Et par ? om Passat
Fra : Allan Møller

Dato : 25-07-04 06:01

Jeg har lige nogle uopklarede ? om Passat'en fra 2001 (1.8T)

Jeg kan ikke finde noget om skift af tandrem i instruksbogen andet end
at der er varibelt service på den. Altså den skulle selv sige til når
den vil til service - dette kan da ikke gælde tandrem vel ?

Hvornår skifter man tandrem på en VW ?

Kan det virkelig være rigtigt at man indstiller elspejle på den ved at når
man
indstiller til den ene side - så justerer man begge spejle og til den anden
side
ja så indstiller den kun det ene spejl. Det virker men det har jeg aldrig
set
på en anden bil med elspejle.

Mvh. Allan

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-07-04 06:22

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige nogle uopklarede ? om Passat'en fra 2001 (1.8T)
<snip>
> [...]
anden
> side ja så indstiller den kun det ene spejl. Det virker men det har jeg

Vi har det også i vores Skoda Octavia, men Passat og Octavia er jo også
VAG'er begge to.
Jeg har heller aldrig set det før i andre biler.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Allan Møller

Dato : 25-07-04 07:36

den

> Vi har det også i vores Skoda Octavia, men Passat og Octavia er jo også
> VAG'er begge to.
> Jeg har heller aldrig set det før i andre biler.

Hmm, så havde Volvo desværre ret i det. Var ellers nede med det som en
garantirep.

Men tak !

Mvh. Allan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-07-04 07:48

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har det også i vores Skoda Octavia, men Passat og Octavia er jo også
> VAG'er begge to.

Det virker TEMMELIG VW'sk, formynderisk, jeg vil da selv bestemme hvad og i
hvilken retning jeg vil se, og det behøves ikke at være geometrisk ens :((.
Men de spare en "kontrolfunktion" i styrepanelet. Pådenandenside hvis
bilerne er udstyret med det lille fjogede højre-spejl. er skaden ikke så
stor, for i det kan man ikke se en ski.., eller oxo er den netop ;).

Fra : Thomas

Dato : 25-07-04 08:24

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> [...]
> bilerne er udstyret med det lille fjogede højre-spejl. er skaden ikke så
> stor, for i det kan man ikke se en ski.., eller oxo er den netop ;).

Nej, det er faktisk ret smart. Min kone og jeg er ikke lige høje. Derfor
kræve både sæde og sidespejle en del indstilling når vi bytter bil. På grund
af den omtalte funktion skal vi kun indstille sidespejlet i venstre side,
hvorefter den højre side selv indstiller sig. Geometrien er er indstillet så
korrekt fra VW's side, at vi stort set aldrig er nødt til finjustere spejlet
i højre side.

Hvis man vil indstille begge spejle individuelt skal man jo bare indstille
det venstre først og dernæst det højre.

Jeg har sgu godt nok aldrig tænkt på det som andet end en smart
ekstrafeature... som jeg savner når jeg låner andre biler.

Thomas

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-07-04 08:27

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
:((.
> Men de spare en "kontrolfunktion" i styrepanelet.

Nej, for man kan indstille højrespejlet for sig selv.

> Pådenandenside hvis
> bilerne er udstyret med det lille fjogede højre-spejl. er skaden ikke så
> stor, for i det kan man ikke se en ski.., eller oxo er den netop ;).

Det er gudskelov i fuld størrelse i Octavia'en i modsætning til mine
forældres '97 Passat, hvor der kun er det lille.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-07-04 09:41

> [...]
>
> Det er gudskelov i fuld størrelse i Octavia'en i modsætning til mine
> forældres '97 Passat, hvor der kun er det lille.

Jeg har selv en Octi., fra den første årgang, og den har også stort h.spejl
men uden "detder". Men jeg ved at senere fik de det også et lille spejl :(.
For bilen er næsten umulig at slippe godt fra at bakke med, når der er
snæver plads, uden at h.spejl flyttes.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-04 11:50

> [...]
:(.
> For bilen er næsten umulig at slippe godt fra at bakke med, når der er

Ja, VW er nogle kæmpe fjolser. Jeg véd godt at de sælger mange biler, meeeen
det er sgu for billgt. Merceds gjorde det også tilbage i 80'erne, men er da
heldigvis gået fra de små lommespejle.

M.v.h.