenne Turbo jo også. )

Hyp ind på www.mtb.dk hvis du savner nogen at cykle med.
Og husk at du skal bruge noget speciel maling, hvis du vil male din
kalibre (DOT-olie æder lakken), og det bliver du nok nødt til. Jeg har
ikke set nogen seriøse cykel-bremse fabrikanter, der laver hydrauliske
skivebremser i flere kulører.

Min personlige favorit er dem her:
http://www.chainreactioncycles.com/kitsBuildYour.asp?category=Brakes+Disc&ModelID=3502
Men den gamle version er nok nemmere at male:
http://www.chainreactioncycles.com/kitsBuildYour.asp?category=Brakes+Disc&ModelID=1659

Mvh. Lars

--
Noname 14" hardtail alu-ramme
Marzocchi DirtJumper 1 '03 gaffel

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 07:26

> Hyp ind på www.mtb.dk hvis du savner nogen at cykle med.

Tak for hintet..

> Og husk at du skal bruge noget speciel maling, hvis du vil male din
> kalibre (DOT-olie æder lakken)

Det er rigtigt..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 27-07-04 08:23

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [KLIP]

V-bremser bremser bedre og er lettere.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 08:27

> V-bremser bremser bedre og er lettere.

Jep - når fælgene ikke er våde eller mudrede.

Kender du noget til bremsekraften på de såkaldte "rullebremser", som blandt
andet en række citybikes er udstyret med...?

Jeg kender en, der mener disse bremser har den største bremsekraft
overhovedet. Jég bliver i butikken fortalt, at der ikke findes noget, der
bremser kraftigere end en Shimano XT V-bremse.

Hvad er det rigtige..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 27-07-04 08:46

> [...]
> overhovedet. Jég bliver i butikken fortalt, at der ikke findes noget, der
> bremser kraftigere end en Shimano XT V-bremse.

Jeg har rullebremse på mit baghjul og jeg er ikke synderligt imponeret.
Enten bremser de ikke særligt godt eller også bremser de så hårdt at de er
umulige at doserer = lidt ala en tromlebremse. Jeg kunne i hvert fald ikke
tænke mig dem på forhjulet.

Prøv med en skivebremse på baghjulet og V-bremse foran - så kan du også
bremse i regnvejr. Hvis du ikke har tænkt dig at kører andet end
mudderkørsel er skiverbremser nok en god ide. Til almindelig bykørsel er
V-bremser bedst især hvis du har noget andet end fælgbremse bagpå. Det er
min mening.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 11:15

> [...]
> V-bremser bedst især hvis du har noget andet end fælgbremse bagpå. Det er

Ok, tak..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-07-04 13:16

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> overhovedet. Jég bliver i butikken fortalt, at der ikke findes noget,
> der bremser kraftigere end en Shimano XT V-bremse.

Check lige Magura HS33 - det er noget der dur uden at veje. Desuden bruger
de hydraulikolie a'la Citroëns, så lakken bliver på. Skiver er sikkert bedre
i regn, men hydrauliske fælgbremser er ikke at foragte.

vh
Torben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-07-04 15:06

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> "PORSCHE"-logo på stellet og "Cayenne Turbo" med små røde bogstaver
> forrest på øverste rør (Det man kan slå banditten på, hvis fødderne

Ja eller hvis man er 8 år og lige har fået sig en ny MTB med V-bremser.
Den tager godt ved sådan en forbremse, skal jeg hilse og sige fra min den
mindste, han fik både banditten samt bollerne i maskinen flere gange på den
første tur, på den nye cykel

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 16:36

> [...]
> Den tager godt ved sådan en forbremse, skal jeg hilse og sige fra min den
> mindste, han fik både banditten samt bollerne i maskinen flere gange på

Avvv.... (Kan huske hvordan det var)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 27-07-04 23:16

> den
>
> Avvv.... (Kan huske hvordan det var)

Jeg kørte engang sammen med en kammerat som ville lave en wheelee på sin
cykel. Desværre fik han bare ikke sluppet bremsen tidligt nok så slog lige
en kolbøtte med cykel og det hele :).

Jeg har også engang prøvet at skulle accellerere alt hvad jeg kunne på min
cykel. Desværre sprang kæden og fordi jeg stod op på pedalerne bankede jeg
selvfølgelig klokkeværket lige ind i styret - puha, det var ikke sjovt :0o.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 23:26

> [...]
> cykel. Desværre sprang kæden og fordi jeg stod op på pedalerne bankede jeg
> selvfølgelig klokkeværket lige ind i styret - puha, det var ikke sjovt

*ROFL*

Det må have været et kosteligt syn - men knap så kostelig en oplevelse..

(Har i øvrigt lige ringet og sagt, at de godt må sætte hydrauliske
skivebremser på min kommende "Porche Cayenne Turbo")

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-07-04 23:34

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>(Har i øvrigt lige ringet og sagt, at de godt må sætte hydrauliske
>skivebremser på min kommende "Porche Cayenne Turbo")

Jeg troede ikke cykelhandlerne havde døgnåbent !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : John Sahl

Dato : 27-07-04 23:33

<jan@fedtegreven.dk> wrote...

> Jeg troede ikke cykelhandlerne havde døgnåbent !

Alt for de gode kunder? ,-)

/John Sahl

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 23:38

> Jeg troede ikke cykelhandlerne havde døgnåbent !

Lige ringet = ringede klokken 17:28..

(Egentlig for at fortælle, at han godt måtte lave to cykler - min kammerat
skal også have en)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 27-07-04 23:40

> :0o.
>
> *ROFL*
>
> Det må have været et kosteligt syn - men knap så kostelig en oplevelse..

Næh... men jeg lærte da, at det er fornuftigt at vedligholde sin cykel.

Jeg kørte også en gang ud ad en bælgmørk vej, da jeg lige pludselig fløj ud
over styret på min cykel. Det var sku da mærkeligt tænkte jeg og famlede mig
tilbage til min cykel for at finde ud af, at jeg var kørt lige ind i en bom,
der gik over vejen :). Moralen er: Husk lyset :). Ved den lejlighed slog jeg
iøvrigt også den lille mand :).

> (Har i øvrigt lige ringet og sagt, at de godt må sætte hydrauliske
> skivebremser på min kommende "Porche Cayenne Turbo")

Hvis det skal være en Cayenne, skal du vist til at træne meget, meget hårdt
:).

NS

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 23:48

> Moralen er: Husk lyset :).

Jeg har bestilt en særlig forlygte, der skulle kunne gøre nat til dag - en
nye "topmodel" fra CatEye - med 5 kraftige hvide dioder.

I et kort øjeblik af sindssyge overvejede jeg ægte xenon-lys (som på Cayenne
Turbo, he-he), men den kostede sgu 2000 dask kun for forlygten og løsningen
vejer en helt masse, da der jo skal ballast og kæmpebatteri med. (Det sættes
fast i en holder som en dykelflaske).

Det er vist kun noget, man bruger i de mørke svenske skove..

> Ved den lejlighed slog jeg
> iøvrigt også den lille mand :)

Den "lille mands" oplevelser giver jo "spank the monkey" en helt ny
betydning..

> Hvis det skal være en Cayenne, skal du vist til at træne meget, meget
hårdt
> :).

Det tror jeg på - det er som om, de to turboer har mistet ladetryk de
seneste ti år..

--
/Jan W Nielsen